Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

1 time siden, *Kat84* skrev:

Nei, rakettforskning er det ikke. 
Men unødvendig at det tar en uke før ting faktisk går ut av kontoen og ikke. Pluss nettbanken er blitt unødig tungvint med 3 bekreftelser før man faktisk har godkjent en betaling. 
Nei, krise er det ikke. Men jeg synes det er ekstremt unødvendig, og for hver oppdatering de har hatt har de gjort det mer komplisert og uoversiktelig, fremfor enklere og mer praktisk ;)  

Det er vel bedre med flere bekreftelser for å kunne ha et så sikkert system som mulig. Nei, jeg har ikke veldig sympati i denne saken :aww: 

30 minutter siden, Klematis skrev:

Har litt lyst til å ta med Bizi på MH jeg, men hun er litt eldre enn de fleste pleier å være virker det som. Det hadde vært artig å sett hvordan hun gjorde det der. Ganske så bra innbiller jeg meg, men man kan jo få seg noen overraskelser her i livet. Hvem veit.

Det er da ikke noen aldersgrense på MH, så har du lyst til å gå det, så gjør du det. 

Har jeg sett reprise på Anno - bare fordi en av skuespillerne som er med er min 4-menning (jepp - kjempenært *ler*)... men vi ble kjent med hverandre under studietiden på Ås, og ante ikke at vi var i slekt før etter at vi hadde snakket med respetive foreldre som hadde bedre oversikt over slekta enn oss. Hun spiller Fru Inger til Austrått... ikke ante jeg at hun kunne ri :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Guest *Kat84*

Sjef er sulten. 
Når Sjef er sulten så gir han veldig tydelig beskjed. 

Han gjør det nemlig til en lidelse å sitte og slappe av. Teite meg MÅ jo skjønne at det at han er nær ved å sulte i hjel må gå foran absolutt alt! :aww: 

 

15878338_10154649105375465_1307080065_o.jpg15909002_10154649105395465_1121391095_o.jpg15902776_10154649105440465_1828139613_o.jpg

 

Her har han sittet å slått til meg og skutt hodet frem til meg flere ganger :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Perfect Image skrev:

Oi, det hadde jeg krevd prisreduksjon på.

Ja, kanskje det.. Skjønte ikke helt greia. Fikk beskjed at de også kom til å bruke badet av og til, men ikke mens jeg var her (altså; på forhånd fikk jeg beskjed om at jeg fikk ha alt alene, jeg spurte spesifikt om det). Vet ikke hva de mener, egentlig. De var der hvertfall nettopp. Håper jeg får ha det for meg selv på morgenen hvertfall! 

Jeg takler ikke å dele bad med noen fremmedfolk i lengden, hadde jeg visst det så hadde jeg nok heller takket ja til et av de andre tilbudene jeg fikk.. Liker å kunne slappe av på badet, enten man er på do, steller seg eller dusjer. Ikke tenke på om noen fremmede trenger å inn på do eller noe.. 

Men jeg ender vel opp med å bare tåle det, tør jo ikke si fra... Husleie er allerede betalt, og jeg får det jo refundert av skolen, så for meg ingen vits å få det billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte nødbake... kjipt å gå tom for brød. Benyttet anledningen til å trene litt på kjøkkenet også - håper vi snart kan ta flatdekken fra kjøkkengulvet til andre steder :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Krutsi skrev:

Hva hadde du sett for deg da? Jeg synes det er litt artig å mekke litt på sånt.. kan ikke love noen tidsfrist, men det er jo ikke hokus pokus og fikse hvis du vet sånn ca hva du vil ha på sidene :) 

hilsen hun i mammapermisjon og som trenger å bruke hodet sitt :P 

Kan godt bruke hodet på min også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
45 minutter siden, Pixie skrev:

Uno kommer til å være 19 mnd når vi går MH, og ut fra kommentarer på hundeklubben sitt arrangement høres det ut til å bli hunder i flere aldersgrupper og størrelser. Så det er bare å prøve :)

Bizi er 2 år og 3 mnd, men joda, det går jo alltids an:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kokospaniel skrev:

Hundesonen vil ikke la meg legge til bilder akkurat nå gett... Hvor små bilder må en ha for at det skal funke?

Er vel noe tull fremdeles med direkte opplastning (eller igjen). Må legge det ut en annen plass først og så linke :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Raksha skrev:

Er vel noe tull fremdeles med direkte opplastning (eller igjen). Må legge det ut en annen plass først og så linke :/

Jeg leste i den klagetråden om bilder at det var fikset. Og de jeg la ut ovenfor ble lagt inn på vanlig måte her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
33 minutter siden, laikamor skrev:

Deler tydeligvis bad med utleier.. Ikke fullt så kjekt, spesielt når jeg har fått beskjed om at jeg blir alene i den delen av huset jeg leier (2. og 3. Etasje). Spørs om jeg tør å slappe av noe i badekaret likevel da, vil jo ikke okkupere badet over lengre tid om de skal bruke det..

Det er så veldig lite greit. Det er jo en svært vesentlig opplysning å komme med, om du skal dele bad med andre! Det må du ikke finne deg i uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Klematis skrev:

Det er så veldig lite greit. Det er jo en svært vesentlig opplysning å komme med, om du skal dele bad med andre! Det må du ikke finne deg i uten videre.

Enig. Men usikker hva som er å gjøre med det nå. Hvis de er avhengig av det badet, og ikke har eget, så må de jo få bruke det... Skal heldigvis bare bo her en måned, men liker det ikke uansett. Så nå blir jeg usikker på ting som om jeg kan ha toalettvæska mi stående der osv, om jeg må kle fullt på meg før jeg går på do om morgenen (ikke interessert i å møte på noen i gangen i bare truse og tskjorte). Småting som egentlig ikke burde være noe problem, men sånt jeg stresser meg opp over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småjenter som mer eller mindre kaster seg over frøkna, for så å spørre om de kan få klappe henne og om hun er snill. Spørre først hadde jo vært innmari greit, men det er kanskje ikke alltid like lett med rekkefølge og sånn :P Godt hun er snill da.

Ellers har vi vært på første trening i nytt lokale, og på kunstgress for første gang. Dødsekkelt altså, nesten ikke mulig å gå på faktisk. Og dit skal vi på kurs snart :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Enig. Men usikker hva som er å gjøre med det nå. Hvis de er avhengig av det badet, og ikke har eget, så må de jo få bruke det... Skal heldigvis bare bo her en måned, men liker det ikke uansett. Så nå blir jeg usikker på ting som om jeg kan ha toalettvæska mi stående der osv, om jeg må kle fullt på meg før jeg går på do om morgenen (ikke interessert i å møte på noen i gangen i bare truse og tskjorte). Småting som egentlig ikke burde være noe problem, men sånt jeg stresser meg opp over.

Toalettveska kan helt klart stå der, og du skal ikke være redd for å okkupere badet når du vil ligge i badekaret. De leier ut så da må de regne med det dersom de også skal bruke badet. Har du en måte å låse av ditt område av huset så ville jeg minimum gjort det på nattestid. Kommenterer de det så si akkurat det du har skrevet her, at du spurte spesifikt om du hadde bad og din del alene fordi du syns det er ubehagelig å dele og trenger privatliv,  og hadde fått det bekreftet at du hadde det, så da låser du fordi det trenger du. Rett og slett. Du skal ikke være redd hverken for å si fra eller ta plass. Du betaler for å være der, tross alt.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malinka skrev:

Toalettveska kan helt klart stå der, og du skal ikke være redd for å okkupere badet når du vil ligge i badekaret. De leier ut så da må de regne med det dersom de også skal bruke badet. Har du en måte å låse av ditt område av huset så ville jeg minimum gjort det på nattestid. Kommenterer de det så si akkurat det du har skrevet her, at du spurte spesifikt om du hadde bad og din del alene fordi du syns det er ubehagelig å dele og trenger privatliv,  og hadde fått det bekreftet at du hadde det, så da låser du fordi det trenger du. Rett og slett. Du skal ikke være redd hverken for å si fra eller ta plass. Du betaler for å være der, tross alt.

Ja, jeg får bare bruke det som jeg vil, de kan vel ikke klage på det. Ingen mulighet for å låse av dessverre, da hadde jeg helt klart gjort det! Men det er en åpen gang som går ned til et rom som blir pusset opp. Ved siden av dette rommet har de stue, med bare en skyvedør mellom. Skulle likt å hvertfall kunne låse soveromsdøra, men det går heller ikke dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, *Kat84* skrev:

Sjef er sulten. 
Når Sjef er sulten så gir han veldig tydelig beskjed. 

Han gjør det nemlig til en lidelse å sitte og slappe av. Teite meg MÅ jo skjønne at det at han er nær ved å sulte i hjel må gå foran absolutt alt! :aww: 

 

15878338_10154649105375465_1307080065_o.jpg15909002_10154649105395465_1121391095_o.jpg15902776_10154649105440465_1828139613_o.jpg

 

Her har han sittet å slått til meg og skutt hodet frem til meg flere ganger :P 

Veldig deilig at han står på puppene da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Ozzy skrev:

Veldig deilig at han står på puppene da :lol:

Døh... han er da en skikkelig mann! :rolleyes: 

Men ja... 43 kg oppå der er ikke det mest behagelige jeg har kjent. Verken der eller andre steder. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, laikamor skrev:

Ja, jeg får bare bruke det som jeg vil, de kan vel ikke klage på det. Ingen mulighet for å låse av dessverre, da hadde jeg helt klart gjort det! Men det er en åpen gang som går ned til et rom som blir pusset opp. Ved siden av dette rommet har de stue, med bare en skyvedør mellom. Skulle likt å hvertfall kunne låse soveromsdøra, men det går heller ikke dessverre..

Der hadde ikke jeg likt å bo!! Skal jeg dele hus med ukjente MÅ jeg i det minste kunne låse døra inn til der jeg sover :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pixie skrev:

Der hadde ikke jeg likt å bo!! Skal jeg dele hus med ukjente MÅ jeg i det minste kunne låse døra inn til der jeg sover :|

Enig.. Det er et soverom til, så jeg skal sjekke døra der imorgen, om den kan låses. Isåfall flytter jeg heller over dit! Glad det bare er for en måned. Ikke det engang egentlig, for jeg kommer til å reise hjem til foreldrene mine i helgene, så sant jeg har fri da. 

Det var heldigvis koslig her da, men hadde satt pris på eget bad, og mulighet for å låse dører (både til soverom og stue egentlig). 

 

Nå skal jeg prøve å sove litt, for så å tidlig opp for første dag i praksis. Eller, ikke kjempetidlig, begynner ikke før 9 første dagen. Spent, gruer meg mest denne gangen, men håper det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Nei, rakettforskning er det ikke. 
Men unødvendig at det tar en uke før ting faktisk går ut av kontoen og ikke. Pluss nettbanken er blitt unødig tungvint med 3 bekreftelser før man faktisk har godkjent en betaling. 
Nei, krise er det ikke. Men jeg synes det er ekstremt unødvendig, og for hver oppdatering de har hatt har de gjort det mer komplisert og uoversiktelig, fremfor enklere og mer praktisk ;)   

Vet ikke hva slags bank du har. Men nå du kjøper/handler i en butikk her hjemme bruker de fleste banker Bankaxept (norsk del av kortet) og da skal beløpet trekkes fra konto og trekkes fra i disponibelt beløp med engang. Dagen etter skal det være bokført. 

Om du derimot handler med Visa delen av kortet (netthandel, utlandet etc) så blir beløpet reservert konto men kan trekkes først etter flere dager. 

Så kan det enkelte ganger være at systemene er nede så det går på reserveløsning (da må du signere på slippen) og det kan ta noen dager før det trekkes fra konto. 

3 bekreftelser for en betaling hørtes ille ut. 
Er du innlogget i nettbanken bør det holde med en, maks to verifiseringen. 

Så jeg støtter deg, bytt bank om du ikke er fornøyd. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg har jo glemt ut noe viktig! :o 
Gratulere med dagen, @Line! Og gratulere med overstått, @Snøfrost :)

 

Tusen takk :)

 

og gratulerer med dagen i går til @Line !


I går var jeg så trøtt at jeg nærmest gikk i koma frem til jeg la meg sånn i 21:30 tiden og sov i nesten 11 timer før jeg måtte opp og på jobb. 
Fikk hverken gjort mye eller fått med meg mye den dagen mao. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
33 minutter siden, MonicaT skrev:

Vet ikke hva slags bank du har. Men nå du kjøper/handler i en butikk her hjemme bruker de fleste banker Bankaxept (norsk del av kortet) og da skal beløpet trekkes fra konto og trekkes fra i disponibelt beløp med engang. Dagen etter skal det være bokført. 

Om du derimot handler med Visa delen av kortet (netthandel, utlandet etc) så blir beløpet reservert konto men kan trekkes først etter flere dager. 

Så kan det enkelte ganger være at systemene er nede så det går på reserveløsning (da må du signere på slippen) og det kan ta noen dager før det trekkes fra konto. 

3 bekreftelser for en betaling hørtes ille ut. 
Er du innlogget i nettbanken bør det holde med en, maks to verifiseringen. 

Så jeg støtter deg, bytt bank om du ikke er fornøyd. 

Jeg handlet på Coop Obs og de trakk det ikke før det var gått 4 dager. Og det var ikke reserveløsning. Mulig det kan ha vært pga veldig stor pågang i systemet, men det vil jo vise seg. 

Men når man først bruker Bank ID for å logge inn i nettbank, for deretter å få beskjed om at man først må bekrefte at en faktura skal legges til betaling, og så må man inn på "fakturaer lagt til betaling" for så å "lese og forstå innholdet", og så bekrefte med full BankID igjen blir for mye mas. 
Hadde det holdt med å lese og forstå, så jada. Men å ha en egen mappe de samler fakturaer under som man aktivt må gå inn på for å få betale er for dumt. 
Men e-fakturaer er det bare til å trykke bekreft på. Forstå det den som kan :P 

Det er flere små ting, men til sammen blir det en stor irritasjon. I hvert fall når det var like sikkert tidligere, og mindre styr og mas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...