Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Den drikker, men ikke nok.  Lar seg klappe og oppsøker kontakt.  

Dere bønder : svampforing?  Er det et alternativ på så små sånne dyr?

Spurte bonden min og han heiser øyebrynene og sa at tar de ikke flasken med engang så tvinger han dem litt så de forstår hvordan man drikker av flaske for det er jo ikke akkurat naturlig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

 

 

Spurte bonden min og han heiser øyebrynene og sa at tar de ikke flasken med engang så tvinger han dem litt så de forstår hvordan man drikker av flaske for det er jo ikke akkurat naturlig.

Ah ok. Den har drukket av flaska,  men ikke mye. Kan hende den drikker mer når den blir tryggere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

:hug: Veldig lov å spise hva man vil :aww: 

 

Løkringer, is, spekepølse og flatbrød er handlet inn, og to plater sjokolade:baby:

1 time siden, SFX skrev:

:console: Jeg blir så forbanna på sjukehus som ikke kan tenke ferdig en tanke og lese hele journalen før de kaller inn pasienten. Pappa opplevde det samme - han var til og med dypt i narkose før de innså at oj, han er operert før, da er det arrvev, det kompliserer ting. Som om det var en jækla statshemmelighet at han var operert før, som de ikke oppdaget før de så arret utvendig. Amatører. 

Hvis jeg var deg, ville jeg ringt i morgen og forklart situasjonen, at dere har lagt opp løypa etter forventet operasjon, planlagt ferie og gjort avtaler som det er umulig å flytte på (NKK kan ikke flytte utstillingen, så du lyver ikke), og at du dessverre er utilgjengelig på den datoen (de har jo ikke noe med hva du skal), og at du kan komme mandagen etter - så hadde du i hvert fall fått med deg utstillingshelga som et plaster på såret.

Juhu! Så bra med et slikt førsteinntrykk, og det er visst normalt å bli sliten. Stå på!

:hug:

Nå skal jeg pakke klær og annet jeg trenger for en langhelg hos familien, så blir det en barselvisitt hos bestevenninna mi og den relativt nyfødte i morgen formiddag, shoppingsrunde med mamma på ettermiddagen, det blir RL-stevne lørdag, shopping med pappa på ettermiddagen, og konfirmasjon på søndagen. Og NÅ skal jeg prøve den fordømrade kjolen, i håp om at den passer. Hadde den ikke passet tidligere i uka, hadde jeg jo ikke fått gjort noe da heller, ingen kan slanke seg på fem dager. Men jeg hadde jo rukket å finne alternativt antrekk... Jaja, 12. time er også en time.

Ikke sant? Jeg blir så imponert over evnen til å komunisere med hverandre, lese en journal, se på CT-bilder (som viste klart og tydelig de potensielle komplikasjonene som kunne dukke opp) og ikke minst høre på pasienten. 
Og jeg har en mage som ser ut som den er påkjørt av en fôrhøster, så at jeg har arr er ikke noen hemmelighet, nei.

Tro meg, jeg "kranglet" alt jeg kunne, men saken er visst at de vil at en svært erfaren kirurg skal ta saken, han som skulle operere i dag er dyktig, men han andre er visst den aller beste. Og på grunn av tidligere historikk så vil de ikke ta i meg om de tror det kan bli komplikasjoner. (inkompetansen deres kostet oss et barn) Men han er så fullbooket fremover at han hadde egentlig ikke tid før langt utpå høsten. 
Men de fikk klemt meg inn fordi jeg har en del plager, samt at jeg MÅ være ferdig grodd innen 1.august, for da begynner jeg på jobb og på grunn av ulønnet permisjon har jeg ikke rett på sykepenger. (Ikke har jeg samvittighet til å la jobben i stikken heller, de har for lite bemanning allerede da begge dyrepleierne ble smelt på tjukka samtidig, med termin samme dag:lol:)


Men jeg griner, banner og raser, og legger planer.
Jeg SKAL på utstilling om jeg så skal krype rundt i ringen:aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Perfect Image skrev:

 

 

Spurte bonden min og han heiser øyebrynene og sa at tar de ikke flasken med engang så tvinger han dem litt så de forstår hvordan man drikker av flaske for det er jo ikke akkurat naturlig.

 

14 minutter siden, Mud skrev:

Ah ok. Den har drukket av flaska,  men ikke mye. Kan hende den drikker mer når den blir tryggere :)

 

På skikkelige vrangpeiser bruker vi også sondeforing bare for å tvinge i de mat, til de skjønner dette med flaska.. 

Ellers ville jeg ha forsikret meg med folk som kunne dette om de bør ha søtet eller syrnet melk.. Da dette kan gi mageproblemer.. I tillegg bør de ikke få vann rett etter melk, når man begynner å fase ut melka, for det kan også gi mageproblemer siden melka da ikke vil reagere med magesyren på samme måte og da klumpe seg.. 

I tillegg ville jeg ha kjøpt en viltsten på FK, slik at han kunne slikke på den hvis den ville for vitaminer og mineraler.. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Mud skrev:

Den drikker, men ikke nok.  Lar seg klappe og oppsøker kontakt.  

Dere bønder : svampforing?  Er det et alternativ på så små sånne dyr?

Ingen bonde, men tatt imot mange kalver. Er den så ung at den har utrolig sterk sugerefleks ennå?? Prøv i stikk fingrene i litt melk og se om den suger på de, det kan ta en liten stund, men pleier å være veldig enkelt å lære de å drikke av bøtte ved å gradvis stikke hånda lenger og lenger ned i bøtta.. Viktig at melka har riktig temperatur da. :ahappy: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

 

På skikkelige vrangpeiser bruker vi også sondeforing bare for å tvinge i de mat, til de skjønner dette med flaska.. 

Ellers ville jeg ha forsikret meg med folk som kunne dette om de bør ha søtet eller syrnet melk.. Da dette kan gi mageproblemer.. I tillegg bør de ikke få vann rett etter melk, når man begynner å fase ut melka, for det kan også gi mageproblemer siden melka da ikke vil reagere med magesyren på samme måte og da klumpe seg.. 

I tillegg ville jeg ha kjøpt en viltsten på FK, slik at han kunne slikke på den hvis den ville for vitaminer og mineraler.. 

De har tvangsforet den med sprøyte . Den får lunken kumelkerstatning etter anbefaling fra folk som har greie på det visstnok. 

Akkurat nå, Jeas_89 skrev:

Ingen bonde, men tatt imot mange kalver. Er den så ung at den har utrolig sterk sugerefleks ennå?? Prøv i stikk fingrene i litt melk og se om den suger på de, det kan ta en liten stund, men pleier å være veldig enkelt å lære de å drikke av bøtte ved å gradvis stikke hånda lenger og lenger ned i bøtta.. Viktig at melka har riktig temperatur da. :ahappy: 

Aner ikke egentlig.  Den drikker litt , men er nok litt stresset.  

Langedrag og viltnemnda er i dialog om kalven. Viltnemnda sier den ikke kan krysse kommunegrensa pga et virus i Nordland,  Langedrag mener den kan utredes for viruset og fraktes.  Uansett er de bare interesserte hvis det er kvige desverre :( Er det virkelig okse  ( som det virkelig ser ut til ) får vi prøve bjørneparken. Hvis ikke kan det hende den må avlives.  

Enn så lenge er kalvens nåværende oppholdsted hemmelig.  Vi stoler ikke helt på noen som syntes det var smart å la en  desperat elgkalv oppholde seg ved et hull i gjerde ved E18 i 13 -14 timer for så å jakte på den.  Sorry ass, det er slett arbeid.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hjelpes. Rallykurs med Bizi.

Bikkja var så heit i toppen at hun nesten fløy. Det tok bare et par timer å lande. Det tok helt av.

Og jeg fikk ikke utdelt mest tålmodighet i verden akkurat, men vi kom oss da gjennom på et vis.

Hvis jeg er litt flinkere til å trene framover, så går det garantert bedre.

Så der fikk jeg igjen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Juhu! Så bra med et slikt førsteinntrykk, og det er visst normalt å bli sliten. Stå på!

Takk :)  Forståelsesfull  Bonde, som kjenner meg litt bedre enn jeg vil inrømme avogtil, så han ordnet barn og middag, mens jeg tok med meg Hottie under dyna i 3 timer :lol:  

 

Nå har jeg og Lupin vært på torsdagstur, var bare meg og han da, men tur ble det. Burde jo snudd og gått opp og henta de to andre så de og fikk være med, men han trenger litt alenetid :wub:   Kaniner og hester har fått sitt, jeg har havna i sofaen og lurer på om jeg fortjener en kopp, eller tre, kakao i dag :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

De har tvangsforet den med sprøyte . Den får lunken kumelkerstatning etter anbefaling fra folk som har greie på det visstnok. 

Aner ikke egentlig.  Den drikker litt , men er nok litt stresset.  

Langedrag og viltnemnda er i dialog om kalven. Viltnemnda sier den ikke kan krysse kommunegrensa pga et virus i Nordland,  Langedrag mener den kan utredes for viruset og fraktes.  Uansett er de bare interesserte hvis det er kvige desverre :( Er det virkelig okse  ( som det virkelig ser ut til ) får vi prøve bjørneparken. Hvis ikke kan det hende den må avlives.  

Enn så lenge er kalvens nåværende oppholdsted hemmelig.  Vi stoler ikke helt på noen som syntes det var smart å la en  desperat elgkalv oppholde seg ved et hull i gjerde ved E18 i 13 -14 timer for så å jakte på den.  Sorry ass, det er slett arbeid.  

 

Hør med polar zoo(?) også? Var det ikke der noen luringer felte en okse på innsiden av gjerdet i fjor? Trenger sikkert ny okse, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Hør med polar zoo(?) også? Var det ikke der noen luringer felte en okse på innsiden av gjerdet i fjor? Trenger sikkert ny okse, da :P

Tenkte på det , men litt langt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SFX skrev:

Det er et slit med sånn ferie... :D

Ja, fysj! Vi endte opp med en runde på begge stasjonene forøvrig :lol: 

9 timer siden, Belgerpia skrev:

Hadde jeg egentlig planer om å levere fra meg Leah, nygredd, bada og blåst - men jeg tror ikke jeg orker å styre med det etter kveldsstevne i dag, så da blir hun returnert i samme stand som hun kom *sorry* . Driver å lurer på om jeg skal forsøke å kle ut frallen så de tar med seg feil hund :)

Vi tar Leah vi, i samme stand som vi leverte henne i :aww::P 

6 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det der er akkurat hva jeg ville sagt om beardis. Hadde det ikke vært for pelsen så hadde det ikke vært noen tvil om at jeg hadde fortsatt med den rasen. Når det gjelder det med å børste jevnlig og grundig så har jeg samme forhold til det som til å holde huset rent og ryddig og hagen fri for ugress. Ok, dyrevelferd kommer inn i bildet her, det gjør jo at man gidder, men pelsarbeid henger liksom over meg hele tiden, og blir alltid utsatt litt lenger enn det burde. Jo, det er verd det, jeg elsker elsker elsker beardiser, men litt lei av den evindelige dårlige samvittigheten.

Hadde jeg fått puddel med en annen pelstype, så hadde jeg hatt det. Men man får vel bare bite det i seg og leve med pelsstellet, jeg veit ikke om noe godt alternativ til puddel i hvert fall :)

--

@Ganzie Jeg skjønner at det er kjipt, men det er snakk om helsa di, og den er viktigere enn en sommerferie eller en hundeutstilling? Du er vel forholdsvis ung enda, du skal leve med den kroppen i mange år til, da er det greit at de gjør jobben ordentlig når de skal gjøre den? 

@Mud Krysser fingrene for at alt elgkalven utsettes for nå, er verdt det til slutt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mud skrev:

 

Enn så lenge er kalvens nåværende oppholdsted hemmelig.  Vi stoler ikke helt på noen som syntes det var smart å la en  desperat elgkalv oppholde seg ved et hull i gjerde ved E18 i 13 -14 timer for så å jakte på den.  Sorry ass, det er slett arbeid.  

 

Kjenner jeg var virkelig oppgitt over det der. Jeg må innrømme at i motsetning til resten av sonen så er jeg ikke "aaaaw goshomei" på kalven, og syns den kan like gjerne avlives med engang (på formiddagen idag altså :P ). Synes det var utrolig dårlig gjort av viltnemda å la kalven gå i så mange timer på den måten, i et hull i gjerde ved e18 istedenfor å gjøre enden på lidelsene asap på den stakkars kalven.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Kjenner jeg var virkelig oppgitt over det der. Jeg må innrømme at i motsetning til resten av sonen så er jeg ikke "aaaaw goshomei" på kalven, og syns den kan like gjerne avlives med engang (på formiddagen idag altså :P ). Synes det var utrolig dårlig gjort av viltnemda å la kalven gå i så mange timer på den måten, i et hull i gjerde ved e18 istedenfor å gjøre enden på lidelsene asap på den stakkars kalven.

Jeg er enig med deg.Men når de ikke avlivet den når de burde ha gjort det så er det forsøket verdt !!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står en norskregistret bil utenfor her :o Ingen av "oss" nordmenn som vet hvem det er sin, og vi er så nyskjerrige :lol: 

Vi har eksamen i morgen 7.30 så kanskje på tide å hoppe i dusjen og komme seg i seng? Burde egentlig dusje bikkja, men hun får stinke til i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Det står en norskregistret bil utenfor her :o Ingen av "oss" nordmenn som vet hvem det er sin, og vi er så nyskjerrige :lol: 

Vi har eksamen i morgen 7.30 så kanskje på tide å hoppe i dusjen og komme seg i seng? Burde egentlig dusje bikkja, men hun får stinke til i morgen :P

REGNR til 2282 :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne det er umulig å vite enda :P

Den har allerede blitt menneskekjær da. Det var visst verre å være alene og forlatt i verden enn å måtte omgåes folk. Den roper når de går fra den. Stakkars. ..

 

@Perfect Image jepp, det var det som ble problemet for oss også. Vi ringte til slutt og purret de opp fordi de ikke kom , og da fikk vi beskjed om at de skulle ta det etter stengetid.  Vi stenger kl 22. 

Hadde de kommet med en gang vi ringte hadde den vært lett å skyte og den hadde ikke løpt panisk rundt og lett etter mammaen alle de timene. Det skulle vært unødvendig ar private må sette opp vakt ved et stort hull i gjerdet når viltnemnda visste om hullet ( og sannsynligvis om kalven) fra elgpåkjørselen grytidlig i morges.  Menneskeliv kunne også gått tapt.  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev: Det står en norskregistret bil utenfor her [emoji33] Ingen av "oss" nordmenn som vet hvem det er sin, og vi er så nyskjerrige [emoji38] 

Vi har eksamen i morgen 7.30 så kanskje på tide å hoppe i dusjen og komme seg i seng? Burde egentlig dusje bikkja, men hun får stinke til i morgen [emoji14]

REGNR til 2282 :aww: 

Haha, ja orker bare ikke lade den Norske telefonen [emoji38]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 2ne skrev:

 

Hadde jeg fått puddel med en annen pelstype, så hadde jeg hatt det. Men man får vel bare bite det i seg og leve med pelsstellet, jeg veit ikke om noe godt alternativ til puddel i hvert fall :)

 

Jeg sliter veldig med å finne en erstatning for beardis også, tror jeg har vært gjennom alle 450 (eller hvor mange det er nå, hvor mange er det nå?) raser forlengs og baklengs fjorten ganger. Det er noen raser jeg kunne tenkt meg, helt til Symra kommer og legger seg inntil meg, 100% snill og med 100% myk pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...