Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Sitter å stirrer på elevene mine som har vippeprøve i matte - skal stirre på de i sukk... 3,5 time til. Vedder på at jeg må på do etter en time eller noe og dør før tida går ut... Fint at jeg glemte igjen mobilen hjemme liksom.

Ellers gleder jeg meg masse til helga. Kennelhelg med MH :) på veien kjører vi forbi Turbos oppdretter og ble invitert på middag og skal kosemose på 3 uker gamle langhårede dachsvalper :D kommer til å glede meg hele uken. Bare synd at Pigg har lagt igjen hjernen sin noe sted nå og vi finner den ikke igjen. Han er totalånds og ubrukelig for tida...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Jentene er hos Toril og gutta og jeg er på kurs  - uke 2 av 6!

Gikk på datarommet for å jobbe litt, endte med å melde på Sanna sine to første valpeshow istedet :aww: Må jo prioritete riktig! Aller første påmeldingen er kjempestas. Nå må vi hjem å trene!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Hele helga har gått med til maling og å tynne ut i ting som skal bort før salg av huset. 
Så nå er jeg sliten og trøtt. Våkna så klart før klokka 6 i dag morges også. Vært på et par småturer med gutta også. 
Det er varmt og klamt, og det påstås at det kommer torden i kveld. 
Så hvis det fortsetter å være så varmt og klamt så blir det mest hjernetrim i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snoffe skrev:

Casper holder fortsatt sengen varm ( men unntak av en dotur i hagen litt tidligere). Jeg koker sirup og skal forvelle nesler :)

Også må jeg sjekke over vedovnen som skal selges. 

 

Leste forvelle negler og ble litt skeptisk...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 timer siden, Lunatic skrev:

Jeg har hatt to utrolig travle dager på Gaustatoppen. Det har vært mye stress med prosjektet vårt, men det har bare vært SÅ gøy! Jeg har (kalkulert) falt fra et biltak nesten 10 ganger, vi har løpt gjennom myr og sump og vi har sett tåka svelge landskapet rundt oss. Bedre blir det ikke! :D 

Jeg føler også for å skryte masse av dem, for jeg hadde bursdag i går, og de hadde jo stelt istand en overraskelse. Ved midnatt til den 29. fikk jeg cava, ballonger og bursdagssang :heart: Det er virkelig oppløftende å få oppleve så mye fint med en så god gjeng :wub: image.jpg

Oi, dette gikk meg hus forbi i tråden her :D
Gratulere med dagen/med overstått! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imigranmangel i hele landet. Helt tomt faktisk.  Kommer ikke inn før uke 25.  så var anbefalt at man kontakter lege for alternativ medisin.  :blink: fint jeg skal få huet undersøkt på onsdag , da får jeg sikkert alternativer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det er når en får karakteren på bachelor man angrer at man ikke startet tidligere med oppgaven :aww: Ja ja, jeg sier meg fornøyd med en C på en oppgave jeg brukte en uke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamenslesing er såå kjedelig! Sto opp 7 idag tidlig. Spise frokost, og lastet ned et meningsløst spill på telefonen. Ble sittende litt for lengemed dette spillet, før jeg fant ut at jeg kunne begynne å pakke. Reiser jo til Flekkefjord på fredag etter eksamen, og blir der til et par uker uti august. Også har jeg ryddet og støvsugd leigligheten, samt vasket badet. Kanskje jeg snart kan lese til eksamen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Christine skrev:

Det er når en får karakteren på bachelor man angrer at man ikke startet tidligere med oppgaven :aww: Ja ja, jeg sier meg fornøyd med en C på en oppgave jeg brukte en uke på. 

En uke på bachelor!? Shit! DET er effektivt! :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, Tinkie skrev:

En uke på bachelor!? Shit! DET er effektivt! :lol: 

Intervjuene er ikke medregnet i den uka da :P Jeg jobber absolutt best under press, så hvorfor starte i mars når man kan starte uka før? :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så himla klar for sommerferie nå. I gamle dager var det mye kos og gøy og moro på slutten av skoleåret, timeplanene gikk i oppløsning, plutselig hadde man en undervisningsfri dag fordi naturfagseksjonen har tatt med alle elevene på ekskursjon, for eksempel. Nå blir alle slike pusterom fylt opp av ekstraoppgaver. Jeg tipper at jeg jobber dobbelt så mye nå som jeg gjorde da jeg var helt ny som lærer. Ikke at andre yrkesgrupper har pusterom i løpet av arbeidsåret, men de fleste andre kan skrive timer eller avspasere når de har med arbeid hjem, for lærere ligger hjemmearbeid i arbeidsavtalen. 

Ok, fortsette å rette inntakstester.  h030.gif

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Jeg er så himla klar for sommerferie nå. I gamle dager var det mye kos og gøy og moro på slutten av skoleåret, timeplanene gikk i oppløsning, plutselig hadde man en undervisningsfri dag fordi naturfagseksjonen har tatt med alle elevene på ekskursjon, for eksempel. Nå blir alle slike pusterom fylt opp av ekstraoppgaver. Jeg tipper at jeg jobber dobbelt så mye nå som jeg gjorde da jeg var helt ny som lærer. Ikke at andre yrkesgrupper har pusterom i løpet av arbeidsåret, men de fleste andre kan skrive timer eller avspasere når de har med arbeid hjem, for lærere ligger hjemmearbeid i arbeidsavtalen. 

Ok, fortsette å rette inntakstester.  h030.gif

 

Så klar for ferie ja! Elevene mine har firetimersprøve og jeg har glemt igjen det jeg skulle ta med meg for å rette eksamen, så det blir imorgen istedet. Fått rettet litt bioprøver iallefall. Gleder meg til rettearbeidet er ferdig. En del prøver til som skal rettes i neste uke, samt lage eksamensoppgaver. Jeg er paranoid og tror jeg får opp to grupper :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Turb skrev:

Så klar for ferie ja! Elevene mine har firetimersprøve og jeg har glemt igjen det jeg skulle ta med meg for å rette eksamen, så det blir imorgen istedet. Fått rettet litt bioprøver iallefall. Gleder meg til rettearbeidet er ferdig. En del prøver til som skal rettes i neste uke, samt lage eksamensoppgaver. Jeg er paranoid og tror jeg får opp to grupper :/ 

Jeg drømmer om full digitalisering av alle prøver. Det kan da ikke være så vanskelig å lage et system så lærerne får tilbakemelding om elevene og elevene får vite hva de må jobbe mer med? :P

Innimellom slaga slapper jeg av med små glimt fra dyrenes herlige verden. Se som denne koser seg med snacksen sin da:

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Leste forvelle negler og ble litt skeptisk...

det forstår jeg! 

 

BrenNeslene er forvellet, og lag i fryseren. Gransuddsirupen...  Vel alt gikk fint til jeg skulle helle den på norgesglasset, hørte et *krek* og tenkte at nå sprakk glasset. Løftet det opp, og så ingen ting. Så datt hele bunnen på glasset av og jeg hadde granskuddsirup over halve kjøkkenet:pinch:  Fikk heldigvis bare noen små få dråper på beina mine, så slapp/slipper noe legevakt. 

Første sirupen jeg lagde kokte altfor lenge (kan spises altså) og denne havnet på gulvet. Tror ikke at det er meningen at jeg skal lage gransuddsirup:sleep: Bedre lykke neste år, eller noe i den dur. 

Nå har jeg lagt meg i sengen i protest mot sirupen! Casper var enig, og kom krypende (les: gravende) under dyna. Her blir vi til vi ikke blir her mer! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg drømmer om full digitalisering av alle prøver. Det kan da ikke være så vanskelig å lage et system så lærerne får tilbakemelding om elevene og elevene får vite hva de må jobbe mer med? :P

Innimellom slaga slapper jeg av med små glimt fra dyrenes herlige verden. Se som denne koser seg med snacksen sin da:

 

Det er et ekte hælledussen-moment!

Jeg har vært flink og fått booket legetime for å få henvisning til fysio for ankelbruddet. Det er oftere og mer problematisk enn jeg er vant til, og det hjalp med behandling for en to års tid siden, så da kanskje jeg trenger litt ekstra behandling nå som jeg bruker beinet mer i jobbsammenheng. Også burde jeg kjøpe nye sko til jobben - de jeg har er helt fantastiske. Eller, de var helt fantastiske, men nå er de så utgått og utslitt at de ikke gir så mye mer demping lenger. Men jeg finner ikke igjen samme sorten, så da må jeg vel forsøke noen andre. Det er som med bukser - når den endelig er så inngått og formet etter kroppen at den er god, da revner en søm eller noe annet så den blir ubrukelig. Og da finnes ikke den typen i butikkene lenger.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Det er et ekte hælledussen-moment!

Jeg har vært flink og fått booket legetime for å få henvisning til fysio for ankelbruddet. Det er oftere og mer problematisk enn jeg er vant til, og det hjalp med behandling for en to års tid siden, så da kanskje jeg trenger litt ekstra behandling nå som jeg bruker beinet mer i jobbsammenheng. Også burde jeg kjøpe nye sko til jobben - de jeg har er helt fantastiske. Eller, de var helt fantastiske, men nå er de så utgått og utslitt at de ikke gir så mye mer demping lenger. Men jeg finner ikke igjen samme sorten, så da må jeg vel forsøke noen andre. Det er som med bukser - når den endelig er så inngått og formet etter kroppen at den er god, da revner en søm eller noe annet så den blir ubrukelig. Og da finnes ikke den typen i butikkene lenger.

Det er så sant. Jeg har en dongeribukse som sitter helt perfekt, har lett etter det merket i den størrelsen både på nett og i flere butikker, men den finnes ikke mer. Hvorfor har de sluttet å produsere en perfekt bukse? :icon_confused: samme med sommerskoene mine også, sitter som støpt, er fine, men nå har jeg sydd på dem flere ganger. Neste gang jeg finner noe som passer perfekt skal jeg kjøpe ti eksemplarer.

Tre minutter til vurderingsmøte, og jeg ble akkurat ferdig å rette de testene som skal vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..har jeg vært og fått påfyll av B12 og handla litt. Fått fylt opp i ny kattekasse og kastet den gamle (som jeg presterte å sprekke da jeg skulle tømme den) sammen med en del annet rusk. Nå tenker jeg at jeg bør klippe plen, så jeg får holdt meg ajour innimellom regnskurer og overoppheting. Men det er lummert og ekkelt og jeg har ikke lyyyyyst.

Ok da. *være voksen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

Nora syns det var superstas å få høyløpske puddelfrøkner på besøk, hun meldte seg frivillig til paringstjeneste stadig vekk hun, raringen :lol: Jeg hadde skjønt greia om hun hadde løpetid selv, men hun skal ikke løpe igjen før i november/desember, så hvorfor hun ble horny skjønner jeg ikke helt. 

Hun har vel bare sansen for damer også, da ;)

 

Angrer på at jeg tok på bukse på jobb i dag. Lengter hjem til shortsen min. Men nå er det jammen ikke lenge igjen!

Fikk forresten låne elbil en time av jobben i dag siden jeg skulle ut og handle for dem. Nå har jeg fryktelig lyst på en e-up. Den var nett og fin, den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært og levert eksamen :banana: 

Ellers er jeg fryktelig trøtt og vondt i hodet. Ble dårlig med søvn i natt, ei lita snelle som måtte ut i tretiden. Det positive er jo faktisk at hun vekket meg, og ikke bajsa i bingen. Gleder meg til Carson drar nå, kjenner jeg, så jeg kan ha Yumi på soverommet. Blir mye bedre søvn av det.

Snella har forresten begynt å bli bossy i heimen. Piper, knurrer og bjeffer, for å få viljen sin :P Jeg er ikke spesielt sjarmert kjenner jeg... Gi dem litt mat da, og så kan de tisse litt. Da kan jeg legge meg og sove en dupp etterpå, så jeg får gjort noe mer fornuftig enn å sitte i koma resten av dagen...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Det er så sant. Jeg har en dongeribukse som sitter helt perfekt, har lett etter det merket i den størrelsen både på nett og i flere butikker, men den finnes ikke mer. Hvorfor har de sluttet å produsere en perfekt bukse? :icon_confused: samme med sommerskoene mine også, sitter som støpt, er fine, men nå har jeg sydd på dem flere ganger. Neste gang jeg finner noe som passer perfekt skal jeg kjøpe ti eksemplarer.

Men en vet jo ikke før det har gått en stund om det er en favoritt, og da er det ofte for sent :(

Jeg skal få tømt bilen etter helga, og kanskje jeg må få hengt opp noen rosetter når Glam fikk sånne fine? Alt av rosetter ligger i esker og kasser, og har ventet på at jeg skal bli enig med meg selv om hvor de skal henge etter flyttingen. Også må jeg kjøre til Toril med teltet jeg var så heldig å få låne når værmeldingene for helga plutselig var av det mindre pene slaget, jeg må handle mat når det kommer påfyll på kontoen fra NAV, og jeg har en søppelsekk med pant jeg kan pante om NAV ikke utbetaler i dag, jeg har lovet pappa å hjelpe ham med noen greier på nett, det er på tide å skifte på senga og vasket det, og jeg skal tømme en banankasse med bøker. Det er nok dagens mål, pluss hundene selvfølgelig. Og "noe greier for" @Line

Også glemte jeg søpla :o Jeg tenkte på fredag at jeg skulle satt den ut før jeg dro, men jeg prioriterte å få kjørt avgårde tre minutter raskere enn å dra søpla ned på hovedveien. For det kunne jeg jo gjøre når jeg kom hjem på søndag. Jupp, for å drasse søpla ned til veien var nøyaktig det jeg tenkte på da jeg svingte inn på gårdsplassen rundt midnatt. Så nå er søpla tømt, mens min står igjen her. Og det er fire uker til neste tømming. Jeg får kjøre innom fyllinga i morgen, jeg tror det koster 100 kroner å levere en søppelsekk med usortert stæsj, så får jeg lære til neste gang. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg burde dra på årsmøte i klubben neste helg, men for det første har jeg ikke voldsomt lyst, for det andre blir det rundt 600kr i bensin og bom, for det tredje skal vi feire søsteren min sin bursdag den helgen, og for det fjerde kommer tanten min på besøk fra trondheim. Jeg skal ikke være med på jubileumsmiddagen uansett, og ikke skal jeg stille i Drammen heller. Nei... jeg drar ikke. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Oi, dette gikk meg hus forbi i tråden her :D
Gratulere med dagen/med overstått! :D 

Takk! :D Det har vært noen bra dager! I dag dro vi til reptilparken for å filme slangene der. De er så hyggelige og hjelpsomme, så vi fikk jo håndtere dem selv og la dem "løpe" rundt på gulvet i noen timer (i korte økter). Suuupergøy! :D 

Det er derfor jeg ikke har svart deg på PM. Jeg har rett og slett ikke vært hjemme de siste fem dagene. Mye på skolen og mye på location. Tar det (mest sannsynlig) i kveld! :) 

image.jpeg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...