Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

1 time siden, 2ne skrev:
  Vis skjult innhold

Det er en egen historie, med karakterer vi kjenner fra før av. Og selv om man vokser opp og forandrer seg, så får man ikke helt annen personlighet - jeg har i hvert fall ikke det. Jeg tror heller ikke at han-hvis-navn-skal-være-unevnt hadde forandret personlighet, og Professor McGonagall kan vel neppe kalles ungdom, men for all del, jeg kan ta feil. 

 

Har raseklubben klaget til NKK da? Hvis så, så er det jo åpenbart ingen grunn til å ha brukskrav, nei :hmm:

Har sendt til raseklubben at de bør muligens følge opp også, men ikke fått noe svar. (jeg sitter ikke i styre lengre :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Nooooooooooooooooooooooooooo!

Huset mitt er gammelt og elskelig skeivt, og det gikk ut over lunsjen min! Jeg hadde kokt egg, og la de på benken mens jeg snudde meg for å finne kaviar og polarbrød. Og da trillet det ene egget ned på gulvet - jeg vet ikke om det rakk å treffe gulvet før Foenix hadde glefset det i seg, med skall og alt.

Ett egg på to polarbrød var lite :( 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Har rydda i permen med Timmys stamtavle, journalutskrifter og helsebok. Hadde tenkt å kaste det, men det får jeg meg ikke til. Så jeg la det inn i skapet igjen. Har ikke lyst til å kvitte meg med alt sammen likevel. Ullgenserne hans ligger fortsatt nederst i skittentøyskurven, jeg har ikke lyst til å se så mye på dem. De skal vaskes, så skal faren hans få dem. I morgen er det faktisk gått 6 uker siden han døde. Hver gang det er sol ute og jeg ser plenen min tenker jeg at nå hadde Timmy elsket å rulle rundt i gresset.

Kollegaen min har sagt at jeg bare må si fra hvis jeg vil låne faren hans. Jeg lånte han de siste ukene mens jeg venta på at Timmy skulle bli leveringsklar da han ble født.

Men, jeg tror ikke jeg orker å ha faren hans her nå, det blir bare en skikkelig påminnelse om han som ikke er mer. De er like både i utseende og oppførsel, så det tror jeg kan bli mer sørgelig enn hyggelig. Jeg savner'n, og det stikker litt i hjerterota hver gang jeg ser en chihuahua. Spesielt hvis de har samme farge som han. Det kommer det sikkert til å gjøre lenge.:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Kondolerer :hug:

Så moro - både at du fikk avgårde mail og at du fikk så kjapt svar!

Sjekk godt om veterinær i Polen kan å tappe riktig, særlig om du skal ha fryst sæd. Det er for mange som har importert sæd fra land som ikke har tilstrekkelig kunnskap, og ender opp med noe som er like fertilt som oppvaskvann (som han sa, veterinæren i Oslo da vi skulle tine litt sveitsisk sæd til oss). 

Det går direkteferge fra Sverige til Polen, om kjøring er et alternativ. Nå er jo Polen digert, men er du heldig bor de langt nord :P

Nå skal jeg spise polarbrød med egg og kaviar, og en kopp kakao. Også pønske på om jeg orker å gjøre noe mer i kveld, eller om jeg bare skal slække og lade batteriene før en hektisk uke jeg har foran meg. Jeg skal studere kart på nett for nærområdet i søken etter badevann for å svømmetrene hundene når Foenix er ferdig med løpetid - tells det som husarbeid?

Ja veldig moro. :D Og ikke minst at hun var positiv til matchen. Hun har laget en prøveparring på k9data selv også, for å sjekke slektskapet bakover og sjekket opp slekta til Bris også før hun svarte. Liker at de sjekker ut ting og ikke bare sender ut sperm i øst og vest. Spent på innavlsgraden, den blir tilgjengelig om 2-4 uker (og da får en for 10 generasjoner og 12 generasjoner dersom det ikke mangler for mange bakover da).

Det ble valp av frossen sperm etter han i USA, med en veterinær som hadde inseminert veldig sent, men det ble bare en. Om det er spermen eller noe annet som førte til at det ble en enkling er ikke godt å si. Hvordan finner jeg ut av det da? Kan man få noe papir på mobilitet etter opptining eller noe slikt? Skal spørre og grave litt om det amerikanske kullet, om de sjekket mobiliteten før insemineringen og sånt.

Kjøring er ikke veldig aktuelt nei. Det blir på neste løpetid eller løpetid om litt over et år (løpetid nr 2 kræsjer mest sannsynlig med bryllupet vårt, og jeg har ingen planer om å stikke til polen for parring og giftemål :lol:  ) og neste løpetid er ca i desember, med mindre hun får tidligere eller senere.. Vi bor på Inderøya i Trøndelag, og de bor sør for Warszawa = laaangt. Og så vet jeg ikke hvordan det er med meg og jobb på den tiden. Jeg kan få TJ til å kjøre til NVH om han må ta turen med henne, men neppe lengre. :P Over 200 mil er langt en vei, selv for en nordlendning.

35 minutter siden, SFX skrev:

Nooooooooooooooooooooooooooo!

Huset mitt er gammelt og elskelig skeivt, og det gikk ut over lunsjen min! Jeg hadde kokt egg, og la de på benken mens jeg snudde meg for å finne kaviar og polarbrød. Og da trillet det ene egget ned på gulvet - jeg vet ikke om det rakk å treffe gulvet før Foenix hadde glefset det i seg, med skall og alt.

Ett egg på to polarbrød var lite :( 

Åååh, kjipt! Og om hun er ca som mine matvrak så var det knapt falt av benken før det var i kjeften ...

Akkurat nå er jeg god og trøtt i beina etter to timer på tur, og jeg gikk en runde som har litt motbakker. Skal slappe av med litt strikking, og muligens litt sjokoladepudding og vaniljesaus (det er lov med dessert nr 2 på en søndag ja? Første var blåbær og vaniljesaus, og det er jo nesten for sunt til å være dessert :whistle:  ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rydda i permen med Timmys stamtavle, journalutskrifter og helsebok. Hadde tenkt å kaste det, men det får jeg meg ikke til. Så jeg la det inn i skapet igjen. Har ikke lyst til å kvitte meg med alt sammen likevel. Ullgenserne hans ligger fortsatt nederst i skittentøyskurven, jeg har ikke lyst til å se så mye på dem. De skal vaskes, så skal faren hans få dem. I morgen er det faktisk gått 6 uker siden han døde. Hver gang det er sol ute og jeg ser plenen min tenker jeg at nå hadde Timmy elsket å rulle rundt i gresset.

Kollegaen min har sagt at jeg bare må si fra hvis jeg vil låne faren hans. Jeg lånte han de siste ukene mens jeg venta på at Timmy skulle bli leveringsklar da han ble født.

Men, jeg tror ikke jeg orker å ha faren hans her nå, det blir bare en skikkelig påminnelse om han som ikke er mer. De er like både i utseende og oppførsel, så det tror jeg kan bli mer sørgelig enn hyggelig. Jeg savner'n, og det stikker litt i hjerterota hver gang jeg ser en chihuahua. Spesielt hvis de har samme farge som han. Det kommer det sikkert til å gjøre lenge.:wub:

Kjenner til det der. Er snart 2 år sidan Pia, men får meg ikkje til å kvitte meg med alle tinga hennar, så har det nedpakka i ei eske. Mamma får heller diverse av pelsutstyret når ho trenger det.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Har sendt til raseklubben at de bør muligens følge opp også, men ikke fått noe svar. (jeg sitter ikke i styre lengre :P )

Jeg veit at du ikke sitter i styret, men det kunne jo hende du visste om de hadde gjort noe eller ikke allikevel :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldstur gått, vi rakk nesten hjem før det begynte å regne. Hundedusjing utsatt fra i formiddag, nå tror jeg jaggu at jeg utsetter det til i morgen. Det verker i kroppen og hodet dunker, kanskje på grunn av utagerende hagearbeid i solsteik i formiddag. Jeg hadde liksom tenkt at Symra skulle dufte nybadet hos veterinæren i morgen, men hun er ikke skitten i utgangspunktet heller, så veterinæren får klare seg uten Plush-puppy-duft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
1 time siden, SFX skrev:

Nooooooooooooooooooooooooooo!

Huset mitt er gammelt og elskelig skeivt, og det gikk ut over lunsjen min! Jeg hadde kokt egg, og la de på benken mens jeg snudde meg for å finne kaviar og polarbrød. Og da trillet det ene egget ned på gulvet - jeg vet ikke om det rakk å treffe gulvet før Foenix hadde glefset det i seg, med skall og alt.

Ett egg på to polarbrød var lite :( 

Unnskyld at jeg ler, men jeg ser det for meg.:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg skal på stevne neste helg, og PM kom i dag. Må si jeg lo når det sto at det kun var rosetter til 1-3.plass i laveste klasse, men at de hadde rosetter til utlåns dersom noen på pallen i de andre klassene ville ta bilde :lol: Syns det er kjipt å ikke få rosett om vi er så heldige og kommer på pallen, men sånt får man heldigvis bestilt selv. Gjorde det etter sist stevne over grensa, men det blir ikke helt det samme :aww: (rosetter er ikke det viktigste altså, men jeg syns det hører med.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betty skrev:

Ja veldig moro. :D Og ikke minst at hun var positiv til matchen. Hun har laget en prøveparring på k9data selv også, for å sjekke slektskapet bakover og sjekket opp slekta til Bris også før hun svarte. Liker at de sjekker ut ting og ikke bare sender ut sperm i øst og vest. Spent på innavlsgraden, den blir tilgjengelig om 2-4 uker (og da får en for 10 generasjoner og 12 generasjoner dersom det ikke mangler for mange bakover da).

Det ble valp av frossen sperm etter han i USA, med en veterinær som hadde inseminert veldig sent, men det ble bare en. Om det er spermen eller noe annet som førte til at det ble en enkling er ikke godt å si. Hvordan finner jeg ut av det da? Kan man få noe papir på mobilitet etter opptining eller noe slikt? Skal spørre og grave litt om det amerikanske kullet, om de sjekket mobiliteten før insemineringen og sånt.

Kjøring er ikke veldig aktuelt nei. Det blir på neste løpetid eller løpetid om litt over et år (løpetid nr 2 kræsjer mest sannsynlig med bryllupet vårt, og jeg har ingen planer om å stikke til polen for parring og giftemål :lol:  ) og neste løpetid er ca i desember, med mindre hun får tidligere eller senere.. Vi bor på Inderøya i Trøndelag, og de bor sør for Warszawa = laaangt. Og så vet jeg ikke hvordan det er med meg og jobb på den tiden. Jeg kan få TJ til å kjøre til NVH om han må ta turen med henne, men neppe lengre. :P Over 200 mil er langt en vei, selv for en nordlendning.

Det går an å sjekke mobilitet etter frysing - jeg vet om hannhunder hvis sæd ikke tålte nedfrysing, slik at de kun kunne sende fersk sæd. De håndterer vel også inseminering og har fryseboks på Heimdal?

56 minutter siden, Klematis skrev:

Unnskyld at jeg ler, men jeg ser det for meg.:teehe:

Den der er alltid klar for mat - hun ligger ofte under bordet, for om jeg søler så er hun jo først på pletten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, SFX skrev:

Det går an å sjekke mobilitet etter frysing - jeg vet om hannhunder hvis sæd ikke tålte nedfrysing, slik at de kun kunne sende fersk sæd. De håndterer vel også inseminering og har fryseboks på Heimdal?

Den der er alltid klar for mat - hun ligger ofte under bordet, for om jeg søler så er hun jo først på pletten.

Trodde det kun var på NVH de inseminerte med frossen sæd. Eller blander jeg med at det er der sædbanken er kanskje. Kan jo være et alternativ å sende fersk sæd, men jeg syns jeg kjenner det kan bli litt for spennende mtp levetid og sånt. Ser for meg at det blir noe kluss med frakten mtp. min flaks. :P Får undersøke litt, hadde jo vært meget praktisk med inseminering på Heimdal i stedet for NVH. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Betty skrev:

Trodde det kun var på NVH de inseminerte med frossen sæd. Eller blander jeg med at det er der sædbanken er kanskje. Kan jo være et alternativ å sende fersk sæd, men jeg syns jeg kjenner det kan bli litt for spennende mtp levetid og sånt. Ser for meg at det blir noe kluss med frakten mtp. min flaks. :P Får undersøke litt, hadde jo vært meget praktisk med inseminering på Heimdal i stedet for NVH. :) 

 

De inseminerer med frossen på Heimdal, og Relling har spesialisert seg på reproduksjon :)

Har sett på turn i nesten hele dag, er så fasinert av hva de får til!:bow:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monab88 skrev:

De inseminerer med frossen på Heimdal, og Relling har spesialisert seg på reproduksjon :)

Har sett på turn i nesten hele dag, er så fasinert av hva de får til!:bow:

Så bra! Har de mulighet til lagring og, eller må man få det sendt fra NVH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Betty skrev:

Trodde det kun var på NVH de inseminerte med frossen sæd. Eller blander jeg med at det er der sædbanken er kanskje. Kan jo være et alternativ å sende fersk sæd, men jeg syns jeg kjenner det kan bli litt for spennende mtp levetid og sånt. Ser for meg at det blir noe kluss med frakten mtp. min flaks. :P Får undersøke litt, hadde jo vært meget praktisk med inseminering på Heimdal i stedet for NVH. :) 

Jeg vet om en berneroppdretter som fikk fersk sæd fra Estland til Bergen - ikke verdens mest direkte rute det heller, og det gikk veldig bra. Jeg husker derimot ikke hvor mange timer en har på seg ved fersk/kjølet, men jeg mener det er minst 24.

En telefon til Heimdal vil nok svare på det meste. Om dette er en hannhund du veldig gjerne vil bruke, kan du jo vurdere å importere frossen, så du har til to forsøk - altså to løpetider, eller en senere tispe. Jeg har en hannhund i kikkerten som jeg vurderer å parre med en datter fra Foenix' neste kull, og da importerer jeg nok sæd til at jeg kan ha til senere om den tispa går tom eller får en hannhund, osv.

Det tok meg tre forsøk å få oppdatert nyhetssiden på hjemmesiden - jeg må jobbe med den oftere så jeg ikke glemmer hvordan det skal gjøres i mellomtiden. Jeg har nå fått oppdatert fra Vålerbanen, og det tok fire timer. Med mye kløning. Da tenker jeg resten av 2016 kan få vente til en annen dag. Jeg bygger opp nettsiden på nytt, så det er nesten ikke innhold der nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...