Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

38 minutter siden, Sbtlita skrev:

Jeg har lagd sele til hundene og har egentlig veldig lyst å skryte.. men, den er så forbaska lik Minipina selen at jeg tørr ikke legge den ut som skryt ?

Ikke var det meningen at den skulle bli så lik, men etter mye knot og rot så endte det opp med samme form. Og samme bånd bakpå, for den er bare genial.

Så får se om jeg får tvika den litt sånn at den ikke blir helt Minipina. Men det er ikke lett å lage en "ny" type sele som ikke skal ligne på noen andre seler der ute på markedet!

Jeg prøvde å få den mest mulig lik en Y-sele, men uten klips.. så da ble den litt lik Minipina da ?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Fine!

Hvorfor er det et problem at de er like?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Jeg har lagd sele til hundene og har egentlig veldig lyst å skryte.. men, den er så forbaska lik Minipina selen at jeg tørr ikke legge den ut som skryt [emoji23]

Ikke var det meningen at den skulle bli så lik, men etter mye knot og rot så endte det opp med samme form. Og samme bånd bakpå, for den er bare genial.

Så får se om jeg får tvika den litt sånn at den ikke blir helt Minipina. Men det er ikke lett å lage en "ny" type sele som ikke skal ligne på noen andre seler der ute på markedet!

70aecc094fadf40f9cfd4fb5d2bd6015.jpg

Jeg prøvde å få den mest mulig lik en Y-sele, men uten klips.. så da ble den litt lik Minipina da [emoji54]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Vil tro det går helt bra. Jeg har sett trekk/nomeseler med ringer på sidene og andre slike "særtrekk" som ble produsert før hennes. Selv om jeg syntes hennes seler er hakket bedre enn de andre jeg har sett, fordi de er fóret litt annerledes. Men hun er ikke alene om å lage den typen seler.

Vil gjerne ha bilder fra andre vinkler av sela di, så fin ut [emoji1]

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som at jeg blir aleine på jobb idag. Er det mulig, veit ikke om jeg skal le eller grine..  :icon_confused:  Vi skal være to eller tre stk pga butikken er over to etasjer og vi til tider har sykt trøkk

Jaja. Får bare gjøre det beste ut av det. Om åtte timer har jeg ferie, for lite folk eller ei. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag skal jeg stå å se på to kollegaer jobbe for å vurdere arbeidssituasjonen. Etterpå skal jeg gå tur og ha oppfølging med en pårørende. Greit med en variert hverdag.

Nest siste vakt før ferien. 

Siden jeg var så flink og klipte hele resten av plenen i går, kan jeg og Bizi bare kose oss i kveld. 

Hun var så skjønn da klokka ringte i dag. Kom svinsende bort med logrende hale og smilte blidt,la seg oppå meg og gav meg en lang kos.❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ferie, hva skal jeg gjøre? Føler jeg nesten blir litt stresset her...

Men en tur med Prima må til før det blir TdF(herregud hvor mye tid det tar), spise en god feriefrokost...god plan starter der.

Kos dere soniser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Sbtlita skrev: Jeg har lagd sele til hundene og har egentlig veldig lyst å skryte.. men, den er så forbaska lik Minipina selen at jeg tørr ikke legge den ut som skryt ?

Ikke var det meningen at den skulle bli så lik, men etter mye knot og rot så endte det opp med samme form. Og samme bånd bakpå, for den er bare genial.

Så får se om jeg får tvika den litt sånn at den ikke blir helt Minipina. Men det er ikke lett å lage en "ny" type sele som ikke skal ligne på noen andre seler der ute på markedet!

Jeg prøvde å få den mest mulig lik en Y-sele, men uten klips.. så da ble den litt lik Minipina da ?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Fine!

Hvorfor er det et problem at de er like?

Takk ? siden jeg kjenner Hilde og har sagt til hun at det går jo an å lage en sele som ikke er kliss lik hennes, samt at jeg ikke ville lage noe som lignet hennes, så føler jeg litt på det. Men det var jo før jeg i det hele tatt prøvde å lage en sele selv ?

Jeg hadde så mange varianter i går som jeg overhodet kunne lage uten at det ble voldsomt avansert!

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagd sele til hundene og har egentlig veldig lyst å skryte.. men, den er så forbaska lik Minipina selen at jeg tørr ikke legge den ut som skryt [emoji23] Ikke var det meningen at den skulle bli så lik, men etter mye knot og rot så endte det opp med samme form. Og samme bånd bakpå, for den er bare genial.

Så får se om jeg får tvika den litt sånn at den ikke blir helt Minipina. Men det er ikke lett å lage en "ny" type sele som ikke skal ligne på noen andre seler der ute på markedet!

70aecc094fadf40f9cfd4fb5d2bd6015.jpg

Jeg prøvde å få den mest mulig lik en Y-sele, men uten klips.. så da ble den litt lik Minipina da [emoji54]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Vil tro det går helt bra. Jeg har sett trekk/nomeseler med ringer på sidene og andre slike "særtrekk" som ble produsert før hennes. Selv om jeg syntes hennes seler er hakket bedre enn de andre jeg har sett, fordi de er fóret litt annerledes. Men hun er ikke alene om å lage den typen seler.

Vil gjerne ha bilder fra andre vinkler av sela di, så fin ut [emoji1]

Takk ?

0ac4a90edf5744c9c97ec0bd063c409e.jpg

120873071cc7cdeaf242367a2cf7eafd.jpg

Sånn ble det ?

3f273d3ffa23146a765eb499015017fa.jpg

Skulle bli noe likt denne men uten det brede over ryggen. Men da falt de ut på siden og slang rundt under bevegelse. Så da måtte jeg hatt ett bånd over ryggen og det kom til å bli ubehagelig ? prøvde det også ??

c7d6a18baaed832c2465fb4fb14b1d5b.jpg

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Wednesday skrev:

Kom på litt flere ting som valpen trenger, så har vært i Sverige i dag og kjøpt skåler og en ekstra sele :aww: Nå mangler den bare varme klær, sjampo og utstillingsline. Dyrt med valp! :lol: Jeg gleder meg! Nå er han 4 uker gammel og ser ut som en ordentlig hund, ikke marsvin. 

Jeg har en del utstyr som går til både liten- og voksen basseluskvalp, altså! Kan finne det og ta bilde til deg når jeg kommer hjem om litt over en uke?

Det gir meg en unnskyldning til å faktisk lete frem nesten alt om du vil! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Pixie skrev:

IMG_1191.JPG

Så fint det ser ut!
Dum gubbe du hadde på turen, stemmer i med de andre at da er det bedre å gå aleine, eller med ei venninne.

 

18 timer siden, JeanetteH skrev:

:lol: folk gjør vel ikke slikt vel? Glemmer fullføre rom og slikt *hostgangsoveromhost*

nope, aldri skjedd her :whistle:

 

15 timer siden, Tinkie skrev:

BROREN TIL MUSIKEREN HAR KAMERAET MED OBJEKTIVET MITT OGSÅ

Kan man skille seg fra bare svogeren sin?

Tjah = ikke låne ut ting i det minste? Kjipt med sånn svoger da.


Vi lekte turister på Bygdøy i går. Var på Vikingskipmuseet og Folkemuseet. Fikk litt dårlig tid på sistnevnte, og vi som trodde vi hadde god tid med ca 5t...

 

Oseberg01.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Ikke helt enkelt å forklare noen som kun snakker arabisk at dørstokkene må fjernes. Det var litt lettere i går med tolk.:ahappy: Men sånn ellers så var det utrolig hva man finner ut av når begge er veldig interessert i å skjønne hva den andre mener. Litt norskopplæring ble det også. Men akkurat det med dørstokkene tror jeg nok tolken må forklare.:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper sparket fra seg etter å ha bæsjet i går, og hylte som en stukket gris :/ Etter det var han halvlam i høyre bakbein, med nedsatte reflekser i begge.... gikk seg litt til da vi snudde og gikk mot bilen, og han virker ikke å ha vondt i det hele tatt. Er nok en nerve i klem, for han setter føttene bak feil og tråkker over hvis han går litt fort.... ringte dyrlegen i dag tidlig, og flaks så skjedde det jo på kvelden før den eneste dagen "vår" dyrlege er på jobb, så da fikk jeg snakket med henne... så hun kom frem at han får smertestillende (ga ham med en gang i går) og laser i dag og på fredag, og ro og smertestillende gjennom helgen, også tar vi det derfra...

Fy fader så fort alt kan rase, fra normalfungerende hund og delvis ro i sjelen til krisemaksimering og tårer. Sannsynligvis er det en av prolapsene i ryggen som har gått opp (de er forkalket), så ikke vet jeg hva det betyr og hva prognosene er nå.... men det er iallefall "bra" at det er rygg og ikke nakken, i det minste, for hvis det skulle komme dit at det blir nødvendig med operasjon så er prognosene bedre jo lenger bak det er.

Jeg er iallefall glad for at han ikke viser noen tegn på å ha det vondt, og er akkurat like glad og kosete som alltid. Så krysser fingrene for at dette er noe som går seg til med litt hjelp...

Egentlig er det sånn jeg vil ringe mamma om, men har ikke lyst til å ødelegge ferien deres, vet hun blir så sykt bekymret. .. så da får jeg rante litt her istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Casper sparket fra seg etter å ha bæsjet i går, og hylte som en stukket gris :/ Etter det var han halvlam i høyre bakbein, med nedsatte reflekser i begge.... gikk seg litt til da vi snudde og gikk mot bilen, og han virker ikke å ha vondt i det hele tatt. Er nok en nerve i klem, for han setter føttene bak feil og tråkker over hvis han går litt fort.... ringte dyrlegen i dag tidlig, og flaks så skjedde det jo på kvelden før den eneste dagen "vår" dyrlege er på jobb, så da fikk jeg snakket med henne... så hun kom frem at han får smertestillende (ga ham med en gang i går) og laser i dag og på fredag, og ro og smertestillende gjennom helgen, også tar vi det derfra...

Fy fader så fort alt kan rase, fra normalfungerende hund og delvis ro i sjelen til krisemaksimering og tårer. Sannsynligvis er det en av prolapsene i ryggen som har gått opp (de er forkalket), så ikke vet jeg hva det betyr og hva prognosene er nå.... men det er iallefall "bra" at det er rygg og ikke nakken, i det minste, for hvis det skulle komme dit at det blir nødvendig med operasjon så er prognosene bedre jo lenger bak det er.

Jeg er iallefall glad for at han ikke viser noen tegn på å ha det vondt, og er akkurat like glad og kosete som alltid. Så krysser fingrene for at dette er noe som går seg til med litt hjelp...

:hug::( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Snøfrost skrev:

Tjah = ikke låne ut ting i det minste? Kjipt med sånn svoger da.
 

Er Musikeren som har lånt det bort, og jeg tenkte ikke på at det var mitt objektiv som satt på. :pinch:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står det muffins i ovnen og sola begynner å komme frem :) Lånte med meg ei lita picardfrøken hjem fra jobb, hun skal være her til jeg skal tilbake litt senere for å se om kanskje hun kan være her noen uker mens eierne er på ferie. Skikkelig søt og behagelig frøken. Tror @Siri vet hvem eieren er, han sitter i styret i briardklubben :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To kopper kaffe for å i det heletatt se klart - så nå er det håp. :aww: Lufte hunder og så ut og ordne litt. Skulle liksom virke i dag... Liksom. Dagen er ikke over enda - ikke helt, så rekker litt hvertfall :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Monab88 skrev:

Hvor laster man ned sånn Pokémon Go? Finner ikke på app store!

Enten må du vente noen dager til det kommer til Norge, eller så må du lage deg en apple-ID som er lokalisert i Australia eller US og logge over på den for å laste ned appen. Når du først har lastet den ned, så kan du logge over og så er alt greit. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mooorgen!

Jeg hadde en koselig og vellykket dag med familiebesøk i går. I dag må jeg ta oppvasken etter middag og kake for seks personer... Også la svogeren min igjen et vater så jeg kan få hengt opp litt hyller og bilder, og jeg har som mål at det skal jeg få gjort så han kan få tilbake vateret når jeg ser ham igjen om ti dager.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Tinkie skrev:

Enten må du vente noen dager til det kommer til Norge, eller så må du lage deg en apple-ID som er lokalisert i Australia eller US og logge over på den for å laste ned appen. Når du først har lastet den ned, så kan du logge over og så er alt greit. :P 

mye enklere på android :P bare laste ned appen manuelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...