Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
1 minutt siden, Lillekrapyl skrev:

Mail fra Klarna om at jeg har betalt 1351,- for mye, på en faktura pålydende 1376,-.

Hvordan ialle dager har jeg klart det.. :blink:

Antakelig ved å betale 2 ganger.  Det har jeg og klart flere ganger :P 

Våknet for en halvtime siden. Fatter ikke hvordan det er mulig jeg... vekkerklokke er på og alt, men neida. 

Ting tar litt mindre tid enn sist uke da. Det er jo en fordel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

15 minutter siden, Siri skrev:

Ungdommen nå til dags altså... bruk en nøtteknekker, men ungdommen har vel ikke sånt heller i hus :aww:    :lol: 

Selvfølgelig har vi ikke nøtteknekker, rørtang fungerer jo til sånt :lol:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Siri skrev:

Ungdommen nå til dags altså... bruk en nøtteknekker, men ungdommen har vel ikke sånt heller i hus :aww:    :lol: 

Hva med de av oss med utradisjonell nøtteknekker :aww:  Vi har en kule av stein som står fast i et stativ (man kan føre steinen opp og ned i stativet) som igjen står fast på en treplate med et søkk i seg. Vil man ha en nøtt så legger man nøtten på treplaten og slipper kulen, vips så er nøtten knust :aww: kan derimot ikke brukes til så mye annet enn å knuse ting :lol: 

 

Dette var tidene dårligste forklaring :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Hæ,  er det vanlig? Fikk aldri det jeg, aldri hørt om det en gang. :P Fikk en gjennomsiktig plate/gom, som jeg mistet på vei fra reguleringstannlegen og hjem :lol: Så den ble altså ikke brukt. :P Jeg tror tennene mine flyttet noe på seg første tiden, men ikke så mye at det er synlig. 

------

Så fint vær i dag!! Må kjøpe solkrem :D

Tror man får enten sånn ståltråd, eller at man må gå med sånn plate.. Venninna mit fikk sånn plate. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prima er søt:wub: Hun lusker seg inn, og legger seg kjempestille- så når jeg "oppdager" henne og sier: Prima, du kan være ute. Så løfter Prima på hodet med minen: What:blink: Prima- ja hvor er hun blitt av?? Ja for du mener ikke meg???:icon_confused:

 

Ellers lurer jeg på hvorfor det er aske i Vomoghundemat?

Nu opp og hopp!!! Og Prima ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ozzy skrev:

Selvfølgelig har vi ikke nøtteknekker, rørtang fungerer jo til sånt :lol:

Det ante meg jo :lol: 

5 minutter siden, Snoffe skrev:

Hva med de av oss med utradisjonell nøtteknekker :aww:  Vi har en kule av stein som står fast i et stativ (man kan føre steinen opp og ned i stativet) som igjen står fast på en treplate med et søkk i seg. Vil man ha en nøtt så legger man nøtten på treplaten og slipper kulen, vips så er nøtten knust :aww: kan derimot ikke brukes til så mye annet enn å knuse ting :lol: 

Dette var tidene dårligste forklaring :lol:

:lol: Sånn helt ubrukelig til viktige ting som IKKE går på å knuse nøtter ja :lol: 

Er jeg jæskla sulten... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det ante meg jo :lol: 

:lol: Sånn helt ubrukelig til viktige ting som IKKE går på å knuse nøtter ja :lol: 

Er jeg jæskla sulten... 

Jeg og! Og det er over en time til lunsj!!! Jeg må lære meg til å ikke skippe frokost, tror jeg :aww: 

 

Ellers er en vanlig nøtteknekker ganske lurt å  ha i hus, i hvert fall hvis man av og til sliter litt med hendene (eller bor med mannfolk som skal vise hvor sterke de er.....). Hos min mor er vel det et av redskapene på kjøkkenet som brukes mest, men så har hun mye vondt og mangler krefter til å åpne nye flasker og glass og mye annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malinka skrev:

Jeg og! Og det er over en time til lunsj!!! Jeg må lære meg til å ikke skippe frokost, tror jeg :aww: 

 

Ellers er en vanlig nøtteknekker ganske lurt å  ha i hus, i hvert fall hvis man av og til sliter litt med hendene (eller bor med mannfolk som skal vise hvor sterke de er.....). Hos min mor er vel det et av redskapene på kjøkkenet som brukes mest, men så har hun mye vondt og mangler krefter til å åpne nye flasker og glass og mye annet. 

Enklere liv (og hjelpemiddelsentralen) har gode hjelpemidler når en sliter på fast basis. Både rørtang og nøtteknekker er kjekke saker, men hvis en vil ha noe anna til å åpne flasker så finnes det altså. Også til syltetøyglass (i stedet for skje under kanten) og hermetikkbokser med sånn ring til å dra i :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Lillekrapyl skrev: Mail fra Klarna om at jeg har betalt 1351,- for mye, på en faktura pålydende 1376,-.

Hvordan ialle dager har jeg klart det.. :blink:

[emoji52] Ryddig av dem å si ifra da [emoji14]

Passer veldig greit da! Ikke akkurat rik denne mnd..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på low fodmap-diett! Lei av å ha konstant vondt i magen i perioder. Tåler jo fader ingenting :P Det jeg blir aller oftest syk av er vannmelon, og det er selvfølgelig også det beste jeg vet! :gaah:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg er så lykkelig at jeg ikke har ord. Vi mistet Bia (en villkatt som bodde her i rundt ett og et halvt år før hun forsvant) for ca 7 mnd siden. For tre dager siden fikk jeg en telefon om at hun var funnet, jeg slet egentlig litt med å tro på det må jeg innrømme :P Men jaggu var det ei som hadde matet henne i en mnd. Satt ut fangstkasse og i dag tidlig gikk hun i den :D Nå er hun på gjesterommet hvor det står masse mat og vann.  

Lurer på hva jeg skal gi de som fant henne da, tror kanskje det blir en blomsterbukett. Vet jo ikke akkurat om de drikker vin eller noe... 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Enklere liv (og hjelpemiddelsentralen) har gode hjelpemidler når en sliter på fast basis. Både rørtang og nøtteknekker er kjekke saker, men hvis en vil ha noe anna til å åpne flasker så finnes det altså. Også til syltetøyglass (i stedet for skje under kanten) og hermetikkbokser med sånn ring til å dra i :-)

Jeg tror hun har sett på det meste der og konkludert med at enn så lenge så klarer hun seg med det hun har, altså nøtteknekkeren. :lol: Og bare klipper rett opp alle disse påleggspakkene der man skal dra i enden for å åpne. Ellers så er det jo gode ideer til gaver til en som har det meste, for jeg antar at disse hjelpemidlene på Enklere liv ikke ødelegger gjengene slik en nøtteknekker kan gjøre hvis man bruker for mye kraft. (Ikke at det er et stort problem da....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Wednesday said:

Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på low fodmap-diett! Lei av å ha konstant vondt i magen i perioder. Tåler jo fader ingenting :P Det jeg blir aller oftest syk av er vannmelon, og det er selvfølgelig også det beste jeg vet! :gaah:

Det er verdt et forsøk.
Siste års forskning på temaet: http://bora.uib.no/handle/1956/10371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Paranomia skrev:

Herregud jeg er så lykkelig at jeg ikke har ord. Vi mistet Bia (en villkatt som bodde her i rundt ett og et halvt år før hun forsvant) for ca 7 mnd siden. For tre dager siden fikk jeg en telefon om at hun var funnet, jeg slet egentlig litt med å tro på det må jeg innrømme :P Men jaggu var det ei som hadde matet henne i en mnd. Satt ut fangstkasse og i dag tidlig gikk hun i den :D Nå er hun på gjesterommet hvor det står masse mat og vann.  

Lurer på hva jeg skal gi de som fant henne da, tror kanskje det blir en blomsterbukett. Vet jo ikke akkurat om de drikker vin eller noe... 

Ååå :heart: Blomster er alltid safe :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang tannregulering; dersom den løsner eller noe bør man få den fiksa, for som flere her har opplevd; tennene kan endre seg. Kjedelig å ha gått gjennom år med regulering til ingen nytte. 

Møkkavær i Førde i dag. Såpass mye at latskapen tok overhånd og jeg kjørte til jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskning.no har også en artikkel om at lowfodmap-diett funker :) 

--

I dag har jeg sett på MH-skjemaene til lakristrollene, og må igjen si meg fornøyd med småtrollene :ahappy: Må en tur på butikken, men etterpå skal jeg gjøre et tappert forsøk på å oppdatere hjemmesiden med resultater for G-kullet og planene for H-kullet! Får håpe wordpress ikke ønser seg altfor mye :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsinket tog.  Men 18 grader i skyggen,  ingen klager herifra. Bare det ikke blir mer forsinket,  har en avtale kl 12. 

 

Lurer på hva sjansen er for en skogstur etterpå er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Malinka skrev:

Jeg og! Og det er over en time til lunsj!!! Jeg må lære meg til å ikke skippe frokost, tror jeg :aww: 

Må spise frokost vøtt !!!! Jeg spiser alltid det da- men er like forb... sulten til lunch :aww:. Nå har jeg hatt i meg lunch da, så nå er både magen og jeg godt fornøyd igjen :D 

40 minutter siden, Malinka skrev:

Ellers er en vanlig nøtteknekker ganske lurt å  ha i hus, i hvert fall hvis man av og til sliter litt med hendene (eller bor med mannfolk som skal vise hvor sterke de er.....). Hos min mor er vel det et av redskapene på kjøkkenet som brukes mest, men så har hun mye vondt og mangler krefter til å åpne nye flasker og glass og mye annet. 

Det er ikke få brusflasker jeg har åpnet med nøtteknekker :). Veldig lurt redskap i heimen :)

Akkurat nå, 2ne skrev:

forskning.no har også en artikkel om at lowfodmap-diett funker :) 

Nå måtte jeg lese litt om dette her, og jeg ser jo at veldig mye av maten jeg spiser er jo sånn lowfodmap-saker - og jeg har vært veldig stabil og fin i magen lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SFX skrev:

Gratulerer med den store dagen på forhånd!

Åh, så bra, jeg tror ingen reflekterte over det i det forrige årtusenet.

...lager jeg middag. Frosne ting som skal stekes, det er alt jeg orker i dag. Kom hjem til brev om at bilen er begjært avskiltet fordi tilleggsavgift og forsinkelsesrente ikke er betalt. Jeg kan ikke huske å ha mottatt regning på det, men det er jo ikke noe å krangle på, så da er regningen lagt til forfall i nettbanken nå, også må jeg ringe i morgen og høre hvordan jeg går fram. Veiavgiften ble betalt et par dager over, ser jeg i nettbanken, fordi jeg måtte vente på utbetaling fra NAV... Jeg ble helt kald da jeg leste brevet, fikk realt vondt i hjertet - jeg trenger den bilen! Brevet er en uke gammelt også, for jeg hentet ikke inn posten på fredag.

Noen som har fått samme "trusselbrev" noen gang, og vet hva som skjer nå?

Når du har mottatt brevet så er bilen per. def. begjært avskiltet, men det ligger litt forsinkelse i systemet så det er ikke sikkert begjæringen ligger inne i datasystemet til vegvesenet riktig enda. Jeg ville ikke satset på det dog, for om den blir avskilta så må du uansett betale påskiltingsgebyr selv om du har kvittering på at det er betalt. Du kan sjekke betalingsstatus her. Når det er oppdatert der så skal det også være oppdatert i registeret til Statens vegvesen, og avskiltingsbegjæringen tas bort automatisk. Dersom du har kvittering og får sendt inn til trafikkstasjon på e-post (eller levert i skranken) så kan de fjerne begjæringen selv om betalingen ikke er oppdatert hos skatteetaten. Da må kvitteringen eller utskriften fra nettbanken vise at betalingen er trukket, og ikke bare ligger til forfall, og det må vise KID-nummeret (mange som bare sender en skjermdump). Det holder ikke å ha med kvitteringen i bilen, selv om de ofte kan være greie de som stopper deg. Det finnes dog noen som er veldig vrange, så det letteste er å få fyrt avgårde kvitteringa til trafikkstasjon sånn at de kan fjerne avskiltingsbegjæringen der. Jeg er litt usikker på hvor kjapt det oppdateres etter at skatteetaten tok over for tollvesenet, men da kunne det ta opptil 5 dager. Du kan ringe på 02030 å spørre. Anbefaler å ta det enten før halv 11 eller etter 16 om du vil komme raskt igjennom. :P 

11 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg gruer meg som ei bikkja til i morgen, for jeg hadde nok med å takle varmen i dag.. Men skal på sykehuset i morgen tidlig, så kanskje de har et bedre klima inne enn meg :P 

Det ekke noe stress.. Betal du, så ordner det seg ;) som regel begynner de ikke å klippe skilt før uti august allikevel :whistle: 

De pleier å ha storaksjoner allerede i juni så jeg ville ikke satset på det. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hjelpes,  instant panikk. Duppet av på toget, våkna og hadde ikke anelse om hvor vi var :o forsinket tog så se på klokka var det lite hjelp i. :lol: var heldigvis på riktig side av stasjonen jeg skulle av på

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...