Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Raksha skrev:

Jaa!! Vil, men vil ikke.. :lol:  

 

Jøss, akkurat nå er det tomt for levende fluer  i stua :o Gikk amokk med fluesmekka her, og vips var det tomt :o  Tro hvor lenge det varer.... Er helt absurd mye fluer i år, men heldigvis mye mindre mygg og knott enn vanlig. :D

 

:o:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

5 minutter siden, Siri skrev:

Vi fikk alt det regnet i hodet ute i skogen i dag, særdeles lokalt forresten. En gruppe lenger inn hadde ikke hatt regn :) 

:lol: Ja, slike pleier å være ganske lokale. Vi bor ca 6-7 mil  vest for der dere er nå, og her kom det myyyye vann på kort tid, men regna faktisk ganske lenge med varierende styrke. 

4 minutter siden, Wednesday skrev:

:o:o

Det varte i ca 2,5 min. :aww:  Da slapp jeg inn hundene så kunne ikke myrde flere... Nå er vi omsvermet igjen... :gaah: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Ja, slike pleier å være ganske lokale. Vi bor ca 6-7 mil  vest for der dere er nå, og her kom det myyyye vann på kort tid, men regna faktisk ganske lenge med varierende styrke. 

Det varte i ca 2,5 min. :aww:  Da slapp jeg inn hundene så kunne ikke myrde flere... Nå er vi omsvermet igjen... :gaah: 

 

Ha ha, i går spurte jeg bonden vi kjøper høy av, om han hadde noen triks mot fluer (han driver med kjøttfe, så har vel et par av dem...) Nei, sa han, det var bare å trå til med fluesmekkeren. Og - hjemme hos dem - helst ikke åpne dør eller vindu :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Ha ha, i går spurte jeg bonden vi kjøper høy av, om han hadde noen triks mot fluer (han driver med kjøttfe, så har vel et par av dem...) Nei, sa han, det var bare å trå til med fluesmekkeren. Og - hjemme hos dem - helst ikke åpne dør eller vindu :P

:lol: Ja... Jeg pleier å si at jeg er særdeles dyktig flueoppdretter og museoppdretter. Det går vi aldri tom for :aww:  Hengt opp et par fluepapirstrimler (en ny i dag), men fluesmekka er det mest effektive, desverre. Og holde alt skalket ja, men vi må jo ha litt luft, så det går liksom ikke. Ønsker meg desperat høns igjen da, for de tar en god del insekter. 

Og teite Lupin som dør av fluesmekka, eller at jeg bare ser ut som jeg har tenkt å slå etter flue. Tufsen. Så må nesten ta litt hensyn. Litt. :aww:  

Nuh - legge seg. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok fluer på utedassen og, trivelig når de flyr opp i ræva di :lol:

Ligger en død hare borti her, trodde den hadde blitt påkjørt men bikkjene viser null interesse for den (de pleier å ihvertfall sniffe på road kill) og reven har heller ikke tatt den iløpet av natta, kan den være sjældaua? 

Leste ut Jojo Moyes "etter deg" igår, fin bok :) Men jeg grein selvfølgelig :lol: Oh, må finne ut når Skibladner kommer hit så jeg kan stikke ned å se! Mener å huske at det er imorra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pringlen skrev:

Bernaisesaus, majones, holandaisesaus osv. Du trenger ikke 8 eggeplommer til hver greie. Men du kan lage flere utgaver, da :ahappy:

Jeg liker dessverre ingen av de delene - jeg er kresen på en del ting. 

9 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg ville laget verdens beste vafler med de eggeplommene @SFX. Så lager du syltetøy av en kurv jordbær og serverer til gjestene dine.

Trenger jeg ikke hele egget der også? 

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Tips på bruk av restemat: http://www.godt.no/#!/artikkel/23734772/Dette+kan+du+gjøre+med+matrestene&xtor=CS1-2-23734772[Dette+kan+du+gjøre+med+matrestene] 

Ville mene at vafler er langt bedre enn hårkur av eggeplommer men...

Ja, det ville jeg sagt også - hårkur med egg hørtes ekkelt ut, følelsen av å ha det i håret og mellom fingrene og nedover nakken og, blæh!

Nuh skal jeg gjøre alt jeg ikke rakk/orket å gjøre i går, og alt jeg må gjøre i dag. Starte med å lage cookie-deigen som skal stå kaldt en stund, og deretter det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner! Det var ikke helt etter planen :o Skulle ri Lindy i dag, men orker ikke i regn. Men skal vel finne noe fornuftig å bruke dagen på uansett, tross regn. Snuppa våknet 2 i natt, sovna etter en liten time og var skrekkelig våken kl 7.30. Det var ikke pappaen, så da hoppet og klatret og kravlet (og kosa :wub: ) hun på meg til han kom seg opp. 

Må gå amokk med fluesmekke igjen :gaah:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@Raksha hva med sånn elektrisk fluesmekker? Trykk på en knapp og så bzzz svidd flue. Evt så finnes det noe elektriske saker en kan henge opp inne som zapper fluer

Tror ikke lupin liker de noe bedre, og jeg hater dem. :lol: 

Men ja vet det skal finnes noe man setter opp og skrur på - men skeptisk til hvor trygt det er med 3 åring og dyr i hus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir den nederste trappen :) Takk for hjelpen sonen. 

Etter å ha sett sinnasnekkeren, så skal jeg gjøre meg HELT ferdig med rommet til Sophia før jeg begynner å legge nytt gulv på jaran sitt :P Det han presiserer episode etter episode er å gjøre seg helt ferdig med et prosjekt før du begynner på et nytt. Så da blir det å liste rommet hennes og male skapdørene neste uke, så vi faktisk blir ferdig med det rommet :) 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Teserere skrev:

Hm, jeg får ikke installert den? Får en zipfil som jeg får åpnet, og så finner jeg ikke noe install-fil i mappen :icon_confused:

du skal ikke innstallere wordpress på win10 :P den må innstalleres på et webhotell :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stine skrev:

Nok fluer på utedassen og, trivelig når de flyr opp i ræva di :lol:

Ligger en død hare borti her, trodde den hadde blitt påkjørt men bikkjene viser null interesse for den (de pleier å ihvertfall sniffe på road kill) og reven har heller ikke tatt den iløpet av natta, kan den være sjældaua? 

Leste ut Jojo Moyes "etter deg" igår, fin bok :) Men jeg grein selvfølgelig :lol: Oh, må finne ut når Skibladner kommer hit så jeg kan stikke ned å se! Mener å huske at det er imorra.

vær obs, kan jo være harepest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ozzy skrev:

Tips til noe jeg kan bruke rips til? Er ikke så glad i rips, men har syv ripsbusker...  

Du kan lage ripsgele eller saft? Eller så kan du sukre dem og spise med hjemmelaget vaniljesaus! :wub: Det er antakelig det beste som finnes i hele verden!

Eller så kan du invitere noen til å komme og tømme dem for deg. Svogeren min har enorme mengder solbær som han ikke gidder å plukke, og han inviterer folk han kjenner til å komme og plukke dem for ham.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
20 minutter siden, Ozzy skrev:

Tips til noe jeg kan bruke rips til? Er ikke så glad i rips, men har syv ripsbusker...  

 

Lag eggedosis og bruk som dessert, Lag vaniljesaus og bruk som dessert.
Nå vet jeg ikke hvor du bor, men lever til saftpressing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tinkie skrev:

Jeg ønsker meg en liten printer som jeg kan bruke til å printe ut bilder fra mobilen... Noen som vet om noe?

Ser du allerede har fått svar om polaroid zip, men jeg kan svare på om det finnes noe billigere: nei. De fleste mobilprintere ligger på rundt 1500+/- og papiret er grisedyrt, og det er fordi de skriver ut uten blekk. Termisk papir med farger er hella expensive, og siden det er en termisk printer koster den mer å produsere enn en vanlig en. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...