Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

15 minutter siden, Tinkie skrev:

BROREN TIL MUSIKEREN HAR KAMERAET MED OBJEKTIVET MITT OGSÅ

Kan man skille seg fra bare svogeren sin?

Må du ha noe med han å gjøre, da? (sånn etter at du har fått igjen kameraet ditt, da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Pringlen skrev:

Må du ha noe med han å gjøre, da? (sånn etter at du har fått igjen kameraet ditt, da...)

Han er bestekompisen til Musikeren i tillegg, og er på en måte et nødvendig vedheng i mange situasjoner. :getlost: Men jeg har noe redusert kontakt med ham i forhold til hva jeg hadde da jeg først ble sammen med Musikeren, for å si det sånn.

Han er veldig hyggelig å være med, han er bare kronisk upålitelig. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt å være varmblods på fjellet når værmeldingen glemmer å si fra om alt regnet :aww: 28288882215_3539606777_b.jpg

Så da har hun fått ulldekken under regndekkenet for å tørke opp og gjeiper "god sommer" til alle :lol: 

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

13700177_10157117460000075_7732454996403

 

 

:teehe: 

En britisk kompis delte tullenyhetsartikkel om at Theresa May er Margaret Thatchers horcrux :lol: 

6 timer siden, Pixie skrev:

Gamle Seinfeld-episoder på mac´en, gubben sover. Jeg ville så gjerne vise ham at hjembygda mi kan være noe mer enn bare grønt omgitt av fjell, så vi skulle ta en tur til en seter. Det går an å kjøre nesten helt frem, og det er fantastisk utsikt over fjorden, dalen og fjella rundt. Men det ble ikke som forventet... Gubben syns veien var grusom, så vi måtte gå et stykke fordi han ikke ville kjøre lenger. Det var heller ikke noe særlig å gå, han var drittsur fordi det var langt å gå. Hele turen ble ødelagt og jeg gråt litt... Uno kosa seg i det minste, masse å snuse på. Møtte sau som han ikke brydde seg om i det hele tatt, sauebæsjen var derimot veldig spennende. Nå ligger han flat i gangen oppe, blir spennende å se hvordan magen hans reagerer på alt han har spist! 

 

6 timer siden, Pixie skrev:

IMG_1191.JPG

Tullegubbe! Helt nydelig plass :wub: Var på ferie i området i 2014, herlighet så nydelig!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nå har jeg endelig funnet og kjøpt en klokke som jeg likte. Lærere må ha klokke, kan ikke ta med mobilen i klasserommet vøttu. Og så kjøpte jeg en kartong av yndlingsrødvinen min, er det ferie så er det ferie! :ahappy:

Neida, man bare sørger for at det henger klokke i klasserommet :D Så slipper man det evige maset fra ungene om hvor lenge det er igjen av timen også!

Hjemme fra fotballkamp, kosa meg masse :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Tura bikkje, dusja, støvsugd, hengt opp klær, pussa tenner...

Skulle bare innom kjøkkenet og hente noe å drikke da jeg oppdaga 3-literen med is jeg tok opp for en god stund siden. Den hadde tina foråsidetsånn, og jeg måtte jo nesten smake en hel del på den før jeg legger meg.

Bizi holder meg med selskap mens hun tygger på det fantastiske tyggebeinet hun har hatt i ca to måneder nå. Hun er veldig stolt av det og løper rundt med det i munnen, men det virker som hun bare er interessert i å tygge på det når jeg sitter ved siden av.

Gjerne for meg, selv om jeg stadig må vaske sofaen fordi hun gnager på beinet sitt i min stoffsofa. Jaja, litt må man jo regne med.

Pappa foreslo i dag at jeg kanskje burde begrense Bizi sin tilgang til soverommet, fordi jeg bare skulle visst hvor mye hår han fant bak vaskemaskina da han bytta ut den.

Da tenkte jeg at han skulle bare visst hvor mye hundehår jeg finner i alt fra truser til brødskiver, så om jeg har litt på soverommet også, så spiller det fint liten rolle fra eller til.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Pringlen said:

Oi, det er ganske drøyt :(

Ja. Jeg parkerte forøvrig samme person nylig fordi hun bruker natoløkke når hun går tur med hunden sin. Grunn: Hun orker ikke bruke tid på dressur... Slitsomt når folk man bryr seg veldig om har slike avvikende verdier ift mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Line skrev:

Neida, man bare sørger for at det henger klokke i klasserommet :D Så slipper man det evige maset fra ungene om hvor lenge det er igjen av timen også!

Hjemme fra fotballkamp, kosa meg masse :ahappy: 

Det er vel egentlig klokke i alle klasserom, men ikke i alle andre rom på skolen. :aww:

Kveldsturen er gått og dagens episode av Midsummer murders på VOX har jeg sett før. Legge seg og lese da kanskje.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det er vel egentlig klokke i alle klasserom, men ikke i alle andre rom på skolen. :aww:

Kveldsturen er gått og dagens episode av Midsummer murders på VOX har jeg sett før. Legge seg og lese da kanskje.

Vi har klokke på personalrommet i alle fall. På arbeidsrommet har jeg jo pc med klokke :)

Jeg fant nyinnspillingen av Roots på HBO jeg, så da må man jo se! Skulle kanskje ventet til i morgen, siden hver episode er halvannen time da men...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ferie, ferie, deilig ferie. Og jeg har lyst til å sitte oppe lenge, drikke noe godt, lese en god bok- bare kose meg. Kroppen min sier bare-SOVE!!! 

Alle andre sover, men jeg har jo lyst til å ha ferie og sitte lenge oppe, kan ikke bare kroppen være med på det da... Kanskje jeg får gjøre som ridder Kaggestad....... siden vi omtrent høres like ut for tida også. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen bør migrene og regn holde seg unna, siste dagen jeg er hjemme mens lillemor er i barnehagen på 3 uker :o  Dvs at jeg burde egentlig få gjort ganske mye i morgen, for fra og med lørdag har jeg henne å løpe etter hele dagene :D Vi skal kose oss altså, men hun er ikke så enkel å ha med seg på burbygging, fjøsrydding, kaninburrens, kaninslakting, hovstell osv. :aww::lol: 

Vet det bare er torsdag i morgen, men på fredag skal jeg på jobb, se om jeg holder ut lenger enn 14 minutter dennegangen før jeg blir sendt hjem. :aww: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Line skrev:

Vi har klokke på personalrommet i alle fall. På arbeidsrommet har jeg jo pc med klokke :)

Jeg fant nyinnspillingen av Roots på HBO jeg, så da må man jo se! Skulle kanskje ventet til i morgen, siden hver episode er halvannen time da men...

Men hva med elevkantina der jeg har inspeksjon i en halv time hver onsdag? Tenk om jeg inspiserer i førti minutter uten å vite det? :shocked: Og kopirommet, gangene, Bunnpris, do? Nei, klokke må man ha hvis det ikke skal bli skandale.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagd sele til hundene og har egentlig veldig lyst å skryte.. men, den er så forbaska lik Minipina selen at jeg tørr ikke legge den ut som skryt ?

Ikke var det meningen at den skulle bli så lik, men etter mye knot og rot så endte det opp med samme form. Og samme bånd bakpå, for den er bare genial.

Så får se om jeg får tvika den litt sånn at den ikke blir helt Minipina. Men det er ikke lett å lage en "ny" type sele som ikke skal ligne på noen andre seler der ute på markedet!

70aecc094fadf40f9cfd4fb5d2bd6015.jpg

Jeg prøvde å få den mest mulig lik en Y-sele, men uten klips.. så da ble den litt lik Minipina da ?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...