Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

11 timer siden, BareLinn skrev:

I mellomtiden har jeg panikk for nytt anfall, fordi jeg er helt blank og finner ufattelig lite info om ja&nei-mat .. :/

Fet, sterk mat er innafor. Den skjønner jeg. Men jeg er jo livredd for å spise i det hele tatt :/  

Jeg mener jeg leste at man helst ikke skal spise for mye sukkerholdig mat :) 

Har jeg vært på Europris og kjøpt meg en batteridrevet motorsag. Det holder nok til mitt bruk, jeg skal jo ikke hogge skog liksom :aww: Men - hva gjør man når sagkjedet er vridd innover? Altså, når jeg retter det ut, så er sagtaggene innover... kanskje jeg må åpne kjedet for å få satt det på sagbladet? Hvorfor er alle slike monteringsanvisninger så forb... dårlige? :whistle: 

Også var det godt jeg dekte til veden som naboen kom med i går, for nå hølja regnet ned utenfor her. 

Nei, man får vel komme seg ut og gjøre noe fornuftig her...rydde vedskjulet f eks... Det er fullt av ting som ikke trenger å være der, også burde jeg fått delt opp noen trestokker som er der slik at jeg kan hogge dem opp til ved (derfor jeg fant ut at det var lurt med motorsag). Også må jeg få tatt kantene i hagen og rydde en del kratt på baksiden av huset. Blir vel ikke arbeidsledig med det første, ser jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

21 timer siden, Line skrev:

Av en eller annen grunn så gjetter jeg på at du kan være minst like skremmende :lol:

Jeg som er så liten og nusselig? :P 

20 timer siden, Snoffe skrev:

De hadde ikke harry potter bøker hos bokhandleren :o Sånn går det når jeg ikke gidder å dra innom den store butikken :P 

En bokhandler som ikke har HP-bøker, er det noe alvorlig galt med :aww: 

Det var sikkert mer jeg skulle kommentert, men det husker jeg ikke nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men nå har jeg klippa plena. Ikke absolutt heeele plena. :whistle: Men mesteparten av det som er synlig. :lol: Og det får være godt nok! Jeg må kanskje gå ut og ta litt til når jeg først er i gang, men først et stooooort glass med kaldt vann.

Lurer på om jeg kanskje skal bake noe til jeg får besøk også. Men hva? Forslag?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke bikkjer som røyter som uvær - 15 min kosing med Victor-kanin og jeg er dekket i pels. Men han er fin han. Bare litt skvetten enda - det går seg til. 

 

Vi har vært ute og lufta hunder, matet og vannet gakker, hoppet på trampoline (jeg satt i en stol og så på) og kosa kaniner. Så nå skal vi sløve på sofaen til vi har lyst på mat :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Artemis skrev:

 

Stemmer :ahappy:

For en vestlending så må jeg si at det ikke er så veldig mye i Finnmark som er verdt å skrive hjem om. Pent, men ikke vilt og vakkert liksom. Men dette var flott altså. :ahappy:

Takk :) Blir jo ikke i nærheten av virkeligheten med et mobilkamera, men...

God bedring til Jessie :)

Enig, men syntes likevel at den delen av Finnmark jeg var i hadde en helt egen sjarm som vi ikke får på vestlandet. Der er det breathtaking, Finnmark er mer koselig :P

Liker begge deler jeg :ahappy:

2 timer siden, 2ne skrev:

Jeg som er så liten og nusselig? :P 

En bokhandler som ikke har HP-bøker, er det noe alvorlig galt med :aww: 

Det var sikkert mer jeg skulle kommentert, men det husker jeg ikke nå :P 

Bør slutte å gå innom den bokhandelen, for de har aldti noe bra :aww:

 

Akkurat nå er vi i London. Kjempe fint hotell, og en sinnsykt dårlig meg.. får hvile noen timer før vi gjør noe mer i dag.. hvis jeg i det heletatt orker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Artemis skrev:

For en vestlending så må jeg si at det ikke er så veldig mye i Finnmark som er verdt å skrive hjem om. Pent, men ikke vilt og vakkert liksom. Men dette var flott altså. :ahappy:

Hvor er det du har vært :P  Synes naturen i Finnmark er helt magisk, men nå har jeg aldri vært på vestlandet da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor ringte og lurte på om jeg trengte avlastning med lillemor, så vært der inne lenge nok til at hun tødde opp og ble med tanten ut. "mamma gå og slappe av" var det siste hun sa før hun forsvant ut :ahappy:  

Gale damen på over 70 og knapt førbar har bestemt seg for at hun vil ha valp igjen. Jeg var dum nok til å si at skaffer hun seg valp så skal jeg selvsagt hjelpe henne med den, men da må hun få seg tispe så den går sammen med våre. Men jeg er derimot IKKE dum nok til å hjelpe henne å finne valp, for da tilgir aldri svigerfar og Bonden meg :lol::aww:  Syns hun kan få seg en rase jeg vil ha så kan jeg bare ta treningen med den så kan de ha den i hus til den er ferdig med biting og makulering, så kan jeg overta når den blir for stor og sterk for dem :aww: Men ikke samojed... Eller kaaaanskje hvis det er tispe og jeg får oppdra den. Kanskje.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wilhelmina skrev:

Hvor er det du har vært :P  Synes naturen i Finnmark er helt magisk, men nå har jeg aldri vært på vestlandet da ;) 

Altså, det er flott i Finnmark altså, det er ikke det, men det kan ikke måle seg mot Vestlandet. :aww:

Jeg bor i Vest-Finnmark, men har vært i Øst-Finnmark også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså. Lykke klarer akkurat å komme til å slikke på såret selv med krage på. Nå ser det ut som om hun har en på begynnende betennelse. Ikke der såret er men oppå ene tåen. Hva søren gjør man da? Ingen av oss har nulighet til å ha hun med på jobb.

De er ikke mye alene hjemme, men det blir 1-2 timer på morgenen fra K går til jeg kommer hjem. Kragen begrenser slikkingen men hun kommer til om hun vrir seg. Vil  en str over bli altfor stor? Det står 20 cm på den hun har. Jeg har mimimal erfaring med krage størrelser tydeligvis :P

Edit: har gitt henne en onsior mtp betennelse, hadde heldigvis 2 stk igjen etter forrige runde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å her sitter jeg å gruer meg til å dra tilbake til vestlandet :P Joda, det er vakkert der, når det er oppholdsvær og snøfritt i fjellene, hvilket er altfor sjeldent i løpet av et år.

Nå skal det grilles og avslappes, deretter må jeg saumfare huset etter eiendelene mine som ligger spredt rundt. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Enig, men syntes likevel at den delen av Finnmark jeg var i hadde en helt egen sjarm som vi ikke får på vestlandet. Der er det breathtaking, Finnmark er mer koselig :P

Liker begge deler jeg :ahappy:

Bør slutte å gå innom den bokhandelen, for de har aldti noe bra :aww:

 

Akkurat nå er vi i London. Kjempe fint hotell, og en sinnsykt dårlig meg.. får hvile noen timer før vi gjør noe mer i dag.. hvis jeg i det heletatt orker...

Kan du ikke kjøpe bøkene i London da? Hvis du likevel skal ha de på engelsk liksom :P 

1 time siden, Raksha skrev:

Svigermor ringte og lurte på om jeg trengte avlastning med lillemor, så vært der inne lenge nok til at hun tødde opp og ble med tanten ut. "mamma gå og slappe av" var det siste hun sa før hun forsvant ut :ahappy:  

Gale damen på over 70 og knapt førbar har bestemt seg for at hun vil ha valp igjen. Jeg var dum nok til å si at skaffer hun seg valp så skal jeg selvsagt hjelpe henne med den, men da må hun få seg tispe så den går sammen med våre. Men jeg er derimot IKKE dum nok til å hjelpe henne å finne valp, for da tilgir aldri svigerfar og Bonden meg :lol::aww:  Syns hun kan få seg en rase jeg vil ha så kan jeg bare ta treningen med den så kan de ha den i hus til den er ferdig med biting og makulering, så kan jeg overta når den blir for stor og sterk for dem :aww: Men ikke samojed... Eller kaaaanskje hvis det er tispe og jeg får oppdra den. Kanskje.

 

 

Det lå ute en cocker spaniel på Finn her som omplasseres. Den og en barbermaskin må være en grei deal for gamle folk :lol: tispe også ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

 

Det lå ute en cocker spaniel på Finn her som omplasseres. Den og en barbermaskin må være en grei deal for gamle folk :lol: tispe også ;) 

Hun skal ha valp, jeg sa hun kunne få en av mine, men det ville hun ikke :lol:  :aww: 

Men jeg skal ikke bidra til galskapen, hun har ikke sjans i havet til å ta ansvaret for en valp, og svigerfar vil ikke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Raksha skrev:

Hun skal ha valp, jeg sa hun kunne få en av mine, men det ville hun ikke :lol:  :aww: 

Men jeg skal ikke bidra til galskapen, hun har ikke sjans i havet til å ta ansvaret for en valp, og svigerfar vil ikke. 

 

Haha hun skulle ha lånt Linni, så kanskje hun innser at unge hunder er slitsomme :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Krutsi skrev:

Haha hun skulle ha lånt Linni, så kanskje hun innser at unge hunder er slitsomme :lol: 

:lol: Jeg sa at det er mye arbeid med valper "jeg vet, jeg har hatt tre" fikk jeg i respons, men sannheten er jo at hun har hatt fire da :lol:  Men helsa hennes har forverret seg drastisk siden sistemann var valp for nesten 12 år siden. Det vil jo ikke hun se da, hun skal liksom fikse alt selv mener hun. Nesten så jeg skulle ønske vi hadde kapasitet til en hund til, så kunne jeg hjulpet henne å finne noe og tatt ansvaret for den selv. Men når jeg ender opp på legevakta av å rengjøre kaninbur på en dårlig dag, så roper ikke akkurat det at jeg trenger mer å drive med.

De har hatt hund sammenhengende i nesten 40 år, skjønner godt at hun synes det er fryktelig kjipt uten :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
1 time siden, Raksha skrev:

Svigermor ringte og lurte på om jeg trengte avlastning med lillemor, så vært der inne lenge nok til at hun tødde opp og ble med tanten ut. "mamma gå og slappe av" var det siste hun sa før hun forsvant ut :ahappy:  

Gale damen på over 70 og knapt førbar har bestemt seg for at hun vil ha valp igjen. Jeg var dum nok til å si at skaffer hun seg valp så skal jeg selvsagt hjelpe henne med den, men da må hun få seg tispe så den går sammen med våre. Men jeg er derimot IKKE dum nok til å hjelpe henne å finne valp, for da tilgir aldri svigerfar og Bonden meg :lol::aww:  Syns hun kan få seg en rase jeg vil ha så kan jeg bare ta treningen med den så kan de ha den i hus til den er ferdig med biting og makulering, så kan jeg overta når den blir for stor og sterk for dem :aww: Men ikke samojed... Eller kaaaanskje hvis det er tispe og jeg får oppdra den. Kanskje.

 

 

Det blir vel da gjerne at jo den rasen der den trenger sååååååååååå mye stimuli og tur og ja......... en hel masse aktivitet 

 

Jeg har vært så heldig/uheldig alt etter som å fått høreapperat. Men jeg trenger en hatt med brem rundt hele for å beskytte dem noen ganger. Den må være en xl eller min 62 i størrelse. Så hvor finner jeg det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage krydderkake i løpet av de neste dagene, noen som har en oppskrift å dele eller anbefale? :ahappy: Jeg gleder meg til å hente skoleboken som ligger og venter på posten, og få begynt å lese. Biokjemi virker utrolig gøy! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste i dag var å vinne en premie som var stor nok til at alle fire kan leke sammen med den :D 

 

Eller ok, kritikken var fin å ta med seg også da...

«5 måneder gammel tispe. Vakker helhet med vakre proporsjoner. Vakkert hode, uttrykk og ører. Typisk bitt for alder (red anm: hun er relativt tannlaus hehe). Vakker lang hals. Vakker over- og underlinje. Korrekt stri pels for alder. Kunne ønske en aning mere forbryst og vinklet frampart. Meget god vinkling bak, god haleansats. Flott beinstamme og poter. Beveger seg med flott driv fra alle hold, med attitude. Trivelig temperament. Velvist. Lovende valp.»

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...