Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Huff. Det var en overfallsvoldtekt i natt i ei av gatene jeg ferdes i flere ganger hver dag i jobben. Et stille boligområde med mest familier og eldre. Dratt inn i et hus av flere menn...Grøss.:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

4 timer siden, Perfect Image skrev:

Kuene og kalvene våre er fordelt på 3 beiter (sammen altså) så skal ta turen til de som er lengst bort idag og telle opp at vi har like mange kuer og kalver som skal være der, at ingen er skadet og at alle har det bra. Bor i rovdyr land med mye ulv, så man vet aldri. Husker ikke om det var disse jeg skulle ha med saltstein og mineraler til, eller de skal sjekke imorgen så får ta med og se om det er tomt hos dem. Det er så fint hos dem, ordentlig eventyrskog her disse står.

13631525_10154216374480256_5653246897327

Egentlig så står alle tre beitene på utrolig nydelig områder, dette er skikkelig eventyr skog, det andre er rett nedenfor oss og er sånn skikkelig gårdstrivelig, der man kan se gården langt bort, nydelig elv rennende og terrengområdet med små klaringer der det gror blomster i masse forskjellig farger på!  Det siste har nydelig utsikt :) 

  Så etterpå er det middag! Hvitløksmarinertekoteletter, og fløtepoteter til samboer og fløtesellerirot til meg :P 

Så koselig sted for dyra! Ja for mennesker også selvsagt :D 
Vi setter også ut saltstein og mineraler til våre, gjør litt av det samme vi :)
Eneste er at vi rir igjennom beitene istedet for å kjøre ut og se etter dem. Man komer ikke til med bil over alt der våre er, ja og så nekter cowboysa å ikke ri hehe 
Jeg for min del synes den delen av jobben er den fineste og beste. Bortsett fra når det er grisevarmt, som nå. Så da må vi liksom prøve å starte sånn 05-06 om morningen. Dvs. stå opp og gjøre seg klar, dra ned til hestene og hente de inn og sale opp, så dra bort til beitene og SÅ starte å ri sånn 05-06. 
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz 
Den biten der er ikke en favoritt :P


...har jeg vært på posten og hentet pakker, punkterte like så godt på begge bakhulene. Hurra! Heldigvis var det ikke langt til verkstedet så klarte å karre meg dit. Her er det mye dirt roads og mye punktering. Lånebilen min er en fancy sak med massasjeseter, autmatisk fjern- og nærlys, seteavskjøler (digger!), rattvarmer til vinteren osv. Ganske deilig, men den er veldig bybil og blir litt mye for den å bo på ranch for noen dager. Så skal bli godt å få tilbake min egen bil. Selv om den ikke har massasjeseter og autmatisk lysreguleringer :P 

Jeg håper det blir litt kjørligere mot kvelden så jeg kan trimme hundene mine litt. De har blitt spylt noen ganger i dag og selv om det kaldt vann så er det ikke iskaldt sånn som vi har det i Norge. Jeg spyler meg selv på overkroppen uten stress liksom. Så at kelpiene synes det er SÅ grusomt i varmen, det forstår jeg ikke helt men. De blir nå spylt, enten de vil eller ei. Marvin også, men han er litt mer enkel når det kommer til vask. 

Skjønner forsåvidt hvorfor det er 3 timer siesta i sørlige land i Europa, gud bedre så lite energi og lite effektiv man blir av å gjøre noe i 35-40 varmegrader. Jobb altså, ikke ligge rett ut på solseng med drink i hånda. Jaja, arbeidsdagen er nå over så trenger ikke ha dårlig samvittighet for det.

Tror jeg skal ta en middagslur, pastasalat i dag også tar på hahaha 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caroline skrev:

Skjønner ikke hva du mener, er det ikke vanlig å bade og føne bikkjer før de skal noe annet enn på utstilling? :P Har akkurat gjort det samme :lol:

Her ble det ikke bad og føn - det fikk hun for to uker siden til utstillingen i Råde hun ikke var påmeldt til, og det er fremdeles så lite pels på kroppen hennes at hun kan umulig ha blitt så skitten på de dagene :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra en litt forstyrt dame som hadde funnet noen av skolesauene nede ved boligområdet, hun visste ikke helt hvem hun skulle ringe, men hadde fått tips om at jeg var 'sånn dærre sauemenneske'. Jeg er ikke veldig fan av de sauene, de stanger folk, ikke vandt til hund, så de stanger dem også. Men OK, vi dro avgårde og fikk hentet dem opp av grøfta med litt om og men. Lyn fikk vist at hun har fin selvtillit og godt trykk når man fikk lirket det litt frem av henne, samarbeidet for å få dem i gang på nært hold, så dreiv hun dem avgårde så rolig og lydig som bare det foran bilen. De måtte ikke tro at de kunne stikke av eller stille seg opp! Nå er sauene tilbake der de skal, så får vi håpe de holder seg der :) 

Hun er ikke den sterkeste av dem alle, lille Lyn, det visste jeg jo veldig godt ettersom det var derfor hun fikk komme hit i utgangspunktet, men så morsomt å se at hun kan løse slike situasjoner også :wub:


Nå har jeg vondt i hodet, skulle jo pakke til i morgen og sove lenge. Jaja, vi får pakke slik man er vandt med, 5min før man drar.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå burde jeg ha lagt meg, men jeg har en saøig blanding av reisefeber og lakenskrekk. :P Spent på å se Bris igjen, har fått bilder og rapporter fra Tj men jeg syns nesten hun ser like tynn ut som for 10 dager siden. Lagt på seg rett under 2 kg til nå, syns ikke det høres så mye ut når det er 11 dager til termin? Bare det ikke er en singel valp ...

 

Begynner å få fødselsnerver på hennes vegne. :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En :console: til @Belgerpia og @Siljus.

---

Ikke så vellykket med hjemmebesøk. Få utstilling overstått og første mulige fly tilbake til Bergen:dog_running:

Også har jeg idag lagt inn bestilling på sele. Så kan hun trekke på joggeturer uten at jeg trenger bekymre meg for feilbelastning osv. Nå må bare tiden gå kjempefort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden døgnet har for få timer får jeg gjøre ting nå. Oppvaskmaskinen og vaskemaskinen går for fullt, kattungen som var syk blir sjekket til hver halvtime (stakkars, den er trøtt og vil sove og jeg er livredd den holder på å dø igjen så den blir ristet liv i og forstår ikke hva jeg maser for :P) og jeg må rydde før folk kommer grusomt tidlig i morgen. Skulle ikke vært lov å besøke folk før senest kl 16 :sleep: 
Jaja, har fått gjort litt ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C ringte halv 6 og sa gan straks var her, kunne venta en time liksom :P Vigdis var helt OMG er pappa her, også så tidlig og jeg er egentlig kjempetrøtt men pappan min!! :w00t: :jump::bananas::frantics::hyper:

Bra det ikke finnes folk inærheten, da hadde de blitt vekt...

Så vi har gått morrarunden, og da så vi at kuene har kommet.... Snudde før jeg møtte dem. Og sitti ute og drukket kaffe, blir en fin dag idag :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ei dårlig natt, frister det sinnsykt å spontankjøpe ei ny seng.. 

Sikkert kjempe lurt å gjøre slikt ute på bygda der prisene er noget høyere, og i tillegg har de sikkert ikke senga inne.. Men akkurat nå er det en kjempe plan kjenner jeg.. 

Bør kanskje sove en dupp på det.. For det kan være mangelen av søvn også som sier at det er en god ide :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, @Belgerpia ! Så trist :(

12 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Pippin er så rastløs når vi er på verandaen! Jeg skulle ønske han gjorde som Symra, hun legger seg ned i skyggen og koser seg. Pippin labber omkring, setter seg ned i to sekunder og så labber han omkring igjen. Jeg tror han ikke forstår konseptet slappe-av-på-verandaen. Vi er ute! Da skal vi gå tur og snuse og tisse! Han får stå så mye han vil i langline nedenfor verandaen, men han tisser bare og så kommer han opp på verandaen igjen. Jeg klarer stort sett å ignorere stresset, men er litt lei også.

Kan han ikke bare få labbe rundt og titte da? :) Hos oss er balkong mer eller mindre lik hundegård, da sitter vofsen og titter på livet eller labber litt rundt og ser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah har begynt å slange rips allerede. De var nok ikke så gode, hun spytta de ut igjen :lol: Lurt å vente til de er modne, trollebolle :aww: Det er forøvrig en hel plomme på plommetreet i år, den henger heldigvis så høyt at bikkjene ikke får tak i den :teehe: 

Nora gulpa opp mat mens hun hadde ball i stad, det var ordentlig lekkert når det rant ut på sidene av ballen, liksom. Men hun bare spytta ut ballen og sleika det opp igjen hun, så det var tydeligvis ikke noe stress :rolleyes: 

Ali er sånn passelig masete om dagen :P Vi har snutemerker til over håndtaket på døra inn til gangen (glassdør), fordi hun står og hopper og hopper sånn :jump: når noen kommer. Det samme gjør hun når jeg driver og ordner mat til dem, da hopper hun og noen ganger planter hun en pote i korsryggen på meg, et lite nudge for å fortelle meg at jeg er altfor treg antageligvis. 

Det er snutemerker på stuevinduet også, men det er ikke bare Ali sin skyld, de står der alle tre når det er noe de syns de bør følge med på på utsiden. Jeg har prøvd å putte potteplanter og pynt i vinduskarmen i håp om at de ikke går opp i den, men de er da løsningsorienterte, så det har de bare skjøvet til hver sin side :lol: 

Jeg bør sannsynligvis vaske både vinduer og dør, snutemerker er ikke så pent å se på, men det får bli når kroppen fungerer. Forhåpentligvis en gang i løpet av dagen :yawn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Etter ei dårlig natt, frister det sinnsykt å spontankjøpe ei ny seng.. 

Sikkert kjempe lurt å gjøre slikt ute på bygda der prisene er noget høyere, og i tillegg har de sikkert ikke senga inne.. Men akkurat nå er det en kjempe plan kjenner jeg.. 

Jeg skal heim til foreldrene mine i helga. Senga mi der har ganske vonde madrasser, planlegger en aldri så liten leiteaksjon etter bedre seng. Men så er det ikke så mange netter vi er der pr år, så den kan ikke være altfor dyr heller. Er litt tungvindt å måtte "knekkes" opp etter hvert besøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN ligger Arthur på gulvet på kontoret mitt og er trist. Han elsker å være med på jobb, fordi han får så mye kos her. Men nå er nesten alle på ferie, og det har gått en hel time uten at noen har gitt ham kos. Så nå er han trist. Kjempetrist.

Tommy: Jeg anbefaler deg å spille belgisk folkemusikk på full guffe fra 05.30 i morgen tidlig :D 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg på ut.no og sjekker topp-turer i Trollheimen og Lofoten. Jeg må ha noen gode turer i løpet av ferien. Dog innser jeg at selskap kan bli vanskelig å få. Jeg kjenner ikke så mange som gidder sånt rett og slett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Jeg skal heim til foreldrene mine i helga. Senga mi der har ganske vonde madrasser, planlegger en aldri så liten leiteaksjon etter bedre seng. Men så er det ikke så mange netter vi er der pr år, så den kan ikke være altfor dyr heller. Er litt tungvindt å måtte "knekkes" opp etter hvert besøk...

Senga er forsåvidt grei nok denne, men fryktelig myk slik at alle samles midt i senga.. Den står hos foreldrene mine, og det er litt frustrerende når man har barn som ganske ofte kommer tuslende oppi senga, 140 seng, og alle sklir til midten.. Eller, spesielt ungene gjør det.. 

Så jeg tenkte jeg skulle kjøpe bare ei billig ei.. Men 180seng er aldri billig billig uansett, og finnes lite brukt her :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Alvira skrev:

 

Tommy: Jeg anbefaler deg å spille belgisk folkemusikk på full guffe fra 05.30 i morgen tidlig :D 

Har klargjort anlegget og satt inn Anaal Nathrakhs "Domine Non Es Dignus", men gladsanger som "I wish I could vomit blood on you...people" og "The final destruction of dignity" - sistnevnte veldig passende kontekstuelt. 

Uten at jeg kjenner til musikksmaken til naboen regner jeg med at den er ganske nærme Enya. Evt danseband. Og det er vel åpenbart at når du kaller bandet Anaal Nathrakh, så ligger du ganske langt unna Enya.

Blir bra det her. Veldig bra.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På onsdag fikk jentene tyggepinner - i går og i natt måtte jeg opp og ut med valp som var gæern i magen. I dag kastes tyggepinnene :aww: 

Må vel etterhvert begynne å få unna det som skal gjøres før jeg reiser i dag. Klippe plen, kaste søppel, pakke sekken. Værmeldinga sier det blir regn i morra, og det er litt kjipt når man ser værmeldingen her. Jaja, må jo bare ta det som kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...