Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Nå har jeg kveldsturet hunder, glant ferdig på tv, ment et par-tre ting på FB og skravlet litt på sonen. Da gjenstår bare å hoppe til sengs da?

Og så lurer jeg på en ting: Hvorfor er laken så mye mer skremmende om kvelden enn om morgenen? Jeg har aldri hatt lakenskrekk klokka sju!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SFX skrev:

Jeg vet om en berneroppdretter som fikk fersk sæd fra Estland til Bergen - ikke verdens mest direkte rute det heller, og det gikk veldig bra. Jeg husker derimot ikke hvor mange timer en har på seg ved fersk/kjølet, men jeg mener det er minst 24.

En telefon til Heimdal vil nok svare på det meste. Om dette er en hannhund du veldig gjerne vil bruke, kan du jo vurdere å importere frossen, så du har til to forsøk - altså to løpetider, eller en senere tispe. Jeg har en hannhund i kikkerten som jeg vurderer å parre med en datter fra Foenix' neste kull, og da importerer jeg nok sæd til at jeg kan ha til senere om den tispa går tom eller får en hannhund, osv.

Det tok meg tre forsøk å få oppdatert nyhetssiden på hjemmesiden - jeg må jobbe med den oftere så jeg ikke glemmer hvordan det skal gjøres i mellomtiden. Jeg har nå fått oppdatert fra Vålerbanen, og det tok fire timer. Med mye kløning. Da tenker jeg resten av 2016 kan få vente til en annen dag. Jeg bygger opp nettsiden på nytt, så det er nesten ikke innhold der nå.

Ja, om jeg først skal ta inn sperm så skal jeg ta inn nok til to forsøk, det er jo litt arbeid med det og mye å sette seg inn i. Det er jo ikke lagringa som koster heller (tør dog ikke tenke på prislappen enda, men jeg kan argumentere med at summasumarum så blir det ikke så ille siden vi tross alt ikke trenger å reise til Polen, ja og at det sikkert er dyrere å hente fra over dammen der jeg har de fleste andre på lista :whistle: ).

16 minutter siden, Monab88 skrev:

Ja, de lagrer også :)

Så bra. Det høres mye lettere ut med halvannen times kjøring enn litt over 8 timer + at jeg da måtte ha overnattet. :) 

Akkurat nå har jeg lakenskrekk. Hjelper ikke at det regner ute, for hundene må ut å tisse før jeg legger meg. Om jeg venter litt til, kanskje det gir seg? :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Betty skrev:

Så bra. Det høres mye lettere ut med halvannen times kjøring enn litt over 8 timer + at jeg da måtte ha overnattet. :) 

Også er de mye billigere enn på nvh, i følge oppdretteren min som jobber på Heimdal :D

I dag (før midnatt) er valpen min hele 6 måneder gammel! Hvor har tiden blitt av? Hun er fortsatt akkurat like søt og snill som hun alltid har vært :D

Snapchat-148419589890613699.jpg

Snapchat-3360357793873199681.jpg

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå har jeg kveldsturet hunder, glant ferdig på tv, ment et par-tre ting på FB og skravlet litt på sonen. Da gjenstår bare å hoppe til sengs da?

Og så lurer jeg på en ting: Hvorfor er laken så mye mer skremmende om kvelden enn om morgenen? Jeg har aldri hatt lakenskrekk klokka sju!

Det har jeg også lurt på..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og så lurer jeg på en ting: Hvorfor er laken så mye mer skremmende om kvelden enn om morgenen? Jeg har aldri hatt lakenskrekk klokka sju!

Det lurer jeg og på... Hunder er luftet, barnehagesekk er pakket, barnehageklær er funnet frem, avtalt at Bonden står opp med mini så mor får sove - vurderer en sovepille så kanskje beina lar meg få sove - dyr har fått det de skal... Mangler bare en dusj og faktisk legge seg og sove...  Men da må jeg reise meg, ta medisiner, gå opp trappa og hele greia. :lol: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Bizi er litt lei av denne lakenskrekken min nå i ferien. Hun ligger rett ut i fotenden,løfter hodet og ser strengt på meg før hun legger hodet ned igjen og sukker oppgitt.

okey da vennen min, klokka er ti på tre. Jeg skal være stille nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Det kan se ut som at værmeldingen overdrev vindstyrke i går. Evt at jeg skrudde opp forventninger generelt for hvor mye vindt og regn det faktisk kom til å bli. 

AN vurderer jeg å faktisk være effektiv. For en gangs skyld :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg uttalte meg litt for tidlig. Drittværet var bare forsinket. 

Hull i støvelen har jeg visstnok også, så da får jeg bruke litt tid på å kjøpe nye støvler og regnjakke i dag :pinch: 

en sånn utover det så er alt i skjønneste orden :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg uttalte meg litt for tidlig. Drittværet var bare forsinket. 

Hull i støvelen har jeg visstnok også, så da får jeg bruke litt tid på å kjøpe nye støvler og regnjakke i dag :pinch: 

en sånn utover det så er alt i skjønneste orden :P 

Så det var fint vær for en time siden så tenkte å gå tur da for å unngå drittværet. Det har enda ikke kommer :P 

Know that feeling. Er ille å oppdage at det er hull i støvlene og regnjakken/buksen når man er ute på tur :| Har måtte kjøpt meg alt nytt det siste året :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra innlevert for renovering i begge ender (tannsteinfjerning og intimbarbering). Pippin ligger på gulvet og ser spørrende først på meg og så ut gjennom vinduet, hvor har du gjort av Symra egentlig?

Hva skal jeg holde på med nå da? Støvsuge litt tenker jeg. Og sette på en klesvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
8 minutter siden, Snoffe skrev:

Så det var fint vær for en time siden så tenkte å gå tur da for å unngå drittværet. Det har enda ikke kommer :P 

Know that feeling. Er ille å oppdage at det er hull i støvlene og regnjakken/buksen når man er ute på tur :| Har måtte kjøpt meg alt nytt det siste året :P 

Ja det var en våt fornøyelse! Det ble ikke så billig å kjøpe rimelig som jeg hadde tenkt. De støvlene er ikke mer enn et par mnd gamle :(

Få i meg noe mat før jeg våger meg ut på handletur. Best å få det gjort før det blir for voldsomt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Betty skrev:

Ja, om jeg først skal ta inn sperm så skal jeg ta inn nok til to forsøk, det er jo litt arbeid med det og mye å sette seg inn i. Det er jo ikke lagringa som koster heller (tør dog ikke tenke på prislappen enda, men jeg kan argumentere med at summasumarum så blir det ikke så ille siden vi tross alt ikke trenger å reise til Polen, ja og at det sikkert er dyrere å hente fra over dammen der jeg har de fleste andre på lista :whistle: ).

Noen som tok inn sæd fra Spania i fjor eller forfjor mener jeg sa det kostet cirka det samme som en ny valp - altså rundt 15.000. Men om en skulle kjørt eller fløyet til Spania, med X antall overnattinger, ferge, bensin, sprangavgift, mat, sightseeing, ormekurer og alt som baller på seg så er en jo borti 15.000 da - minst.

Jeg er trøtt... Men jeg har legetime om to timer, så jeg måtte opp. Det er altfor få ettermiddagsleger i dette landet. Samfunnet diskriminerer oss D-mennesker.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SFX skrev:

Noen som tok inn sæd fra Spania i fjor eller forfjor mener jeg sa det kostet cirka det samme som en ny valp - altså rundt 15.000. Men om en skulle kjørt eller fløyet til Spania, med X antall overnattinger, ferge, bensin, sprangavgift, mat, sightseeing, ormekurer og alt som baller på seg så er en jo borti 15.000 da - minst.

Jeg er trøtt... Men jeg har legetime om to timer, så jeg måtte opp. Det er altfor få ettermiddagsleger i dette landet. Samfunnet diskriminerer oss D-mennesker.

Det sitter et D-menneske her også, og lurer på hvordan hun skal få gjort noe som helst etter 4 - 5 timers søvn. Skal prøve så godt jeg kan å ikke sove før i kveld, sånn at jeg er fit for fight onsdag klokka sju når jeg får det nye arbeidsåret i huet. Men jeg kan ikke bare sitte i sofaen som en sur sitting bull hele dagen heller, noe må jeg gjøre. :yawn:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah sovet godt i natt :ahappy: La meg uten altformye smerter i beina, Barnet sov til vekkerklokka til Bonden ringte, så da hun kom inn og han sa de skulle stå opp, kom hun med yndlingslekene og la dem i armkroken min, tok med seg en Bibbi og stod opp med han.  Våknet uten altformye vondt i beina, så går tydeligvis riktig vei. 

Luftet hunder og fått i meg frokost, sluppet ut gakkene og sjekket kaniner. Se litt mer på dr phil før jeg setter i gang med noe fornuftig. :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg ser en ulempe med å få valp på sommer: Man har ikke på seg et tjukt, beskyttende lag med klær. 

Jeg husker at jeg måtte skjule armene i langermete klær så folk ikke skulle spørre hele tiden om hva som hadde skjedd med armene mine.

savage_dog.gif

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det sitter et D-menneske her også, og lurer på hvordan hun skal få gjort noe som helst etter 4 - 5 timers søvn. Skal prøve så godt jeg kan å ikke sove før i kveld, sånn at jeg er fit for fight onsdag klokka sju når jeg får det nye arbeidsåret i huet. Men jeg kan ikke bare sitte i sofaen som en sur sitting bull hele dagen heller, noe må jeg gjøre. :yawn:

220px-Sitting_Bull_by_Goff,_1881.png 

Du ser ikke veldig blid og hyggelig ut nei :lol: 

For en fin dag å sitte inne på kontoret på :D. Det har regnet og blåst så det føltes som skikkelig høst! Håper bare plantene på terrassen ikke drukner i alt regnet :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Noen som tok inn sæd fra Spania i fjor eller forfjor mener jeg sa det kostet cirka det samme som en ny valp - altså rundt 15.000. Men om en skulle kjørt eller fløyet til Spania, med X antall overnattinger, ferge, bensin, sprangavgift, mat, sightseeing, ormekurer og alt som baller på seg så er en jo borti 15.000 da - minst.

Jeg er trøtt... Men jeg har legetime om to timer, så jeg måtte opp. Det er altfor få ettermiddagsleger i dette landet. Samfunnet diskriminerer oss D-mennesker.

Ja, regner nok med det kommer opp i det i alle fall. :) Men summasummarum så blir det jo ikke sååå mye dyrere enn om man skal reise langt med alt det innebærer. Hadde vi dratt til Polen måtte vi nå hatt minst ei uke mtp reise og at man skal rekke å være der de beste dagene, og om jeg har jobb på den tiden må jeg jo ta fri der etc.

Akkurat nå er jeg også trøtt, enda jeg sov til 10 (sovnet i to-tiden så har jo fått passe mengde søvn). Har masse jeg burde gjort nå, men. :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...