Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Tror jeg er mer sliten enn bikkja etter lydighetskurs, og han er sliten. Har vært flink da, vi tok for oss sitt og bli med masse forstyrrelser siden hele kurset vandra rundt hverandre på en gressplen. Flink gutt selv om det er andre kurskveld og mange nye hunder, de fleste har gått valpekurs sammen så hundene er vant til å være på trening sammen. På et tidspunkt gikk det ei lekker lita collietispe forbi rett bak ham, han snudde hodet og fulgte med på henne før han snudde seg tilbake til meg- uten å bryte dekk i det hele tatt :ahappy: Fikk selvsagt superbelønning med leke :ahappy:

Uno og gubben delte en sandwich-is på vei hjem, vi kom ikke på før etterpå at det er kakao i kjeksen. I innholdsfortegnelsen står det ingenting om hvor mye kakao det er, men ut fra utregninger jeg har funnet på nett burde det vel gå greit med kjeksen til en halv sandwich til en 12-kilos hund? Han er seg selv, sliten og tørst men det er ganske naturlig etter trening i sola og mye godbiter.

Brukte forresten oppskrift jeg fant her og lagde godbiter av kyllingkjøttdeig og finrevet gulrot som jeg tørka i ovn, han elsker dem :P

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat nå, laikamor skrev:

Har ståltråd bak tennene etter tannregulering da jeg var 13. Den nede løsnet for ca 3år siden, så jeg dro den ut selv. Nå under middagen løsnet den oppe og, men bare på en side. Amdre siden sitter kjempegodt fast, så nå er ståltråden bare i veien, og jeg får den ikke ut..

Har aldri hatt tannregulering, men ville ikke tannlegen fjernet alt om man fjerner tannreguleringen ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Har aldri hatt tannregulering, men ville ikke tannlegen fjernet alt om man fjerner tannreguleringen ...?

Nei, de strengene har man sittende så lenge de henger.. Men når de løsner, fjerner man dem.. Dette for å gi støtte lengst mulig for et best mulig resultat.. Jeg har mine enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Krutsi skrev:

Nei, de strengene har man sittende så lenge de henger.. Men når de løsner, fjerner man dem.. Dette for å gi støtte lengst mulig for et best mulig resultat.. Jeg har mine enda..

 

4 minutter siden, Meg skrev:

jeg hadde sånn ståltråd bak tennene i flere år. 

Oi, det visste jeg ikke. Jeg trodde det var logisk å fjerne hele sulamitten når man fjerner reguleringen. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det snart middag på meg - fine folk spiser sent :aww:  Gikk ned for telling da jeg kom hjem, starta på middag og konkluderte med at det ikke gikk og tusla til sengs. Stod opp, ut til kaniner, ordne der mens Bonden la snuppa og så overta legging for han så han kom seg i fjøset. Nå kjennes det us som mat kan være en brukbar ide :ahappy: Barnet sover søtt :wub:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Da blir det snart middag på meg - fine folk spiser sent :aww:  Gikk ned for telling da jeg kom hjem, starta på middag og konkluderte med at det ikke gikk og tusla til sengs. Stod opp, ut til kaniner, ordne der mens Bonden la snuppa og så overta legging for han så han kom seg i fjøset. Nå kjennes det us som mat kan være en brukbar ide :ahappy: Barnet sover søtt :wub:

 

Nattmat kaller jeg det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Krutsi skrev: Nei, de strengene har man sittende så lenge de henger.. Men når de løsner, fjerner man dem.. Dette for å gi støtte lengst mulig for et best mulig resultat.. Jeg har mine enda..

 

4 minutter siden, Meg skrev: jeg hadde sånn ståltråd bak tennene i flere år. 

Oi, det visste jeg ikke. Jeg trodde det var logisk å fjerne hele sulamitten når man fjerner reguleringen. :lol:

Dette er nok de strengene som legges bak for å holde ting på plass etter at selve reguleringen er tatt av. Når tennene har stått i spenn så lenge trenger de litt tid for å "sette" seg igjen :)

Jeg har også mine enda etter 6 år.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En omgang hagearbeid unnagjort i dag også. Nå skal jeg se Indiske somre, det er en fin serie synes jeg. Symra sin oppdretter viser fram blå tispevalper som ennå ikke er solgt på FB. Heldigvis synes jeg den ene så litt slapp ut i overlinja og den andre var litt stuttbeint. Da fikk jeg sjelefred igjen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SFX skrev:

Åh, så vondt, og i den alderen bruker jo ungene å snakke om hva de skal i ferien og hva de gjorde i ferien. Jeg husker på barneskolen, de første dagene etter sommerferien så ble ferieturene en del av pensum - pek på kartet hvor du var på ferie, lære om kilometer og hvor lang tid det tar å kjøre et sted, lære seg å fortelle om noe foran hele klassen, også videre.

Vet du, det her er skolen min skikkelig flink på, jeg håper det er likt andre steder også. Vi tar aldri opp hva ungene har gjort i ferien  felles i klassen, nettopp fordi ikke alle har de samme mulighetene. 

16 minutter siden, Pixie skrev:

Uno og gubben delte en sandwich-is på vei hjem, vi kom ikke på før etterpå at det er kakao i kjeksen. I innholdsfortegnelsen står det ingenting om hvor mye kakao det er, men ut fra utregninger jeg har funnet på nett burde det vel gå greit med kjeksen til en halv sandwich til en 12-kilos hund? Han er seg selv, sliten og tørst men det er ganske naturlig etter trening i sola og mye godbiter.

NULL stress. Er bikkja sånn som blir dårlig i magen, hadde jeg vært mer bekymret for fløteisen. :lol:  

 

Broren til Musikeren vil gjerne få ha bursdagsfest hos oss. Vi har nydelig veranda og fin leilighet, så det er jo forståelig, men det er snakk om å møtes på et gourmetburger-sted klokka 21, og så fest etterpå... Jeg er ikke sånn voldsomt keen på å ha nach her, kjenner jeg :hmm: Og det er jo det det blir når vi er sånn 10-20 folk som skal møtes og spise et sted og så dra til noen etter det. Musikeren synes det er helt greit... Vi får snakke om det i morgen når han kommer hjem. Nå har jo ikke han vært hjemme siden fredag formiddag, og kommer ikke hjem før etter jobb i morgen, og han har vært kjempeopptatt frem til det, og jeg SAVNER HAM :P Ulempen med å ha en mann som er såpass opptatt, det er faktisk ikke deilig å være alene hjemme flere dager :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Meg skrev:

jeg hadde sånn ståltråd bak tennene i flere år. 

Jeg har mine ennå etter 20 år snart. Spurte om å få ta den av, men ble anbefalt å beholde den resten av livet, hvis ikke vil tennene etterhvert kunne havne i feil posisjon igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bananen skrev:

Oi, det visste jeg ikke. Jeg trodde det var logisk å fjerne hele sulamitten når man fjerner reguleringen. :lol:

Det trodde jeg også :lol:. Dvs jeg har vel aldri reflektert over hva man gjør med reguleringer liksom :lol: 

Har vi brukt kvelden til litt lp-trening - og det er litt frustrerende å trene med en hund som kun har to gangarter: gå og trav... galoppere, nei sånt driver man da ikke med med mindre Willy er tilstede og kan plages :aww:. Også kjørte jeg bort på skytebanen slik at vi får trent LITT skudd før vi skal gå MH. Kan jo være greit at prinsessa har hørt at det skytes litt nærmere enn det hun vanligvis hører liksom. Hun tok det ganske greit, var litt nysgjerrig, men godbitsøk trumfet skuddene i hvert fall :)

Også har jeg fått noen saftige myggstikk i nakken... det var teit å gå ut for å rydde kratt og gress uten myggspray i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Krutsi skrev:

Da ringer man en tannlege i morgen..

Jeg klarte å få den ut til slutt :) Eller, tror det sitter en liten bit igjen, men den er "innepakket" i lim, så ingen skarpe kanter. Da får den bare være.

37 minutter siden, Bananen skrev:

Har aldri hatt tannregulering, men ville ikke tannlegen fjernet alt om man fjerner tannreguleringen ...?

Man fjerner hele reguleringen, men så limer de på ståltråd på baksiden av tennene for å holde på plass. Min tenner har flyttet seg etter jeg tok av reguleringen, selv med ståltråd på. Men ståltråden hang dårlig, så de siste årene hang kun i hver sin tann på siden, og var løsnet mellom. Syns det var på tide at den kom ut nå, har gått med den i sånn 8-9år nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å dra på butikken å kjøpe kvikk lunsj. Butikken er åpen litt til, så får tenke på det...

 

Trodde egentlig at hjemmehjelpen kom til å komme av seg selv. At første gangen ble avtalt, men at de neste gangene ble på de intervallene som jeg har fått innvilget. Enten så har de glemt meg, eller så må jeg ringe hver gang.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Har lyst å dra på butikken å kjøpe kvikk lunsj. Butikken er åpen litt til, så får tenke på det...

 

Trodde egentlig at hjemmehjelpen kom til å komme av seg selv. At første gangen ble avtalt, men at de neste gangene ble på de intervallene som jeg har fått innvilget. Enten så har de glemt meg, eller så må jeg ringe hver gang.  

 

Høres merkelig ut at du skal måtte ringe hver gang, men ring dem i morgen og sjekk. Normalt kommer hjemmehjelp til avtalt tid siden de har en dagsplan å følge for å rekke alt de skal. 

 

Mett.no. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen har ligget på lading i absolutt hele dag, og er ennå ikke ferdig. Den er helt klart moden for utskiftning, men jeg synes det er så forbaska, for den er ikke gammel! Er nesten så en skulle kjøpt en dum-phone igjen i steden, for de varer lenge! Men det er så mye jeg trenger smart-phone til :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen har ligget på lading i absolutt hele dag, og er ennå ikke ferdig. Den er helt klart moden for utskiftning, men jeg synes det er så forbaska, for den er ikke gammel! Er nesten så en skulle kjøpt en dum-phone igjen i steden, for de varer lenge! Men det er så mye jeg trenger smart-phone til :/ 

Evt bytte batteri om det ikke er iCrap?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guess what? Man må faktisk trykke på knappen på oppvaskmaskinen for at den skal starte - holder  ikke å putte i såpe og lukke den igjen :aww:  Jeg driver med superenkel forskning, fikk samme resultat med vaskemaskina :lol:  Neinei, jeg er ikke distré - nekter. :aww: 

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Raksha skrev:

Høres merkelig ut at du skal måtte ringe hver gang, men ring dem i morgen og sjekk. Normalt kommer hjemmehjelp til avtalt tid siden de har en dagsplan å følge for å rekke alt de skal. 

 

Mett.no. :aww:

 

Må gjøre det. Håper det ikke er så jeg må ringe hver gang.

 

Ble ingen klikk lunsj, kanskje i morgen :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN er jeg godt fornøyd etter en fin kveld tilbrakt med godt selskap! :) Avslutta med ukas episode game of thrones. Heldigvis ikke en grusomt brutal episode denne gangen, det kunne ødelagt stemninga :P

Det er meldt 28 grader i morgen. Det er varmt, det... På en skala fra 1-10, hvor gal tror dere folk synes jeg er om jeg går naken på jobb i morgen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Raksha skrev:

Guess what? Man må faktisk trykke på knappen på oppvaskmaskinen for at den skal starte - holder  ikke å putte i såpe og lukke den igjen :aww:  Jeg driver med superenkel forskning, fikk samme resultat med vaskemaskina :lol:  Neinei, jeg er ikke distré - nekter. :aww: 

 

Hehe jeg må skru på vanntilførselen i tillegg på kjøkkenkranen.   Hatt det sånn i et halvt år men klarer fortsatt ikke huske det hver gang :lol:

Må trykke på baksiden, glemmer jo det!  Men er vist lurt sier Rørlegger'n så da er det vel det :lol:  

image1.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...