Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Artemis skrev:

Fetter og jeg har vært på en kjempefin tur med en venninne og hunden hennes. :ahappy:

image_zpsvhjz5y3t.jpeg

Fetter er med på bildet altså :aww:

image_zpsozskxqcb.jpeg

image_zpsmz53v4dc.jpeg

 

Sautso :ahappy:  Har padlet nedover der, helt magisk! Tror det var den aller fineste turen jeg hadde i Finnmark :ahappy:  Savner det!   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Guest *Kat84*
1 time siden, BareLinn skrev:

Er det noen her inne som har hatt problemer med gallestein? Evt fjernet galleblæren? 

Send gjerne PM :)

Jeg har fjernet for noen år siden. Og siden har alle mine relaterte problemer vært borte :D Send meg en PM om du lurer på noe som du ikke vil ta her :)  

Endte opp på besøk hos en venninne et par timer i kveld. 
I mellomtiden fant Sjef ut at han skulle hjelpe meg å rydde bort en eske det ikke var plass til i papiravfallet! Det er makuleringsmaskinen sin det.... :aww:

 

20160819_221743.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Hva heter sånne kjempestore, brunspraglete høner?

Brahma? 

Har vi vært på fredagstur med A4-gjengen. Vi ble overrasket av et aldri så lite regnvær da, og ingen hadde regnklær, men det er jo greit å bli våt når det ikke er kaldt :). Etterpå var vi på "Wok and go" og spiste nudler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Siri skrev:

Brahma? 

Har vi vært på fredagstur med A4-gjengen. Vi ble overrasket av et aldri så lite regnvær da, og ingen hadde regnklær, men det er jo greit å bli våt når det ikke er kaldt :). Etterpå var vi på "Wok and go" og spiste nudler :) 

Ja, det er mulig det var det. Nå er jeg inne i en sånn periode der jeg ønsker meg høns igjen. :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Ja, det er mulig det var det. Nå er jeg inne i en sånn periode der jeg ønsker meg høns igjen. :pinch:

Jeg kan ingenting om høns altså :lol: Men jeg kunne også gjerne ha tenkt meg en gjeng, men så er jeg jo dessverre så fornuftig og realistisk at jeg vet at jeg ikke kan ha.... 

Små gleder... i dag fant jeg en slik gresstrimmer som jeg har hatt i noen år nå, men som tok kvelden for noen uker siden. Det var den eneste de hadde igjen, så jeg fikk 200 kr avslag på den. Det var helt greit :D. Også har jeg kjøpt meg vernestøvler - lurer på om jeg kanskje burde ta på dem når jeg skal gå MH med Yasmine på søndag? Jeg mener... det er sikkert greit med noe til å beskytte anklene med :aww:. Også har jeg kjøpt meg nytt dolokk... med en rød Citroën 2CV og Eiffeltårnet på... må jo ha noe fransk når man har fransk rase :ahappy:. Kan noen gi meg besøksforbud på Jula også????? :|

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stine skrev:

Nå må naboene tro det har rakna for meg, løpt etter Tuva som hadde en fille i munnen i hagen mens jeg holdt på å le meg ihjel... Vi synes det var like morsomt begge to tror jeg :lol: Mens det andre idiotdyret hang i ei fille i huskestativet :lol:

Du må begynne å filme så vi kan få oss en god latter også :D

 

2 timer siden, BareLinn skrev:

Er det noen her inne som har hatt problemer med gallestein? Evt fjernet galleblæren? 

Send gjerne PM :)

Jeg har to fine gallesteiner, men lenge siden jeg har kjent noe til dem nå. Så jeg har fortsatt galleblæra, med stein, i behold. Gjør sabla vondt når jeg får anfall da så skulle de komme oftere på et tidspunkt så ryker galleblæra på et blunk (må bare få med legen på det først, og det tipper jeg han sier ja til. Han anbefaler å vente slik det er pr nå og det er jeg jo enig i)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*Kat84* og @Snøfrost

De oppdaget at jeg har gallestein (steiner/grus) natt til torsdag, etter en runde med ambulanse og styr.

Har vært veldig plaget de siste 3-4mnd. Hvis jeg sier 10-15 anfall, så tuller jeg ikke :/ 

Er henvist til kirurg,som skal ta avgjørelsen på hva som skjer videre.

I mellomtiden har jeg panikk for nytt anfall, fordi jeg er helt blank og finner ufattelig lite info om ja&nei-mat .. :/

Fet, sterk mat er innafor. Den skjønner jeg. Men jeg er jo livredd for å spise i det hele tatt :/  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for voltaren og kvalmestillende i sprøyteform,  og tynset legevakt.  På tur hjem, ikke særlig vondt i hodet og ikke kvalm. Fikk skikkelig illebefinnende da jeg stelte kaniner i kveld,  holdt på å besvime, kasta opp, kaldsvetta og i det heletatt.  Ble sittende i en stol ute til jeg fikk rota meg til å ringe Bonden,  han kom. Vannet kaniner og ringte legevakta.  Diagnosen var migreneanfall uten hodepine,  den kom i bilen.  

Nok drama nå takk. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod opp alt for tidlig for å få trent mens det fortsatt var temperatur til det (litt i grenseland i dag, siden det regna).  Men det var en fin treningstur.

DSC_0934 (1).JPG

(hvis noen lurer på pelsen på en del her, så er de avrøyta)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster skal gifte seg i dag og vi dro med oss vogna og puli og bosatte oss på en campingplass nær lokalet i går. Campingplasser er pokker meg verre enn jeg trodde :o At folk kaller det ferie å bo tett i tett i små bokser ! 

Sambo vasket pulien når jeg var på jobb i går og han har ikke klart å tørke henne skikkelig så hun stinker.  Han har nedsatt luktesans eller noe , for han merker det ikke...  :barfy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Raksha skrev:

Hurra for voltaren og kvalmestillende i sprøyteform,  og tynset legevakt.  På tur hjem, ikke særlig vondt i hodet og ikke kvalm. Fikk skikkelig illebefinnende da jeg stelte kaniner i kveld,  holdt på å besvime, kasta opp, kaldsvetta og i det heletatt.  Ble sittende i en stol ute til jeg fikk rota meg til å ringe Bonden,  han kom. Vannet kaniner og ringte legevakta.  Diagnosen var migreneanfall uten hodepine,  den kom i bilen.  

Nok drama nå takk. :aww:

auda! God bedring! :hug:

 

Oppe altfor tidlig, eller jeg la meg altfor seint i går heter det kanskje. :yawn:
Vurderer å kjøre hunder, men det er helt i grenseland.... Jeg kjørte de i grenseland sist også. Liker ikke disse temperaturene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Raksha skrev:

Hurra for voltaren og kvalmestillende i sprøyteform,  og tynset legevakt.  På tur hjem, ikke særlig vondt i hodet og ikke kvalm. Fikk skikkelig illebefinnende da jeg stelte kaniner i kveld,  holdt på å besvime, kasta opp, kaldsvetta og i det heletatt.  Ble sittende i en stol ute til jeg fikk rota meg til å ringe Bonden,  han kom. Vannet kaniner og ringte legevakta.  Diagnosen var migreneanfall uten hodepine,  den kom i bilen.  

Nok drama nå takk. :aww:

Huff da. Nok nå! :hug:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Raksha skrev:

Hurra for voltaren og kvalmestillende i sprøyteform,  og tynset legevakt.  På tur hjem, ikke særlig vondt i hodet og ikke kvalm. Fikk skikkelig illebefinnende da jeg stelte kaniner i kveld,  holdt på å besvime, kasta opp, kaldsvetta og i det heletatt.  Ble sittende i en stol ute til jeg fikk rota meg til å ringe Bonden,  han kom. Vannet kaniner og ringte legevakta.  Diagnosen var migreneanfall uten hodepine,  den kom i bilen.  

Nok drama nå takk. :aww:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Snøfrost skrev:

auda! God bedring! :hug:

 

 

 

27 minutter siden, mokken skrev:

Huff da. Nok nå! :hug:

 

 

 

18 minutter siden, Bananen skrev:

:hug:

Takk! Ja nå syns jeg det hodet mitt kan oppføre seg. var nok min egen feil som begynte å rense kaninbur når jeg endelig var smertefri og ikke tenkte over at jeg egentlig fremdeles er dårlig. 

En smule mørbanka i dag og hodet ulmer, men det får bare gå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2016 at 6:02 PM, Snoffe skrev:

*klippe*

Blir alltid så glad når jeg hører at barn begynner på steinerskolen, er der jeg har hatt mine beste skole år. For meg var steiner skolen helt fantastisk :ahappy:

 

Enig :wub:

På 17.8.2016 at 6:18 PM, Symra&Pippin skrev:

Gressklipping er ikke det verste jeg gjør, egentlig. Det er morsommere å jobbe ute enn inne.

Da kan du komme å klippe plena her også, det er bare to mål...

 

På 17.8.2016 at 7:54 PM, Symra&Pippin skrev:

Jeg glemmer aldri det foreldremøtet på Steinerskolen der vi skulle få en eurytmitime for å skjønne hva det var. Idéen var visst at vi skulle lære å ta det seriøst og så skulle vi påvirke barna våre til å gjøre det samme. Men læreren måtte bare oppsummere at Sara og jeg var laget av samme ulla, begge bare knakk sammen av latter, vi klarte ikke å la være! :icon_redface:

:lol: Jeg klarte aldri å ta eurytmien på alvor. I alle mine vitnesbyrd  står det: "heller ikke i år klarte Sara å huske eurytmisko til timene"

På 17.8.2016 at 10:25 PM, Mari skrev:

Herregud. Det kommer til å bli så nervepirrende. :fear:

Tenk på oss som måtte gjøre det ukentlig i 12 år da. :lol:

På 17.8.2016 at 11:56 PM, Lola Pagola skrev:

Det høres skikkelig bra ut ? tror mange barn synes eurytmi er moro, er jo veldig mye lek inni bildet når de er så små. På ungdomsskolen er det gjerne ikke like kult ? også blir det kult igjen sånn i 2vg, og i 3vg innser man at man kommer til å savne det litt ? sånn var det iallefall for oss. Jeg var aldri særlig koordinert og god i eurytmi. Det finnes en VHS ett sted med meg som tryner midt i den store avsluttningsforestillingen vår, foran fullsatt sal... emoji44.pngemoji1.png

:lol: Haha!

Jeg hadde litt glede av helseeurytmi da, hvor læreren gjorde øvelser med oss hvis vi hadde vondt i ryggen eller noe, så kunne det bli litt bedre. Men ellers var det vel mest komisk.

 

I kveld får jeg besøk av en venninne, og vi skal skravle og drikke viiiiin! Gleder meg! :thumbs: Gammel venninne fra Steinerskolen faktisk :P Vi mimrer alltid mye fra steinerskolen, og camphill generellt.

Men før besøk må jeg rydde og fikse her.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Sautso! :D 

 

12 timer siden, Snoffe skrev:

Sautso :ahappy:  Har padlet nedover der, helt magisk! Tror det var den aller fineste turen jeg hadde i Finnmark :ahappy:  Savner det!   

Stemmer :ahappy:

For en vestlending så må jeg si at det ikke er så veldig mye i Finnmark som er verdt å skrive hjem om. Pent, men ikke vilt og vakkert liksom. Men dette var flott altså. :ahappy:

13 timer siden, Emmy skrev:

 

@Artemis Wow! Utrolig fine bilder!

Takk :) Blir jo ikke i nærheten av virkeligheten med et mobilkamera, men...

God bedring til Jessie :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg søke opp en video med Eurytmi.  Jeg bare :blink:

På skolen til A synger alle kor sammen hver fredag. Det er nytt fra jeg gikk på skolen. Og det er A sin favorittime hittil.  De er jo på veeeldig basic nivå faglig enda , så i de andre timene øver han seg mest på å sitte stille og å samarbeide.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Artemis skrev:

 

For en vestlending så må jeg si at det ikke er så veldig mye i Finnmark som er verdt å skrive hjem om. Pent, men ikke vilt og vakkert liksom. Men dette var flott altså. :ahappy:

Honningsvågsområdet er ganske kult da! Men skjønner hva du mener :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirajaen har endeleg sovna! Så får vel benytte sjansen og starte på saupekaka, så den er klar for bursdagspartyet til besten seinare :P Og gulrotkaka som eg lagde i går, som eg aldri har laga før, vart knall, tjohei :D 

Måtte knipse eit par bilder av utsikta i dag tidleg når eg var ute med Hera og Catania, var sånn eit fascinerande tåkehav nede i dalen :D 

14095922_10157222435875468_2705264537090

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Sitter på valpeshow på Orkanger, og venter på gruppa. Yumi ble bir i sterk konkurranse med seg selv :P med finfin kritikk. Ikke så mange påmeldte, så jeg tenkte at dette går jo unna... Jeg hadde glemt hvor lange kritikker dommer gir, så det tar litt tid lell :lol: 

Lykke til i gruppen! :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med campingplass er at man innser at bikkja ikke er såååå gneldrebikkje. Hun er så godt som stum i forhold til flere av de andre. Nå skal det sies at vi oppholder oss inne da . Fulle av sunn skepsis til våre nye naboer.  

Jeg har testet dusjen og fått på første lag neglelakk. 

@Line Lykke til i gruppa! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...