Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Rare dyr. Biz har en hundeseng i stua,men bruker den aldri. Hun ligger på gulvet eller i sofaen. Men,hvis hundesenga står på soverommet,da kan hun ligge der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

På 5. august 2016 at 4:14 PM, Rocket skrev:

Vi har Model S. :) 
Har dessverre ikke det nei, men finnes noen på google. Og så kan jeg gå ut å ta bilde av stålburet senere. Bilburet til Atlas står i søs sin bil så det må eventuelt bli senere/en annen dag. Flyburet er i et annet fylke så det kan jeg ikke ta bilde av. :) 

Schäfer;

 http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=59117178 

Takk :) jeg kom også over den annonsen, og den spesialtilpasningen så smart og veldig plasseffektiv ut!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Klematis skrev:

Rare dyr. Biz har en hundeseng i stua,men bruker den aldri. Hun ligger på gulvet eller i sofaen. Men,hvis hundesenga står på soverommet,da kan hun ligge der. 

Jeg har hørt så mange som har sagt at hunden aldri brukte hundesengen sin at jeg ble kjempeoverraska da mine faktisk ligger i sine. Hvorfor jeg kjøpte dem når jeg ikke trodde de ville bli brukt? Fordi de var fine vel. :icon_redface:

Bildebevis:

297521_10151082390198817_2117404300_n.jp

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ganzie skrev:

Oi! (og æsj:x) det var særdeles effektivt jobbet:| de er jo fullstendig skrella:blink:

Dette! Jeg er veldig enig. Halvveis i boka, men greier ikke å like boka/handlingen. Får bare følelsen av fandom, og kjenner ikke igjen Harry eller de andre karakterene.

Ja, fy flate! Når jeg kikka nedi der og så bare hud tenkte jeg at, nå har katta fått tak i en og flådd den, hun er nemlig fæl på det og har ikke fått lov å leke med dem pga det. Men så så jeg at den andre også var sånn + rart støv under den. Æsj! Håper jeg fikk tatt dem som var der nå og at de ikke har formert seg og flydd rundt om kring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 2ne skrev:

AN har jeg sett HP & The Deathly Hallows igjen, så nå skal jeg fortelle deg hvorfor jeg ikke har helt sansen for HP & The Cursed Child, @Mud :P De som ikke vil vite noe, burde ikke åpne spoileren :aww: 

  Vis skjult innhold

 

For det første, så er ikke siste kapittelet av HP &TDH og første kapittelet av HP & TCC like, hvilket de skulle være, siden teaterstykket begynner der filmene slutter - på platform 9 3/4. Albus er ikke i nærheten av å være så sinna på faren sin i boka som han er i teaterstykket (og jada, jeg skjønner at det utvikla seg over tid), og Rosie er ikke i nærheten av å være en frekk liten snørrunge i boka som hun er i teaterstykket - ref. dette med oppkjøringa til Ron, f.eks. 

Harry i teaterstykket er en tafatt stakkar, smålig, bitter og inneslutta, hvilket jeg syns er rart, hvorfor har han vokst på seg det, når han overlevde all driten han gikk gjennom i alle årene på Hogwarts? Det er ikke sånn vi har blitt kjent med Harry. At han sier til sønnen sin at han skulle ønske at han ikke var sønnen hans, det syns jeg er rimelig out of character, selv om det ble sagt i kampens hete. Særlig med tanke på hvordan det egentlig ikke betydde noe for han om Albus havnet i Slytherin eller Griffindor. En mann som kaller opp sønnen sin etter en lærer som har plaget og misbrukt han i 6 år.. Som sagt, jeg syns det er out of character. 

Og når vi snakker om ting som er out of character - han-hvis-navn-skal-være-unevnt parer seg med Bellatrix for å få en arving? Hvorfor skulle en mann som tror han skal leve evig ønske seg en arving? Jeg hadde ikke tvilt på at Bellatrix hadde stilt opp, men han-hvis-navn-skal-være-unevnt? Det er ikke antydet en eneste gang i noen av bøkene at han skulle ha noe ønske om en familie. Den han-hvis-navn-skal-være-unevnt som fantes i JK Rowlings bøker, ville aldri sett behovet for eller ønsket seg et barn. 

Så da sitter jeg igjen med en fandom-feeling, og det er skuffende. Vi har venta mange år på nye historier fra HP-universet, og det der holder bare ikke for meg. At det er på teaterscript har jeg ingen problemer med, utover det at historien ble mye kortere enn de 330 sidene boka var på. Men det er morsomt at du trodde det var problemet :P 

 

Da skal jeg gå og legge meg, uten magevondt! W00pw00p! :yawn: 

Og jeg kjenner jeg er enda mer uenig :PFår ikke lagt det i spoiler, så er veldig generell. 

For det første er det sunn fornuft at man må lese boka separat fra de andre.  Man kan ikke forvente enda en  Harry Potter bok når ikke bare fortellingen , men omstendighetene rundt boka er så forskjellig.  Det er et øvningsmanuskript til et teaterstykke. Som handler om  hans sønn og Harrys måte å takle foreldrerollen på når den blir vanskelig.   Det vet man før man åpner boka.  Det er ikke en bok om HP som ung og ubesudlet,  det er et teaterstykke om en voksen og sliten HP som må takle noe helt annet enn en tydelig ond fiende. Det lille den er om HP. Den handler aller mest om barna. Og de er sine egne personer, det er det hele stykket dreier seg om. 

Jeg tror alt handler om hvilke forventninger man har rett og slett.  Det er som sagt et øvningsmanuskript til en dramatisering , ikke en bok  ( noe som er rimelig relevant i forhold til det du nevner om at oppførselen til karakterene skiller seg fra siste kapittel i siste boka,  man må sette karakterene raskere i et teaterstykke enn i en bok ) , og den handler ikke om en ung HP som redder verden . 

Edit :endret et ord. Trøtt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mud skrev:

Og jeg kjenner jeg er enda mer uenig :PFår ikke lagt det i spoiler, så er veldig generell. 

For det første er det sunn fornuft at man må lese boka separat fra de andre.  Man kan ikke forvente enda en  Harry Potter bok når ikke bare fortellingen , men omstendighetene rundt boka er så forskjellig.  Det er et teaterstykke. Som handler om  hans sønn og Harrys måte å takle foreldrerollen på når den blir vanskelig.   Det vet man før man åpner boka.  Det er ikke en bok om HP som ung og ubesudlet,  det er et teaterstykke om en voksen og sliten HP som må takle noe helt annet enn en tydelig ond fiende. Det lille den er om HP. Den handler aller mest om barna. Og de er sine egne personer, det er det hele stykket dreier seg om. 

Jeg tror alt handler om hvilke forventninger man har rett og slett.  Det er et teaterstykke, ikke en bok  ( noe som er rimelig relevant i forhold til det du nevner om at oppførselen til karakterene skiller seg fra siste kapittel i siste boka,  man må sette karakterene raskere i et teaterstykke enn i en bok ) , og den handler ikke om en ung HP som redder verden . 

Spoiler får du ved å trykke på øyet i linja øverst i svarboksen.

Spoiler

 

At du tror at det handler om at det er et teaterstykke, er en anelse nedlatende av deg. Vi kjenner allerede karakterene, bortsett fra barna, og det er ikke Albus og Scorpius jeg har problemer med - om vi ser bort fra den typiske snill sønn av slem fyr/slem sønn av snill fyr-klisjeen da. Og klisjeen om at dama som kjemper for like rettigheter for alle får en fordomsfull datter.. 

At han-hvis-navn-skal-være-unevnt skal ha paret seg med Bellatrix for å få en arving skjer i perioden Halvblodsprinsen/Dødstalismanene, og det er ikke på noe som helst tidspunkt antydet at han-hvis-navn-skal-være-unevnt ønsket seg familie eller kjærlighet - snarere tvert i mot, han drepte familien sin, og han fnyser foraktelig av kjærlighet, så hvorfor i all videste verden skulle en mann som er sikker på at han kan leve evig, ønske seg en arving? På det tidspunktet var han-hvis-navn-skal-være-unevnt sikker på at ingen visste om malacruxene hans, han var sikker på at alle var trygge, og han var sikker på at han kom til å vinne denne trollmannskrigen, han trodde han kom til å leve og herske for evig tid. Han er umenneskelig fordi han har delt sjela si i 7 biter, så hvorfor skulle han plutselig få et så menneskelig ønske om et avkom - jeg sliter skikkelig med å forstå hvorfor det måtte være en datter av han-hvis-navn-skal-være-unevnt som var den onde trusselen i denne historien. Det finnes flust av alternativer som ville vært bedre. En datter av Bellatrix og Rodolphus Lestrange ville holdt, selv om det og ville vært passelig fantasiløst. Det må da være nok av dødseter-familier som denne trusselen kunne kommet fra.  

Jeg har lest det meste av det JK Rowling har skrevet på Pottermore om karakterene, og jeg har lest bøkene flere ganger enn jeg kan telle, så de karakterene fra HP-bøkene er jeg rimelig kjent med - men ikke i denne historien. Det har ikke noe med at det er et teaterstykke å gjøre, det har noe med at de ikke oppfører seg sånn som vi kjenner dem å gjøre. Om ikke karakterene er de samme som fra HP-bøkene - og da regner jeg ikke med Albus, Scorpius eller Rosie, for de har vi bare lest om i et kort kapittel - hva er da poenget med å kalle teaterstykket Harry Potter and the cursed child? Om vi ser bort fra pengene som ligger i HP-navnet, da. Og penger har det blitt, teaterstykket har vært utsolgt siden det ble lagt ut billetter, og boka har blitt solgt i millioner allerede. 

 

Det er bare skuffende klisjeaktig og skuffende ugjenkjennelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2ne skrev:

Spoiler får du ved å trykke på øyet i linja øverst i svarboksen.

  Skjul innhold

 

At du tror at det handler om at det er et teaterstykke, er en anelse nedlatende av deg. Vi kjenner allerede karakterene, bortsett fra barna, og det er ikke Albus og Scorpius jeg har problemer med - om vi ser bort fra den typiske snill sønn av slem fyr/slem sønn av snill fyr-klisjeen da. Og klisjeen om at dama som kjemper for like rettigheter for alle får en fordomsfull datter.. 

At han-hvis-navn-skal-være-unevnt skal ha paret seg med Bellatrix for å få en arving skjer i perioden Halvblodsprinsen/Dødstalismanene, og det er ikke på noe som helst tidspunkt antydet at han-hvis-navn-skal-være-unevnt ønsket seg familie eller kjærlighet - snarere tvert i mot, han drepte familien sin, og han fnyser foraktelig av kjærlighet, så hvorfor i all videste verden skulle en mann som er sikker på at han kan leve evig, ønske seg en arving? På det tidspunktet var han-hvis-navn-skal-være-unevnt sikker på at ingen visste om malacruxene hans, han var sikker på at alle var trygge, og han var sikker på at han kom til å vinne denne trollmannskrigen, han trodde han kom til å leve og herske for evig tid. Han er umenneskelig fordi han har delt sjela si i 7 biter, så hvorfor skulle han plutselig få et så menneskelig ønske om et avkom - jeg sliter skikkelig med å forstå hvorfor det måtte være en datter av han-hvis-navn-skal-være-unevnt som var den onde trusselen i denne historien. Det finnes flust av alternativer som ville vært bedre. En datter av Bellatrix og Rodolphus Lestrange ville holdt, selv om det og ville vært passelig fantasiløst. Det må da være nok av dødseter-familier som denne trusselen kunne kommet fra.  

Jeg har lest det meste av det JK Rowling har skrevet på Pottermore om karakterene, og jeg har lest bøkene flere ganger enn jeg kan telle, så de karakterene fra HP-bøkene er jeg rimelig kjent med - men ikke i denne historien. Det har ikke noe med at det er et teaterstykke å gjøre, det har noe med at de ikke oppfører seg sånn som vi kjenner dem å gjøre. Om ikke karakterene er de samme som fra HP-bøkene - og da regner jeg ikke med Albus, Scorpius eller Rosie, for de har vi bare lest om i et kort kapittel - hva er da poenget med å kalle teaterstykket Harry Potter and the cursed child? Om vi ser bort fra pengene som ligger i HP-navnet, da. Og penger har det blitt, teaterstykket har vært utsolgt siden det ble lagt ut billetter, og boka har blitt solgt i millioner allerede. 

 

Det er bare skuffende klisjeaktig og skuffende ugjenkjennelig. 

Avkommet bruker pc'n så jeg er via mobil. 

Jeg tror kanskje greia er at jeg ikke er blodfan av HP i utgangspunktet.  Jeg har lest alle bøkene en gang for mange år siden,  ellers har jeg bare lest de første ( og sett 3 av filmene ) med poden. Jeg har ikke de samme forventningene som noen som er blodfan.  Jeg leser stykket uavhengig av bøkene , som en egen historie. Og jeg synes det er en god historie som sikkert er et fantastisk teaterstykke :)

Edit : forøvrig er jeg uenig i at vi I kjenner alle karakterene fra før. Vi kjenner de som unge og fulle av pågangsmot,  vi kjenner de ikke som voksne foreldre.  Jeg er en helt annen mor enn jeg var ungdom.  Heldigvis :blink:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Spoiler får du ved å trykke på øyet i linja øverst i svarboksen.

  Skjul innhold

 

At du tror at det handler om at det er et teaterstykke, er en anelse nedlatende av deg. Vi kjenner allerede karakterene, bortsett fra barna, og det er ikke Albus og Scorpius jeg har problemer med - om vi ser bort fra den typiske snill sønn av slem fyr/slem sønn av snill fyr-klisjeen da. Og klisjeen om at dama som kjemper for like rettigheter for alle får en fordomsfull datter.. 

At han-hvis-navn-skal-være-unevnt skal ha paret seg med Bellatrix for å få en arving skjer i perioden Halvblodsprinsen/Dødstalismanene, og det er ikke på noe som helst tidspunkt antydet at han-hvis-navn-skal-være-unevnt ønsket seg familie eller kjærlighet - snarere tvert i mot, han drepte familien sin, og han fnyser foraktelig av kjærlighet, så hvorfor i all videste verden skulle en mann som er sikker på at han kan leve evig, ønske seg en arving? På det tidspunktet var han-hvis-navn-skal-være-unevnt sikker på at ingen visste om malacruxene hans, han var sikker på at alle var trygge, og han var sikker på at han kom til å vinne denne trollmannskrigen, han trodde han kom til å leve og herske for evig tid. Han er umenneskelig fordi han har delt sjela si i 7 biter, så hvorfor skulle han plutselig få et så menneskelig ønske om et avkom - jeg sliter skikkelig med å forstå hvorfor det måtte være en datter av han-hvis-navn-skal-være-unevnt som var den onde trusselen i denne historien. Det finnes flust av alternativer som ville vært bedre. En datter av Bellatrix og Rodolphus Lestrange ville holdt, selv om det og ville vært passelig fantasiløst. Det må da være nok av dødseter-familier som denne trusselen kunne kommet fra.  

Jeg har lest det meste av det JK Rowling har skrevet på Pottermore om karakterene, og jeg har lest bøkene flere ganger enn jeg kan telle, så de karakterene fra HP-bøkene er jeg rimelig kjent med - men ikke i denne historien. Det har ikke noe med at det er et teaterstykke å gjøre, det har noe med at de ikke oppfører seg sånn som vi kjenner dem å gjøre. Om ikke karakterene er de samme som fra HP-bøkene - og da regner jeg ikke med Albus, Scorpius eller Rosie, for de har vi bare lest om i et kort kapittel - hva er da poenget med å kalle teaterstykket Harry Potter and the cursed child? Om vi ser bort fra pengene som ligger i HP-navnet, da. Og penger har det blitt, teaterstykket har vært utsolgt siden det ble lagt ut billetter, og boka har blitt solgt i millioner allerede. 

 

Det er bare skuffende klisjeaktig og skuffende ugjenkjennelig. 

Hm, kjenner at gleden ved at jeg snart skal lese denne boken sakte forsvinner.Men heldigvis får jeg gleden ved å lese H.P bøkene omatt:)

Dette var en tung morgen, godt jeg har bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
9 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har hørt så mange som har sagt at hunden aldri brukte hundesengen sin at jeg ble kjempeoverraska da mine faktisk ligger i sine. Hvorfor jeg kjøpte dem når jeg ikke trodde de ville bli brukt? Fordi de var fine vel. :icon_redface:

Bildebevis:

297521_10151082390198817_2117404300_n.jp

Bizi sin hundeseng er ikke fin en gang, det er hva jeg kaller ei plastbalje. Jeg ville ikke kjøpe noe dyrt og flott noe i tilfelle hun gjorde som min mors valp gjorde med sin hundeseng til 700 kroner, gnagde den i stykker.:P Hun har selvfølgelig aldri gnagd på den. Hadde den vært dyr og fin hadde hun sikkert gjort det.:teehe:

Hun fikk den egentlig mest fordi Timmy fikk jo så mye stæsj av senger og tepper, så da måtte hun få noe også.:icon_redface: Fint at hun vil ligge i den på soverommet, da. Så kommer den jo til nytte av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D5B9B85B54852B70B27F477D857F2C67_3047522

Vi har denne fra Netthandelen. Brukes endel av puddelen. Veldig sjeldent av wachtelhunden.

Nå skal jeg straks sette i gang å rydde i kjelleren. En kommode skal opp på barnerommet, en seng skal ned i kjellerstua, og masse bøker skal inn i boden.

 

Ha en fin søndag sonen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4. august 2016 at 8:17 PM, Pixie skrev:

Eh ja... rolig og trygg på toget, stressa på Oslo S. Gikk med ørene klistra inntil hodet og klistra seg inntil eieren, skvatt hver gang det kom andre tett på.

Jeg må bare nevne det, for det er ofte litt misforståelser blant folk. En whippet med ørene klistra inntil hodet, er ikke redd, utilpass eller skeptisk. Den er stort sett like fornøyd som alltid. Den er bare aerodynamisk til de grader, og liker ikke luft i øra :lol: Det unngår man men å klistre de helt inntil :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye for regler.. Hunden ble champion uten brukskrav inne i Norge... Og ikke noen brukskrav å vise til i Finland. Like greit å bare stryke hele brukskravet på rasen når det ikke blir fulgt opp med WCC i ringene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

På tide å revurdere styrken på linsene tror jeg. Jeg og Biz går midt i skogen langs en traktorvei da jeg midt i en bratt bakke ser en ny hvit liten bil som har parkert. Så merkelig tenkte jeg. At de har kjørt den nye fine bilen hit midt i skogen. Ikke er det firehjulstrekk heller. Det var vel ikke så lurt akkurat.  Så kommer jeg nærmere og den fine hvite bilen er en stor stein.:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Snoffe skrev:

Litt mindre hyggelig start på dagen i dag. Fikk en telefon om at bestemoren min døde i løpet av natten. For min del ikke overasket, da hun var veldig syk. Men trist likevel. 

:hug:

Fin, varm luft i dag. Ut i hagen og gjøre en innsats. Jobber med inngangspartiet nå, og det blir så fint! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Litt mindre hyggelig start på dagen i dag. Fikk en telefon om at bestemoren min døde i løpet av natten. For min del ikke overasket, da hun var veldig syk. Men trist likevel. 

:hug:

2 minutter siden, Betty skrev:

Fikk svar på mailen jeg sendte ang hannhunden i går, og ser ut til at jeg kan få bruke han om jeg vil. :D Fin fyr da:

lays.jpg

Menne, hva nå da? *lese om import av sperm*

 

han så fin ut. Hvilket land er han fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snøfrost skrev:

han så fin ut. Hvilket land er han fra?

Ja, likte han godt. Pent bygd med lekker farge, og passe størrelse til frøkna mi uten at han blir for massiv/tung. :) Han er fra Polen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...