Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Fått for meg at man ikke fikk registrere kull etter unge tisper, men kom over et kull på DogWeb (som dukket opp når jeg trykket inn avloggget fordi noen andre har sett på det) hvor tispa er jusst over 1 år. Får man disp på slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Fått for meg at man ikke fikk registrere kull etter unge tisper, men kom over et kull på DogWeb (som dukket opp når jeg trykket inn avloggget fordi noen andre har sett på det) hvor tispa er jusst over 1 år. Får man disp på slikt?

Man kan søke om det, og man kan få disp. Det blir vurdert fra tilfelle til tilfelle :)

--

AN skal jeg legge meg. Det burde jeg gjort for lengst. Vi har time til røntgen kl. 10 vi :shocked::yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt. Hvis en leiekontrakt er på tre år, med oppsigelsestid på to mnd begge veier, må man da bo der i tre år, eller kan man si opp før det og har oppsigelsestid på to mnd? Hva er da vitsen med kontrakt for tre år? :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte noe på ebay for noen uker siden som hadde 2-4 ukers leveringstid fordi det kom via Kina. Tror jeg betalte rundt 18 dollar inkludert frakt, men nå kan jeg ikke for mitt bare liv, huske HVA det var jeg kjøpte... Håper det kommer snart, før jeg glemmer at jeg faktisk har bestilt noe...

Tydeligvis ikke et kjøp av noe du virkelig trengte da :lol::P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt. Hvis en leiekontrakt er på tre år, med oppsigelsestid på to mnd begge veier, må man da bo der i tre år, eller kan man si opp før det og har oppsigelsestid på to mnd? Hva er da vitsen med kontrakt for tre år? :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Oppsigelsestiden er vel om man vil flytte før kontrakten går ut. Har man bodd der de tre årene, så har man jo ikke to mnd oppsigelse i tillegg. Så om du vil flytte nå, men har oppsigelsestid på 2mnd, så kan du det, men da betale leie i 2mnd fremover.

Leiekontrakt på 3år er vel greit, så man slipper å skrive ny kontrakt hvert år? Da kan jo de du leier hos velge å skrive ny kontrakt med andre f.eks, når ny skal skrives. Jeg føler meg hvertfall litt "tryggere" med leiekontrakt som varer lengre. Tror ikke vi har noen "sluttdato" på vår kontrakt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, SFX er opptatt med andre ting den helga - som den digre spesialen vi har på søndag, eller festmiddagen lørdag kveld. Lørdag stiller jeg tre bernere, så da orker jeg ikke drasse med meg de som ikke skal stilles, så den dagen har Glam panny (puppy-nanny). Men jeg skal hjelpe til med å rigge klubbens stand på torsdagskvelden.

Da får jeg avstandssikle på de andre bernerne, da :)

-

I ettermiddag skal jeg holde en presentasjon. Jeg gruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt. Hvis en leiekontrakt er på tre år, med oppsigelsestid på to mnd begge veier, må man da bo der i tre år, eller kan man si opp før det og har oppsigelsestid på to mnd? Hva er da vitsen med kontrakt for tre år? :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Du kan si opp før. Men det skal veldig mye til for at huseier skal ha gyldig grunn til å si deg opp før tiden. Mener loven sier at man ikke kan ha kortere leiekontrakt enn tre år på leiligheter ol.som regnes som separat bolig.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg inn på et slags intervju på jobb i morgen.. Eller mulig vi vare tar ting over tlf.. På en jobb jeg ikke har søkt på og ikke utlyst..

Det går vist sånn når man skriver en god forskningsoppgave i bachelorn til en overlege :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til Ozzy :hug:

Har en vond klump i magen. Amigo er ikke helt i form og en tur hos dyrlegen i går viste at han mest sannsynlig har nyresvikt.

Han er ikke helt seg selv, selv om han tidvis er det. Han ble halt i helga etter en liten løpetur, legger ikke på seg og virker litt pjusk. Kjenner at jeg er litt redd for han. Han har alltid drukket mye vann og i mai var vi noen runder hos dyrlegen. Men da slo ingenting ut.

Så nå føler jeg meg litt urolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til Ozzy :hug:

Har en vond klump i magen. Amigo er ikke helt i form og en tur hos dyrlegen i går viste at han mest sannsynlig har nyresvikt.

Han er ikke helt seg selv, selv om han tidvis er det. Han ble halt i helga etter en liten løpetur, legger ikke på seg og virker litt pjusk. Kjenner at jeg er litt redd for han. Han har alltid drukket mye vann og i mai var vi noen runder hos dyrlegen. Men da slo ingenting ut.

Så nå føler jeg meg litt urolig.

Åh så ekkelt :( krysser fingrene for at det er noe snillere. :hug:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til Ozzy :hug:

 

Har en vond klump i magen. Amigo er ikke helt i form og en tur hos dyrlegen  i går viste at han mest sannsynlig har nyresvikt.

Han er ikke helt seg selv, selv om han tidvis er det. Han ble halt i helga etter en liten løpetur, legger ikke på seg og virker litt pjusk. Kjenner at jeg er litt redd for han. Han har alltid drukket mye vann og i mai var vi noen runder hos dyrlegen. Men da slo ingenting ut.

Så nå føler jeg meg litt urolig.

Uff... krysser fingrene for at det bare er noe rusk som lett kan fikses!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort skoledag i dag. Tatt våre første røntgenbilder! :)

Nå sitter jeg hjemme med en masete pusekatt, mens jeg prøver å finne ut hvordan jeg skal gjøre en oppgave. Innlevering som skal inn på tirsdag, der oppgaven er å ta stilling til en påstand, og skrive 800-1000ord. Må også bruke minst 2 artikler fra tidsskrift som kilder. Jeg er helt blank. Aldri skrevet en oppgave på dette nivået før, og det er generelt sett veldig lenge siden jeg har skrevet... Aaaaner ikke hvordan jeg bør begynne oppgaven, eller hvordan jeg finner relevante tidsskift jeg kan bruke (jo, jeg vet hvor jeg søker etter de, men sliter med å finne noe. Vet ikke helt hva jeg skal søke på). Må vel bare finne en måte å knekke koden på, så blir det nok lettere etter hvert, håper jeg :)

Fri i morgen, så jeg håper egentlig å kunne gjøre meg ferdig med oppgaven da. Så kan jeg bruke helga på å lese meg opp, og gjøre meg klar til eksamen! Skal være med på quiz på skolens bar i morgen kveld, da, det blir kjekt! :)

Kjenner det er utrolig godt å være i gang med noe igjen. Blir veldig sliten osv, men nå føler jeg hvertfall at jeg får noe ut av dagene! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærer aldri. Lufte, fore og ordne dyra ute, FØR du ser skumle serier eller filmer. Før, ikke etter. Mørkredd ja

:aww:

Men har ikke du tøffe hunder som passer på, da? I hvertfall som sier ifra om det kommer noe :P "obs obs, zombie, men du må hamle opp med den selv" ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har ikke du tøffe hunder som passer på, da? I hvertfall som sier ifra om det kommer noe :P "obs obs, zombie, men du må hamle opp med den selv" ;)

Pft, med mindre zombien har med hund, så er jeg fullstendig overlatt til meg selv. :lol: dustebikkjer! (trenger ikke si at det ikke var bedre da jeg hadde riesendyret heller?)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pft, med mindre zombien har med hund, så er jeg fullstendig overlatt til meg selv. :lol: dustebikkjer! (trenger ikke si at det ikke var bedre da jeg hadde riesendyret heller?)

Om bikkja hadde møtt en zombie hadde hun antagelgvis prøvd å gni seg inntil den og rulle seg i den, alt råtten er jo fantastisk :P ( :x )

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...