Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna
2 timer siden, TonjeM skrev:

Gratulerer med dagen @WelshenNemi!

 

@SFX, som @2ne sier, Europris har noen fantastisk fine kasser med lokk på (og lokkene låses fast)- og de er musesikre også! Vi har solsikkefrø til fuglene i slike, og de står i en åpen bod, men småmusene får ikke kommet til frøene overhodet (men om vinteren strør jeg litt frø til dem litt utenfor allikevel.. små skogsmus kan jo ikke noe for at de er små skogsmus, og de kan både fryse og være sultne de og..passer bare på at det er laaaangt unna huset). Ellers så har de noen greier på Biltema, men jeg synes de på Europris er bedre.

Og Strider-gutten er sykmeldt i 2 uker til.. han går på Metacam for å sove noenlunde avslappet og for at han ikke skal spenne seg. Han fikk en kiropraktor-runde til igår, og da han kom hjem spratt han opp i senga som ingenting - det har han ikke kunnet siden han strakk ryggen sin eller hva nå han har gjort. Han skulle ikke fått lov, for han skal holdes i ro.. men han er en liten kelpiegærning.. så det med roen svikter av og til og kommer sikkert å forsinke legingen. Dog får han lov å svømme, kun 5 minutter i slengen,men da kan han få 3-5 svømmeturer pr dag. Inntilvidere har jeg ikke ferie, så det ble bare en svømmetur på han idag - men det var himmelrike for små kelpiegutter det. Så helt suverent at det er varmt i vannet og han får svømme..  Imorgen står laserbehandling på tapeten.

Han var så søt hos dyrlegen igår.. han skjønner kiropraktor opplegget nå tydeligvis, Først hilste han på henne, smiskete og krypete, så krøp han bort på undersøkelsesbordet (det står lavt og heises opp) og satte seg med snuten opp og klar så hun kunne ta på han snutebindet.. alt helt frivillig, dødsredd, men han gjorde det.. Da fikk han et aaaww.. fra dyrlegen. Igår var det ikke et knurr og for første gang kunne hun strekke ut bakbeina hans skikkelig.. han er fæl til å spenne seg Strider, og så redd, at han har holdt igjen som bare det, og hun tvinger ikke. Og etterpå var han så fin og myk i kroppen -og så blir man jo superglad av å føle seg bra, så Strider var mer eller mindre i svevemodus i hele går kveld. Sukk, og sånt skal holdes i ro i 2 uker til.

Ellers så hadde vi en uggen opplevelse forrige uke, møtte på en hareunge - en skrudd hareunge tror jeg, for den løp mellom beina våre og skrek, helt gal av skrekk stakkars.. hjalp ikke at begge bikkjer var i bånd når den lille idioten løp innimellom oss. Bikkjene var fra seg av nysgjerrighet og lykke - jeg tror ikke de skjønte hva det var for noe, men du verden for en festlig sak den var med sin sikk sakk løping og hyling - bikkjene var helt i ekstase..  Jeg fikk føyset den bort før Shy rakk å sette tenna i den gudskjelov. Fikk opp puls,blodtrykk og adrenalin det der, jeg var så redd for at Shy skulle glefse på den og halvdrepe den slik at jeg ville måtte avlive den. Der er Strider-gutt mye bedre, han biter ingenting han - enten det er fugleunger, skogslemen - eller hareunger. 

 

 

Usj, håper Strider kommer seg og slutter tulle med slike stive muskler og strekker :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Som forventet så har døgnet aaalt for få timer. 

Og ikke nok med det, men det er henting/levering av marsvin, folk som vil komme og kose med kattungene, og folk som tar kontakt fordi de ikke kan ha marsvina sine mer. Det er jo greit nok det, de som er herifra vil jeg ha tilbake. Men det er så ekstremt mange som ikke har marsvin herifra men som nesten tar det som en selvfølge at jeg skal ta imot marsvina deres - ELLERS FÅR DE IKKE DRATT PÅ FERIE!! Har sagt at jeg kan hjelpe til med pass, men det er de ikke interessert i, de vil levere de her for godt. Har sagt nei til de fleste, jeg har virkelig ikke plass. Men var nødt til å si ja en gang, en drektig hunn på 4 år som sto sammen med en hann på 1 og et halvt år. Håper bare virkelig fødselen går bra selv om utgangspunktet ikke er helt supert :/ 

Godt kalendere og huskelapper finnes, for jeg husker ingenting for tiden - går helt rundt meg selv hele dagen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..spiser jeg pastasalat før yoga økt. Svigerinnen min er FBI agent (sånn man ser på tv) og hun kommer innom ranchen med noen advokater fra Washington DC. De skal spise burgers og drikke margaritas og jeg ble invitert, men jeg er altså så svett og j** etter jobb i over 35 varmegrader og skulle akkurat til å få gjort en yogaøkt nå som jeg endelig er alene, før det blir dusjen. Så jeg tror jeg står over det denne gangen. De har nok dratt innen jeg har fått tatt meg en dusj. 

Skulle gjerne ha tatt med hundene på tur med rangeren, men det er fortsatt så varmt at jeg tror jeg ser om det kanskje blir litt kjøligere i morgen kveld. Ev, i morgen tidlig. 

Den salaten var god, best å stoppe før man blir stappmett sånn før bøy og tøy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg er visst veldig trøtt for tiden. Sovnet litt over 23 i går, og kom meg ikke ut av senga før klokka var 6.10. 

Det erv20 minutter senere enn jeg må om jeg skal rekke alt :blink:

Tror jeg skal ta enda tidligere kveld i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovnet kl 02, våknet hver time av den minste lyd eller hundebevegelse, av seg selv, i redsel for å forsove seg og generelt bare våknet. Hurramegrundt, jaja. Nå skal vi ut på kjøretur, vet ikke om jeg er nervøs eller ei enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet av et brak i gangen inatt, rulla rundt og snorket videre mens jeg kryssa fingre for at det ikke var noen øksemorder. Vigdis og Tuva letta såvidt på hodet mens Trym ikke leet på et øyelokk. Så ikke vanskelig å bryte seg inn hos oss :lol: Var bare en kaffekjele som datt ned så jeg idag tidlig.

Idag skal jeg ned på campingen og dusje, handle litt mat og se om jeg finner en billader til mobilen, dumt å gå tom for strøm.

Også klikker det snart for meg, forbanna innpåslitne fluer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen idag med å gå bort til naboen, sto plutselig to hester på jordet og koste seg. Er bare et svært jorde mellom oss og en vei med 80 og turte ikke huke de inn selv siden jeg ikke kjenner de og ikke aner om de stikker eller ikke. Vekte naboen gjorde jeg også, men var ingen i stallen så måtte jo bare det :P

IMG_20160707_075539.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SFX skrev:

Eksen hadde en bokserie jeg var veldig glad i, som jeg håper å få kjøpt igjen. Det er ikke sikkert jeg leser alle bøkene, men jeg vil ha de, for de er kjempebra og jeg savner de i hvert fall nå som jeg ikke har dem.

De har mye bøker til salgs på finn.no, det kan hende du finner dem der? :) 

10 timer siden, SFX skrev:

Takk for tips. Jeg kommer i farta ikke på hvor det er Europris her, men det må jo finnes i Hamar et sted. 

Bare hyggelig :) Jeg aner ikke hvor det er Europris i Hamar jeg heller :P 

9 timer siden, mokken skrev:

 

Og gratulerer til datterbarnet,  @2ne :ahappy:

Takk :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pixie skrev:

Må definitivt finne penger til å trene spor med ham! Her har det nok gått en katt...

http://vid1378.photobucket.com/albums/ah90/Sofia_Davis/IMG_1161_zps7kwy8uwo.mp4

Du trenger da ikke penger for å trene spor.. Søk på nettet, og så prøver du selv.. Evt så kan du bli med på en fellestrening i en klubb og få hjelp, eller så kan du høre om det er noen hundefolk i området som kan vise deg.. 

Man er ikke nødt å ta kurs for å begynne med noe :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg fremdeles i morgenkåpa :icon_redface: Sov lenge, dvs jeg la meg nedpå etter at Yumi hadde vært ute og begge fårr mat sånn rundt åtte. Skulle bare slappe av litt til, og våknet klokka ti... Men jeg har jo ferie, så det går jo helt fint :D Straks pelle meg i dusjen, og så gjøre noe fornuftig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, maysofie skrev:

Sovnet kl 02, våknet hver time av den minste lyd eller hundebevegelse, av seg selv, i redsel for å forsove seg og generelt bare våknet. Hurramegrundt, jaja. Nå skal vi ut på kjøretur, vet ikke om jeg er nervøs eller ei enda...

En liten kjøretur ble det, uten nervesammenbrudd!

Heihå lappen :D

  • Like 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster m/familie passer minisnuseren til kollegaen min.  Den er supersøt, supersnill,  superleken, røyter ikke,  trekker ikke i bånd og bjeffer nesten aldri.  

Min bekymring er om jeg nå mister mine faste hundepassere... Mine er nemlig ikke så ukompliserte og greie :lol:

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

De har mye bøker til salgs på finn.no, det kan hende du finner dem der? :) 

Takk for tips! Jeg leser de på engelsk, så jeg kan jo finne brukt på Amazon og andre steder også, den dagen jeg tar meg råd til det. Jeg hadde ikke tenkt på brukt.

3 timer siden, 2ne skrev:

Bare hyggelig :) Jeg aner ikke hvor det er Europris i Hamar jeg heller :P  

Hahaha, nei, jeg forventet vel ikke at du visste, og jeg skal nok finne ut ved hjelp av Gule Sider og Google.

Frokost, og så skal jeg endelig få klippet litt gress - håper jeg. Har ikke regnet siden tirsdag kveld, så da kanskje det er tørt nok til at det går an å klippe uten å bli en eneste grøt som setter seg fast rundt kniven og stopper klipperen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SFX skrev:

Frokost, og så skal jeg endelig få klippet litt gress - håper jeg. Har ikke regnet siden tirsdag kveld, så da kanskje det er tørt nok til at det går an å klippe uten å bli en eneste grøt som setter seg fast rundt kniven og stopper klipperen med en gang.

Om det klabber seg så prøv å løfte kniven et hakk.

Endelig kommet meg ut av morgenkåpa, inn i dusjen, og inn i vanlige klær. Nå kanskje skrive litt, før tur med jentene etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Line skrev:

Om det klabber seg så prøv å løfte kniven et hakk. 

Kniven er på det øverste hakket allerede. Men det er høyt gress, med blomster og strå og ting, og SÅ høy er ikke klipperen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går røyk doen, så jeg har tutlet mine ærender på ei bøtte- deilig...

Da er det ekstra deilig å få diare, kjempeherlig å få diare og  sitte på ei bøtte på soverommet mens rørleggeren prøver å kommunisere med deg ang doen som er i stykker.... Og det som er enda festligere er at når jeg skulle gå ned trappa med drittbøtta så falt jeg.. resten kan dere tenker dere selv.

 

Jeg ble så glad når jeg våkna og skjønte at jeg drømte:=). Men nå har jeg ny do, som ikke skal brukes på ett døgn for limet som holder den på plass må tørke. Da blir det dobøtte et døgn til. 

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...