Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

13 timer siden, Argyr skrev:

Hotellpute er fantastisk! Bare kjøp en som passer til ditt bruk, masse fyll hvis den skal brukes som ryggstøtte, ikke så mye om du skal bruke den som hodepute (da får man bare vondt i nakken og lite søvn).

 

..lurer jeg på om jeg skal gå opp og skifte på senga før jeg går i dusjen, så jeg får legge meg nydusjet i rent sengetøy i kveld. 

Da tror jeg jaggu at jeg svinger innom på Kid i dag, tror det var der de var på salg.

Men NUH skal jeg ha en time med utdanningsvalg. Har laget en snasen presentasjon med filmsnutter og greier, så jeg gleder meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Perfect Image skrev:


Åå jeg føler med deg! Tror jeg hadde vært den som hadde rømt emoji38.png J var litt lei å legge idag, det er han alltid etter han kommer hjem fra samvær. Jeg og samboer byttet etter halvannen time og det tok 10 min da før han sovnet :aww: Følte det var dårlig gjort emoji38.png

:lol: Helt vanlig her om hun sovner tidlig, somregel tar leggingen 1- 3 timer, så var veldig! godt da hun sovna så tidlig, men hun hadde jo ikke trengt å være våken 3 timer midt på natta :aww:  Men nå starter barnehage igjen,, så kanskje hun blir skikkelig sliten og sovner når hun får smokken om kvelden nå da... 

Og sånt kvalifiserer som drittunge :aww::lol:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@Siri putespray fra L'ocotiane (?) innkjøpt. Venter spent på om den funker. Valpen ble litt hyper til sengetid i går, men så sov han det meste av natta. Å ikke måtte ut før 0515 er jo rene luksusen :-P 

Trenger noen valpebilder av den valpen altså :wub: 

 

Det snøøøøøøøøøøøøøør! :D  Bonden fikk fiksa snøfresern i går, så det er helt ok.  Jeg er sliten i dag, ikke spesielt overrasket. Skulle ha skippertak i kaninstallen i dag, får ta det jeg orker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, har helt glemt at Gira skulle fått ny vaksine i desember, den de får hvert tredje år. Kan jeg regne med at hun enda har vaksinen i seg, og få henne vaksinert neste uke? Jeg reiser jo idag, broren min skal passe hundene. Men han har ikke sjans å gå til dyrlegen. Foreldrene mine kan ordne det når det kommer jeg, tidligst mandag, evt så kan jeg ordne på neste fredag om jeg har fri. Det bør vel gå bra? 

Og hvordan er det å gi de vaksine "dor tidlig"? Mio skal egentlig ikke ha ny før mai, men det hadde jo vært veldig greit om de bare kunne få samtidig, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står ribba i ovnen, det er budskjettmiddagen sin det :lol:  kjøpte en for mye før jul, svigers sin var stor nok til alle. Den skal stå i ovnen en time før den skal snus, hvilket betyr at jeg burde pelle meg ut og ordne litt kaniner mens den koser seg. Klar, ferdig, gå. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Herlig tur med jentene i sola :D Selv om runkehelvete skrudde seg av midt i turen idag og :sint_01: Ønsker meg fitbit til bursdagen min!

Ehh, runkehelvete?? Hva er det? Kan ikke for det, men kofferthjernen min slo inn:innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, bestilte billetter den 30/12 til/fra Romania fra to forskjellige selskap. Retur billetten er i orden, men har ikke blitt trukket for til billetten enda. Den ble reservert når jeg kjøpte, men har ikke blitt trukket. Har fått bekreftet på mail og virker som at alt er i orden men tar det mange dager før den faktisk blir trukket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 minutt siden, Ozzy skrev:

Hmm, bestilte billetter den 30/12 til/fra Romania fra to forskjellige selskap. Retur billetten er i orden, men har ikke blitt trukket for til billetten enda. Den ble reservert når jeg kjøpte, men har ikke blitt trukket. Har fått bekreftet på mail og virker som at alt er i orden men tar det mange dager før den faktisk blir trukket? 

Banken min har klart å vente en uke med å trekke et beløp. Veldig plagsomt, for etter de fikk nytt system så blir ingenting trukket før 2-3 dager etter, selv med vanlig kortbruk i butikk. 

De små tingene jeg handlet inn av mat i går står fortsatt som reservert, og kommer garantert til å gjøre det 2-3 dager til. 
Det er derfor jeg offisielt gir opp og bytter bank, for det er så ekstremt uoversiktelig. Spesielt når det er forskjell på hva som vises som faktisk disponibelt beløp i nettbank og mobilbank. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov jeg så innmari godt :ahappy: Jeg la meg "tidlig" (halv tolv, men det er tidlig i forhold til foregående netter, da har jeg lagt meg i 3-tiden) og sto opp halv ni, med bare en do-tur i natt! Det var digg :D 

Vært på legesenteret igjen i dag og tatt ny blodprøve, og du veit at de ikke syns du er noen enkel pasient når de sier "åja, det er du ja" når du kommer inn på laboratoriet :lol: Ja, jeg er vanskelig å ta blodprøver av :aww: Har gått greit både sist og i dag da, trengte bare ett stikk, det er ikke uvanlig at de må stikke to ganger for å finne blod :teehe: De har ikke utstyr til å ta prøver fra picclinenen, men siden jeg skal være der en gang i uka frem til april en gang, så skulle de visst ta det opp om de ikke skulle få inn sånt utstyr, for det ville vært mye enklere både for dem og for meg - jeg tror de egentlig mener for dem, for jeg har blitt merkelig avslappa til dette med å ta blodprøver de siste månedene :lol: 

Hjemme igjen nå, blitt koblet opp til saltvannet mitt og er stuck med det til rundt ni i kveld. Jeg lever et skikkelig spennende liv! :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæææ. Vi må ha en ny stekeovn. Har langtidstekt en bogstek nå i 8 timer, og viser seg at ovnen ble aldri varm. Samme skjedde på julaften, så det ble ingen sprø svor [emoji14] Det summen er at jeg hadde håpet på å utsette noe innkjøp til kjøkkenet på 4-5 år siden vi har tenkt til å pusse opp kjøkkenet da og jeg kunne tenkt meg en integrert løsning. Så istedenfor stek og poteter, så ble det grandis :aww:


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen om det går an å få kjøpt disse earbudsene som sitter på handsfree? Min har falt av og jeg finner den ikke igjen, teit å måtte kjøpe ny når det bare er en gummiplopp som mangler. Det er så kjekt å kunne gjøre andre ting mens man prater i tlf. Børste Blaze for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
23 minutter siden, Perfect Image skrev:

Blæææ. Vi må ha en ny stekeovn. Har langtidstekt en bogstek nå i 8 timer, og viser seg at ovnen ble aldri varm. Samme skjedde på julaften, så det ble ingen sprø svor emoji14.png Det summen er at jeg hadde håpet på å utsette noe innkjøp til kjøkkenet på 4-5 år siden vi har tenkt til å pusse opp kjøkkenet da og jeg kunne tenkt meg en integrert løsning. Så istedenfor stek og poteter, så ble det grandis :aww:

 

Hvis du prøver å finne noe brukt i god stand vil det ikke være så surt å bytte ut når kjøkkenet skal skiftes :)

 

Nå blåser det godt her igjen. Herlig! Da blir det lang tur helt alene i skogen igjen :P Fortsatt ikke så sikker på om lille pøbelfanten får lov å løpe løs, men får se det an :P 
Må bare ha middag først. Klokka ble faktisk alt for mye før jeg kom meg i gang i dag også... Jada.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Trenger noen valpebilder av den valpen altså :wub: 

 

Det snøøøøøøøøøøøøøør! :D  Bonden fikk fiksa snøfresern i går, så det er helt ok.  Jeg er sliten i dag, ikke spesielt overrasket. Skulle ha skippertak i kaninstallen i dag, får ta det jeg orker. 

Hundesonen vil ikke la meg legge til bilder akkurat nå gett... Hvor små bilder må en ha for at det skal funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Banken min har klart å vente en uke med å trekke et beløp. Veldig plagsomt, for etter de fikk nytt system så blir ingenting trukket før 2-3 dager etter, selv med vanlig kortbruk i butikk. 

De små tingene jeg handlet inn av mat i går står fortsatt som reservert, og kommer garantert til å gjøre det 2-3 dager til. 
Det er derfor jeg offisielt gir opp og bytter bank, for det er så ekstremt uoversiktelig. Spesielt når det er forskjell på hva som vises som faktisk disponibelt beløp i nettbank og mobilbank. 

Ja, dnb mente det var vanlig at det ikke ble trukket med en gang når man kjøpte fly/hotell men blei jo brått veldig stressa for at noe har gått galt og at flybilletten plutselig ikke fungerer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 minutter siden, Ozzy skrev:

Ja, dnb mente det var vanlig at det ikke ble trukket med en gang når man kjøpte fly/hotell men blei jo brått veldig stressa for at noe har gått galt og at flybilletten plutselig ikke fungerer :P

Så da driver alle med slikt tull da? Nå ble jeg veldig skuffa faktisk :( 

Jeg kan ikke fordra det tullete opplegget der. Men da er det ikke vits i å skifte bank likevel skjønner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laikamor skrev:

Oi, har helt glemt at Gira skulle fått ny vaksine i desember, den de får hvert tredje år. Kan jeg regne med at hun enda har vaksinen i seg, og få henne vaksinert neste uke? Jeg reiser jo idag, broren min skal passe hundene. Men han har ikke sjans å gå til dyrlegen. Foreldrene mine kan ordne det når det kommer jeg, tidligst mandag, evt så kan jeg ordne på neste fredag om jeg har fri. Det bør vel gå bra? 

Og hvordan er det å gi de vaksine "dor tidlig"? Mio skal egentlig ikke ha ny før mai, men det hadde jo vært veldig greit om de bare kunne få samtidig, tenker jeg.

Antistoffene vet neppe hvilken dato det er, så jeg tviler på at vaksina mister effekt abrupt og etter klokka :P Du får ikke komme inn på offentlige arrangement uten gyldig vaksine, men ellers bør det gå helt greit å vente ei uke.

Jeg har vaksinert "før tiden" for å få samkjørt hundene, ikke noe problem. Det er jo praktisk å ha alle til veterinær samtidig, selv om de ikke er født samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Så da driver alle med slikt tull da? Nå ble jeg veldig skuffa faktisk :( 

Jeg kan ikke fordra det tullete opplegget der. Men da er det ikke vits i å skifte bank likevel skjønner jeg. 

Tror det går på selskapene, at de reserverer et beløp men trekker det senere. Har ikke opplevd det før.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...