Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

10 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@Ozzy før i verden kunne en få generell studiekompetanse på å ha 15 uketimer norsk,  5 uketimer naturfag, 5 uketimer matte, nyere historie og engelsk (med forbehold om at jeg ikke har glemt noe). Hvis du ikke mangler altfor mye, er det jo en mulighet for å gå opp som privatist i enkelte av disse fagene. Noen fylkeskommuner har gratis undervisning på kveldstid til personer som mangler enkelte fag forresten (men aner ikke om det gjelder ditt fylke). Hvis du vurderer høyere utdanning, kan du realkompetansevurderes på grunnlag av de faga du faktisk har og andre ting du har gjort og jobba med, men det gjelder såvidt jeg har forstått etter fylte 25. 

24 er ingen alder! Du har mange år på deg ennå :-)

Flere av fagene er for tunge til at jeg greier det som privatist. Jeg fullførte et år helse og sosialfag med mindre gode karakterer. Så har jeg jobba siden, så jeg går innunder 23/5 regelen hvor jeg trenger  140timer engelsk, naturfag og historie, 224timer matte og 393 timer norsk..  Jeg gikk opp til privatist i naturfag nå, viste seg jeg hadde meldt meg opp på feil eksamen og det blei et lite slag i trynet for meg.  

Vurderer jo høyere utdanning.  Realkompetansevurdering har jeg ikke sett noe på men det beste ville jo vært å få tatt det nå, så jeg evt kan starte på høgskolen neste år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

5 timer siden, *Kat84* skrev:

Javisst! Når en er svimmel, får ikke med seg en skit, og blir kvalm bare andre siser mat, og er øm i halve kroppen så tar man seg jo ekstra sammen i det det gjelder. 
Skulle jo vært hjemme, og helst på sykehus allerede da, men 350 kroner er for mye å sløse bort på grunn av litt sykdom fant jeg ut. Skulle jo ha selskap for eldste dagen etter også, så jeg kunne jo ikke vise andre hvor dårlig jeg var. Skulle jo lage kake på kvelden og greier :aww: 
Etter det ble mannfolket ekstra streng med meg, og begynte å fysisk holde meg igjen en stund bare jeg var litt forkjølet. Sånn i tilfellet :P 

Jeg har betalt hele fire påmeldinger, så det er alt for mye penger til at de ikke skal brukes:aww: Og nei, man har selvsagt ikke tid til å være syk:aww:
Haha, ja jeg har en sånn mann jeg også, som vet når man bør bestille ambulanse:aww::lol:

6 timer siden, 2ne skrev:

Jeg forstår det! Virkelig, jeg gjør det! Men det er snakk om 1 sommer. Til høsten er du forhåpentligvis ferdig med dette. Til neste sommer er (forhåpentligvis) alle operasjoner lagt bak deg. Det er kanskje ingen trøst akkurat nå, men jeg pleier å finne trøst og håp i tanken på at det snart er over i hvert fall :) 

 

Det er snakk om en sommer, og alt går jo på et vis. Men jeg er så lei av at det alltid skal være noe som forpurrer planer og ferier:hmm: Og når denne operasjonen er over, så skal jeg gro noen måneder og så skal jeg under kniven igjen for arrkirurgi, og mest sansynlig enda en runde med kneoperasjon for å se om de finner noe lurt der.

Takk for trøst og kloke ord:hug: Jeg føler meg så utrolig sytete når jeg vet at det er mange her inne, og ikke minst du, som har utrolig mye mer å stri med:icon_redface:

Men nå er det helg, det er (nesten) fint vær ute, jeg har bestilt meg ny symaskin som kommer i neste uke, og gjett om jeg skal leke meg og eksperimentere med kaninskinn da:lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Ozzy skrev:

Flere av fagene er for tunge til at jeg greier det som privatist. Jeg fullførte et år helse og sosialfag med mindre gode karakterer. Så har jeg jobba siden, så jeg går innunder 23/5 regelen hvor jeg trenger  140timer engelsk, naturfag og historie, 224timer matte og 393 timer norsk..  Jeg gikk opp til privatist i naturfag nå, viste seg jeg hadde meldt meg opp på feil eksamen og det blei et lite slag i trynet for meg.  

Vurderer jo høyere utdanning.  Realkompetansevurdering har jeg ikke sett noe på men det beste ville jo vært å få tatt det nå, så jeg evt kan starte på høgskolen neste år. 

Søk voksenopplæring gjennom Vigo? Burde gå om du ikke har fullført videregående tidligere, og da får du studiekompetanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eplefe skrev:

Søk voksenopplæring gjennom Vigo? Burde gå om du ikke har fullført videregående tidligere, og da får du studiekompetanse. 

Da blir ikke det før neste år siden jeg blir 24. Det er selvfølgelig et alternativ om jeg ikke får til noe nå, men det beste hadde vært å få ordna noe i år, både pga helsen og psyken ved å jobbe der jeg jobber.. Men takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snoffe skrev:

@Ozzy:hug:

 

Gruer meg ordentlig nå! Skal ta bussen inn til byn. Greit nok det, men jeg har jo fått sånn honørkort så vil jo bruke det. Men så har jeg hørt om noen unge med honørkort som har fått bot fordi de ikke blir trodd. Håper jeg slipper det! 

Er utrolig flink på krisemaksimering :aww: burde fått en pris for det etterhvert :aww:

Men det gikk vel bra vel?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ozzy skrev:

Da blir ikke det før neste år siden jeg blir 24. Det er selvfølgelig et alternativ om jeg ikke får til noe nå, men det beste hadde vært å få ordna noe i år, både pga helsen og psyken ved å jobbe der jeg jobber.. Men takk :)

Ville ringt dem og hørt om du kunne få begynne nå :) Jeg har opplevd at de bøyer reglene litt, så man kan få komme inn selvom man er litt for ung. 

 

Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Men det gikk vel bra vel?:)

Det gjorde det :ahappy: Og jeg fikk hilse på deg og Nemi, noe som var veldig koselig! :D 

Nå er jeg derimot utslitt, så det blir sofatjeneste resten av kvelden! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg sendt ut infomail til de på valpelisten, blant annet om at Bris ble bekreftet drektig på ultralyd i dag. :ahappy: Vi så en tydelig fosterblære med ei lita tollerreke inni. Veterinæren mente at hun nok hadde tatt seg på siste parringen, og det er jeg enig i. Så vi har justert det fra 27 dager drektig til 24. Spent på antall og kjønnsfordeling, om alt mot formodning skulle gå bra videre (jeg syns dog jeg har fått min dose av dårlige nyheter og dritt nå så det bør gå fint :aww:  ). 

Da er det bare å komme seg ut på tur med den drektige. Ryggpasienten skal få en litt kortere etterpå. :) 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Det gjorde det :ahappy: Og jeg fikk hilse på deg og Nemi, noe som var veldig koselig! :D 

Nå er jeg derimot utslitt, så det blir sofatjeneste resten av kvelden! 

Kjekt å møte deg også:)

Det blir det nok her også ja! For begge to ser det ut til:teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er det mulig. Hadde lyst til å grave meg et hull og hoppe nedi under ridningen i dag. Skulle prøve en ny hest, en ekstremt dyktig som har gått veldig høye dressurklasser etc. Tenkte at dette går vel fint, blir gøy å prøve en hest som sikkert er veldig lett å ri, for det så jo så lett ut. Yeah right :lol: 
Det var så vanvittig flaut. Det var IKKE lettere! Jeg er vant til hester som tåler folk som gir litt halvdårlige beskjeder, det tålte ikke denne her. Var ikke vits å bli frustrert en gang, han skjønte ikke hva jeg styrte med oppå der, så at det gikk så dårlig er jo bare min feil. Så vi lo alle sammen :lol: Skulle svinge til høyre ved midten av banen for å bare bruke halve, det var lettere sagt enn gjort gitt. Helt i andre enden av banen klarte jeg å svinge, og det var bare fordi han gjorde det automatisk for å følge banen. Neidaså... Øve litt mer først, tror jeg :lol:  

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Ville ringt dem og hørt om du kunne få begynne nå :) Jeg har opplevd at de bøyer reglene litt, så man kan få komme inn selvom man er litt for ung. 

 

Det gjorde det :ahappy: Og jeg fikk hilse på deg og Nemi, noe som var veldig koselig! :D 

Nå er jeg derimot utslitt, så det blir sofatjeneste resten av kvelden! 

Jeg får se hva som skjer med AAP og nav først og fremst.  Akuratt nå er jeg sykemeldt 50% og vil være det en stund til.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betty skrev:

Akkurat nå har jeg sendt ut infomail til de på valpelisten, blant annet om at Bris ble bekreftet drektig på ultralyd i dag. :ahappy: Vi så en tydelig fosterblære med ei lita tollerreke inni. Veterinæren mente at hun nok hadde tatt seg på siste parringen, og det er jeg enig i. Så vi har justert det fra 27 dager drektig til 24. Spent på antall og kjønnsfordeling, om alt mot formodning skulle gå bra videre (jeg syns dog jeg har fått min dose av dårlige nyheter og dritt nå så det bør gå fint :aww:  ). 

Da er det bare å komme seg ut på tur med den drektige. Ryggpasienten skal få en litt kortere etterpå. :) 

Yey! :D

Skal se det blir et drømmekull! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev det i studenttråden, men jeg gjør det her også :D

Jeg er ferdigutdannet Maskiningeniør!!!! Og fikk B på bacheloroppgaven!!!! 

I går ble det mye champagne og annet snacks, så denne dagen tilbringes i sofaen, uten en dritt hengende over meg, sinnssykt deilig.

  • Like 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Paranomia skrev:

Haha, er det mulig. Hadde lyst til å grave meg et hull og hoppe nedi under ridningen i dag. Skulle prøve en ny hest, en ekstremt dyktig som har gått veldig høye dressurklasser etc. Tenkte at dette går vel fint, blir gøy å prøve en hest som sikkert er veldig lett å ri, for det så jo så lett ut. Yeah right :lol: 
Det var så vanvittig flaut. Det var IKKE lettere! Jeg er vant til hester som tåler folk som gir litt halvdårlige beskjeder, det tålte ikke denne her. Var ikke vits å bli frustrert en gang, han skjønte ikke hva jeg styrte med oppå der, så at det gikk så dårlig er jo bare min feil. Så vi lo alle sammen :lol: Skulle svinge til høyre ved midten av banen for å bare bruke halve, det var lettere sagt enn gjort gitt. Helt i andre enden av banen klarte jeg å svinge, og det var bare fordi han gjorde det automatisk for å følge banen. Neidaså... Øve litt mer først, tror jeg :lol:  

Hahaha for en del år siden var jeg hestevakt for min venninnes gamle dressurhest, han hadde gått grand prix klasser i sin ungdom, men var nå en god pensjonist på 18. Jeg red på bane med ham og skulle prøve meg på en travers - han stopper snur på hodet og ser på meg - jeg sverger på at den hesten rulla med øya! :D Så gikk han videre og utførte en perfekt travers... Tydelig at han skjønte at jeg var litt halvinkompetent og trengte litt hjelp :P 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Paranomia skrev:

Haha, er det mulig. Hadde lyst til å grave meg et hull og hoppe nedi under ridningen i dag. Skulle prøve en ny hest, en ekstremt dyktig som har gått veldig høye dressurklasser etc. Tenkte at dette går vel fint, blir gøy å prøve en hest som sikkert er veldig lett å ri, for det så jo så lett ut. Yeah right :lol: 
Det var så vanvittig flaut. Det var IKKE lettere! Jeg er vant til hester som tåler folk som gir litt halvdårlige beskjeder, det tålte ikke denne her. Var ikke vits å bli frustrert en gang, han skjønte ikke hva jeg styrte med oppå der, så at det gikk så dårlig er jo bare min feil. Så vi lo alle sammen :lol: Skulle svinge til høyre ved midten av banen for å bare bruke halve, det var lettere sagt enn gjort gitt. Helt i andre enden av banen klarte jeg å svinge, og det var bare fordi han gjorde det automatisk for å følge banen. Neidaså... Øve litt mer først, tror jeg :lol:  

 

Akkurat nå, Turb skrev:

Hahaha for en del år siden var jeg hestevakt for min venninnes gamle dressurhest, han hadde gått grand prix klasser i sin ungdom, men var nå en god pensjonist på 18. Jeg red på bane med ham og skulle prøve meg på en travers - han stopper snur på hodet og ser på meg - jeg sverger på at den hesten rulla med øya! :D Så gikk han videre og utførte en perfekt travers... Tydelig at han skjønte at jeg var litt halvinkompetent og trengte litt hjelp :P 

Jeg elsker litt slike hester.. Nå hakke jeg prøvd dressur- og spranghester på høyt nivå, men gikk et gangartskurs med islandshest der jeg gikk utlevert en konkurransehest (som hadde gjort det ganske så bra på konkurranse) de nettopp hadde kjøpt til datra, men ingen hadde egentlig brukt han enda på senteret. Men det var jo helt fantastisk! Man endret gangarter bare med hvordan man satt i salen og tøylene kunne man egentlig bare droppe, for han gikk på sjenkler og sete.. 

Overgangen var hard og kjedelig da jeg brukte hobbyhestene som sto hjemme.. 

 

Så den dagen jeg skal ha meg hest igjen, så skal det definitivt vært en med god utdannelse :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

 

Jeg elsker litt slike hester.. Nå hakke jeg prøvd dressur- og spranghester på høyt nivå, men gikk et gangartskurs med islandshest der jeg gikk utlevert en konkurransehest de nettopp hadde kjøpt til datra, men ingen hadde egentlig brukt han enda på senteret. Men det var jo helt fantastisk! Man endret gangarter bare med hvordan man satt i salen og tøylene kunne man egentlig bare droppe, for han gikk på sjenkler og sete.. 

Overgangen var hard og kjedelig da jeg brukte hobbyhestene som sto hjemme.. 

 

Så den dagen jeg skal ha meg hest igjen, så skal det definitivt vært en med god utdannelse :aww: 

Ja Reiko var bare morsom :D fantastisk fin gammel mann. Han er nå pensjonist på en gård på landet 24 år og får gå turer og trene lett og for det meste bare gjøre som han vil! Noe jeg savner med ridinga er den følelsen av at hesten nesten kan lese tankene dine, at man bare flyter avgårde sammen med dem :D Det er ingen følelse som er helt som den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Ja Reiko var bare morsom :D fantastisk fin gammel mann. Han er nå pensjonist på en gård på landet 24 år og får gå turer og trene lett og for det meste bare gjøre som han vil! Noe jeg savner med ridinga er den følelsen av at hesten nesten kan lese tankene dine, at man bare flyter avgårde sammen med dem :D Det er ingen følelse som er helt som den.

Mhm! Det er noe helt annet enn feks en sta fjording som mener turen er over :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Paranomia skrev:

Haha, er det mulig. Hadde lyst til å grave meg et hull og hoppe nedi under ridningen i dag. Skulle prøve en ny hest, en ekstremt dyktig som har gått veldig høye dressurklasser etc. Tenkte at dette går vel fint, blir gøy å prøve en hest som sikkert er veldig lett å ri, for det så jo så lett ut. Yeah right :lol: 
Det var så vanvittig flaut. Det var IKKE lettere! Jeg er vant til hester som tåler folk som gir litt halvdårlige beskjeder, det tålte ikke denne her. Var ikke vits å bli frustrert en gang, han skjønte ikke hva jeg styrte med oppå der, så at det gikk så dårlig er jo bare min feil. Så vi lo alle sammen :lol: Skulle svinge til høyre ved midten av banen for å bare bruke halve, det var lettere sagt enn gjort gitt. Helt i andre enden av banen klarte jeg å svinge, og det var bare fordi han gjorde det automatisk for å følge banen. Neidaså... Øve litt mer først, tror jeg :lol:  

:lol: Bugen min er sånn som gjør som du sier ikke som du mener. Noe som resulterer i mye rart når ryttern ikke har ridd dressur siden hun var 11 år gammel og gikk på rideskole :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, HeleneFS skrev:

Jeg skrev det i studenttråden, men jeg gjør det her også :D

Jeg er ferdigutdannet Maskiningeniør!!!! Og fikk B på bacheloroppgaven!!!! 

I går ble det mye champagne og annet snacks, så denne dagen tilbringes i sofaen, uten en dritt hengende over meg, sinnssykt deilig.

GRATULERER:bananas:

 

 

Fått sovet litt, og nå lager gubben pizza og til dessert er det sjokolade :D Noen ganger jeg er verdens heldigste :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ozzy skrev:

 

Takk for klemmer, dere.  Håper og tror at ting løser seg etterhvert..  Men nå så er jeg bare skikkelig lei av det meste, veit ingenting og veit ikke når jeg veit noe heller.. Går bare og tenker og grubler halve dagen og det er så forferdelig slitsomt.. 

:hug:

Veit litt om hvordan det er å være der du er nå. Det aller vanskeligste for meg var å akseptere at jeg ikke vet ,ikke kan gjøre noe med og bare må vente. Vente på nav, vente på lege, vente på svar, vente på at kroppen skal begynne å fungere igjen. Det eneste jeg kan gjøre er å finne noe som gjør meg glad og bruke tiden min på det og på folk jeg er glad i, så får resten bare komme når det kommer. Det er slett ikke alltid jeg får det til, jeg har ganske mange netter der jeg grubler og gråter. Men jeg prøver å minne meg på at jeg ikke kan kontrollere alt, faktisk så kan jeg kontrollere veldig lite. Og det som er utenfor min kontroll har jeg faktisk ikke energi tilovers til.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

AN er jeg fullstendig utslitt. 5 timer på "jobb", varepåfylling igjen. Denne gangen var det nesten bare store/tunge ting på pallene, så jeg har fått meg en skikkelig treningsøkt. Jeg er knappe 1.60 høy og må jobbe ganske mye for å få stabla store sekker med Lambi-pakker to i høyden oppå hylla helt under taket. Hadde jeg vært smart hadde jeg gitt meg selv en litt mykere start, men jeg er ikke smart og jeg vil ikke begrense meg. Så nå har jeg vondt overalt og vet morgendagen blir morsom. Godt det er lørdag! Har fått pussa litt på monsterklørne til Uno, så imorgen er det klart for grundig børsting og et bad og utover det skal jeg ingenting :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...