Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

2 timer siden, Mud skrev:

Det går en elgkalv her og roper på mammaen sin. Liten sak. Moren ble påkjørt i dag tidlig.  Viltnemnda kommer og tar den i kveld, de vil at det skal være litt rolig og nå har den gjemt seg nedi grøfta så ingen kunder stresser den. 

Jeg får så vondt av den og har så lyst til å ringe langdrag e.l i håp at de vil ha den og får tak i den før viltnemnda :(

 

Jeg får vondt langt inn i sjela av sånt og håper veldig på Langedrag!!!!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Toril skrev:

Jeg får vondt langt inn i sjela av sånt og håper veldig på Langedrag!!!!!

Me too..

Det var hjerteskjærende når den gikk rundt og rundt og ropte etter mammaen sin :(

 

Sliten nå. 

20160609_153150-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 2ne skrev:

Det er litt styr med puddelpels, det er den største ulempen med rasen, syns jeg. Men så lenge man børster jevnlig og fjerner kvist og kvast og annen drit de samler i pelsen sin etterhvert som det kommer, så blir det ikke så galt. Det er bare det å gidde å gjøre det :P 

God bedring :)  

Det der er akkurat hva jeg ville sagt om beardis. Hadde det ikke vært for pelsen så hadde det ikke vært noen tvil om at jeg hadde fortsatt med den rasen. Når det gjelder det med å børste jevnlig og grundig så har jeg samme forhold til det som til å holde huset rent og ryddig og hagen fri for ugress. Ok, dyrevelferd kommer inn i bildet her, det gjør jo at man gidder, men pelsarbeid henger liksom over meg hele tiden, og blir alltid utsatt litt lenger enn det burde. Jo, det er verd det, jeg elsker elsker elsker beardiser, men litt lei av den evindelige dårlige samvittigheten.

Ellers har dagen vært veldig full av utfordringer, men hittil har alt gått veldig fint! Litt stolt over et par av de tingene jeg har fiksa, det må jeg tilstå. :ahappy:

Hunder turet etter møte, snart avgårde til nytt møte. Pelstrynene sier at det er ok, siden jeg har fri de neste tre dagene, de er hundene sine fra morgen til kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å drepe en motorsyklist idag..  Lå i 80 og noe opp en bakke og plutselig er han foran meg i mitt kjørefelt, han kjørte forbi bilen foran seg i sving i en nedoverbakke med fartsgrense på 80. Jeg bråbremsa og svingte automatisk mot grøfta, kunne kjørt ut hvis jeg ikke hadde fått retta opp bilen med en gang.. Blei så vanvittig forbanna, hadde jeg ikke fulgt med hadde enten jeg kjørt på han, eller så hadde han kjørt inn i bilen han kjørte forbi..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

 

I kveld skal jeg og Bizi på rallykurs, jeg er stup trøtt og i dårlig humør. Håper det er interessant, og at humøret stiger i takt med middagen som inntas.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kjenner at jeg bare blir mer og mer sur fordi alt jeg går glipp av. Stakkars Prima kan jo ikke for det. Dyrt ble det au, dritt. 

Knurr, nei tror det blir en trøstaften i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt pratet om børsting og å nå inn til huden fikk meg til å ta frem DEN STORE BØRSTEN selv om Uno hater den. Han liker å bli børstet med karden, den er liten og har gummiknotter på tuppene. Men jeg ble usikker på om den egentlig tok skikkelig. Så nå er han børsta, noen kilo underull lettere og meget fornærma. Heldigvis var han trøtt etter tur så etterhvert ble han for trøtt til å bite. Nå gjenstår det bare et grundig bad med balsam for å lette litt på flokene innerst, og klostell. Litt usikker på om jeg orker flere kamper i dag... Nå sover han uansett, et par timer ro hadde gjort seg for oss begge.

Trøtt, vondt i kroppen og litt ensom. Trøster meg med kakao i største koppen jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bananen skrev:

Jeg drømte om kullsyremaskin i natt! Det var en skikkelig duell mellom Aqvia og SodaStream. Jeg kjente bare forsåvidt til Aqvia fra før, men så hadde ei venninne av meg en kullsyremaskin fra SodaStream i går hun serverte fra. Så nå vil jeg kanskje ha en kullsyremaskin (drømmer er ment til å bli sanne, sant? Eller kanskje de bare kan forbli en drøm). :lol: Klare seg med Taffelvann og saft! Hmh.

Jeg fikk SodaStream til jul. Spart mange kroner på å ikke kjøpe dyre drikker. Er ikke så sundt for tennene med kullsyre, men det er ikke sagt og brus heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
Akkurat nå, Tricolor skrev:

Jeg fikk SodaStream til jul. Spart mange kroner på å ikke kjøpe dyre drikker. Er ikke så sundt for tennene med kullsyre, men det er ikke sagt og brus heller.

På hvilken måte er ikke kullsyre bra for tennene? Drikker selv Farris Bris pga dette er syrenøytralt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yellow skrev:

På hvilken måte er ikke kullsyre bra for tennene? Drikker selv Farris Bris pga dette er syrenøytralt. 

For noen år siden var det mye snakk om at kullsyre skader tennene, men det stemmer ikke. Det er fortsatt tilsatt sukker eller tilsatt smak som er skadelig.

http://www.klikk.no/helse/doktoronline/tannhygiene/kullsyre-i-drikke-1657617.ece

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på hjemmesider til oppdrettere av sheltie, border collie og toller. Åhh. Så vanskelig å bli enig med seg selv ang valg av rase på neste hund. Digger border collier, men hadde vært kjekt med en hund som er litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Må også regne med at pelsen barberes - sånn i fall du har tenkt å stille ut pelsen :) 

Aha! Det var jo logisk egentlig! Vi får se hva de blir enig om, vet ville først ha en second opinion, og når jeg var sist var hun alene på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnkiogBonita skrev:

Sitter å ser på hjemmesider til oppdrettere av sheltie, border collie og toller. Åhh. Så vanskelig å bli enig med seg selv ang valg av rase på neste hund. Digger border collier, men hadde vært kjekt med en hund som er litt mindre.

Toller er vel ikke mindre enn BC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fortsatt ikke fanget inn. De tar det veldig rolig og forsiktig.  

Jeg måtte hjem å lufte bikkjer , på sommeravslutning i bhg og tilbake til bikkjene. 

Venter spent på å høre om de får tak i den!

 

Edit: det var jeg som satte i gang hele "redd elgen! " kampanjen , og nå sitter jeg hjemme og holder hunder med selskap i mens sambo og kollegaer fyker rundt i skogen :lol:

Samme med flaggermusen.  Jeg satte det i gang : og dro.  Og hønsehauken. .. :lol:

Men noen må nesten hjem til bikkjene.  

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Tricolor skrev:

Jeg fikk SodaStream til jul. Spart mange kroner på å ikke kjøpe dyre drikker. Er ikke så sundt for tennene med kullsyre, men det er ikke sagt og brus heller.

Nei, jeg drikker ikke mye brus i det hele tatt. Og sjeldent kullsyreholdig mineralvann. Men det er jo så fresht og fint i varmen nå enn boblevann. :aww:

@Yellowhttp://www.dinside.no/837278/er-kullsyre-farlig-for-tennene

Farris Bris er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kjenner at jeg bare blir mer og mer sur fordi alt jeg går glipp av. Stakkars Prima kan jo ikke for det. Dyrt ble det au, dritt. 

Knurr, nei tror det blir en trøstaften i dag. 

Men når er steinene? Er det ikke bare to ukers karenstid? Vannhale varer jo gjerne bare to-tre dager, og jeg vil ikke akkurat si at hunden er dopa eller får noen fortrinn av å ha gått på metacam ett par dager. .. hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke skrevet om det på nett, og dratt på stevnene. ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...