Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
19 minutter siden, Debbie skrev:

I går røyk doen, så jeg har tutlet mine ærender på ei bøtte- deilig...

Da er det ekstra deilig å få diare, kjempeherlig å få diare og  sitte på ei bøtte på soverommet mens rørleggeren prøver å kommunisere med deg ang doen som er i stykker.... Og det som er enda festligere er at når jeg skulle gå ned trappa med drittbøtta så falt jeg.. resten kan dere tenker dere selv.

Jeg ble så glad når jeg våkna og skjønte at jeg drømte:=). Men nå har jeg ny do, som ikke skal brukes på ett døgn for limet som holder den på plass må tørke. Da blir det dobøtte et døgn til. 

HAHAHAHAHA :D et øyeblikk der tenkte jeg at verden er for ond. Men synes fremdeles veldig synd på deg pga do og bøtte altså!

• Like 5
  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Skrevet

Greit å begynne tidlig på når man også blir ferdig tidlig :D Så nå har jeg ferie i en uke! Gubben kommer nedoveri helgen, og blir her forhåpentligvis i tre uker, siden han har ferie. Håper han vil være her med meg, men forstår godt om han vil finne på noe annet de to ukene han har ferie og jeg er på jobb.. Blir lange dager på meg også de ukene, med start 6 og ferdig i 20-tiden på kvelden (blir hjemmom litt innimellom der da).

Skrevet

Nå står gressklipperen og furter midt på plenen, den gikk varm etter en halvtime. Den har fungert fint når jeg har bodd i rekkehus og hatt type femti kvadrat med plen. Men den fikser ikke den hagen jeg har nå. Jeg håper jeg har råd til å kjøpe en bedre neste år.

Men jeg har ting jeg kan gjøre inne også, jeg, så da kan den få hvile litt mens jeg henger opp de bildene jeg ikke orket å gå på i går. Jeg har ikke vater, men huset ser ut til å være bygd uten vater, så det er kanskje ikke så nøye.

Skrevet
34 minutter siden, Raksha skrev:

Ungene leker, jeg ligger på sofaen og besøket støvsuger :o

låner du ut besøket etterpå?:lol:

• Like 6
Skrevet
23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Bør bilservice foregå på merkeverksted synes dere? Hondaverkstedet i Trondheim har ikke tid før langt ut i august!

Kommer jo litt an på hva man får igjen for det også. Jeg har gratis veihjelp og leiebil i tre dager ved å følge servicene på Møller, uansett hvor jeg er med bilen (fikk bruk for det i Sverige i 2013).

Skrevet
1 time siden, Pixie skrev:

Takk :) Det er altså det fjerde senteret jeg finner i Hamar. Kan de ikke samle alt ett sted, jeg finner jo ingenting. Hamar er for liten til å skulle ha fire kjøpesenter. Og for alt jeg vet er det enda flere...

Guest Belgerpia
Skrevet

I går reiste den vakreste jeg vet over regnbuebroen. Jeg rakk aldri å ta farvel - det var ikke sånn det skulle gå - han skulle bli frisk og glad igjen.  Istedet dro han videre. Takk for 8 fantastiske år, elskede Noah. Hjertet mitt er knust i tusen biter..

FB_IMG_1458743380650.jpg

Skrevet
17 minutter siden, Belgerpia skrev:

I går reiste den vakreste jeg vet over regnbuebroen. Jeg rakk aldri å ta farvel - det var ikke sånn det skulle gå - han skulle bli frisk og glad igjen.  Istedet dro han videre. Takk for 8 fantastiske år, elskede Noah. Hjertet mitt er knust i tusen biter..

FB_IMG_1458743380650.jpg

:hug::bye:

Kondolerer så masse. Vakre fine gutten :icon_cry:

Skrevet
25 minutter siden, Belgerpia skrev:

FB_IMG_1458743380650.jpg

:cry: 

:hug::heart: 

Skrevet

FB_IMG_1458743380650.jpg

:cry::hug:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet
49 minutter siden, Belgerpia skrev:

FB_IMG_1458743380650.jpg

Oi, nei :icon_cry:

:console:

Skrevet
1 time siden, Line skrev:

Kommer jo litt an på hva man får igjen for det også. Jeg har gratis veihjelp og leiebil i tre dager ved å følge servicene på Møller, uansett hvor jeg er med bilen (fikk bruk for det i Sverige i 2013).

Jeg har gratis veihjelp i Norden gjennom medlemskap i NAF, det har jeg alltid hatt. Det er ikke knyttet opp mot service hos meg. Men jeg vet at man har "fritt verkstedvalg", merkeverkstedene kan ikke straffe noen for å bruke andre verksteder. Det jeg lurer på er om det lønner seg å få servicen et sted som kjenner bilmerket best, eller om det i praksis ikke spiller noen vesentlig rolle. Alle autoriserte verksteder kan vel kanskje alle bilmerker godt nok til å kjøre en service?

Skrevet
4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har gratis veihjelp i Norden gjennom medlemskap i NAF, det har jeg alltid hatt. Det er ikke knyttet opp mot service hos meg. Men jeg vet at man har "fritt verkstedvalg", merkeverkstedene kan ikke straffe noen for å bruke andre verksteder. Det jeg lurer på er om det lønner seg å få servicen et sted som kjenner bilmerket best, eller om det i praksis ikke spiller noen vesentlig rolle. Alle autoriserte verksteder kan vel kanskje alle bilmerker godt nok til å kjøre en service?

På noen biler spiller det en liten rolle da hvis det feks trengs ekstra smøring av noen spesielle nav og trengs spesialverktøy.. Det er da ikke alle verksted som gjør dette.. 

Men som oftest så spiller det ikke noen rolle hvor du tar service.. Så jeg hadde ikke tenkt på den saken :) 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke et dumt spørsmål i det hele tatt! Det er faktisk veldig lurt å tenke på både helse, mengde og hva slags belønning man bruker. Til valp ville jeg brukt små, myke godbiter som er lette å spise raskt. Poenget er at bitene skal være bittesmå, spesielt når du belønner ofte. Bruker du mye godbiter i trening, kan du gjerne ta litt av dagsrasjonen og bruke den som treningsmat. I starten belønner man ofte, fordi valpen skal forstå hva som lønner seg. Etter hvert som atferden blir mer stabil, kan du begynne å belønne mer variert: noen ganger godbit, noen ganger ros, noen ganger lek, noen ganger å få snuse, hilse eller løpe videre. Lek kan også være en veldig god belønning, særlig for valper som synes drakamp, jaktlek eller leke sammen med deg er gøy. Du trenger ikke ha alle lommer fulle for alltid, men i valpeperioden er det smart å ha belønning lett tilgjengelig. Etter hvert faser du ikke belønningen helt ut, men du belønner sjeldnere og mer strategisk. Jeg har skrevet mer om ulike typer belønning her: Belønning – hvordan og med hva belønner jeg hunden min?
    • Jeg har en venninne som har to hunder mad navn Emmy og Lilly, så det var litt morsomt! Jeg synes Emmy er finest av de tre
    • Ja, det kan absolutt virke som om en hund har “null sosiale ferdigheter”, spesielt hvis hun har hatt lite gode erfaringer med andre hunder, dårlig sosialisering, mye stress eller har lært at konflikt er den tryggeste strategien. Men ofte handler det ikke om at hunden “ikke gidder å forstå”, men at hun blir så stresset, usikker eller gira at hun ikke klarer å lese signalene godt nok. Da kan hun enten bli for intens, gå for tett på, overse dempende signaler eller reagere kraftig når andre hunder sier ifra. Jeg ville ikke latt henne “finne ut av det selv” med andre hunder hvis det stadig ender i konflikt. Da får hun bare mer trening i feil strategi, og de andre hundene får en dårlig opplevelse. I stedet ville jeg jobbet med veldig kontrollerte møter: god avstand, rolige hunder, korte økter, parallelle turer og pauser før det bikker over. Målet er ikke nødvendigvis at hun skal bli sosial med alle hunder, men at hun lærer å være rolig rundt andre hunder uten å måtte bort, mase, kjefte eller skape konflikt.
    • Hei! Jeg ville vært litt forsiktig med å tolke dette som “bølling”, selv om det kan se sånn ut. Hos usikre hunder kan bjeffing fort bli en strategi som fungerer: “jeg bjeffer, og da får jeg mer kontroll / den andre hunden holder avstand”. Selv om nabohunden er snill, betyr ikke det nødvendigvis at Lilje opplever situasjonen som trygg. Jeg ville derfor ikke latt henne være tett på ham når hun kjefter, men heller bruke ham som en trygg treningshund på større avstand. Gå parallelle turer der hun slipper direkte kontakt, blikk og press. Belønn rolig atferd, snusing, kontakt med deg og det å kunne se ham uten å reagere. Hvis hun begynner å kjefte, er dere sannsynligvis for nærme eller situasjonen varer for lenge. Målet er ikke at hun skal “skjerpe seg”, men at hun lærer en annen strategi enn å skremme bort. Og for nabohundens skyld er det helt fair å skjerme ham fra å bli kjeftet på tett oppi. Jeg ville fortsatt brukt snille hunder i treningen, men med mer avstand, kortere økter og mindre direkte samhandling. Jeg har skrevet mer om dette her: Hunden bjeffer på andre hunder – hva kan du gjøre?
    • Hei! Dette høres ut som en hund som allerede går med ganske høyt stressnivå, og da kan bilkjøring fort bli veldig overveldende. Særlig for en omplasseringshund som fortsatt er i en ny situasjon. Jeg ville forsøkt å dele biltreningen opp i veldig små steg, og ikke bare “kjøre mer” for at hun skal venne seg til det. Start gjerne med bilen helt i ro: gå bort til bilen, belønn, gå vekk igjen. Etter hvert kan hun være inni bilen uten at dere kjører, så med motoren på, og til slutt veldig korte kjøreturer. Målet er at bilen gradvis blir forutsigbar og trygg, ikke noe hun må “holde ut”. At hun ikke takler å være alene i bilen, ville jeg trent på separat og på samme måte: så korte avstander/sekunder at hun ikke rekker å få panikk. Jeg har skrevet en mer konkret steg-for-steg-guide her: Biltrening for redde hunder
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...