Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

19 minutter siden, Debbie skrev:

I går røyk doen, så jeg har tutlet mine ærender på ei bøtte- deilig...

Da er det ekstra deilig å få diare, kjempeherlig å få diare og  sitte på ei bøtte på soverommet mens rørleggeren prøver å kommunisere med deg ang doen som er i stykker.... Og det som er enda festligere er at når jeg skulle gå ned trappa med drittbøtta så falt jeg.. resten kan dere tenker dere selv.

 

Jeg ble så glad når jeg våkna og skjønte at jeg drømte:=). Men nå har jeg ny do, som ikke skal brukes på ett døgn for limet som holder den på plass må tørke. Da blir det dobøtte et døgn til. 

HAHAHAHAHA :D et øyeblikk der tenkte jeg at verden er for ond. Men synes fremdeles veldig synd på deg pga do og bøtte altså!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Greit å begynne tidlig på når man også blir ferdig tidlig :D Så nå har jeg ferie i en uke! Gubben kommer nedoveri helgen, og blir her forhåpentligvis i tre uker, siden han har ferie. Håper han vil være her med meg, men forstår godt om han vil finne på noe annet de to ukene han har ferie og jeg er på jobb.. Blir lange dager på meg også de ukene, med start 6 og ferdig i 20-tiden på kvelden (blir hjemmom litt innimellom der da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står gressklipperen og furter midt på plenen, den gikk varm etter en halvtime. Den har fungert fint når jeg har bodd i rekkehus og hatt type femti kvadrat med plen. Men den fikser ikke den hagen jeg har nå. Jeg håper jeg har råd til å kjøpe en bedre neste år.

Men jeg har ting jeg kan gjøre inne også, jeg, så da kan den få hvile litt mens jeg henger opp de bildene jeg ikke orket å gå på i går. Jeg har ikke vater, men huset ser ut til å være bygd uten vater, så det er kanskje ikke så nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Bør bilservice foregå på merkeverksted synes dere? Hondaverkstedet i Trondheim har ikke tid før langt ut i august!

Kommer jo litt an på hva man får igjen for det også. Jeg har gratis veihjelp og leiebil i tre dager ved å følge servicene på Møller, uansett hvor jeg er med bilen (fikk bruk for det i Sverige i 2013).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

I går reiste den vakreste jeg vet over regnbuebroen. Jeg rakk aldri å ta farvel - det var ikke sånn det skulle gå - han skulle bli frisk og glad igjen.  Istedet dro han videre. Takk for 8 fantastiske år, elskede Noah. Hjertet mitt er knust i tusen biter..

FB_IMG_1458743380650.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Belgerpia skrev:

I går reiste den vakreste jeg vet over regnbuebroen. Jeg rakk aldri å ta farvel - det var ikke sånn det skulle gå - han skulle bli frisk og glad igjen.  Istedet dro han videre. Takk for 8 fantastiske år, elskede Noah. Hjertet mitt er knust i tusen biter..

FB_IMG_1458743380650.jpg

:hug::bye:

Kondolerer så masse. Vakre fine gutten :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Belgerpia skrev:

I går reiste den vakreste jeg vet over regnbuebroen. Jeg rakk aldri å ta farvel - det var ikke sånn det skulle gå - han skulle bli frisk og glad igjen.  Istedet dro han videre. Takk for 8 fantastiske år, elskede Noah. Hjertet mitt er knust i tusen biter..

FB_IMG_1458743380650.jpg

:cry: 

:hug::heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går reiste den vakreste jeg vet over regnbuebroen. Jeg rakk aldri å ta farvel - det var ikke sånn det skulle gå - han skulle bli frisk og glad igjen.  Istedet dro han videre. Takk for 8 fantastiske år, elskede Noah. Hjertet mitt er knust i tusen biter..

FB_IMG_1458743380650.jpg

:cry::hug:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Belgerpia skrev:

I går reiste den vakreste jeg vet over regnbuebroen. Jeg rakk aldri å ta farvel - det var ikke sånn det skulle gå - han skulle bli frisk og glad igjen.  Istedet dro han videre. Takk for 8 fantastiske år, elskede Noah. Hjertet mitt er knust i tusen biter..

FB_IMG_1458743380650.jpg

Oi, nei :icon_cry:

:console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Kommer jo litt an på hva man får igjen for det også. Jeg har gratis veihjelp og leiebil i tre dager ved å følge servicene på Møller, uansett hvor jeg er med bilen (fikk bruk for det i Sverige i 2013).

 

Jeg har gratis veihjelp i Norden gjennom medlemskap i NAF, det har jeg alltid hatt. Det er ikke knyttet opp mot service hos meg. Men jeg vet at man har "fritt verkstedvalg", merkeverkstedene kan ikke straffe noen for å bruke andre verksteder. Det jeg lurer på er om det lønner seg å få servicen et sted som kjenner bilmerket best, eller om det i praksis ikke spiller noen vesentlig rolle. Alle autoriserte verksteder kan vel kanskje alle bilmerker godt nok til å kjøre en service?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har gratis veihjelp i Norden gjennom medlemskap i NAF, det har jeg alltid hatt. Det er ikke knyttet opp mot service hos meg. Men jeg vet at man har "fritt verkstedvalg", merkeverkstedene kan ikke straffe noen for å bruke andre verksteder. Det jeg lurer på er om det lønner seg å få servicen et sted som kjenner bilmerket best, eller om det i praksis ikke spiller noen vesentlig rolle. Alle autoriserte verksteder kan vel kanskje alle bilmerker godt nok til å kjøre en service?

På noen biler spiller det en liten rolle da hvis det feks trengs ekstra smøring av noen spesielle nav og trengs spesialverktøy.. Det er da ikke alle verksted som gjør dette.. 

Men som oftest så spiller det ikke noen rolle hvor du tar service.. Så jeg hadde ikke tenkt på den saken :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...