Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Guest Gråtass

AN skulle jeg ønske det var like enkelt å oppdra unger som det fremstilles som. "Bare tro på deg selv, du kan bli hva du vil hvis du bare jobber for det", da burde vel ungen svare "ja, mamma!", og ikke "men jeg veit ikke hva jeg vil", eller enda verre "men jeg kan jo ingenting". 

 

Lurer på hvor jeg bomma hen.. 

Alt er lett i AN..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo at det var mørke skyer i det fjerne, men det kunne aldri falt meg inn at himmelen plutselig skulle åpne seg slik :P

Samme tenkte jeg. Var på vei rundt Ladehammeren når det begynte, og når jeg var oppe ved Ladetorget var jeg så våt at da kunne jeg like gjerne fortsette :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fonen min (Iphone) døde helt plutselig mens jeg snakket i den. Etter å ha prøvd gjenoppliving i noen minutter la jeg den bort og tenkte med gru og økonomisk smerte at jeg måtte kjøpe ny i morgen. Plutselig kom det et meldingspling. Den våknet fra døden! Hva i all verden var det som skjedde?

Telefoner gjør sånt. Min slår av lyden når den føler for det, så jeg slipper å høre at jeg får melding eller innkommende samtaler. Eller den låser seg/fryser, så jeg må slå den av og på.

Det er ikke en iPhone, men det er nok sykdommer som går på tvers av rasene.

Jeg hadde tenkt til å bake kake til i morgen, men så ble det halvannen times telefonmøte i stedet. Jaja, jeg har sikkert ikke godt av kake likevel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser man det avkjølt eller varmt eller begge deler? Spent, for tror det er noe jeg kan fort bli hektet på :lol:

Avkjølt eller romtemperatur. Grov sennep og hummus er en fantastisk kombo på brødskiva. Kjempegodt på potetlompe med salat som wraps :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan været blir neste uke jeg, med spesialutstilling ute. Hvis det virkelig blir hølregn så vet jeg ikke om jeg gidder... men likevel har jeg jo sagt til blant annet en god gammel venninne at jeg kommer til oslo i helga, så kommer til å ta turen ditover uansett. Nei, blir vel til at jeg drar, uvær eller ei. Har jo egentlig lovt at jeg skal ta bilder til bladet og nå.

Finnes det noen lure løsninger for transport av bur? Vet ikke hvordan det blir med parkering der, og siden jeg skal ta bilder kan jeg ikke drive å ha Casper i ene hånda. Men buret er så innmari tungt, så hvis det er snakk om å gå et stykke blir det bare slitsomt. Ikea hadde vel noen nette små traller før, men synes ikke jeg har sett dem på lenge... sånn på to hjul og et lite brett.

edit: sånn!
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30129959/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lola Pagola

Jeg kjøpte en sånn trallesak før d4a I fjor, helt super til bur og stol!

Skal finne link, et øyeblikk :)

Edit:

Denne har vi, elsker at den er sammenleggbar og tar minimalt med plass i bilen.

Hadde svært bur (kelpisene har danseplass inni der) + stol stroppet fast der på d4a i fjor. Utrolig deilig å få med seg alt uten å slite av seg armene. Vel verdt invisteringen :ahappy:

http://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/bygg/hengere-og-palldragere/magasinhengere/bagasjetralle-325019/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke på Meny. Vet bare om ei kinasjappe i nærheten, og der har jeg aldri sett noe sånt. Får vel bare fortsette å lete da, jeg har aldri smakt hummus, men elsker kikerter, så det må jo være godt!

jeg lager like enkelt hummus uten tahini ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg vært på musikkøving, og var ute med Lady før jeg dro men hun ville ikke gjøre noe fra seg. Da er det så festlig å få melding fra guttungen når jeg er nesten hjemme igjen at Lady har vært på do...... inne, med body på..... :x

Så nå er Lady dusjet, gulvet vasket, og bodyen nesten ferdig i vaskemaskinen. Takk gud for tørketrommel og så håper jeg at huseier ikke hører at den går ganske sent i dag :D Blir en stund til jeg får sove enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig dumt å sette på tørketrommelen nå når jeg legger meg? Har rett og slett ikke tid til det i morgen før jeg må dra på skolen og deretter på reise, og jeg trenger tørt undertøy :lol:

Jeg hadde ikke gjort det mtp brannfare. Hadde heller hengt det opp til tørk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å ha tørketrommelen på når jeg skal sove. Den bråker og så er det såpass varmt i den at jeg er redd for brann. Hvor farlig det er vet jeg ikke, men tror ikke det er anbefalt å sette på om natten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN skulle jeg ønske det var like enkelt å oppdra unger som det fremstilles som. "Bare tro på deg selv, du kan bli hva du vil hvis du bare jobber for det", da burde vel ungen svare "ja, mamma!", og ikke "men jeg veit ikke hva jeg vil", eller enda verre "men jeg kan jo ingenting".

Lurer på hvor jeg bomma hen..

Jeg måtte faktisk lese litt i AN for å prøve å skjønne hva du snakket om, men jeg skjønner fortsatt ikke.

Jeg har ikke klart å finne et eneste innlegg som sier det du skriver her. Fint hvis du utdyper :)

Trøtt! Jeg aner ikke hvorfor.

Vi har vært oppe en eneste gang i natt , jeg burde vært uthvilt..

Må begynne å ta tran eller noe tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, melding i innboksen her fra mai 2013! :shocked: SÅ lenge siden jeg var her sist?

Jeg er klar for sonen-COMEBACK! :D Har jo endel av dere på fb, men det er jo en egen stemning her inne som jeg savner litt da. Kanskje jeg burde ha en presentasjon av jrt Pax etter hvert, for han var vel ikke en del av flokken sist jeg var her inne.

Har savna dere søtiser! :P

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, melding i innboksen her fra mai 2013! :shocked: SÅ lenge siden jeg var her sist?

Jeg er klar for sonen-COMEBACK! :D Har jo endel av dere på fb, men det er jo en egen stemning her inne som jeg savner litt da. Kanskje jeg burde ha en presentasjon av jrt Pax etter hvert, for han var vel ikke en del av flokken sist jeg var her inne.

Har savna dere søtiser! :P

Hei Sara! Og velkommen tilbake! :ahappy:

Hvordan går det med deg og Selma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, melding i innboksen her fra mai 2013! :shocked: SÅ lenge siden jeg var her sist?

Jeg er klar for sonen-COMEBACK! :D Har jo endel av dere på fb, men det er jo en egen stemning her inne som jeg savner litt da. Kanskje jeg burde ha en presentasjon av jrt Pax etter hvert, for han var vel ikke en del av flokken sist jeg var her inne.

Har savna dere søtiser! :P

Hei! Velkommen tilbake :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, melding i innboksen her fra mai 2013! :shocked: SÅ lenge siden jeg var her sist?

Jeg er klar for sonen-COMEBACK! :D Har jo endel av dere på fb, men det er jo en egen stemning her inne som jeg savner litt da. Kanskje jeg burde ha en presentasjon av jrt Pax etter hvert, for han var vel ikke en del av flokken sist jeg var her inne.

Har savna dere søtiser! :P

Velkommen tilbake!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, melding i innboksen her fra mai 2013! :shocked: SÅ lenge siden jeg var her sist?

Jeg er klar for sonen-COMEBACK! :D Har jo endel av dere på fb, men det er jo en egen stemning her inne som jeg savner litt da. Kanskje jeg burde ha en presentasjon av jrt Pax etter hvert, for han var vel ikke en del av flokken sist jeg var her inne.

Har savna dere søtiser! :P

Welcome back !!! Vi har savna deg :). Nå trenger vi en skikkelig oppdaterting faktisk :).

Har jeg vært på videomøte og feiret sjefen som ble 40 år... det var jo en pine, for der sjefen satt ble det servert Pavlova... den var litt vanskelig å sende gjennom videosystemet liksom *sikle*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...