Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

25 minutter siden, Lola Pagola skrev: Var ikke noe problem om jeg ville betale via nettbank [emoji4] Og vi skriver kontrakt. Tror de bare liker kontanter. Så da ble jeg beroliget.

De høres veldig koselige ut, og virker som oppegående folk. Velstelt gård og sånn. De har lagt ut nøkkel til meg så jeg og pappa kan se på. Nå er jeg positiv igjen [emoji38] jeg er vel litt sånn at når noe nesten er for godt til å være sant, så er det det.  Men det er som hun sa selv ikke spesielt moderne der, så de trodde kanskje jeg skulle si nei. Men jeg synes det var sjarmerende jeg.

Så flott! Moderne er oppskrytt. Jeg gleder meg til innflytting på dine vegne! 

Enig ? og nå har jeg endelig plass til å male! Det ene soverommet skal jeg bruke til atelier ? legge ut plastikk/ett underlag på gulvet la staffelier og maling stå fremme hele tiden.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

37 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Var ikke noe problem om jeg ville betale via nettbank :) Og vi skriver kontrakt. Tror de bare liker kontanter. Så da ble jeg beroliget.

De høres veldig koselige ut, og virker som oppegående folk. Velstelt gård og sånn. De har lagt ut nøkkel til meg så jeg og pappa kan se på. Nå er jeg positiv igjen :lol: jeg er vel litt sånn at når noe nesten er for godt til å være sant, så er det det.  Men det er som hun sa selv ikke spesielt moderne der, så de trodde kanskje jeg skulle si nei. Men jeg synes det var sjarmerende jeg.

og hvis du får lov, så er et utrolig hvor mye et par malingsstrøk eller tre frisker opp :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi tilbragt 2,5 time hos veterinæren på en søndag. Vi var inne og tok UL på onsdag på grunn av mistanke om mulig pyometra. Litt brunaktig utflod, men ellers helt normal allmenntilstand. Ingen funn på noe som helst. Så i går ville hun ikke ha mat, og hun spiste ikke noe i morges heller. Mindre energi på tur og ikke helt med slik hun pleier å være. Inn for undersøkelse igjen. Ingen funn... Vi har tatt blodprøver, urinprøver osv. Fortsatt ingen funn. Så etter en oppsummering av alle symptomer så har vi kommet frem til at det muligens er løpetid på gang [emoji38] Der stemmer alle symptomene. Men hun hadde stille løpetid i mai. Så nå har vi tatt ut serum og sender progesteronprøve. Så tar vi en til litt senere i uka for sammenlikning.

Typisk med "syk" hund akkurat de to ukene jeg har ferie. Planen var en tur til fjelles i morgen, så får tenke litt på det om vi skal dra eller ikke [emoji14]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SaraS skrev:

Tro om jeg skal klippe siste bit av plena i dag? Da hadde sambo blitt imponert når han kommer hjem fra Namsoshelg.

Noen som har tips til å få hund til å drikke vann etter operasjon? Han ble sydd i går, og vil ikke drikke eller spise enda.

Stikk innom Heimdal dyreklinikk (de har sikkert sånt andre klinikker også da), og der har de et slags våtfor som er energirikt og inneholder mye vann - genialt for skadete hunder.. Det er helt uten motstand og lukter leverpostei.. Kanskje det kan få systemet hans i gang? 

Edit: ellers hvis han ikke vil, så er det sprøyte inn i munn, evt sonde da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bananen skrev:

Haha, Pøbel elsker agurk. Så mye at en kan bruke det som belønning. Jeg har fått meg en ny mobil som tar minnekort, og fant denne videoen på den som jeg hadde glemt. :lol:

 

Så søt :D Og så utrolig blank pels! 

Sniff liker agurk, Casper gidder ikke smake engang...

25 minutter siden, Meg skrev:

og hvis du får lov, så er et utrolig hvor mye et par malingsstrøk eller tre frisker opp :)

Ja :D Tror jeg kan få gjøre ganske mye der om jeg vil, så får se det litt an, tror ikke det er noe som det ikke går an å leve med. Husker ikke helt hvordan det så ut lenger :lol: Skal ta en tur senere i dag med pappa. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter hundene deres klørne noenlunde jevnt? Uno sliter selv bare på ene bakbenet, der er klørne nesten litt for korte. Alt annet vokser som ugress. Er det noe vi kan bidra til å rette opp med trening av muskulatur eller er det bare sånn det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Var ikke noe problem om jeg ville betale via nettbank :) Og vi skriver kontrakt. Tror de bare liker kontanter. Så da ble jeg beroliget.

De høres veldig koselige ut, og virker som oppegående folk. Velstelt gård og sånn. De har lagt ut nøkkel til meg så jeg og pappa kan se på. Nå er jeg positiv igjen :lol: jeg er vel litt sånn at når noe nesten er for godt til å være sant, så er det det.  Men det er som hun sa selv ikke spesielt moderne der, så de trodde kanskje jeg skulle si nei. Men jeg synes det var sjarmerende jeg.

Jeg bor selv i en gammel 2-manns bolig nå. Det er sjarm til tusen i dette huset, selv om både kjøkkenet og badet mitt er veldig utdatert,det kunne trengs et par malingsstrøk her og der og det er litt spesielle fargevalg i gangen (lilla & grønt). Jeg ville uansett ikke forandret på det nå, fordi det er en del av sjarmen med dette huset. Pluss at både kjøkken og bad fungerer til det det skal brukes til, så da klarer jeg fint å leve med det :D 

Ang kontanter til husleie, så gjorde jeg det, når jeg bodde sammen med eksen. Det var eksen min som ville ha det sånn og huseier synes det var greit nok.

Men det er bra at du fikk betale via bankoverførsel... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sovna på sofaen vi :aww:  Det gjorde godt for en skral kropp, ser ut som snuppa trengte det og. Nå skal jeg begynne på middag og bestemme meg for hva jeg skal prioritere av fornuftige ting i dag. Tror at å skru opp leselys på soverommet blir prioritert - og grind mellom kjøkken og stue. Det er ting som ikke krever allverdens men irriterer meg grenseløst at jeg aldri får rota meg til :aww:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Sliter hundene deres klørne noenlunde jevnt? Uno sliter selv bare på ene bakbenet, der er klørne nesten litt for korte. Alt annet vokser som ugress. Er det noe vi kan bidra til å rette opp med trening av muskulatur eller er det bare sånn det er?

At det skiller noe på slitasje mellom fram og bakbein er normalt, men ikke at det slites kun på en side. Spørs om det er noe feilbelastninger da. Du kan evt få en vet/kiropraktor til å kjenne over ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt irritert kjenner jeg. Guttungen trengte ny pc til skolearbeid, den kom i posten på fredag. Jeg skulle sette den opp i dag og gjøre klar til han skulle bruke den, men der er det noe som ikke er slik det skal.... den flimrer mellom noen ikoner på skjermen, og når skjermen slår seg av kommer den på igjen med det samme og spør etter passord. Når jeg lukker igjen lokket og den skal gå i dvale, så blinker et lys hele tiden og det er ganske tydelig at noe skjer der og den er ikke i dvale.... Det betyr mest sannsynlig at den må i retur, og han må klare seg den første tiden med den gamle maskinen. Jeg hater slikt som ikke bare fungerer, spesielt nye ting! 

Men nå tror jeg at jeg skal ta meg en dusj, og så en tur på kino :aww: litt latter pleier å hjelpe :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Så gøy når treningen gir utslag :ahappy: Tervtøtta debuterte i klasse 2 i ag hopp i går, (disk pga slapp fører) og i dag løp hun sannelig inn til 2.plass. Siden det ble pallplass tok vi vårt første napp. 3.plass i ag i går, og nydelig ag-løp i dag dog med disk pga en tunell for mye. Settervimsen trødde til med to 4.plasser samt en flott disk. Vil gå mer stevner, men nå går sesongen mot slutten, også fortjener hundene seg noen helger med skogsturer istedenfor lange stevnedager :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Så søt :D Og så utrolig blank pels! 

Sniff liker agurk, Casper gidder ikke smake engang...

Ja, det er flere som sier at han har veldig blank pels. Men jeg gjør ikke akkurat mye med den pelsen. Men takk!

Pøbel synes Casper er rar - agurk som er så godt!

2 timer siden, Pixie skrev:

Sliter hundene deres klørne noenlunde jevnt? Uno sliter selv bare på ene bakbenet, der er klørne nesten litt for korte. Alt annet vokser som ugress. Er det noe vi kan bidra til å rette opp med trening av muskulatur eller er det bare sånn det er?

Pøbel gjør heller ikke det. Og vi bor i asfaltjungelen også, men nei. Verken foran eller bak, så jeg må klippe en gang i uken or so.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor rett ved noe familie som inviterte oss på middag, spiser der ofte. Første gang etter jeg har sagt at jeg ikke spiser kjøtt at vi er der, da. Der var det steik i gryte sammen med saus. Og ikke noe beklagelse eller noe på at det var glemt at jeg ikke spiser kjøtt. Tror ikke det ble tatt imot like bra allikevel det her jeg altså :lol: Jeg finnes ikke sur, men det var ganske spesielt synes jeg, endte jo med å spise noe annet enn middagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pixie skrev:

Høres ut som en svart biinntekt ja, uten depositum og med husleia i cash. Bare sørg for at du får en skikkelig kontrakt. Jeg ville helt klart foretrukket å betale via bank, om ikke annet så for å unngå ord mot ord ang betaling...

Sikekrt sent svar, men å leie ut under 40% av eget hus eller et uthus er skattefritt. Eller noe lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten etter bryllupet gitt. Vi er jo ikke akkurat helt som andre familier,  og søster giftet seg med en mann som er en del yngre og som har liten familie.  Så da var det stort sett familien vår og rimelig ungdommelige mennesker på festen og da kan man jo ta av.  Mamma danset gagnam style med ungutta  ( hun er over 60 ) , Vi søstrene  ( og mamma)  hadde konsert hvor vi sang bohemian rapsody med ekte innlevelse og sambo danset rundt med brudens underskjørt og bordpynten.. 

Brudevalsen var episk,  de danset vals i ca 10 sekunder før de brøt ut i en hysterisk morsom og grundig koordinert danseoppvisning i full brudestas.  Middagen varte bare en time og det var bare små korte taler. 

Kvelden ble avsluttet ved at min andre svoger ble lokalisert sovende på en fotballbane med punsjbollen over hodet.  Jeg stemte for å la han bli der...

Et vellykket bryllup. 

  • Like 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mud skrev:

Sliten etter bryllupet gitt. Vi er jo ikke akkurat helt som andre familier,  og søster giftet seg med en mann som er en del yngre og som har liten familie.  Så da var det stort sett familien vår og rimelig ungdommelige mennesker på festen og da kan man jo ta av.  Mamma danset gagnam style med ungutta  ( hun er over 60 ) , Vi søstrene  ( og mamma)  hadde konsert hvor vi sang bohemian rapsody med ekte innlevelse og sambo danset rundt med brudens underskjørt og bordpynten.. 

Brudevalsen var episk,  de danset vals i ca 10 sekunder før de brøt ut i en hysterisk morsom og grundig koordinert danseoppvisning i full brudestas.  Middagen varte bare en time og det var bare små korte taler. 

Kvelden ble avsluttet ved at min andre svoger ble lokalisert sovende på en fotballbane med punsjbollen over hodet.  Jeg stemte for å la han bli der...

Et vellykket bryllup. 

Sånt er virkelig de beste festene :heart: hvis man ikke har en god historie å fortelle etter en fest, så har man ikke hengt med de riktige folka :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg tilbragte nesten 3 timer på legevakten jeg... De hadde glemt ut at jeg skulle inn før disse fjortisene som kunne sitte og le å fjolle, og at jeg i hvert fall skulle vært inne før denne dama som hadde fått et sår på tommelen og kom ut med bare et plaster. Jepp, hun sa det til de som satt og ventet på henne at det var bare et plaster som ble satt på :pinch: 

Når jeg endelig kom inn tok legen kontakt med kirurgisk på sykehuset. De ville ha et brev fra fastlege for å få fremskyndet timen jeg har på sykehuset om en måned. Men det ville bli behandlingstid osv osv. Så om jeg er heldig så sparer jeg kanskje en uke med venting. 

Nå skal gutta få mat. En liten stund etter det blir det litt LP trening ute på gårdsplassen her. På tirsdag har jeg tenkt å starte opp med organisert trening :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pringlen skrev:

At det skiller noe på slitasje mellom fram og bakbein er normalt, men ikke at det slites kun på en side. Spørs om det er noe feilbelastninger da. Du kan evt få en vet/kiropraktor til å kjenne over ham.

Det er det jeg tenker på, om det kan skyldes at han ikke løfter den foten like godt som den andre eller noe sånt. Skal nevne det for vet neste gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pringlen skrev:

Mjo, gjør det ikke det? Har brukt det til å se på tv når vi er på fjellet i hvertfall. Men du får sikkert fast nett av noe slag der, det gjør man vel nesten over alt nå :)

Nei, det gjør man ikke :aww: ... Telenor bare lo av meg da jeg spurte om det var mulig å få noe annet enn mobilt bredbånd her :aww: Jeg bor ikke SÅÅÅ usivilisert til... 

9 timer siden, *Kat84* skrev:

Akkurat nå sitter jeg på legevakten. Får nesten ikke til å svelge, og til tross for mye søvn så er jeg fortsatt utslitt. Håper de får gjort noe med dette nå. Eller i det minste får fortgang på ting. 

Høres skikkelig ekkelt ut... tror jeg hadde fått litt panikk :|

Forresten var det en beaceron som gikk MH der vi var i dag :). Kjempefin og artig hund som gikk en fin MH :) 

8 timer siden, Lola Pagola skrev:

De høres veldig koselige ut, og virker som oppegående folk. Velstelt gård og sånn. De har lagt ut nøkkel til meg så jeg og pappa kan se på. Nå er jeg positiv igjen :lol: jeg er vel litt sånn at når noe nesten er for godt til å være sant, så er det det.  Men det er som hun sa selv ikke spesielt moderne der, så de trodde kanskje jeg skulle si nei. Men jeg synes det var sjarmerende jeg.

Høres jo kjempekoselig ut! Jeg har jo hatt det med å bli veldig god venn med dem jeg har leid hos, og der jeg bodde sist, før jeg flytta til Løten, kom jo fruen på døra med middag til meg stadig vekk :). Det er hyggelig å ha et hyggelig leieforhold :D 

5 timer siden, Raksha skrev:

Vi sovna på sofaen vi :aww:  Det gjorde godt for en skral kropp, ser ut som snuppa trengte det og. Nå skal jeg begynne på middag og bestemme meg for hva jeg skal prioritere av fornuftige ting i dag. Tror at å skru opp leselys på soverommet blir prioritert - og grind mellom kjøkken og stue. Det er ting som ikke krever allverdens men irriterer meg grenseløst at jeg aldri får rota meg til :aww:  

SÅnt er så himla irriterende. Jeg er superflink til å utsette slike småting som tar typ 10 min å få ordnet... kan ta et år eller to her i heimen :aww: 

Er vi hjemme fra MH med prinsessen, og hun syntes egentlig det var en fin tur i skogen, hun :ahappy:. OK - så leker hun ikke da, og bryr seg lite om folk som veiver og styrer langt der borte for å få små prinsesser til å leke, men det var ikke så skummelt i skogen som jeg fryktet at hun skulle synes :). Så da har frøkna kjent mentalstatus - omsider :D 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

SÅnt er så himla irriterende. Jeg er superflink til å utsette slike småting som tar typ 10 min å få ordnet... kan ta et år eller to her i heimen :aww: 

Godt å høre at det ikke bare er her :lol: For det irriterer meg alltid når jeg ikke har sjans til å gjøre det. :lol: Bare se ferdig katatrofefilmen min, fore dyr og hente drillen . SÅ! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...