Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Bare litt syting.. 

 Har bursdag i morgen og klarer ikke glede meg helt. Samboeren spurte meg her om dagen om jeg gleda meg til bursdagen min, men jeg vil gjerne være 23 i et år til for jeg synes jeg står bom stille i livet og jeg blir så flau over meg selv. Jeg har et bein som ikke fungerer og jeg er avhengig av hva Nav avgjør for å vite om jeg kan fullføre vgs til høsten med undervisning. Skal operere ankelen for 5 gang etter sommeren en gang og jeg aner ikke hvordan det går, som alt annet..  Jeg har ikke krav på sykepenger mer og jeg veit ikke hvordan økonomien blir fremover..  Angrer så inni granskauen for at jeg ikke bare tok meg sammen og fullførte videregående når jeg hadde muligheten og bodde hjemme hos pappa med busskort og ukelønn...  Nå er det brått veldig dyrt og vanskelig å få til...  Skal jeg gå på kompetansebyggeren koster det meg 80.000 for å ta fagene jeg trenger.  

Jeg er ikke så glad for at jeg er avhengig av hjelp fra nav, men jeg håper så inderlig at de kan hjelpe meg.. For jeg er så forferdelig sliten.. :(  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Djiiiz det er sjelden jeg skvetter så mye jeg gjorde nå...  :blink: Så en serie også helt ut av det blå kommer det en eksplosjon - jeg skvatt så jeg beit meg i tunga... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ozzy :console: 

Pusset klør på Smula og Freya, badet og klipt Smula og Yumi (Freya ble badet og klipt onsdag). Så da er alle tre jentene pene og nystelte til helgen - selv om det bare er Audi som skal vise seg frem :D Nå ut en runde med trekløveret, så jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Ingvild skrev:

Tror faktisk ikke jeg hadde fortalt det her hvis jeg var gravid. Men nei, det er ikke jeg som skal ha barn. :) 

Svikte informasjonsplikten???? :o Makan altså... :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ozzy:hug:

 

Gruer meg ordentlig nå! Skal ta bussen inn til byn. Greit nok det, men jeg har jo fått sånn honørkort så vil jo bruke det. Men så har jeg hørt om noen unge med honørkort som har fått bot fordi de ikke blir trodd. Håper jeg slipper det! 

Er utrolig flink på krisemaksimering :aww: burde fått en pris for det etterhvert :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Mud skrev:

Langedrag :wub:

De tar ansvar,  purrer opp søknader og prøver å finne hjem til kalven osv. Det er så deilig at så proffe folk tar ansvar selv om de ikke kan ha den selv. De er virkelig glad i dyr, ikke bare opptatt av profitt.  

Kalven spiser en liter per måltid nå ( :o ) og er i godt humør.  Skal opp og hilse etter jobb . 

 

Å, så bra :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Snoffe skrev:

@Ozzy:hug:

 

Gruer meg ordentlig nå! Skal ta bussen inn til byn. Greit nok det, men jeg har jo fått sånn honørkort så vil jo bruke det. Men så har jeg hørt om noen unge med honørkort som har fått bot fordi de ikke blir trodd. Håper jeg slipper det! 

Er utrolig flink på krisemaksimering :aww: burde fått en pris for det etterhvert :aww:

you and me both..

 

Så har jeg hatt litt dårlig samvittighet for at jeg hørtes litt krass ut i forrige innlegg...

Prima har fått smertestillende, og det er tydeligvis godt for nå  soves det så det runger i kroken- skikkelig snorking.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Bare litt syting.. 

 

  Skjul innhold

 Har bursdag i morgen og klarer ikke glede meg helt. Samboeren spurte meg her om dagen om jeg gleda meg til bursdagen min, men jeg vil gjerne være 23 i et år til for jeg synes jeg står bom stille i livet og jeg blir så flau over meg selv. Jeg har et bein som ikke fungerer og jeg er avhengig av hva Nav avgjør for å vite om jeg kan fullføre vgs til høsten med undervisning. Skal operere ankelen for 5 gang etter sommeren en gang og jeg aner ikke hvordan det går, som alt annet..  Jeg har ikke krav på sykepenger mer og jeg veit ikke hvordan økonomien blir fremover..  Angrer så inni granskauen for at jeg ikke bare tok meg sammen og fullførte videregående når jeg hadde muligheten og bodde hjemme hos pappa med busskort og ukelønn...  Nå er det brått veldig dyrt og vanskelig å få til...  Skal jeg gå på kompetansebyggeren koster det meg 80.000 for å ta fagene jeg trenger.  

Jeg er ikke så glad for at jeg er avhengig av hjelp fra nav, men jeg håper så inderlig at de kan hjelpe meg.. For jeg er så forferdelig sliten.. :(  

 

Gir deg en klem og håper at det løser seg for deg :) Jeg har også bursdag i morgen, så jeg håper at vi kan få en fin dag begge to.... tross alt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 2ne skrev:

Da må du nok bare ha beardis, akkurat som jeg bare må ha puddel :ahappy: 

 

Det kan fort skje at du har rett.

Fridag! Vi har sovet lenge, spist frokost og lest avisa lenge, og nå sitter vi her og lurer litt på hva vi skal gjøre videre. Ut og rydde litt i hagen først, og så dra og kjøpe en seng til gjesterommet etterpå? Det går år mellom hver gang noen ligger der, men den senga som står der nå er hauggammel og faller fra hverandre, og man må jo ha en gjesteseng når man har gjesterom? Får se om jeg orker all skruingen og styret eller venter til senere en gang.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

 

@mokken Gått glipp av noe her ser jeg, hva skjer? :hug:

 

Det ble oppdaget en "anderleded" bilyd på hjerte til H når han tok vaksine. Vi ble enig om å vente en stund for å ta en ny sjekk, få en second opinion også vurdere ultralyd. Mannet meg endelig opp til å bestille time til i dag. Men dessverre har det skjedd noe på klinikken som gjør at vi må utsette timen til neste uke. Hadde ikke brydd meg om det var en vaksine, men nå går jeg liksom med klump i magen i utgangspunktet. Syt over :P

1 time siden, Mud skrev:

Langedrag :wub:

De tar ansvar,  purrer opp søknader og prøver å finne hjem til kalven osv. Det er så deilig at så proffe folk tar ansvar selv om de ikke kan ha den selv. De er virkelig glad i dyr, ikke bare opptatt av profitt.  

Kalven spiser en liter per måltid nå ( :o ) og er i godt humør.  Skal opp og hilse etter jobb . 

 

Åååå så bra! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Mardina skrev:

Gir deg en klem og håper at det løser seg for deg :) Jeg har også bursdag i morgen, så jeg håper at vi kan få en fin dag begge to.... tross alt :) 

 

Takk for klemmer, dere.  Håper og tror at ting løser seg etterhvert..  Men nå så er jeg bare skikkelig lei av det meste, veit ingenting og veit ikke når jeg veit noe heller.. Går bare og tenker og grubler halve dagen og det er så forferdelig slitsomt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ozzy :hug:  Om du ikke ble ferdig med videregående, så er det "positivt" å bli eldre, det er noen egne regler for de som ikke har fullført utdannelse når de er over 25 år. Jeg husker ikke helt hvordan reglene er, men du har krav på noe hjelp og støtte da som du ikke har nå som 23/24 åring :) Om du ikke kan være sykemeldt lenger, så skal du vel over på AAP egentlig, så da har du også noen helt andre rettigheter (og regler) å forholde deg til. 

Løpet er ikke kjørt når du er 24 år, selv om du føler at du står på stedet hvil nå. Du har masser av tid igjen til å finne ut av ting, eller bli frisk, eller hva du nå trenger. 24 år er fortsatt (for meg - latterlig :P ) ungt, du har bare nesten nettopp blitt voksen, så ikke fortvil over at du er litt stuck akkurat nå. Plutselig faller bitene på plass og da er du der du skal være :) 

--

AN er jeg ferdig med dagens hente hunder/kjøre hjem barn-rundtur, så nå trenger jeg ikke å gjøre noen ting frem til torsdag! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mud skrev:

@2ne det er umulig å vite enda :P

Den har allerede blitt menneskekjær da. Det var visst verre å være alene og forlatt i verden enn å måtte omgåes folk. Den roper når de går fra den. Stakkars. ..

 

@Perfect Image jepp, det var det som ble problemet for oss også. Vi ringte til slutt og purret de opp fordi de ikke kom , og da fikk vi beskjed om at de skulle ta det etter stengetid.  Vi stenger kl 22. 

Hadde de kommet med en gang vi ringte hadde den vært lett å skyte og den hadde ikke løpt panisk rundt og lett etter mammaen alle de timene. Det skulle vært unødvendig ar private må sette opp vakt ved et stort hull i gjerdet når viltnemnda visste om hullet ( og sannsynligvis om kalven) fra elgpåkjørselen grytidlig i morges.  Menneskeliv kunne også gått tapt.  

Antakelig ganske nyfødt siden den er blitt preget på mennesker så raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

@Ozzy :hug:  Om du ikke ble ferdig med videregående, så er det "positivt" å bli eldre, det er noen egne regler for de som ikke har fullført utdannelse når de er over 25 år. Jeg husker ikke helt hvordan reglene er, men du har krav på noe hjelp og støtte da som du ikke har nå som 23/24 åring :) Om du ikke kan være sykemeldt lenger, så skal du vel over på AAP egentlig, så da har du også noen helt andre rettigheter (og regler) å forholde deg til. 

Løpet er ikke kjørt når du er 24 år, selv om du føler at du står på stedet hvil nå. Du har masser av tid igjen til å finne ut av ting, eller bli frisk, eller hva du nå trenger. 24 år er fortsatt (for meg - latterlig :P ) ungt, du har bare nesten nettopp blitt voksen, så ikke fortvil over at du er litt stuck akkurat nå. Plutselig faller bitene på plass og da er du der du skal være :) 

--

AN er jeg ferdig med dagens hente hunder/kjøre hjem barn-rundtur, så nå trenger jeg ikke å gjøre noen ting frem til torsdag! :D 

Ja har søkt om aap, men det ble ble en mnd forsinket. Søkte den 15 april men den ble ikke registrert før 15mai pga noe papirer, samme dagen mistet jeg retten til sykepenger. Så håper de behandler den raskt..  

Veit jeg enda er ung, men når man vil så mye så virker alt så håpløst. Pga økonomien har jeg ikke råd til å kjøpe meg inn hos samboeren som jeg så gjerne vil..  Også har jeg jo å få lyst til å gifte meg og få barn, men det passer jo ikke på mange år, sånn egentlig.  

Det er nok uvitenheten som er verst nå.. Veit så lite, og når jeg er en kontrollerende type som planlegger det meste så er det helt grusomt. 

Men takk for fornuftige ord fra en fornuftig dame. :)  Ting kunne vært så mye verre, og jeg må kanskje slutte å forvente at jeg skal ha god jobb, mann, unge, hus og stasjonsvogn innen jeg er 25.   Har en veldig fin rørlegger og en strøken stasjonsvogn, det er da noe :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ozzy før i verden kunne en få generell studiekompetanse på å ha 15 uketimer norsk,  5 uketimer naturfag, 5 uketimer matte, nyere historie og engelsk (med forbehold om at jeg ikke har glemt noe). Hvis du ikke mangler altfor mye, er det jo en mulighet for å gå opp som privatist i enkelte av disse fagene. Noen fylkeskommuner har gratis undervisning på kveldstid til personer som mangler enkelte fag forresten (men aner ikke om det gjelder ditt fylke). Hvis du vurderer høyere utdanning, kan du realkompetansevurderes på grunnlag av de faga du faktisk har og andre ting du har gjort og jobba med, men det gjelder såvidt jeg har forstått etter fylte 25. 

24 er ingen alder! Du har mange år på deg ennå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Hvis det er en US cup og ikke en britisk, så er det i underkant av 2,5 desiliter. 

Jeg vet ikke hvilken, hvor mye er det evt i en britisk? Når det bakpå sekken står 2 cups? Jeg er elendig på sånt, pleier bare å fôre på magefølelsen, men kom til å tenke på at kanskje noen her visste :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nathalie98 skrev:

Jeg vet ikke hvilken, hvor mye er det evt i en britisk? Når det bakpå sekken står 2 cups? Jeg er elendig på sånt, pleier bare å fôre på magefølelsen, men kom til å tenke på at kanskje noen her visste :P 

Britisk er 2,8 dl, mens US er 2,4 :) Så da blir det enten en ganske drøy halvliter med 2 cups, eller litt under, hvis vi runder av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Britisk er 2,8 dl, mens US er 2,4 :) Så da blir det enten en ganske drøy halvliter med 2 cups, eller litt under, hvis vi runder av. 

Aha, takk, da regner jeg med at det er britisk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...