Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Jeg er så dårlig på å skrive jobbsøknader :( Dvs jeg trodde jo egentlig jeg skrev dem ganske bra, men jeg blir jo ikke innkalt engang de fleste gangene. Så nå skal jeg få søsteren min til å hjelpe meg..... fant en jobb jeg syntes hørtes veldig interessant ut, hadde vært dritdeilig å få noe fast og noe med normale arbeidstider altså... 

Men så er det en slik dag i dag at alt bare er dritt og jeg har virkelig problemer med å se på meg selv i et positivt lys. Så mulig jeg bare må legge det litt til side og vente på bedre tider. I morgen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Komme meg på jobb, da.. Har Gira hjemme med meg. Godt med litt selskap :) Bare håper hun er rolig når jeg drar. Hun har vært litt vond i magen/kvalm idag. Da står hun og smatter/brekker seg, og Må spise på et eller annet. Det beste er gress, men om hun ikke får det så spiser hun gjerne blomster eller noe annet hun får tak i.. Vet ikke om det har sammenheng med allergien, men hun blir sånn av og til (uten at jeg vet hva som trigger).

Og ellers så går hun på kortison, har gått på det en uke nå. Synes enda hun klør ganske mye.. Skulle ta kontakt med dyrlegen etter kuren hvis ikle hun er bedre da. Stakkar, får så vondt av henne. Ikke så gøy å reise fra henne slik heller.. Får kjøpe med noe yoghurt eller kesam hjem, det pleier å hjelpe litt når magen hennes er i ulage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wachita skrev:

Men skal jo være unødvendig å betale ekstra for å se de grenene som tv2 ikke sender. Det er jo begrenset hva de kan sende i løpet av en dag på en kanal. Da burde de isåffal hatt en egen deal på OL grenene, at de var gratis på sumo feks.
Jeg kunne godt tenke meg å se noe av OL, men har ingen planer om å betale penger for å se det. Da får de ha det så godt å miste meg hvertfall. Gidder ikke å se på grener som ikke interreserer meg. 

Alternativet er jo at det bare vises noen av grenene.. Ellers måtte de ha opprettet flere Bye kanaler.. Det er jo en fin ordning for at alle skal kunne få se det de vil.. At du ikke er villig til å betale for det, så er du kanskje ikke så interessert.. Da kan du jo se det som sendes på TV-kanalene da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....har jeg lest meg opp på regelverk i Sverige. Og de har også nå stengt grensene fra DK og FI når det kommer til valpeimport. Det er nå 12 uker + 21 dager fra alle land utenom fra Norge faktisk. 

Også har jeg filosofert litt over om jeg har for mange hunder i hus eller for lite kjøkken :lol: 

13975409_10157275034055072_8811924555231

Jeg sitter på kjøkkenbenken og de andre beina tar oppvasken :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, JeanetteH skrev:

....har jeg lest meg opp på regelverk i Sverige. Og de har også nå stengt grensene fra DK og FI når det kommer til valpeimport. Det er nå 12 uker + 21 dager fra alle land utenom fra Norge faktisk. 

Også har jeg filosofert litt over om jeg har for mange hunder i hus eller for lite kjøkken :lol: 

13975409_10157275034055072_8811924555231

Jeg sitter på kjøkkenbenken og de andre beina tar oppvasken :P 

For lite kjøkken..

FB_IMG_1470678859492.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, JeanetteH skrev:

....har jeg lest meg opp på regelverk i Sverige. Og de har også nå stengt grensene fra DK og FI når det kommer til valpeimport. Det er nå 12 uker + 21 dager fra alle land utenom fra Norge faktisk. 

Det mener jeg de har hatt helt siden Norge innførte den regelen? 

11 minutter siden, JeanetteH skrev:

Også har jeg filosofert litt over om jeg har for mange hunder i hus eller for lite kjøkken :lol: 

13975409_10157275034055072_8811924555231

Jeg sitter på kjøkkenbenken og de andre beina tar oppvasken :P 

Definitivt for lite kjøkken :D 

Nå har jeg børstet prinsessedyret og klippet potene hennes. Nå står kloklipp på programmet - for begge. Også må jeg fikse bilder fra helgen, begynne på medlemsbladet som jeg var så dum å ta på meg redaktøransvaret for igjen (og da vet jeg jo at jeg må skrive alt selv...) - også skulle jeg begynt å vaske huset til besøket som kommer på fredag. Er det noen som kunne solgt meg noen ekstra timer i døgnet? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Pringlen skrev:

For lite kjøkken..

FB_IMG_1470678859492.jpg

:lol: 

14 minutter siden, Siri skrev:

Det mener jeg de har hatt helt siden Norge innførte den regelen? 

Ikke fra DK og Finland. Det er jeg ganske sikker på. Finnen ved siden av meg her sier det har vært ingen restriksjoner før i alle fall fra Finland til SE. Ingen restriksjoner 2014 fra DK til SE. Mulig det skjedde 2015 og jeg er litt treig, men første gangen jeg har sett oppdretter i annet nordisk land beholde valpen til 4 mnd før eksport til SE. (2014 tredde NO regelverket i kraft) 

Sitat

Definitivt for lite kjøkken :D 

 

Håper på større innen 2017 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, JeanetteH skrev:

....har jeg lest meg opp på regelverk i Sverige. Og de har også nå stengt grensene fra DK og FI når det kommer til valpeimport. Det er nå 12 uker + 21 dager fra alle land utenom fra Norge faktisk. 

Også har jeg filosofert litt over om jeg har for mange hunder i hus eller for lite kjøkken :lol: 

13975409_10157275034055072_8811924555231

Jeg sitter på kjøkkenbenken og de andre beina tar oppvasken :P 

Ingen av delene. Masse nærhet er jo koselig, det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, JeanetteH skrev:

Ikke fra DK og Finland. Det er jeg ganske sikker på. Finnen ved siden av meg her sier det har vært ingen restriksjoner før i alle fall fra Finland til SE. Ingen restriksjoner 2014 fra DK til SE. Mulig det skjedde 2015 og jeg er litt treig, men første gangen jeg har sett oppdretter i annet nordisk land beholde valpen til 4 mnd før eksport til SE. (2014 tredde NO regelverket i kraft) 

Jo, import fra Danmark til Sverige har alltid vært med restriksjoner pga rabies - og det samme fra Finland. Det er jeg ganske sikker på. Sverige har hatt samme regelverk som Norge mht import nettopp pga at de to landene ikke har hatt rabies. Jeg rakk jo å importere Yasmine før regelen trådte i kraft i 2014 :D. Sverige har vel fulgt EU-reglene, det var de vel forpliktet til, på samme måte som Norge valgte å følge de samme reglene. 

7 minutter siden, JeanetteH skrev:

Håper på større innen 2017 :P 

Det lar seg vel gjøre, det :D 

Klør klippet. Nå gå løs på bilder... 

Og forresten... i dag ble det hjemmelaget blomkålsuppe til middag. Nammmmm!!! Også så enkelt det er :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Siri skrev:

Jo, import fra Danmark til Sverige har alltid vært med restriksjoner pga rabies - og det samme fra Finland. Det er jeg ganske sikker på. Sverige har hatt samme regelverk som Norge mht import nettopp pga at de to landene ikke har hatt rabies. Jeg rakk jo å importere Yasmine før regelen trådte i kraft i 2014 :D. Sverige har vel fulgt EU-reglene, det var de vel forpliktet til, på samme måte som Norge valgte å følge de samme reglene. 

Nei NO har strengere regelverk enn det det er krav om. :P 

Finnen sier iallefall at SE og FI har hatt samme "avtale" før som NO og SE har med "åpen" grense. Men det er det slutt på tydeligvis. Men samme det, jeg bare oppdaget det nylig da en oppdrettere leverte valper dra DK og direkte til SE (og til EE og FI samme kull) tidlig i fjor, men gjør da ikke det i år :lol:  

Men egentlig helt uvesentlig for meg siden jeg bor i NO :P 

 

Se der ja, tredde i kraft 2015-09-07 i sverige. Så jeg bommet ikke helt på at det var etter oss og at det var greit første halvår i fjor :P 

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, JeanetteH skrev:

Nei NO har strengere regelverk enn det det er krav om. :P 

Finnen sier iallefall at SE og FI har hatt samme "avtale" før som NO og SE har med "åpen" grense. Men det er det slutt på tydeligvis. Men samme det, jeg bare oppdaget det nylig da en oppdrettere leverte valper dra DK og direkte til SE tidlig i fjor, men gjør da ikke det i år :lol:   

Men egentlig helt uvesentlig for meg siden jeg bor i NO :P 

Man måtte ha rabiesvaksine fra FI til SE tidligere også. I hvertfall fram til 2003, senere vet jeg ikke... Mulig de endret det, og så har endret tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pringlen skrev:

Man måtte ha rabiesvaksine fra FI til SE tidligere også. I hvertfall fram til 2003, senere vet jeg ikke... Mulig de endret det, og så har endret tilbake?

Valpe import. Etter de er 3 mnd har de alltid måtte ha ja. men før kunne du importere hunder mellom 8-12 uker slik som i norge. Men fant ut at det da ble endret september 2015. Bare jeg som ikke har fått det med meg før nå :P  Og tydeligvis ikke Finnen ved siden av meg heller da sist hun var med på export fra FI til SE var i midten av 2015. NO endret det 2014. 

 

8-12 uker gamle valper fra EU land til Finland kan komme uten rabies. (Men ikke fra Norge ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper har lagt seg i vår seng, som står i stuen. Gubben går forbi og ber Casper komme å legge seg med han i sofaen. Jeg sier at Casper bare kan bli liggende, da sier gubben:  Hvorfor skal du alltid fortelle hva Casper skal gjøre, kan ikke Casper få svare for seg selv? :teehe::lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først feltritt, så håndball og nå turn :D Elsker OL!

Rakk en tur til med hundene mellom slagene, og halvveis i turen kom selvsagt dagens eneste regnskur. Det høljet ned! Ble gjennomvåte både jeg og hundene. Den varte helt til det sekundet jeg var ferdig med å blåse hundene, da skinte det opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste kveld på hytta for denne gang, vil ikke draaaa :no: Men må innrømme at rennende vann har sine fordeler med 2,5 mnd gammel baby med lettere eksplosive overraskelser i bleia noen ganger daglig, så det blir ihvertfall greit å ha igjen :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Venter på at vaskemaskina skal bli ferdig så skal jeg hoppe i seng jeg også. Har vært dautrøtt hele dagen. Håper døgnrytmen blir bra nå da.

Å, der kom jeg på at jeg har en ferdig vask liggende i maskina på badet... burde vel fått hengt opp den før jeg legger meg vel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...