Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Jeg sitter og planlegger EDS-standen til raseklubben. Håper jeg får tak i fler folk, hvis ikke blir dette et soloprosjekt... Jeg synes vi har fått litt kjip plassering, da. Vis-a-vis for de ungarske og ukrainske kennelklubbene. Men det er bare Howawarth (aaaaner ikke om jeg skrev det riktig :P) mellom oss og Berner-standen, så da satser jeg på at @SFX har tenkt til å være der med valpen sin så jeg kan sniktitte på den :wub:

Nei, SFX er opptatt med andre ting den helga - som den digre spesialen vi har på søndag, eller festmiddagen lørdag kveld. Lørdag stiller jeg tre bernere, så da orker jeg ikke drasse med meg de som ikke skal stilles, så den dagen har Glam panny (puppy-nanny). Men jeg skal hjelpe til med å rigge klubbens stand på torsdagskvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Guest Christine

Stakkars settervimsen var døden nær når jeg kom hjem fra skolen i sta. Nektet å gå, dro hodet i bakken og gikk skjevt med kroppen. I tillegg var jeg slem med han, men det ordnet seg når jeg fikk dratt ut en halv vepserumpe+brodd fra øret hans :P Han rister enda på hodet og gnir øret inntil alt da, men han får til å gå i det minste :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har agria... men er sikkert det der og... 6000 hos vet i går for ct, 2500 for laser som ikke blir dekket... beukt mye penger nå, men er ikke over egenandelen for det. ..

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Agria har det som tilleggsforsikring mener jeg, agria medisin.

Hjemme, og fikk plutselig telefon fra mamma. De skal ha visning på leiligheten etterpå, så da kommer hun hit. Krøller til planene litt, men det får gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Agria har det som tilleggsforsikring mener jeg, agria medisin.

 

 

Hjemme, og fikk plutselig telefon fra mamma. De skal ha visning på leiligheten etterpå, så da kommer hun hit. Krøller til planene litt, men det får gå :)

Ja har den, heldigvis. får lese meg opp på hva det innebærer...

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odelsjenta Krutsi er ferdig med slåtten og pappan hennes er helt utslitt :lol: :lol:

Så nå sitter vi i sofan og venter på at mamma skal komme hjem og lage middag til oss :aww:

(Det høres veldig lat ut, men mamma skulle kjøpe med seg middagen hjem når hun kommer og vi må også vente på gubbelure som kommer hit også :P )

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ha fryser på kjøkkenet @raksha - det er vanvittig deilig faktisk, en av disse små tingene som faktisk ikke er så lite allikevel! (Sånn, da har jeg blanda meg også!)

Øsregner her, vi skal ut og gå tur. Shy synes ikke det er så lurt hun, megatøffe kelpie-prinsesser liker nemlig ikke regn så godt! Igår var vi ute på tur i et forferdelig tordenvær.. bevaremeg vel som det regna, hagla, tordnet og lynte. Fikk et lyn nedslag rett ved siden av oss, ble blendet av lyset og fikk dotter i ørene av braket og kjente trykkluft-bølgen.. skikkelig nifst. Selv biskene reagerte da, men det gjorde jeg og, og ingen av oss er så veldig redd tordenvær akkurat! Så var vi uten strøm igår kveld til langt på natt.. og livet er dødskjedelig uten strøm altså.Håper ikke det blir torden idag, holdt med runden igår.

Ja, enten kjøkkenet eller umiddelbar nærhet. Min mor har visst glemt alt sånt.

Uh hold dere inne! Hilsen redd lyn og torden.

Lummert så må faktisk ha pause i møkking :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har den, heldigvis. får lese meg opp på hva det innebærer...

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Ganske enkelt; det meste av medisina dekkes. Du vet hvordan Luna har det: fast smertestillanes/betennelsesdempanes livet ut. Vi får dekka kostnaden for all medisinen om vi har dekka egenandelen for perioden via en veterinærtime eller liknende... Hadde nylig et vet-time som kosta ca akkurat egenandelen + måtte ut med 2000kr for medisiner. Sendte inn krav til agria: fikk alt tilbake på medisinforsikringa, men veterinær-timen gikk "bort for egenandel".

Antibiotika, smertestillanes, alt som e reseptbelagt blir dekka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enkelt; det meste av medisina dekkes. Du vet hvordan Luna har det: fast smertestillanes/betennelsesdempanes livet ut. Vi får dekka kostnaden for all medisinen om vi har dekka egenandelen for perioden via en veterinærtime eller liknende... Hadde nylig et vet-time som kosta ca akkurat egenandelen + måtte ut med 2000kr for medisiner. Sendte inn krav til agria: fikk alt tilbake på medisinforsikringa, men veterinær-timen gikk "bort for egenandel". Antibiotika, smertestillanes, alt som e reseptbelagt blir dekka :)
Skjønner, da tror jeg ikke medisinene blir dekt i denne omgang... kan ikke tro det blir mer enn 2500 :P Skal ta blodprøver, maks 600 vil jeg tro. Forhåpentligvis blir neste dyrlegetime blodprøve om ett halvt år, så da får jeg bare betale alt av egen lomme da... med mindre forsikringen dekker vaksine og, kunne kanskje tatt den nå.Nei dette ble vanskelig for meg kjente jeg :P Hvordan er det med Luna nå, har hun noen bivirkninger fra smertestillende? Er det metacam hun går på? Kjenner jeg er skikkelig bekymret for akkurat den biten... Sent fra min SM-T525 via Tapatalk Bilen ble EU-godkjent uten noen merknader da, pappa sier at det kanskje er den første bilen i familiens historie som har glidd igjennom på første forsøk :lol: Så en bekymring mindre, i det minste.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, da tror jeg ikke medisinene blir dekt i denne omgang... kan ikke tro det blir mer enn 2500 :P Skal ta blodprøver, maks 600 vil jeg tro. Forhåpentligvis blir neste dyrlegetime blodprøve om ett halvt år, så da får jeg bare betale alt av egen lomme da... med mindre forsikringen dekker vaksine og, kunne kanskje tatt den nå.Nei dette ble vanskelig for meg kjente jeg :P Hvordan er det med Luna nå, har hun noen bivirkninger fra smertestillende? Er det metacam hun går på? Kjenner jeg er skikkelig bekymret for akkurat den biten... Sent fra min SM-T525 via Tapatalk Bilen ble EU-godkjent uten noen merknader da, pappa sier at det kanskje er den første bilen i familiens historie som har glidd igjennom på første forsøk :lol: Så en bekymring mindre, i det minste.

En egenandelsperiode går over 125 dager, så jeg ville henta ut en del i samme slengen om jeg var i nærheten av grensa.

Luna går på onsior, har nada bivirkninger. Det står ingen bivirkninger registrert på pakken heller, utover leververdier etterhvert. Men altså, de må jo bare komme når de kommer. For jeg vil heller at bikkja skal ha et smertefritt liv hvor hun er superhappy og børner rundt - enn at jeg skal tvære og holde på henne lenger med smerter for at levern ikke skal overbelastes... For meg blir det helt feil.

Vi har resept på en giga-pakke med onsior som er nok for 90 dager tror jeg, koster rundt 900kr. Så det nærmer seg jo raskt om man har noen andre utgifter innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står ikke verden til påske. Bonden er syk, og klager ! :o Så syk at han faktisk har sagt fra seg spilling i kveld. Det kan jeg faktisk ikke huske har skjedd før. :o Såpass at jeg lurer på om jeg må bli hjemme fra jobb i morgen og passe på begge to, være syk selv og hjemme med hanglende 2åring er mildt sagt ikke artig. Får se litt hva han sier i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i hundeparken. Der møtte vi tilfeldigvis en siberian og en alaska så Toddy var lykkelig. Nico vekslet i mellom å syntes det var stas og å være emo pga regnet.

Nå må stakkars prinsessa sitte ute I vått Vær og se på poden fiske. Det er en lidelse.

Men hun får pølser hver gang en hund passerer da , så hun dør ikke enda. Bare snart stakkars. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah. Har jo ikke noe reservedekk jeg :P Bare vinterdekk. Tenkte å bare bytte alle sammen, men det er jo litt tidlig da. Kan man kjøre med ett vinterdekk? Har for meg at det blir ekkelt å kjøre da? Dekket som er punktert er på førersiden foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En egenandelsperiode går over 125 dager, så jeg ville henta ut en del i samme slengen om jeg var i nærheten av grensa.

Luna går på onsior, har nada bivirkninger. Det står ingen bivirkninger registrert på pakken heller, utover leververdier etterhvert. Men altså, de må jo bare komme når de kommer. For jeg vil heller at bikkja skal ha et smertefritt liv hvor hun er superhappy og børner rundt - enn at jeg skal tvære og holde på henne lenger med smerter for at levern ikke skal overbelastes... For meg blir det helt feil.

 

Vi har resept på en giga-pakke med onsior som er nok for 90 dager tror jeg, koster rundt 900kr. Så det nærmer seg jo raskt om man har noen andre utgifter innimellom :)

Enig i det sånn sett. Men når det gjelder Casper så virker det bare som han har vondt av og til, så har gitt det ved behov. Men veterinær har jo rett i at effekten blir bedre om det blir brukt kontinuerlig, han går jo sikkert og spenner seg litt hele tiden, og vil kanskje slappe av mer med metacam.

Slik jeg ser det er han fornøyd og har masse livskvalitet, også uten smertestillende. Så jeg er så redd for at hvis jeg begynner å gi ham fast nå så forkorter jeg livet hans med flere år :/ vet ikke om det er krisemaksimering eller om det er grunn til å frykte dette. Kjenner jeg sliter med hva jeg skal gjøre, hvor fort går det utover organer, hvor ofte gjør det det, hva er prognosene osv... tror jeg må ringe han som tok ct i går og spørre litt mer...

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitert til barmarkskjøring og trekkhundseminar med foredragsholdere fra Iditarod. 2 helger med IPO/mondioring-workshops med instruktør fra hundetjenesten i Oslo politi, lure coursing og feferutstilling. 14 dager i Lofoten, en svipp innom EDS. Nå begynner helgene å fylles opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!! Jeg skal sende mail på en leilighet jeg veldig veldig gjerne vil ha. De har allerede over førti interesserte. Hva er viktig å få med? Jeg har jo to hunder, så er det mulig å snu det til noe positivt? Hva ville dere nevnt? Og ikke? :) Trenger de råd jeg kan få!

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa trenger vist mer hjelp han, så i morgen skal jeg reparere bilen til mamma mens han peker.. Og så evt begynne å snekkere ny veranda...

Den gamle mannen burde ha vist bedre enn å leke seg med MC nå på høsten :aww: for det skal bli interessant når Krutsi mekker bil :lol: :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah. Har jo ikke noe reservedekk jeg :P Bare vinterdekk. Tenkte å bare bytte alle sammen, men det er jo litt tidlig da. Kan man kjøre med ett vinterdekk? Har for meg at det blir ekkelt å kjøre da? Dekket som er punktert er på førersiden foran.

Du må ha to like dekk på hver aksling. Jeg hadde byttet til vinterdekk bak hvis du har forhjulstrekk. Og kjøp deg ett nytt dekk. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah. Har jo ikke noe reservedekk jeg :P Bare vinterdekk. Tenkte å bare bytte alle sammen, men det er jo litt tidlig da. Kan man kjøre med ett vinterdekk? Har for meg at det blir ekkelt å kjøre da? Dekket som er punktert er på førersiden foran.

Det @mushi sa, var akkurat det jeg skulle si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Bah. Har jo ikke noe reservedekk jeg :P Bare vinterdekk. Tenkte å bare bytte alle sammen, men det er jo litt tidlig da. Kan man kjøre med ett vinterdekk? Har for meg at det blir ekkelt å kjøre da? Dekket som er punktert er på førersiden foran.

Vinterdekk og sommer dekk kan ha forskjellig dimensjoner og forskjellig slitt. Dette gjør at du får mer slitasje på delene hvis du skifter bare ett dekke. Det er heller ikke lov til å bytte til vinterdekk enda. Så du må kjøpe to dekk som er i passe dimensjon og likt slitt som du kan bruke foran

Hjelp! Jeg skal sende mail på en leilighet jeg veldig veldig gjerne vil ha. De har allerede over førti interesserte. Hva er viktig å få med? Jeg har jo to hunder, så er det mulig å snu det til noe positivt? Hva ville dere nevnt? Og ikke? :) Trenger de råd jeg kan få!

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Nevne at du har to hunder og det positive med dem og deg

Pappa trenger vist mer hjelp han, så i morgen skal jeg reparere bilen til mamma mens han peker.. Og så evt begynne å snekkere ny veranda...

Den gamle mannen burde ha vist bedre enn å leke seg med MC nå på høsten :aww: for det skal bli interessant når Krutsi mekker bil :lol: :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gleder meg til å høre fortsettelsen av famile hjelpen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en time i skogen kjørte vi bort til et område med mye fin plen å trene spor på for nybegynnere som Blaze. Det sto en fyr å kikka på meg mens jeg la ut sporet og da jeg tok ut Blaze kom han å spurte meg ut litt. "Er det narkotikahund han skal bli?" :P

Da jeg forklarte at vi gjorde det bare for moro så det ut som han ikke helt skjønte greia. Vi hundefolk kan sikkert fremstå som veldig sære for ikke-hundefolk :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Jeg skal sende mail på en leilighet jeg veldig veldig gjerne vil ha. De har allerede over førti interesserte. Hva er viktig å få med? Jeg har jo to hunder, så er det mulig å snu det til noe positivt? Hva ville dere nevnt? Og ikke? :) Trenger de råd jeg kan få! Sent fra min E6553 via Tapatalk

Få med at du trener og trimmer hundene aktivt, at det ikke er "gneldrete sofabikkjer" :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha to like dekk på hver aksling. Jeg hadde byttet til vinterdekk bak hvis du har forhjulstrekk. Og kjøp deg ett nytt dekk. ;)

Bytte til vinterdekk bak når jeg har punktert foran? :P Har firehjulstrekk. Trur jeg. Det er fortsatt luft i dekket, det siver ut sakte. Lite hull eller feil på ventil eller noe slikt. Så drar innom et dekkverksted og får det fiksa. Måtte ringe pappa :P og han sa det var det lureste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det sånn sett. Men når det gjelder Casper så virker det bare som han har vondt av og til, så har gitt det ved behov. Men veterinær har jo rett i at effekten blir bedre om det blir brukt kontinuerlig, han går jo sikkert og spenner seg litt hele tiden, og vil kanskje slappe av mer med metacam.

Slik jeg ser det er han fornøyd og har masse livskvalitet, også uten smertestillende. Så jeg er så redd for at hvis jeg begynner å gi ham fast nå så forkorter jeg livet hans med flere år :/ vet ikke om det er krisemaksimering eller om det er grunn til å frykte dette. Kjenner jeg sliter med hva jeg skal gjøre, hvor fort går det utover organer, hvor ofte gjør det det, hva er prognosene osv... tror jeg må ringe han som tok ct i går og spørre litt mer...

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Casper er vel voksen nå? Jeg hadde ikke nølt med å sette han fast på smertestillende. Hunder viser pr def. ikke smerte før det er ganske ille, hvertfall ikke kroniske smertere, så jeg vil utifra egen erfaring selvsagt uten å ha sett han, gjette på at det er ganske mye smerter han ikke viser. Men jeg er veldig sånn at jeg heller vil ha få gode år enn mangel halvgode på hundene mine. Rimadyl er gunstig i forhold til forkalkninger og betennelser. Metacam er vel også antiinflamatorisk. Onsior husker jeg ikke, men er samme "greia". Spesielt antiinflamatorisk er gunstig med hunder som går og spenner seg, sånn at den kan ta betennelser i musklaturen før de faktisk blusser opp og blir skikkelig vonde.

Uansett hva du gjør: :hug:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterdekk og sommer dekk kan ha forskjellig dimensjoner og forskjellig slitt. Dette gjør at du får mer slitasje på delene hvis du skifter bare ett dekke. Det er heller ikke lov til å bytte til vinterdekk enda. Så du må kjøpe to dekk som er i passe dimensjon og likt slitt som du kan bruke foran

Det er vel lov når det ikke er piggdekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det sånn sett. Men når det gjelder Casper så virker det bare som han har vondt av og til, så har gitt det ved behov. Men veterinær har jo rett i at effekten blir bedre om det blir brukt kontinuerlig, han går jo sikkert og spenner seg litt hele tiden, og vil kanskje slappe av mer med metacam.

Slik jeg ser det er han fornøyd og har masse livskvalitet, også uten smertestillende. Så jeg er så redd for at hvis jeg begynner å gi ham fast nå så forkorter jeg livet hans med flere år :/ vet ikke om det er krisemaksimering eller om det er grunn til å frykte dette. Kjenner jeg sliter med hva jeg skal gjøre, hvor fort går det utover organer, hvor ofte gjør det det, hva er prognosene osv... tror jeg må ringe han som tok ct i går og spørre litt mer...

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Jeg tror at hvis det hadde vært min hund og han hadde hatt størst effekt av å bruke medisinene kontinuerlig, så hadde jeg gitt kontinuerlig. Om det så korter ned livet hans, så slipper han å ha vondt. Jeg tenker at det er en viss mulighet for at hunden har vondt og begrenser seg uten å vise det, og det hadde ikke jeg hatt hjerte til. :) Nå vet jeg ikke hvor gammel Casper er, men generelt: heller 8 smertefrie år enn 12 med vondt, tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...