Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, Raksha skrev:

Godt å høre at det ikke bare er her :lol: For det irriterer meg alltid når jeg ikke har sjans til å gjøre det. :lol: Bare se ferdig katatrofefilmen min, fore dyr og hente drillen . SÅ! 

 

Jeg er sikker på at innen et år eller to så har jeg fjerna de tomme vaskepulvereskene som hoper seg opp nedi kjelleren. :aww:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg er sikker på at innen et år eller to så har jeg fjerna de tomme vaskepulvereskene som hoper seg opp nedi kjelleren. :aww:

 

:lol::wub:  Soniser får meg alltid til å føle meg mindre misslykket :D

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Raksha skrev:

Godt å høre at det ikke bare er her :lol: For det irriterer meg alltid når jeg ikke har sjans til å gjøre det. :lol: Bare se ferdig katatrofefilmen min, fore dyr og hente drillen . SÅ! 

:lol: Eller HENTE DRILLEN NÅÅÅÅÅÅ.... så tar du resten etterpå :D:D:D 

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg er sikker på at innen et år eller to så har jeg fjerna de tomme vaskepulvereskene som hoper seg opp nedi kjelleren. :aww:

:lol: Jeg tror mine tomme blomsterpotter som har hopet seg opp på terrassen under kjøkkenvinduet kommer til å bo der i mer enn to år framover.... :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: Eller HENTE DRILLEN NÅÅÅÅÅÅ.... så tar du resten etterpå :D:D:D 

:lol: Jeg tror mine tomme blomsterpotter som har hopet seg opp på terrassen under kjøkkenvinduet kommer til å bo der i mer enn to år framover.... :aww: 

Jeg må ut for å hente drillen, og ut for å fore kaniner, stenge inne gakker, lufte bikkjer og sjekke hester. Man går da ikke flere ganger enn man må? :o 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg må ut for å hente drillen, og ut for å fore kaniner, stenge inne gakker, lufte bikkjer og sjekke hester. Man går da ikke flere ganger enn man må? :o 

Nei, det er jo sant!!! Viktig å være rasjonell :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
20 minutter siden, Siri skrev:

Høres skikkelig ekkelt ut... tror jeg hadde fått litt panikk :|

Forresten var det en beaceron som gikk MH der vi var i dag :). Kjempefin og artig hund som gikk en fin MH :) 

Tjah... jeg hadde mer panikk for et år siden når jeg våknet med en klump i halsen, og utover dagen så ble den større og større. For å sette en ekstra spiss på det hele så var det på bursdagen til eksen, og beskjeden jeg fikk fra legevakten da var at det var enten en cyste eller en svulst. Og begge deler kan være ondartet, men i de fleste tilfeller er det godartet. 
"Gratulere med dagen kjære" :aww: 

Det var sikkert Jenny med Pippa du traff :) Så hun la ut video både på profilen sin og i gruppa at Pippa hadde kjent mentalstatus :)  Hun virker som et flott individ for rasen! 

Ellers så prøvde jeg å ta en økt med LP trening ute nå. Men de siste dagers reduserte mobilitet for min del har gjort at Sjef heller ville fjolle og være teit. Så da avsluttet jeg heller med en øvelse han mestrer veldig godt og så gikk vi inn. Det er ikke noe poeng i å lære at LP er mas og harde krav fra min side. 

I morgen formiddag skal vi nyte at det er slutt på båndtvangen og kose oss i skogen når det er minst mulig folk ute. Greit å starte forsiktig også. Dessuten liker jeg ikke fremmede hunder for jeg aner jo ikke hva de kan finne på, så liker uansett å gå tur når det er minst mulig folk ute :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Tjah... jeg hadde mer panikk for et år siden når jeg våknet med en klump i halsen, og utover dagen så ble den større og større. For å sette en ekstra spiss på det hele så var det på bursdagen til eksen, og beskjeden jeg fikk fra legevakten da var at det var enten en cyste eller en svulst. Og begge deler kan være ondartet, men i de fleste tilfeller er det godartet. 
"Gratulere med dagen kjære" :aww: 

DA hadde jeg fått panikk ja :o Finfin bursdagsfeiring vi jeg tro... Usj... 

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Det var sikkert Jenny med Pippa du traff :) Så hun la ut video både på profilen sin og i gruppa at Pippa hadde kjent mentalstatus :)  Hun virker som et flott individ for rasen! 

Ja, Pippa var det hun het :). Søt hund som var sosial og leken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pringlen skrev: Mjo, gjør det ikke det? Har brukt det til å se på tv når vi er på fjellet i hvertfall. Men du får sikkert fast nett av noe slag der, det gjør man vel nesten over alt nå [emoji4]

Nei, det gjør man ikke :aww: ... Telenor bare lo av meg da jeg spurte om det var mulig å få noe annet enn mobilt bredbånd her :aww: Jeg bor ikke SÅÅÅ usivilisert til... 

9 timer siden, *Kat84* skrev: Akkurat nå sitter jeg på legevakten. Får nesten ikke til å svelge, og til tross for mye søvn så er jeg fortsatt utslitt. Håper de får gjort noe med dette nå. Eller i det minste får fortgang på ting. 

Høres skikkelig ekkelt ut... tror jeg hadde fått litt panikk [emoji52]

Forresten var det en beaceron som gikk MH der vi var i dag [emoji4]. Kjempefin og artig hund som gikk en fin MH [emoji4] 

8 timer siden, Lola Pagola skrev: De høres veldig koselige ut, og virker som oppegående folk. Velstelt gård og sånn. De har lagt ut nøkkel til meg så jeg og pappa kan se på. Nå er jeg positiv igjen [emoji38] jeg er vel litt sånn at når noe nesten er for godt til å være sant, så er det det.  Men det er som hun sa selv ikke spesielt moderne der, så de trodde kanskje jeg skulle si nei. Men jeg synes det var sjarmerende jeg.

Høres jo kjempekoselig ut! Jeg har jo hatt det med å bli veldig god venn med dem jeg har leid hos, og der jeg bodde sist, før jeg flytta til Løten, kom jo fruen på døra med middag til meg stadig vekk [emoji4]. Det er hyggelig å ha et hyggelig leieforhold [emoji3] 

5 timer siden, Raksha skrev: Vi sovna på sofaen vi :aww:  Det gjorde godt for en skral kropp, ser ut som snuppa trengte det og. Nå skal jeg begynne på middag og bestemme meg for hva jeg skal prioritere av fornuftige ting i dag. Tror at å skru opp leselys på soverommet blir prioritert - og grind mellom kjøkken og stue. Det er ting som ikke krever allverdens men irriterer meg grenseløst at jeg aldri får rota meg til :aww:  

SÅnt er så himla irriterende. Jeg er superflink til å utsette slike småting som tar typ 10 min å få ordnet... kan ta et år eller to her i heimen :aww: 

Er vi hjemme fra MH med prinsessen, og hun syntes egentlig det var en fin tur i skogen, hun :ahappy:. OK - så leker hun ikke da, og bryr seg lite om folk som veiver og styrer langt der borte for å få små prinsesser til å leke, men det var ikke så skummelt i skogen som jeg fryktet at hun skulle synes [emoji4]. Så da har frøkna kjent mentalstatus - omsider [emoji3] 

Ånei! Sååå koselig vil jeg ikke ha det ? et hei og en liten prat i ny og ne, men ingen middager og sånn!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

DA hadde jeg fått panikk ja :o Finfin bursdagsfeiring vi jeg tro... Usj... 

Han er fortsatt sur på meg for å skremme han sånn :lol:  
Når man ser tilbake på det nå så var det egentlig litt fortjent også :aww: 

Akkurat nå, Siri skrev:

DA hadde jeg fått panikk ja :o Finfin bursdagsfeiring vi jeg tro... Usj... 

Ja, Pippa var det hun het :). Søt hund som var sosial og leken :)

Hun har jobbet godt med henne, så de to er en veldig bra match :)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Ånei! Sååå koselig vil jeg ikke ha det ? et hei og en liten prat i ny og ne, men ingen middager og sånn!

:lol: Du var sånn asosial du ja, glemte det, jeg :lol: 

8 minutter siden, *Kat84* skrev:

Han er fortsatt sur på meg for å skremme han sånn :lol:  
Når man ser tilbake på det nå så var det egentlig litt fortjent også :aww: 

Helt klart fortjent :lol: 

8 minutter siden, *Kat84* skrev:

Hun har jobbet godt med henne, så de to er en veldig bra match :)  

Ja, jeg forstod det sånn at hun måtte jobbe en del med henne etter at hun hentet henne hos oppdretter. Valpen hadde vel ikke vært utenfor dørene mens den var der, etter hva jeg skjønte :). Hun har i hvert fall fått en fin og balansert hund utav henne, selv om hun vel var noe destruktiv ennå *ler*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2016 at 8:23 PM, *Kat84* skrev:

Huff, kjenner til det antallet anfall. På det verste hadde jeg skikkelige magesmerter 3-4 ganger i uka. 
Spiste jeg 2 grillpølser så kom smertene og kvalmen med en gang, og gav seg ikke før etter flere timer. 

Det første anfallet jeg hadde var ganske dramatisk. Jeg kjente det som smerte litt ovenfor korsryggen på høyre side. Så jeg la meg bare for å hvile litt. Så var det tid for middag, men den klarte jeg ikke å få i meg for jeg ble akutt kvalm. Og siden så økte smertene bare mer og mer på. Til slutt lå jeg på sofaen og ristet, manglet all kontroll på muskler og tårer og bare hikstet etter pusten. 
Stakkars eldstemann stod ved siden av sofaen og grein fordi han trodde mamma skulle dø :( 
Mannen kjørte meg direkte til sykehus med nødblink og tutet på alle han skulle forbi. Etter undersøkelser var gjort viste det seg at det var rett før galleblæra hadde sprukket. 
I forkant av dette hadde jeg vært mye kvalm og hatt vondt i magen flere ganger, uten at jeg tenkte noe over det. 

Det jeg reagerte på var både sukker og fett. Og får jeg for mye av slikt nå etter operasjon så reagerer jeg fortsatt, men tåler mer og mer heldigvis. 


Akkurat nå er jeg utrolig sliten. Cysten i halsen presser sånn på at jeg har hatt store problemer med å puste i hele dag, og har ligget og halvsovet i nesten hele dag. Stakkars gutta har ikke fått noe særlig med tur heller i dag :( 
Så nå leter jeg etter alternativer til hvem som kan være hundevakt og faktisk gi Sjef det han trenger. Når det er gjort så blir det tur til legevakt og rett og slett kreve at det blir gjort noe. Er jeg heldig blir jeg sendt videre til sykehuset og ting blir endelig gjort. 
 

Hørtes ikke godt ut, god bedring og håper de får fjernet cysten snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Siri skrev:

Nei, det er jo sant!!! Viktig å være rasjonell :lol: 

Riktig, riktig! :lol: 

Nå er drillen og bitsboksen inne, men ingen energi til noen av delene :aww: Måtte nødavlive en kaninunge :(  Så grind og lys får vente enda endag... Kaaanskje i morgen? Kaaanskje kommer kongen? :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landet i sofaen for godt for kvelden :ahappy:

Kjempefin NM-helg overstått! Jeg kan ikke noe for å at jeg bare faller mer og mer for den lille sorte hunden min, herregud så herlig hun er! Hadde aldri sett for meg at hun kunne bli noe sportshund, det er jo ikke akkurat det beste utgangspunktet å ha bodd på gård hele sitt liv. Men fra å være skeptisk til å samarbeide, ikke kunne enkel læring og ikke finnes interessert i leker, så klinker hun til å helga med å oppføre seg eksemplarisk på tur og stevne :wub:

Debuten i klasse 2 på lørdag ødela jeg med å teste ut stevnerutiner, Lyn var kjørt for dagen når vi skulle gå inn i ringen. I dag leverer hun 193/200p og napp til klasse 3, wow (Instagram-film)! En snikete DK fra opprykk, hihi. Nå har vi prøvd og feilet litt, etter tre hele stevnedager i sitt liv, to med førstepremier, så viser hun absolutt potensiale. I tillegg noen uoffisielle agilityløp med den typen stressmiljø. Hun er så annerledes enn Bonnie og Keo, hun gir så ufattelig mye av seg selv og tar glede i det meste, energiboost å gå med. Forholdsvis miljøsterk har hun vist seg så langt også, ikke noen mine enn å dra meg gjennom tette mengder folk og hunder etter leka baklengs, ingen reaksjon på krangling mellom andre, oppfører seg finfint løs på stevneområde og ikke forstyrrer hun andre hunder eller orker legge så veldig mye merke til dem overhodet så lenge de ikke er under 40cm (småhunder er sau, si). Folk elsker hun fortsatt, dog, og knabber hver sjanse til å hilse på kjente og ukjente, men det har vi fått satt sånn høvelig system på. Sitter i hva enn slags leke hun får, med meg og med andre. Det er så stor forskjell fra når hun kom, hurra meg rundt så hun har utviklet seg. Jeg er spent, jeg - fabler om fremtiden og håp om muligheten til å virkelig få en trygg, og fin sportshund ut av gardsbikkja!

Nå er neste mål å offisielt få godkjent den hersens gjeterhundprøva, så tror jeg vi skal ta en pause, lande og finne ut hva vi vil fremover :ahappy: 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2016 at 7:59 PM, Siri skrev:

Hvorfor er det så himla mye morsommere å holde på med sånt enn å vaske huset? :aww: Noen som har lyst til å komme på besøk og male stua mi forresten? :whistle: 

Det er morsommere å male om en er to - jeg kan godt hjelpe deg, om du vil og det passer begge to?

13908916_10157173759965136_7149130517044

Vi har hatt en veldig god helg på fjellet, men litt godt å være hjemme også - egen seng er best. Selv om lange turer, fjelluft og hyppige latterkuler har gjort at jeg kollapset i seng og sov som en bjørn i hi selv på tynn skumgummimadrass.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk helg overstått! Den lille lykkepillen av en golden leverte disk på NM helga i bø på rallystevne i går, med et løp jeg generelt er veldig fornøyd med! 

I dag ble det napp til klasse 2 og 181 poeng :D Delmål, stevnetrening og hygge over for nå, veien til lydighetshund forsetter :ahappy:

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lola Pagola skrev: Ånei! Sååå koselig vil jeg ikke ha det ? et hei og en liten prat i ny og ne, men ingen middager og sånn!

[emoji38] Du var sånn asosial du ja, glemte det, jeg [emoji38] 

8 minutter siden, *Kat84* skrev: Han er fortsatt sur på meg for å skremme han sånn [emoji38]  

Når man ser tilbake på det nå så var det egentlig litt fortjent også :aww: 

Helt klart fortjent [emoji38] 

8 minutter siden, *Kat84* skrev: Hun har jobbet godt med henne, så de to er en veldig bra match [emoji4]  

Ja, jeg forstod det sånn at hun måtte jobbe en del med henne etter at hun hentet henne hos oppdretter. Valpen hadde vel ikke vært utenfor dørene mens den var der, etter hva jeg skjønte [emoji4]. Hun har i hvert fall fått en fin og balansert hund utav henne, selv om hun vel var noe destruktiv ennå *ler*. 

(Tør ikke klippe quoter, blir bare tull)

Ja ? men samtidig gruer jeg meg til å ikke ha naboer og... jeg liker å være alene, blandt folk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
39 minutter siden, Siri skrev:

Helt klart fortjent :lol: 

:lol: 

39 minutter siden, Siri skrev:

Ja, jeg forstod det sånn at hun måtte jobbe en del med henne etter at hun hentet henne hos oppdretter. Valpen hadde vel ikke vært utenfor dørene mens den var der, etter hva jeg skjønte :). Hun har i hvert fall fått en fin og balansert hund utav henne, selv om hun vel var noe destruktiv ennå *ler*. 

Det finnes slike utenlands også altså *host* :whistle: 
Med mye motivasjon og vilje til å sette seg inn i hva en rase trenger så kan man stort sett fikse det meste. 
Destruktiv oppførsel derimot... Nja... Sjef trasser fortsatt om jeg går fra dem 2 ganger på en dag. Spiller ingen rolle om det er 3 timer sammenlagt bare i motsetning til 9 timer for å kjøre og jobbe. To ganger er uakseptabelt tenk :aww: 

Og blir papp eller papir værende på samme sted mer enn en dag så er han så elskverdig å hjelpe til med å dele det opp. Sikkert fordi det skal være litt mer håndterbart å få ut og oppi pappavfallet. Helt sikkert det som er tanken bak :aww: 

33 minutter siden, Ozzy skrev:

Hørtes ikke godt ut, god bedring og håper de får fjernet cysten snart! 

Takk! 
Det håper jeg også. 2 dager med masse avslapping har gjort at pulsen er lavere og energien litt mer oppe nå da. 
Satser på at jeg får holdt det i sjakk nå frem til opprinnelig time. 
Det er ikke mye å vinne på å fremskynde timen uansett. De vil ha svar på biopsi før kirurg skal gjøre seg opp en mening. Og en uke før siste konsultasjon må jeg ta blodprøver som de skal ha svar på i forkant. 
Men nå gir jeg meg ikke før de faktisk enten sprøyter inn noe gift og tar knekken på den, eller kan operere. Det var snakk om høyrisiko, sprøyte inn noe, og ett alternativ til jeg ikke husker hva var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlandet er fantastisk altså, i vert fall når man har komt seg på fjellet og kan sjå ut over alt omtrent ?

Ikkje meir enn 688 moh. i dag, men åååh så fint og deilig ?

cce3639ee04f5e532a6dc60de38900f0.jpg

95caf36d16845193247b7fb925a472ea.jpg

1a330d713a07fda376f69e4f07394c36.jpg

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siljus skrev:

På leting etter ny dampmopp etter den forrige døde (etter bare noen få bruk! :getlost: ) .. Noen tips? Ikke så alt for dyr, rundt 1000,-
Den fra Jula er uaktuell.

Hvorfor er den fra Jula uaktuell? :icon_confused:

Jeg har en enkel en fra Elkjøp(tror jeg), men den har litt skrøpelig og vondt håndtak da..... :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mardina skrev:

Hvorfor er den fra Jula uaktuell? :icon_confused:

Jeg har en enkel en fra Elkjøp(tror jeg), men den har litt skrøpelig og vondt håndtak da..... :P 

 

Fordi det er den som holdt 4 vasker, og fordi Jula skal slutte å selge den :) 

Er det den Shark du har? Har titta litt på den, det var den eneste jeg fant (av de nettsidene jeg kom på) for under 1000-lappen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå føler jeg meg Homer-smart. Du vet, SMRT... Må opp klokka seks for å få lufta Uno godt slik at han kan være rolig og slappe av mens gubben sover ut etter nattskift, jeg er borte fra åtte til fire selv. Hva begynner jeg med sånn på kveldstid da? Rydde i klesskapet... 

Så nå er klesskapet tomt for utslitte eller for små klær og det er plass til noe nytt i størrelse gorg, jeg er trøtt og vet jeg får en ekkel dag i morgen, og Uno er gretten fordi det mangler noen i flokken hans selv om det er natta og jeg har lyset på på soverommet selv om han har lagt seg. Stappe skrotten i seng da kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Krutsi skrev:

Sånt er virkelig de beste festene :heart: hvis man ikke har en god historie å fortelle etter en fest, så har man ikke hengt med de riktige folka :lol: 

Jepp ! Bortsett fra han med punsjbollen var ingen veldig fulle,  Vi hadde det bare sabla gøy !

Jobb. Og skole for A. I dag begynner det..han får lekser.  

Leksebord  (Eller bord generelt)  fikset jeg til kjøkkenet før helgen,så alt er klart for å innarbeide rutinen med en gang. Han skal gjøre lekser på kjøkkenet samtidig som jeg lager mat.. 

Det virker som en god plan i en hektisk hverdag.  Jeg kommer sikkert til å svi maten litt oftere da . 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Fikk ikke sove før klokka var 3 i natt. Fikk bare ikke til. 
Så nå er jeg stuptrøtt. Ut på tur om en times tid for så å ta i mot takstmann klokka 12. Håper takstmannen ikke bruker lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...