Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

1 time siden, Krutsi skrev:

Kan du ikke kjøpe bøkene i London da? Hvis du likevel skal ha de på engelsk liksom :P 

Det lå ute en cocker spaniel på Finn her som omplasseres. Den og en barbermaskin må være en grei deal for gamle folk :lol: tispe også ;) 

Var tanken når jeg ikke fikk fatt i lesestoff til flyet :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev: Svigermor ringte og lurte på om jeg trengte avlastning med lillemor, så vært der inne lenge nok til at hun tødde opp og ble med tanten ut. "mamma gå og slappe av" var det siste hun sa før hun forsvant ut :ahappy:  

Gale damen på over 70 og knapt førbar har bestemt seg for at hun vil ha valp igjen. Jeg var dum nok til å si at skaffer hun seg valp så skal jeg selvsagt hjelpe henne med den, men da må hun få seg tispe så den går sammen med våre. Men jeg er derimot IKKE dum nok til å hjelpe henne å finne valp, for da tilgir aldri svigerfar og Bonden meg :lol::aww:  Syns hun kan få seg en rase jeg vil ha så kan jeg bare ta treningen med den så kan de ha den i hus til den er ferdig med biting og makulering, så kan jeg overta når den blir for stor og sterk for dem :aww: Men ikke samojed... Eller kaaaanskje hvis det er tispe og jeg får oppdra den. Kanskje.

 

 

Det blir vel da gjerne at jo den rasen der den trenger sååååååååååå mye stimuli og tur og ja......... en hel masse aktivitet 

 

Jeg har vært så heldig/uheldig alt etter som å fått høreapperat. Men jeg trenger en hatt med brem rundt hele for å beskytte dem noen ganger. Den må være en xl eller min 62 i størrelse. Så hvor finner jeg det?

 

Mannen fant sin i sånn størrelse på Jakt og friluft i Arendal. De har nettbutikk også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mokken skrev:

Æsj altså. Lykke klarer akkurat å komme til å slikke på såret selv med krage på. Nå ser det ut som om hun har en på begynnende betennelse. Ikke der såret er men oppå ene tåen. Hva søren gjør man da? Ingen av oss har nulighet til å ha hun med på jobb.

De er ikke mye alene hjemme, men det blir 1-2 timer på morgenen fra K går til jeg kommer hjem. Kragen begrenser slikkingen men hun kommer til om hun vrir seg. Vil  en str over bli altfor stor? Det står 20 cm på den hun har. Jeg har mimimal erfaring med krage størrelser tydeligvis :P

Edit: har gitt henne en onsior mtp betennelse, hadde heldigvis 2 stk igjen etter forrige runde. 

Om det begynner å gå betennelse ville jeg lagt på honningomslag, det tar betennelse lynraskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, BareLinn skrev:

@*Kat84* og @Snøfrost

De oppdaget at jeg har gallestein (steiner/grus) natt til torsdag, etter en runde med ambulanse og styr.

Har vært veldig plaget de siste 3-4mnd. Hvis jeg sier 10-15 anfall, så tuller jeg ikke :/ 

Er henvist til kirurg,som skal ta avgjørelsen på hva som skjer videre.

I mellomtiden har jeg panikk for nytt anfall, fordi jeg er helt blank og finner ufattelig lite info om ja&nei-mat .. :/

Fet, sterk mat er innafor. Den skjønner jeg. Men jeg er jo livredd for å spise i det hele tatt :/  

 

Jeg hadde hatt to anfall med flere års mellomrom. Så fikk jeg et kraftig, langvarig ( over mange timer) et snaut år etter siste. Det ville ikke gå over, utover kvelden, når det endelig hadde roet seg, fikk jeg feber. En lang yrkeskarriere på kir.mage/tarm har gitt meg såpass lærdom at jeg burde ha visst at det var alarmerende. Jeg ventet til neste morgen med å ringe legevakt. Det bar rett inn på akutten for antibiotikabeh. IV og diverse blodprøver pluss ul av galleblæra. Jeg ble satt på prioritert liste for operasjon. Fikk fjernet rukkelet 5 uker etterpå.

Vet at noen reagerer på sterkt krydret mat, fet mat, sjokolade og sjokoladekake bl.a.

Feber samtidig med anfall betyr rett på legevakta. Du bør spørre fastlegen om resept på Buscopan eller Ketogan som er krampeløsende midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Ok folkens, hva var det denne personen fant utenfor hytta si på fredag? Ingen har klart å svare hittil:

Karl-Ingar-1-e1471694581251.jpg

http://malviknytt.no/2016/08/20/fant-ukjent-skapning-pa-hytta/

Syns det ser ut som deler av en halvfordøyd frosk. Men Alien er kulere :D

 

2 minutter siden, Tricolor skrev:

Kan ikke @Wednesday ta en tur opp med sin piraya?

:lol:  Det skal hun, men da vil jeg låne han :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Symra&Pippin skrev:
20 timer siden, Siri skrev:

Får ikke bort denne. Er disse boksene en bug det ikke går an å gjøre noe med eller? :aww:

Om du holder pekeren over boksen øverst til venstre, så dukker det opp en firant med et kryss i - klikk på den og så kan du trykke delet - da forsvinner den :D . Fungerer  på mobil også  :) 

55 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Ok folkens, hva var det denne personen fant utenfor hytta si på fredag? Ingen har klart å svare hittil:

Karl-Ingar-1-e1471694581251.jpg

http://malviknytt.no/2016/08/20/fant-ukjent-skapning-pa-hytta/

:|

Det er steike moro med slike elektriske apparater altså :D 
Den krattrydderen som går på batteri var sinnsykt effektiv, så jeg måtte jo bare rydde litt mer enn jeg egentlig hadde tenkt også :aww:. Bra batterikapasitet var det også. Også er det mye bedre å bruke sånn krattskjær enn tråd, for den surrer seg jo inn i høyt gress - det gjør ikke skjærebladet :). Også fikk jeg tatt litt kanter med kantklipperen, så nå begynner det å se skapelig ut rundt her igjen. Nå gjenstår bare å få tatt motorsaga i bruk - den må ha kjedeolje før jeg bruker den, så da får det bli til uka i stedet :). Men da skal juletrær for et par-tre-fire år tilbake i tid choppes opp og bli til ved :aww:

Hvorfor er det så himla mye morsommere å holde på med sånt enn å vaske huset? :aww: Noen som har lyst til å komme på besøk og male stua mi forresten? :whistle: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
18 timer siden, BareLinn skrev:

@*Kat84* og @Snøfrost

De oppdaget at jeg har gallestein (steiner/grus) natt til torsdag, etter en runde med ambulanse og styr.

Har vært veldig plaget de siste 3-4mnd. Hvis jeg sier 10-15 anfall, så tuller jeg ikke :/ 

Er henvist til kirurg,som skal ta avgjørelsen på hva som skjer videre.

I mellomtiden har jeg panikk for nytt anfall, fordi jeg er helt blank og finner ufattelig lite info om ja&nei-mat .. :/

Fet, sterk mat er innafor. Den skjønner jeg. Men jeg er jo livredd for å spise i det hele tatt :/  

 

Huff, kjenner til det antallet anfall. På det verste hadde jeg skikkelige magesmerter 3-4 ganger i uka. 
Spiste jeg 2 grillpølser så kom smertene og kvalmen med en gang, og gav seg ikke før etter flere timer. 

Det første anfallet jeg hadde var ganske dramatisk. Jeg kjente det som smerte litt ovenfor korsryggen på høyre side. Så jeg la meg bare for å hvile litt. Så var det tid for middag, men den klarte jeg ikke å få i meg for jeg ble akutt kvalm. Og siden så økte smertene bare mer og mer på. Til slutt lå jeg på sofaen og ristet, manglet all kontroll på muskler og tårer og bare hikstet etter pusten. 
Stakkars eldstemann stod ved siden av sofaen og grein fordi han trodde mamma skulle dø :( 
Mannen kjørte meg direkte til sykehus med nødblink og tutet på alle han skulle forbi. Etter undersøkelser var gjort viste det seg at det var rett før galleblæra hadde sprukket. 
I forkant av dette hadde jeg vært mye kvalm og hatt vondt i magen flere ganger, uten at jeg tenkte noe over det. 

Det jeg reagerte på var både sukker og fett. Og får jeg for mye av slikt nå etter operasjon så reagerer jeg fortsatt, men tåler mer og mer heldigvis. 


Akkurat nå er jeg utrolig sliten. Cysten i halsen presser sånn på at jeg har hatt store problemer med å puste i hele dag, og har ligget og halvsovet i nesten hele dag. Stakkars gutta har ikke fått noe særlig med tur heller i dag :( 
Så nå leter jeg etter alternativer til hvem som kan være hundevakt og faktisk gi Sjef det han trenger. Når det er gjort så blir det tur til legevakt og rett og slett kreve at det blir gjort noe. Er jeg heldig blir jeg sendt videre til sykehuset og ting blir endelig gjort. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Siri skrev:

Om du holder pekeren over boksen øverst til venstre, så dukker det opp en firant med et kryss i - klikk på den og så kan du trykke delet - da forsvinner den :D . Fungerer  på mobil også  :) 

:|

Det er steike moro med slike elektriske apparater altså :D 
Den krattrydderen som går på batteri var sinnsykt effektiv, så jeg måtte jo bare rydde litt mer enn jeg egentlig hadde tenkt også :aww:. Bra batterikapasitet var det også. Også er det mye bedre å bruke sånn krattskjær enn tråd, for den surrer seg jo inn i høyt gress - det gjør ikke skjærebladet :). Også fikk jeg tatt litt kanter med kantklipperen, så nå begynner det å se skapelig ut rundt her igjen. Nå gjenstår bare å få tatt motorsaga i bruk - den må ha kjedeolje før jeg bruker den, så da får det bli til uka i stedet :). Men da skal juletrær for et par-tre-fire år tilbake i tid choppes opp og bli til ved :aww:

Hvorfor er det så himla mye morsommere å holde på med sånt enn å vaske huset? :aww: Noen som har lyst til å komme på besøk og male stua mi forresten? :whistle: 

Takk for tips!

Og den krattskjæreren, type? Jeg har to kantklippere, men jeg trenger noe som takler skogskjegg og bringebærkratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kaja

Jeg og kjæresten rafta når vi var i Hellas. Det er første gangen i mitt liv jeg gjorde noe sånt, og det var så sykt kult! 8D Finnes det noen snille steder i Norge vi kan gjøre det samme? Den raftinga vi gjorde var type nivå 1, heldigvis, fordi jeg er totalt n00b og kan ikke svømme :P Er det noen nivå 1-2 steder i Norge?

Det var passelig nydelig der vi rafta, altså. Europas nest reneste elv...

rafting01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

:lol: Jeg sa at det er mye arbeid med valper "jeg vet, jeg har hatt tre" fikk jeg i respons, men sannheten er jo at hun har hatt fire da :lol:  Men helsa hennes har forverret seg drastisk siden sistemann var valp for nesten 12 år siden. Det vil jo ikke hun se da, hun skal liksom fikse alt selv mener hun. Nesten så jeg skulle ønske vi hadde kapasitet til en hund til, så kunne jeg hjulpet henne å finne noe og tatt ansvaret for den selv. Men når jeg ender opp på legevakta av å rengjøre kaninbur på en dårlig dag, så roper ikke akkurat det at jeg trenger mer å drive med.

De har hatt hund sammenhengende i nesten 40 år, skjønner godt at hun synes det er fryktelig kjipt uten :(

 

Er vel strengt tatt ingen seriøse som kommer til å selge henne valp heller.. Og man glemmer hvor ille valper er når man bare har en og en og lar de dø av alderdom før neste :P 

Blir som med unger det (bare de vokser opp, ikke dør sånn sett) :P mamma liker å hevde at jeg var lik min datter på den alderen.. Men det blir stille når mamma selv skal passe sitt barnebarn og holde følge :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Er vel strengt tatt ingen seriøse som kommer til å selge henne valp heller.. Og man glemmer hvor ille valper er når man bare har en og en og lar de dø av alderdom før neste :P 

Blir som med unger det (bare de vokser opp, ikke dør sånn sett) :P mamma liker å hevde at jeg var lik min datter på den alderen.. Men det blir stille når mamma selv skal passe sitt barnebarn og holde følge :lol: 

Yep, er noe med det. 

 

:lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Ok folkens, hva var det denne personen fant utenfor hytta si på fredag? Ingen har klart å svare hittil:

Karl-Ingar-1-e1471694581251.jpg

http://malviknytt.no/2016/08/20/fant-ukjent-skapning-pa-hytta/

En slags Pokemon?

---

AN har jeg kvinnet meg opp og meldt meg på skøytekurs. Satt langt inne å melde meg på noe sånt (jeg er jo voksen :shocked:) - men nå er jeg vel omtrent gammel nok til å gjøre som jeg føler for og ta det som det kommer ... Så er det bare å lete etter de gamle skøytene mine. De ligger vel et sted blant uhorvelige mengder skrot i kjelleren til foreldrene mine :P 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Takk for tips!

Og den krattskjæreren, type? Jeg har to kantklippere, men jeg trenger noe som takler skogskjegg og bringebærkratt.

Den er perfekt til bringebærkratt, hundekjeks, seljeskudd, syrin ute av kontroll etc etc :D 
http://www.bygghjemme.no/hage/hagemaskiner/trimmere-og-ryddere/gress-og-krattrimmer-ryobi-rbc36x26b-36v-oppladbar/p-303337 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tricolor skrev:

Jeg hadde hatt to anfall med flere års mellomrom. Så fikk jeg et kraftig, langvarig ( over mange timer) et snaut år etter siste. Det ville ikke gå over, utover kvelden, når det endelig hadde roet seg, fikk jeg feber. En lang yrkeskarriere på kir.mage/tarm har gitt meg såpass lærdom at jeg burde ha visst at det var alarmerende. Jeg ventet til neste morgen med å ringe legevakt. Det bar rett inn på akutten for antibiotikabeh. IV og diverse blodprøver pluss ul av galleblæra. Jeg ble satt på prioritert liste for operasjon. Fikk fjernet rukkelet 5 uker etterpå.

Vet at noen reagerer på sterkt krydret mat, fet mat, sjokolade og sjokoladekake bl.a.

Feber samtidig med anfall betyr rett på legevakta. Du bør spørre fastlegen om resept på Buscopan eller Ketogan som er krampeløsende midler.

au! Høres litt ut som mine anfall, de kommer gjerne noen etterhverandre og så laaaang periode med ingenting. Jeg har ikke funnet noen triggere i hva jeg spiser. Ene anfallet var intenst i 6timer, men det var et annet jeg fikk mest ettervirkninger av. Kvalme i flere dager og veldig mørk urin. Jeg håper liksom at ting holder seg borte framover, hvis ikke forlanger jeg at noen fjerner den galleblæra!

 

31 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

@Kaja

Jeg og kjæresten rafta når vi var i Hellas. Det er første gangen i mitt liv jeg gjorde noe sånt, og det var så sykt kult! 8D Finnes det noen snille steder i Norge vi kan gjøre det samme? Den raftinga vi gjorde var type nivå 1, heldigvis, fordi jeg er totalt n00b og kan ikke svømme :P Er det noen nivå 1-2 steder i Norge?

Det var passelig nydelig der vi rafta, altså. Europas nest reneste elv...

rafting01.jpg

kan ikke svare på spørsmålet ditt, men så vakkert!

 

 

puh, lang navneblogg  underveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen lurer på hvordan det går med den skadete.. 

Hun ser fortsatt like smart ut.... 

image.jpeg

og i bedre form enn jeg egentlig skulle ønske...

image.jpeg

 

så vi har inngått et kompromiss.. Hun får løpe løs, men da alene.. Selv om hun selv synes hun burde få leke med de andre hundene, jeg synes hun burde gå i bånd. Men hun koker så sinnsykt over av energi, så det ender sikkert med drap og båndskader hvis hun ikke får brukt seg litt :lol: 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Siri skrev:

Den er perfekt til bringebærkratt, hundekjeks, seljeskudd, syrin ute av kontroll etc etc :D 
http://www.bygghjemme.no/hage/hagemaskiner/trimmere-og-ryddere/gress-og-krattrimmer-ryobi-rbc36x26b-36v-oppladbar/p-303337 

Takk! Må ha! Bare må ha!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er turister i egen by i helga. Dvs, vi ligger i Tønsberg gjestehavn med båten, og her er det et selskapslokale som brukes til ymse aktiviteter og selskapligheter. I dag er det et lokalt band, som spiller for sikkert venner og kjente, og det er så rævva dårlig. T.o.m Ola Paus har en klokkeklar og "ren" stemme i forhold til dette her. Håper ikke de skal holde på lenge utover kvelden/natta :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Om du holder pekeren over boksen øverst til venstre, så dukker det opp en firant med et kryss i - klikk på den og så kan du trykke delet - da forsvinner den :D . Fungerer  på mobil også  :) 

:|

Det er steike moro med slike elektriske apparater altså :D 
Den krattrydderen som går på batteri var sinnsykt effektiv, så jeg måtte jo bare rydde litt mer enn jeg egentlig hadde tenkt også :aww:. Bra batterikapasitet var det også. Også er det mye bedre å bruke sånn krattskjær enn tråd, for den surrer seg jo inn i høyt gress - det gjør ikke skjærebladet :). Også fikk jeg tatt litt kanter med kantklipperen, så nå begynner det å se skapelig ut rundt her igjen. Nå gjenstår bare å få tatt motorsaga i bruk - den må ha kjedeolje før jeg bruker den, så da får det bli til uka i stedet :). Men da skal juletrær for et par-tre-fire år tilbake i tid choppes opp og bli til ved :aww:

Hvorfor er det så himla mye morsommere å holde på med sånt enn å vaske huset? :aww: Noen som har lyst til å komme på besøk og male stua mi forresten? :whistle: 

Vi kan bytte - du fikser hagen min, så maler jeg stua di. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Takk! Må ha! Bare må ha!

Alle huseiere med respekt for seg selv bør ha en sånn, faktisk :aww: 

20 minutter siden, rosinbolle skrev:

Vi kan bytte - du fikser hagen min, så maler jeg stua di. 

Deal :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...