Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Har biologi litt i halsen allerede. Eller læreren. Hei og velkommen til din første time, vær så god, her er en prosjektoppgave vi skal jobbe med frem mot ekskursjonen, sett deg ned og jobb. Jaja, greit nok, hadde bare deloppgavene vært formulert slik at man skjønte hva som ble spurt om :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krutsi : nei, å jobbe med barn eller andre omsorgstrengende bør være forbeholdt de som har evne og ønske om det :)

Men ellers tror jeg det stort sett er viktig å ikke være kresen.

Min sønn får faktisk ikke høre at han kan bli hva han vil i hele verden, jeg vet ingenting om arbeidsmarkedet når han blir voksen, men jeg vet at hvis jeg klarer å lære han verdien av å ha en jobb - uansett hva - vil han sannsynligvis bli lykkeligere som voksen. Uansett hva han ender med :)

Jeg tror det er viktig at man lærer seg at man kan hva man nesten vil, så lenge man jobber hardt og går inn for det.. Men det er like viktig at man lærer seg at man må kanskje justere på målene sine underveis og finne ut hva som er viktigst for en..

Man trenger ikke å være best, tjene masse penger og ha en fancy tittel for å være lykkelig.. Det viktigste er at man finner sin plass her i livet :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde visst gått bra med hundelufteren og gutta i dag. Godt å vite at de fikk seg en tur mens jeg var på kurs. Etter det dro vi på fellestrening for første gang her nede. Tre andre sheltier der også, moro :) Virket som en trivelig gjeng!

Akkurat nå ser jeg på "Ut av stillheten", interessant! Kjenner for første gang i livet at jeg faktisk har valgt rett yrke og jeg trives godt i jobben. Jeg trivdes godt som renholder også, men det gikk mest på arbeidsmiljøet. Nå har jeg arbeidsoppgaver hvor jeg får utfordret meg mer og jeg tar meg selv i å tenke på pasienter og løsninger for de på fritida. Det må vel være et bra tegn?

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Åå, kjenner du henne? :) siden det står at du bor i Bø så regner jeg med at du ikke er medlem i hundeklubben her?

Ja kjenner litt til dem. Dem bor i de dype skoger i Drangedal og da er det omtrent lik veg hit som til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte det på Meny. Noen sa at store dagligvarebutikker ofte har.

Fant ikke på Meny. Vet bare om ei kinasjappe i nærheten, og der har jeg aldri sett noe sånt. Får vel bare fortsette å lete da, jeg har aldri smakt hummus, men elsker kikerter, så det må jo være godt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kveldstur med Pepper der han forøvrig klarte å oppføre seg og ikke trakk noe særlig. .. Måtte stoppe 7 ganger på en 25 min tur ca. :D Det kommer seg sakte men sikkert. .

Også hadde han sitt første møte med en frosk, som han prøvde å vaske.. Det gikk ikke så bra :lol: Litt skumming og tydelige tegn på at det smakte høgg :P

(Han så frosken før meg)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke på Meny. Vet bare om ei kinasjappe i nærheten, og der har jeg aldri sett noe sånt. Får vel bare fortsette å lete da, jeg har aldri smakt hummus, men elsker kikerter, så det må jo være godt!

Men du trenger ikke sånn tahini for å lage god hummus, altså... Kikerter, olje, hvitløk - stavmikser - sitron, salt, pepper -ferdig.... :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke på Meny. Vet bare om ei kinasjappe i nærheten, og der har jeg aldri sett noe sånt. Får vel bare fortsette å lete da, jeg har aldri smakt hummus, men elsker kikerter, så det må jo være godt!

Jeg har også lett i evigheter etter tahini. De har ikke på de store Meny butikkene jeg har sjekket, heller ikke på innvandrerbutikkene. Så jeg lager hummus uten, men synes det er best med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du trenger ikke sånn tahini for å lage god hummus, altså... Kikerter, olje, hvitløk - stavmikser - sitron, salt, pepper -ferdig.... :)

Det høres ut som en viktig ingrediens, da. :P

Jeg har også lett i evigheter etter tahini. De har ikke på de store Meny butikkene jeg har sjekket, heller ikke på innvandrerbutikkene. Så jeg lager hummus uten, men synes det er best med.

Ja, altså, sånne spesialgreier gjør jo sikkert en del av smaken. Jeg har virkelig lyst til å finne det, kjenner jeg, men kanskje jeg får prøve å lage uten første gang da. Da vet jeg ihvertfall ikke hva jeg går glipp av. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww! Så søt!

Schæfere er i en egen liga når det kommer til ører og poter som er for store til kroppen! :heart:

I dag ble jeg fortalt at han her ikke kom til å bli noe stor fordi han hadde så små poter. Jaja, jeg synes nå at de er store, jeg. :P
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Meny på Lade (Trondheim) har de tre ulike typer tahini, den økologiske var faktisk billigst.

Fonen min (Iphone) døde helt plutselig mens jeg snakket i den. Etter å ha prøvd gjenoppliving i noen minutter la jeg den bort og tenkte med gru og økonomisk smerte at jeg måtte kjøpe ny i morgen. Plutselig kom det et meldingspling. Den våknet fra døden! Hva i all verden var det som skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en viktig ingrediens, da. :P

Ja, altså, sånne spesialgreier gjør jo sikkert en del av smaken. Jeg har virkelig lyst til å finne det, kjenner jeg, men kanskje jeg får prøve å lage uten første gang da. Da vet jeg ihvertfall ikke hva jeg går glipp av. :P

Smak og behag :) Synes det går veldig bra uten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krutsi : nei, å jobbe med barn eller andre omsorgstrengende bør være forbeholdt de som har evne og ønske om det :) Men ellers tror jeg det stort sett er viktig å ikke være kresen. Min sønn får faktisk ikke høre at han kan bli hva han vil i hele verden, jeg vet ingenting om arbeidsmarkedet når han blir voksen, men jeg vet at hvis jeg klarer å lære han verdien av å ha en jobb - uansett hva - vil han sannsynligvis bli lykkeligere som voksen. Uansett hva han ender med :)
Det er fornuftig å ikke lære ungene at de kan bli nøyaktig hva de vil, for det kan de ikke. De har like muligheter til utdanning osv som alle andre i Norge, men hva de kan bli kommer an på evner og arbeidsmarked. Vi kan liksom ikke bli generalsekretær i FN eller toppledere alle sammen, men vi kan skaffe oss en eller annen jobb og ha et bra liv likevel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tahini går fin å lage selv, altså. Hvis ikke så har de det antakelig på innvandrerbutikken i Tønsberg :)

Akkurat ferdig å lage mandelsmør, da har man pålegg for en uke til. Kanskje man skulle prøve å lage hummus en dag, fortsatt ikke smakt! Men liker kikerter og seasamfrø, så det burde vell være godt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN skulle jeg ønske det var like enkelt å oppdra unger som det fremstilles som. "Bare tro på deg selv, du kan bli hva du vil hvis du bare jobber for det", da burde vel ungen svare "ja, mamma!", og ikke "men jeg veit ikke hva jeg vil", eller enda verre "men jeg kan jo ingenting".

Lurer på hvor jeg bomma hen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tahini går fin å lage selv, altså. Hvis ikke så har de det antakelig på innvandrerbutikken i Tønsberg :)

Akkurat ferdig å lage mandelsmør, da har man pålegg for en uke til. Kanskje man skulle prøve å lage hummus en dag, fortsatt ikke smakt! Men liker kikerter og seasamfrø, så det burde vell være godt :ahappy:

Jeg laget det for første gang i dag, og det blir garantert ikke siste! Passer ekstra godt til stekt mat og kan også brukes som brødpålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget det for første gang i dag, og det blir garantert ikke siste! Passer ekstra godt til stekt mat og kan også brukes som brødpålegg.

Spiser man det avkjølt eller varmt eller begge deler? Spent, for tror det er noe jeg kan fort bli hektet på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...