Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Ozzy skrev:

Tips til noe jeg kan bruke rips til? Er ikke så glad i rips, men har syv ripsbusker...  

Send til meg, jeg elsker rips! Fant en "viltvoksende" busk nede ved elva og ble stående der og plukke de som var blitt røde. Rips med hjemmelaget vaniljesaus :wub:

I dag er planen som følger; topp-tur etter jobb, innom clas ohlson og kjøpe handsfree så jeg kan prate med noen på tlf samtidig som jeg har begge armene fri til pelsstell av Blaze i kveld, lage omelett til middag og vaske klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

24 minutter siden, Anette skrev:

Hvilken epost hos nkk sender jeg mail til når jeg klarte å søke feil tittel i tittelsystemet? :P 

Regner med at det skal til aktivitetsavdelingen, men jeg er ikke sikker. Men om den skulle komme feil så sørger de nok for at den havner hos rett avdeling/person :)

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokospaniel skrev:

Du trenger bare plomma til vafler @SFX :-) Skulle du slumpe på å ha tørr loff, kan du jo lage arme riddere. Det er godt det! Med rørte jordbær

Åh, arme riddere er jo kjempegodt! Hvorfor har jeg ikke laget det på lenge? Jeg skal jaggu lage det. Ikke at jeg har loff, men det går jo an å lage med fersk loff også :P

Det begynner å ligne ryddig og rent i heimen. Jeg fatter ikke hvorfor jeg har så vanskelig for å holde det ryddig, men jeg har alltid vært sånn - fra barnerom via alt av studenthybel og nå til hus. Samme hvor mye plass jeg har, så er det alltid rotete. Og det plager meg ikke før jeg inviterer til besøk :D

Regnet og torden som var meldt i dag ser også ut til å holde seg borte, og det er nok fordi jeg droppet grillmat. Jaja, jeg tror dette blir bra uansett, har ikke sett familien på fire-fem uker, og det er kjekt at de for en gangs skyld kommer hit. Det er bare vanligvis lettere å flytte meg dit alle bor, enn at alle skal forflytte seg hit.

Jeg må bare finne ut hvor hundene skal være, for lille niese er småredd for hundene, og da tror jeg ikke at hun takler deres sedvanlige oppførsel med å breie seg i sofaen, logre vilt og klenge på seg kos...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Tips til noe jeg kan bruke rips til? Er ikke så glad i rips, men har syv ripsbusker...  

Rørte rips med sukker. Fryse i passe porsjoner. Godt til is eller med vaniljesaus på. Barndomsminner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Tricolor skrev:

Nei, det ble visst helt feil. Men det er åtte eggeplommer langt inni sangen.

Og mens smør og sukker skummer, tar man åtte eggeplommer... :D 

1 time siden, Ozzy skrev:

Liker ikke vin heller. Men hvis jeg kan lage øl av rips så! :lol:

Bare å hente  @Tonje :P

https://forum.norbrygg.no/threads/rips-i-wit.6755/:D 

 

Mamma og jeg skulle ut på sopptur i stad. Vi rakk å kjøre inn i TIDENES haglskur som ikke gav seg på de fem minuttene vi ventet i bilen, så vi snudde og gikk i nabolaget mitt istedet. Fant hele tre sopp. :aww: 

Takk, @Eplefe :) 

Jeg vil egentlig bare ha en printer så jeg kan få printet noen av bildene jeg tar på mobilen, til scrapbook-dagbok-prosjektet mitt... Det trenger ikke være så sabla høy kvalitet, liksom, kan godt være en vanlig printer også, sånn strengt tatt :P  Kanskje jeg har noe å ønske meg til bursdagen min nå, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
2 timer siden, Anette skrev:

Hvilken epost hos nkk sender jeg mail til når jeg klarte å søke feil tittel i tittelsystemet? :P 

championat@nkk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute og gått tur med hesten min. :lol: Hun trenger litt tilvenning til alle skumsle traktor og maskinmonstre som befinner seg her, så vi har rusla rundt, sett litt på skumsle ting og tang og fått avreagert litt. Likegreit at jeg ikke satt meg oppå i dag. Vi prøver igjen en annen dag. :lol: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drømt om bare sjokoladekake i natt, skikkelig saftig og kremfylt sjokoladekake :drool:

Når man bare våknet til så fant man jo ut hva underbevisstheten prøver å fortelle en, jeg har visst bursdag i morgen, jeg :blink: Gjett hvem som ønsket seg sjokoladekake!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Mamma er så rar, jeg fortalte jo at vi hadde hatt besøk og hun spør hvordan det har gått, og ble SÅ skuffet da jeg sa det hadde gått finfint og lillemor hadde kosa seg masse. Da var det "åja... " og skifte samtaleemne :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinduer vasket og gardiner er under vask i maskina. Jeg vil ikke ha husmorpoeng, jeg vil ha noe morsomt å gjøre! Vurderte et øyeblikk å kjøre til Hammerfest for å kjøpe en bitteliten, søt campingvogn, men innså at det var mest turen som frista. Og bilen min skal på service før det blir snakk om noen langtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
4 timer siden, Ozzy skrev:

Tips til noe jeg kan bruke rips til? Er ikke så glad i rips, men har syv ripsbusker...  

Å det som er såååå godt. Mange bra tips har kommet opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tonje skrev:

Send til meg, jeg elsker rips! Fant en "viltvoksende" busk nede ved elva og ble stående der og plukke de som var blitt røde. Rips med hjemmelaget vaniljesaus :wub:

I dag er planen som følger; topp-tur etter jobb, innom clas ohlson og kjøpe handsfree så jeg kan prate med noen på tlf samtidig som jeg har begge armene fri til pelsstell av Blaze i kveld, lage omelett til middag og vaske klær. 

Grav opp busken og ta den med hjem til hagen din - rips er svartelistet og skal ikke finnes i norsk natur.

Ellers kan jeg anbefale ripsgele - godt til lam og andre kjøttretter og godt på brødskiva

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rips og fløte eller vaniljesaus\krem! :drool: Ripspai, lys kladdkake med rips, mange muligheter :D Jeg så himmelen svartne så nå var jeg føre var og gikk inn før regnet kom, regnet har ikke kommet enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tinkie skrev:

Jeg vil egentlig bare ha en printer så jeg kan få printet noen av bildene jeg tar på mobilen, til scrapbook-dagbok-prosjektet mitt... Det trenger ikke være så sabla høy kvalitet, liksom, kan godt være en vanlig printer også, sånn strengt tatt :P  Kanskje jeg har noe å ønske meg til bursdagen min nå, da...

Jeg skal selge min multiskriver Canon Pixma MG7150 om det er av interesse :D  (haha satt akkurat og skrev en finn annonse nå)

PIXMA%20MG7150_AS_WHT_FRA_SAMPLE_PRINT_t

---

Jeg holder på å pakke flyttelass, tenkte å kjøre til Oslo på lørdag kveld. Alt er så surrealistisk og jeg føler jeg går rundt i en merkelig boble for tiden. Jeg klarer ikke nye fridagene for jeg gleder meg sånn til fremtiden. Hater at jeg ikke kan bli flinkere til å leve i nuet...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Jeg skal selge min multiskriver Canon Pixma MG7150 om det er av interesse :D  (haha satt akkurat og skrev en finn annonse nå)

PIXMA%20MG7150_AS_WHT_FRA_SAMPLE_PRINT_t

---

Jeg holder på å pakke flyttelass, tenkte å kjøre til Oslo på lørdag kveld. Alt er så surrealistisk og jeg føler jeg går rundt i en merkelig boble for tiden. Jeg klarer ikke nye fridagene for jeg gleder meg sånn til fremtiden. Hater at jeg ikke kan bli flinkere til å leve i nuet...

 

Hmm, hva skal du ha for den? :lol: 

 

Kjenner meg veldig igjen i å være så opptatt med fremtiden at man ikke nyter det som skjer her og nå, altså! Jeg er elendig på å leve i nuet... :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Hmm, hva skal du ha for den? :lol: 

 

Kjenner meg veldig igjen i å være så opptatt med fremtiden at man ikke nyter det som skjer her og nå, altså! Jeg er elendig på å leve i nuet... :P  

Nypris er 1500, men siden min er tom for blekk og man må kjøpe det utenom tenker jeg 500 kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...