Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har gratis veihjelp i Norden gjennom medlemskap i NAF, det har jeg alltid hatt. Det er ikke knyttet opp mot service hos meg. Men jeg vet at man har "fritt verkstedvalg", merkeverkstedene kan ikke straffe noen for å bruke andre verksteder. Det jeg lurer på er om det lønner seg å få servicen et sted som kjenner bilmerket best, eller om det i praksis ikke spiller noen vesentlig rolle. Alle autoriserte verksteder kan vel kanskje alle bilmerker godt nok til å kjøre en service?

Service tar eg på det verkstedet som passer best med tanke på tid og avstand til jobb. Men når sensoren til ABS-en ble ødelagt fikk merkeverkstedet fikse det. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

:hug::cry: @Belgerpia, så vondt :(

Effektiv dag. Pakket, sortert og ryddet hele første etasje på huset som skal flyttes fra. Bare ca halvannen eske igjen fra kjøkkenet, men hadde ikke flere esker :) Imorgen tar jeg soverommet og hunderommet i kjelleren, kjellerstuen på mandag og på tirsdag roterommet [emoji14] Så får vi se om tidsplanen min er mulig å følge, men gjort masse idag ihvertfall.

Kommet hjem og så at vaskedamene har dratt men ikke vært inne å sett enda, driver og klipper plenen. 3 mål med plen er nok ass, gah. Fant en lydbok på audible jeg ikke har hørt så det hjelper litt på. Nei, klippe ferdig forsiden ihvertfall. Samboeren har både igår og idag på dagen holdt på med en graverjobb noen mil unna, og inatt har han slått gress dur noen andre i hele natt. Får lure han hjem til middag, og håpe han ikke har tenkt til å slå hele natt også da han har ihvertfall 13 timer jobb som må gjøres imorgen. Han skal i teorien bli med på utstillingen i helgen men vurderer å snike meg ut og få han til å sove ut da [emoji14]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Perfect Image skrev:

Effektiv dag. Pakket, sortert og ryddet hele første etasje på huset som skal flyttes fra. Bare ca halvannen eske igjen fra kjøkkenet, men hadde ikke flere esker :) Imorgen tar jeg soverommet og hunderommet i kjelleren, kjellerstuen på mandag og på tirsdag roterommet emoji14.png Så får vi se om tidsplanen min er mulig å følge, men gjort masse idag ihvertfall.

Hvis du trenger kasser, så har jeg flere tomme og kan ta med i helga

@Belgerpia :console: Kondolerer!

Det er så vondt å miste disse firbeinte. Jeg har fått hengt opp en del rosetter i heimen nå, og da har jeg ei tavle i stua med de gjeveste rosettene for de jeg stiller nå, og ei tavle i trappa med de gjeveste rosettene for de hundene jeg vokste opp med (og et par tavler skal opp i ballsalen med de mer ordinære rosettene til mine egne hunder). Men jeg aner ikke hvor jeg skal henge opp X'en sine stas-rosetter, de lå i kassa sammen med Foenix og Glam sine. Godvondt å bli påminnet om alt det morsomme vi klarte å ringen, men jeg må vel innse at hennes tid i stua er over, på alle vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Kondolerer @Belgerpia :hug:

Akkurat nå moter jeg meg op til å gå tur. Etter 2 timer i går så får de klare seg med litt kortere i dag. Det er nemlig kaldt ute. Og det regner. 

Burde hengt opp gardinene mine også nå. Får ta det etter turen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars snuppa mi, har ikke sovet i dag - så hun sovnet på gulvet mens vi spiste middag. Noen er ikke klar for å droppe dagsoving :aww:  Prøvd å vekke henne i en time, Bonden tok henne med opp for å bade, men hun bare henger med hodet og halvsover - så han prøver å legge henne. Spent på om og evnetuelt hvor lenge hun sover nå da :o 

 

De røde damene stakk over bekken og hadde seg løpetur på jordet i dag. Lady var enkel å få tilbake men Lindy ville ikke. :aww: Kom til slutt da. Må gjerde litt så de ikke går over, men likevel har tilgang til bekken for å drikke. 

Ungene har vært på ridetur, lekt foret kaniner, spist uante mengder kraftfor, lekt i bekken med steiner og "båter" (pinner,) ramlet i, og tatt på, brennesler og i det heletatt. Slitne unger! Slitne mammaer! 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Belgerpia skrev:

I går reiste den vakreste jeg vet over regnbuebroen. Jeg rakk aldri å ta farvel - det var ikke sånn det skulle gå - han skulle bli frisk og glad igjen.  Istedet dro han videre. Takk for 8 fantastiske år, elskede Noah. Hjertet mitt er knust i tusen biter..

:hug: kondolerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin er så rastløs når vi er på verandaen! Jeg skulle ønske han gjorde som Symra, hun legger seg ned i skyggen og koser seg. Pippin labber omkring, setter seg ned i to sekunder og så labber han omkring igjen. Jeg tror han ikke forstår konseptet slappe-av-på-verandaen. Vi er ute! Da skal vi gå tur og snuse og tisse! Han får stå så mye han vil i langline nedenfor verandaen, men han tisser bare og så kommer han opp på verandaen igjen. Jeg klarer stort sett å ignorere stresset, men er litt lei også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

Ja takk :)

Da pakker jeg med det jeg får plass til. Eventuelt kan jeg ta med begge dager, så du får flere? Det er ikke SÅ mange jeg får plass til, når jeg har med hunder og utstillingsutstyr :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Da pakker jeg med det jeg får plass til. Eventuelt kan jeg ta med begge dager, så du får flere? Det er ikke SÅ mange jeg får plass til, når jeg har med hunder og utstillingsutstyr :P 

Ja :D Passer bra, er ikke akkurat som om jeg løper hjem på lørdagsettermiddag og pakker, jo mer jo bedre :D Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuene og kalvene våre er fordelt på 3 beiter (sammen altså) så skal ta turen til de som er lengst bort idag og telle opp at vi har like mange kuer og kalver som skal være der, at ingen er skadet og at alle har det bra. Bor i rovdyr land med mye ulv, så man vet aldri. Husker ikke om det var disse jeg skulle ha med saltstein og mineraler til, eller de skal sjekke imorgen så får ta med og se om det er tomt hos dem. Det er så fint hos dem, ordentlig eventyrskog her disse står.

13631525_10154216374480256_5653246897327

Egentlig så står alle tre beitene på utrolig nydelig områder, dette er skikkelig eventyr skog, det andre er rett nedenfor oss og er sånn skikkelig gårdstrivelig, der man kan se gården langt bort, nydelig elv rennende og terrengområdet med små klaringer der det gror blomster i masse forskjellig farger på!  Det siste har nydelig utsikt :) 

  Så etterpå er det middag! Hvitløksmarinertekoteletter, og fløtepoteter til samboer og fløtesellerirot til meg :P 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Bizi er en tålmodig sjel. Etter jobb i dag hadde hun nok håpet på en tur med en gang, men jeg slapp henne ut for å tisse, og så fort hun var ferdig la jeg meg på senga, og sov i to timer. Det var visst greit det, hun hoppa oppi og la seg ved siden av meg.

Hun synes vaskemaskina er veldig spennende. Står å ser inn på klærne som surrer rundt.

8 vakter igjen til ferie. Det skal bli fantastisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasent! Sjekket nå på booking.no, og det var plutselig ledig på Vestnes fjordhotell. Da fikk jeg booket rom der, så slipper jeg ferja frem og tilbake fra Molde styggtidlig om morran i helga :D Istedenfor å måtte ta ferje klokka kvart på sju for å rekke utstillingen, kan jeg nå sove til sju!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går reiste den vakreste jeg vet over regnbuebroen. Jeg rakk aldri å ta farvel - det var ikke sånn det skulle gå - han skulle bli frisk og glad igjen.  Istedet dro han videre. Takk for 8 fantastiske år, elskede Noah. Hjertet mitt er knust i tusen biter..

FB_IMG_1458743380650.jpg

:hug: [emoji813]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mushi skrev: Må man virkelig ha kvittering for at hunden er avlivet for å avslutte forsikring hos agria? Den tok jeg seriøst ikke med. Får ikke sendt inn skjemaet.

 

Det trodde jeg ikke en måtte.. 

Ja, synes det er rart! Får feilmelding på at jeg må legge ved dokumenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...