Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Er det noen soniser som jobber i staten som er gode på hovedtariffavtalen og kan hjelpe en ung arbeidstaker som aldri har søkt om lønnsopprykk i lokale lønnsforhandlinger før? :) Synes det er fryktelig vanskelig å tolke hvordan jeg egentlig burde ligge ift. utdanning og ansvarsområder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

På 19.8.2016 at 8:59 AM, Perfect Image skrev:

Jeg også. Sur på samboer til jeg kom på at jeg ikke hadde drukket kaffe og problemene virket litt mindre etterpå emoji38.png

Jeg får ikke vekk denne, og jeg har glemt det vittige svaret jeg skulle gi.

 

Tror Milva begynner løpetid #2, jeg. Har ikke sjekket bakenden hennes, men hun graver og røytingen, som var avtagende, har begynt å tilta igjen. HVOR KOMMER DET FRA? Børster flere bæreposer av henne, og allikevel er det alltid mer som kommer løs neste gang. I går brukte jeg bare neglene på å grave på sidene hennes og dro løs håndfuller! Fører dette på listen over ting jeg ikke hadde tenkt på da jeg skaffet tispe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mnika skrev:

Hoho! :D avogtil er det veldig OK å ha fri på dagtid, ungar i barnehagen, sooool og sånn fin vakker vestlandsnatur =D

*Hrmppf*           :lol: 

1 time siden, Kokospaniel skrev:

@Siri er persiennene nede, er det vel en eller annen form for lys ute??

De går ned for et godt ord - det skal ikke så mye til. Jeg skjønner ikke poenget med at de monterte innvendige lameller når de like vel trekker ned persiennene når det lyser litt mer enn om det er totalt overskya :aww: 

1 time siden, Lola Pagola skrev:

*flir* ja!

Tok med en venninne dit i dag for å kikke, fordi alt blir veldig ille i hodet mitt når jeg tenker for mye. Det eskalerte skikkelig i går kveld, satt med hjertebank og så for meg at det ikke var et hus i sikte i nærheten, og at jeg skulle bo skikkelig i gokk. Kom dit i dag, og er jo masse naboer :lol: det er jorder rundt i alle retninger, men det gjør jo ikke noe. Men fra andre etasje ser jeg jo boligfelt, og byen :lol: 

Hilste på del 2 av utleierne, superkoselig!!! Også er de så glad for å få en hund på gården igjen. Etter utallige avslag pga. hund og pløying av annonser der det står "ikke husdyr" er jo dette helt utrolig... de har hundegård jeg bare kan bruke om jeg vil, men tror ikke det faller i god jord hos mammadalten.

Nå må jeg bare skaffe meg noen møbler. Iallefall en seng, og en sofa.

:lol: Jeg har det jo også litt sånn... når jeg begynner å tenke på ting, så blir  de fort myyyyyye verre enn det som var realiteten :lol:  Jeg er flink sånn :D Tipper dette blir kjempebra, jeg. Hvor er det hen? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Siri skrev:

*Hrmppf*           :lol: 

De går ned for et godt ord - det skal ikke så mye til. Jeg skjønner ikke poenget med at de monterte innvendige lameller når de like vel trekker ned persiennene når det lyser litt mer enn om det er totalt overskya :aww: 

:lol: Jeg har det jo også litt sånn... når jeg begynner å tenke på ting, så blir  de fort myyyyyye verre enn det som var realiteten :lol:  Jeg er flink sånn :D Tipper dette blir kjempebra, jeg. Hvor er det hen? 

Ingeberg :-) Ikke så langt oppe. 4 min fra vienkrysset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

Nei, jeg er nok ikke så spesiell at hun ikke glemmer meg etterhvert, men i og med at vi bor så nære, så vil ikke overgangen være rein, eller hva jeg skal kalle det. Hun vil se meg hver dag, hun vil være sammen med meg og de andre hundene hver dag. 

Og hvis jeg bestemmer meg for at hun skal få flytte, så må jeg revurdere så innmari mye av hundeholdet mitt. Om jeg i det hele tatt burde ha et hundehold. Om det er noe poeng i å planlegge kull på moren hennes, eller henne for den saks skyld. Om jeg kan fortsette å ha puddel. Hvis jeg ikke orker å ha henne, så burde alt sånt legges på is. For gudene veit hvor lenge. Jeg regner med, eller håper, alt ettersom hvilken dag man spør, at jeg blir bedre etterhvert, men hun blir straks 2 år hun, og jeg har vært sånn hele hennes liv pluss litt til, så hvor lenge venter jeg og ser om jeg blir bedre, før jeg innser at jeg ikke kan ha det hundeholdet jeg vil ha.. Eller hund i det hele tatt? 

Okay. Vel, er det ikke verre enn som så, at hun faller litt ut innimellom og blir litt borte, så er det vel heller ikke noe å bekymre seg stort for, forhåpentligvis. 

Tusen takk for råd, jeg skal undersøke litt og høre med legen på onsdag :ahappy: Jeg bryr meg forøvrig ikke så mye om klimagevinsten, det er ikke det som er hovedpoenget. Poenget er at jeg sliter med flere forskjellige ting, som gjerne påvirker hverandre, men som har motstridende løsninger. Som f.eks dette med mat. Det som er bra for revmatiker-delen av sykdomsbildet mitt, er ikke nødvendigvis det for tarm-delen av sykdomsbildet. Nå skulle legen på Ullevål sende meg til ernæringsfysiolog, og jeg skulle få fysioterapi-timer, men så langt har vi ikke kommet enda. Jeg får mase om det igjen når jeg skal på kontroll nå i september :) 

Jeg er ikke redd for at de sturer når jeg er borte. Det bryr jeg meg ikke så mye om, de overlever litt sturing. Det er det å få regnestykket til å gå opp, hvem som skal være hvor, når ingen av dem er vant til å være hjemme alene i større grad, og noen (Nora, som har blitt veldig til vakthund og forholdsvis ufin når folk kommer brått på f.eks, kan være problematisk hos den faste barnevakta si, som har unger i barnehage/barneskole-alder, med besøk som løper inn og ut) andre utfordringer. Men hvis jeg virkelig vil, så ordner det seg nok. Gjør det ikke alltid det? :)  

Nei, det skal ikke være enkelt, men forhåpentligvis ordner det seg for det. :) 

Har du overskudd og tid kan jeg bare råde deg til å ta ballen selv, fremfor å vente på at systemet skal kaste deg rundt. Dessverre er systemet sendrektig og journaler og data faller ut og dessverre er det sånn at jo mer du purrer på selv og maser jo fortere går ting fremover. Det skal ikke være sånn, men det er sånn det fungerer. Om du trenger hjelp til å finne frem i systemet så er det bare å ta kontakt, jeg har tatt runden selv et par ganger. og jeg helper deg gjerne. :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen soniser som jobber i staten som er gode på hovedtariffavtalen og kan hjelpe en ung arbeidstaker som aldri har søkt om lønnsopprykk i lokale lønnsforhandlinger før? [emoji4] Synes det er fryktelig vanskelig å tolke hvordan jeg egentlig burde ligge ift. utdanning og ansvarsområder...

Sånt er bra å ta med interne tillitsvalgte som vet hvordan lønnsnivået er på din arbeidsplass [emoji4] Det jeg kan for min del av staten, er sannsynligvis ikke gjeldene for deg mhp lønnsnivå/kodeplassering osv...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

(Foto: privat)

Dette bildet fra Malvikbladet ble en nyhetssak både i inn- og utland. Zoologer mener at det er en oppgulpet, halvspist frosk som har vært i kontakt med magesyre. Bare sånn at dere kan slutte å ha mareritt. :aww:

Forøvrig så er jeg ferdig med det jeg tenkte å gjøre på jobb i dag, og vel så det faktisk. I tillegg har jeg skrevet og sendt en interpellasjon til neste kommunestyremøte (om Tynesodden, for lokalkjente). Så da tror jeg at jeg går hjem jeg da.

 

Hahaha, akkurat nå var denne saken på TV2 :lol:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ozzy skrev:

Fy søren altså, alle som ikke har sett the night of må se den. Dæven døtte for en bra serie. HBO! 

Hva slags serie er det?

 

Nå har jeg grind mellom kjøkken og stue. Tok en liten time å fikse, har vel bruk tre hundre ganger lenger tid på å utsette og ergre meg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
54 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg har fått meg ny jobb! I Elverum! :D:bananas::jump::hyper:

Gratulere så mye :D 

7 minutter siden, SaraS skrev:

Blåmandag. Jeg har hjernerystelse etter å ha gått på en jernstang på jobb, og Pax er lappet sammen etter uenigheter med stor hund. Blæ!

IMG_7804_zpsn4mllpto.jpg

God bedring til både deg og Pax :hug: 


Jeg kom til å tenke på at et sted jeg pleier å gå forbi når jeg går tur inn mot skogen er det et hus som har vært til salgs veldig lenge. Det står til og med tomt med et til salgs skilt på. Men finner verken på nettsiden til megler eller på finn.no. 

Jeg kjenner at jeg håper det har vært til salgs så lenge at de gir litt opp og jeg kan få det billig snart :lol: Må bare få flest mulig faste timer på jobb først. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Hva slags serie er det? 

En snill, og flink pakistansk gutt som tilfeldigvis møter ei jente, de fester litt, har sex og dagen etter våkner han opp og jenta er død.  Veldig spennende og interessant! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Gratulere så mye :D 

God bedring til både deg og Pax :hug: 


Jeg kom til å tenke på at et sted jeg pleier å gå forbi når jeg går tur inn mot skogen er det et hus som har vært til salgs veldig lenge. Det står til og med tomt med et til salgs skilt på. Men finner verken på nettsiden til megler eller på finn.no. 

Jeg kjenner at jeg håper det har vært til salgs så lenge at de gir litt opp og jeg kan få det billig snart :lol: Må bare få flest mulig faste timer på jobb først. :P 

Meglerfirmaet som det står navnet til har nok prospektet enda så sjekk ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SaraS skrev:

Blåmandag. Jeg har hjernerystelse etter å ha gått på en jernstang på jobb, og Pax er lappet sammen etter uenigheter med stor hund. Blæ!

IMG_7804_zpsn4mllpto.jpg

Stakkar både deg og Paxegutten. Dere får krølle dere sammen i sofakroken og bli friske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, lijenta skrev:

Meglerfirmaet som det står navnet til har nok prospektet enda så sjekk ut

Ja de har antakelig det :)
Skal dobbelsjekke gateadressen og logge inn på seeindom.no og se om det er tinglyst i nyere tid først ;)  
Er det tinglyst så er det bare kjøperne som er trege. Er det ikke tinglyst, og det ikke er særlige heftelser på det så går jeg ut fra at det er noe galt der og at det er mulig å få det "billig" med litt is i magen. 

Og som med et skikkelig lykketreff så dukket det opp en ledig stilling som butikkleder rett borti gata her. Og de setter ikke krav til erfaring, men heller personlig egnethet. Det i kombinasjon med teoretisk kompetanse innen ledelse og personalledelse kan bli bra :D 
Å ja, jeg er så barnslig at jeg skal gni det inn om jeg ender opp med å kjøpe hus igjen før eksen. Egenkapital etter salg vil jeg jo ha også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, SaraS skrev:

Blåmandag. Jeg har hjernerystelse etter å ha gått på en jernstang på jobb, og Pax er lappet sammen etter uenigheter med stor hund. Blæ!

IMG_7804_zpsn4mllpto.jpg

God bedring til dere begge to!

...sitter jeg og venter på at klokka skal bli åtte. Jeg trodde vi hadde skypestyremøte klokka syv... Hundene kunne jo ha fått lengre tur om jeg visste at møtet var utsatt en time. Men de har fått svømme og leke i vannet, før vi ruslet en times tid i skogen utenfor stier, så de virker ikke helt miserable. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som trenger en :console: i dag skjønner jeg :console::console::console: 

Nå har jeg akkurat hatt Bilbo på besøk. Tipper han sover godt i kveld etter pelsstellrunde, og en times herjing i hagen med søstra. De hadde det himla artig, selv om ikke hadde sjanse i havet til å henge på Yumi :lol: Men så er hun godt vant til sånn herjing fra før da.

Fikse noe mat da kanskje?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, SaraS skrev:

Blåmandag. Jeg har hjernerystelse etter å ha gått på en jernstang på jobb, og Pax er lappet sammen etter uenigheter med stor hund. Blæ!

IMG_7804_zpsn4mllpto.jpg

Nåmmen, stakkars :heart: Han så skikkelig trist ut! God bedring, begge to!

 

Kuro fikk løpe en halvtime uten bånd i skogen i går, og fy søren for en lykke den kroppen klarer å utvise :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SaraS skrev:

Blåmandag. Jeg har hjernerystelse etter å ha gått på en jernstang på jobb, og Pax er lappet sammen etter uenigheter med stor hund. Blæ!

IMG_7804_zpsn4mllpto.jpg

Oi! Håper det går bra med begge to! :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt meg ny pc, som kom med Internet Explorer. Prøver å laste ned Google Chrome men den nekter meg da Google.no ikke er et sikkert nettsted. Wtf.. 

Hvordan løser jeg det? Nekter å bruke IE... 

Last ned opera, så laster du ned Chrome fra den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...