Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Kjørt med piggfrie vinterdekk i hele sommer jeg :) Alternativet var å kjøpe nye sommerdekk i år. Og jeg skal uansett ha nye vinterdekk til vinteren. Så da kunne jeg jo like godt bruke opp de gamle nå...

Ble nysgjerrig, så googla det. Det er ikke forbudt å kjøre med piggfrie vinterdekk om sommeren, men det frarådes.

Bremselengda blir uhyre mye lengre, så det anbefales IKKE hvis man har lyst å sikre seg selv, de i bilen og sine medtrafikanter samt myke trafikanter...

http://www.nrk.no/hordaland/_-farlig-a-kjore-med-piggfritt-aret-rundt-1.12285367

"De piggfrie vinterdekkene er ment for å kjøre på kalde kjøreforhold. De har mykere gummi og man får mye lengre bremselengde hvor man kjører på vått sommerføre, sier Giske Eggen, daglig leder for NAF, avd. Bergen og omegn.

Det burde gjerne vært et påbud om at man må ha sommerdekk om sommeren. Det er såpass farlig å kjøre, spesielt på en våt sommerdag. Varme er vinterdekkenes verste fiende, sier Eggen.

En del er nok bare late, men når man kjører rundt med såpass utslitte dekk, er det nok på grunn av økonomien."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på visning, og det var craptastic.

Jeg skjønte med en gang jeg parkerte bilen at jeg ikke kom til å legge inn bud, men jeg gikk likevel inn for å se over huset - det er noe med å trene opp øyet til å se etter de rette tingene. Huset var veldig fint, bedre enn jeg fryktet ut fra bildene. Men det hjelper ikke når det ligger i luftlinje fem meter fra en riksvei med 70-sone, bratt innkjøring som vil være et stort hevlete på vinteren å komme seg opp OG ned sikkert, og konstant frykt for at en hund kommer seg ut på veien. Nei takk. I prospektet virket det som om huset lå lenger inn, men da har jeg i hvert fall tittet. Det var åtte biler der, så jeg tenker det blir en pokker så høy budrunde også.

Jeg har vært på to andre steder, hvor salgssummen ble 500-700.000 høyere enn første bud. Single person uten gullhår i ræva stiller svakt i slike pengekaruseller, men jeg må jo bare forsøke. En dag finner jeg noe som er ment for meg, vel.

Etter planen ny visning på torsdag et annet sted, men der har jeg ikke fått prospektet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer om jeg ikke er litt nervøs for HD-røntginga i morgen. Historien sier at hunder som har meg som hovedeier, blir syke (Dina, Nik, Nora), og over 1/3 av mellompudler som røntges, kommer ut med en HD-diagnose.. Oddsen er ikke akkurat på vår side..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremselengda blir uhyre mye lengre, så det anbefales IKKE hvis man har lyst å sikre seg selv, de i bilen og sine medtrafikanter samt myke trafikanter...

http://www.nrk.no/hordaland/_-farlig-a-kjore-med-piggfritt-aret-rundt-1.12285367

"De piggfrie vinterdekkene er ment for å kjøre på kalde kjøreforhold. De har mykere gummi og man får mye lengre bremselengde hvor man kjører på vått sommerføre, sier Giske Eggen, daglig leder for NAF, avd. Bergen og omegn.

Det burde gjerne vært et påbud om at man må ha sommerdekk om sommeren. Det er såpass farlig å kjøre, spesielt på en våt sommerdag. Varme er vinterdekkenes verste fiende, sier Eggen.

En del er nok bare late, men når man kjører rundt med såpass utslitte dekk, er det nok på grunn av økonomien."

Har ikke merket noe forskjell... Men nå kjører jeg generelt svært sakte og pent, av helt andre grunner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa trenger vist mer hjelp han, så i morgen skal jeg reparere bilen til mamma mens han peker.. Og så evt begynne å snekkere ny veranda...

Den gamle mannen burde ha vist bedre enn å leke seg med MC nå på høsten :aww: for det skal bli interessant når Krutsi mekker bil :lol: :lol:

PLIIIIIIS!!!! Kan noen filme dette??? P L I I I I I I I S??? :lol:

Og så til alle sonen-folk: hvis det er noen som føler et kall til å være med på saueleting i høst så er det bare å si ifra! Gjeterhunder er også godkjent.. Bare de ikke spiser opp sauen :P

Vi kommer tvert!!!! Yasmine er jo blitt den ultimate gjeterhund, så hun blir nok et godt bidrag i sankingen :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PLIIIIIIS!! Kan noen filme dette??? P L I I I I I I I S??? :lol:

 

Vi kommer tvert!! Yasmine er jo blitt den ultimate gjeterhund, så hun blir nok et godt bidrag i sankingen :lol:

Altså, jeg er faktisk bedre på å mekke bil enn å gjøre slått - tror jeg :P vi skal vist skifte viftereimer i morgen vistnok, og det er vel easy peasy :aww: jeg fikser nok saken!

God til å snekkere er jeg også.. Liker jeg å tro i alle fall.. Så lenge jeg slipper å ta ting på øyemål.. Det ekke ejg så god på :P

Som du skjønner: jeg starter dagen i morgen med stor selvtillit! Kanskje jeg skulle bare starte karrieren min som storbonde med en gang? Tenk så imponert svigerfar blir da som skal ha med seg meg på alle prosjekter :lol:

Og yasmine lager vel neppe mer kaos enn jeg potensielt klarer :P jeg har innimellom litt for stor tro på mine ferdigheter der også :lol: vi trenger vel ikke å nevne en dag på sauleting da Krutsi var noen år yngre og hadde med seg den litt overivrige gjeterhunden sin.. Vi fant sau ja, og hjem med sau også faktisk.. Bare det at vi fant mange sau, fikk med 1 hjem - i bånd - mens bikkja ble kommandert til å gå bak.. ****** langt bak :lol: det ble noen lattermilde sankere nedi samlingspunktet ja da jeg kom med vår halvtamme sau i bånd ned fra fjellet :aww:

Så strengt tatt: det er vel bare å komme :P vi er jo ikke nødt å gå ved siden av de proffe som har med seg 6 gjeterhunder liksom :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. så akkurat et ultramerkelig, spekulativt program om super-ulver på Animal Planet..menneskespisende superulver faktisk.. men handlet om ulvehybrider, og 2 stk som hadde noen voldsomme dramatiske historier å fortelle om da de ble angrepet av ulv. Er ikke så fryktelig glad for ulv der jeg bor, skal jeg inrømme, men det der programmet var bare teit, trodde litt bedre om Animal Planet enn det altså.

Og så burde man legge seg, men det har jeg ikke det minste lyst til. Det har vært en artig dag med et kelpiekull som så dagens lys idag, et skikkelig sikle-etter-valp-kull men nei, jeg skal ikke ha noen valp, men det er sykt moro å følge med allikevel.. man kunne jo late som. Bevares spm jeg misunner de valpekjøperne altså, for en vanvittig herlig og spennende tid de går i møte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay altså, tror ikke en kan få tryggere handleopplevelse. <3

Hadde bestilt noen fargeblyanter derifra, men på grunn av dårlig innpakning var det litt skade på skrinet fargene kom i, samt skade på noen av fargene. Resten (dvs nesten alle fargene) var som de skulle. Gav beskjed til selger om at jeg ønsket et lite refund på grunn av skadene, da spesielt siden produktet var såpass dyrt. Sjekket nå, og fikk tilbake hele prisen på produktet + halve fraktkostnaden... I tillegg fikk jeg i dag 10$ ekstra fra selgeren fordi han mente det hadde tatt sånn tid, med stor beklagelse og personlig hilsen. Føler meg nesten slem nå, var overhodet ikke det jeg ba om. :|:lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg bestilte noe på ebay for noen uker siden som hadde 2-4 ukers leveringstid fordi det kom via Kina. Tror jeg betalte rundt 18 dollar inkludert frakt, men nå kan jeg ikke for mitt bare liv, huske HVA det var jeg kjøpte... Håper det kommer snart, før jeg glemmer at jeg faktisk har bestilt noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte noe på ebay for noen uker siden som hadde 2-4 ukers leveringstid fordi det kom via Kina. Tror jeg betalte rundt 18 dollar inkludert frakt, men nå kan jeg ikke for mitt bare liv, huske HVA det var jeg kjøpte... Håper det kommer snart, før jeg glemmer at jeg faktisk har bestilt noe...

Men det er jo så gøy med uventede pakker i posten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi tatt kveld..

Pepper har vært rar og urolig i hele kveld... Gjerne ikke så rart med tanke på de insane lydene som kommer fra magen hans. :mellow:

Vært ute med han mange ganger for å se om han må på do, men da bare ser han dumt på meg :P

Satser på at lydene og sånn roer seg etterhvert...

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærer aldri. Lufte, fore og ordne dyra ute, FØR du ser skumle serier eller filmer. Før, ikke etter. Mørkredd ja

:aww:

Been there... Thorvald holdt på å måtte tisse i dusjen når jeg så første sesong på the walking dead... :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...