Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

For noen uker siden kjøpte jeg en gul billigneglakk som tydeligvis var mer ubrukelig enn normalt. Til tross for at jeg har hatt ti forskjellige farger og brukt neglakkfjerner x antall ganger blir jeg ikke kvitt gulskjær i neglene..  Noen tips? Vil gjerne gå litt med blank lakk, men kan ikke det når det ser ut som om jeg har røyka rullings i tyve år..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

47 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg er litt trist i dag. Av og til når jeg er på tur så får tankene spinne litt for langt avgårde og jeg blir gående å savne alle og alt. Henger meg opp i ting som ikke er så bra her og som gjør at denne sommeren blir veldig annerledes og mindre morsom enn jeg er vant til. Føler meg ekstra ensom også når det blir slik.. Huff.. Godt sånne følelser ikke henger i sånn alt for lenge, da hadde jeg ikke taklet dette tror jeg.

:hug:

 

Akkurat nå kikker jeg på brudekjoler siden ei som skal gifte seg i juni i år stresset meg litt på at sånt må bestilles i god tid - type året før bryllupet. Klarer ikke å forholde meg til ting som skjer så langt fram i tid, men nå har jeg kikka litt mer seriøst utover sånn og slik er fint. Har sikta meg inn på en salong også, men kjenner jeg gruer meg til prøvingen. Jeg har jo ikke helt standardmål, lav og rund som jeg er. :aww:

Burde vel egentlig sjekke opp hva vi må gjøre når også. Til nå har vi booket sted og that's it. Kanskje vært lurt å finne ut av vielsen også (vil ha ikke-religiøs seremoni). Dette føles da veldig voksent og damete ut. Ikke helt meg. :lol:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Av og til tenker jeg at jeg ikke egentlig vil ha hund. Jeg vil bare ha livet mitt tilbake, kunne dra hvor jeg vil når jeg vil, spise når jeg vil uten siklende klegg, legge fra meg ting på bordet eller i stolen, få sitte i sofaen når jeg er sliten uten masedyr oppi trynet. Få slippe oppspiste sko, oppspiste innleggssåler, oppspiste klær, sakser, papir, putevar, tepper, sekker osv osv, slippe gnagemerker på dørkarmer, murvegger, skohyller, hyller og vegglister, spare pengene som nå går på leker han ødelegger før jeg rekker å betale dem og alle de tusen tyggebeina/oksemusklene jeg kjøper for å prøve å stagge ødeleggelsene. Jeg savner å kunne gå ut døra uten å måtte trippelsjekke hele huset før jeg går og likevel vite at jeg kommer til å komme hjem til noe som er ødelagt. Jeg savner å kunne støvsuge et par ganger i uka og ha det ryddig hjemme, å kunne gå på do om natta uten å nesten gå på trynet fordi jeg tråkker på en leke, å få sove til jeg våkner av meg selv.

Heldigvis går det for det meste over når han sovner i fanget mitt.

(Og jada, eggløsningsuka begynner i dag :pinch:)

Jeg prøvde å være uten jeg..... i nesten to år. Det var helt ille,det eneste jeg hadde var et reint hus:icon_cry:og så viktig blir aldri et hus!!

 

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ozzy skrev:

For noen uker siden kjøpte jeg en gul billigneglakk som tydeligvis var mer ubrukelig enn normalt. Til tross for at jeg har hatt ti forskjellige farger og brukt neglakkfjerner x antall ganger blir jeg ikke kvitt gulskjær i neglene..  Noen tips? Vil gjerne gå litt med blank lakk, men kan ikke det når det ser ut som om jeg har røyka rullings i tyve år..  

Har du prøvd å lakke over og fjernet? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Ja, har lakka over og fjernet ti ganger :P   (Byttet farge litt i overkant ofte :innocent:

Aaah, vet noen bruker å lage slike aluminiumsfolie-hansker, men aner ikke hvordan selv. Bruker nemlig lakke over-fjerne-metoden for å få bort rød, sort og turkis selv, gul er tricky så det har jeg unngått :lol: Her gikk gulfargen bort etter en dag i bassenget.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Tricolor said:

Å være i et ugreit arbeidsforhold må være ganske utmattende. Ingen muligheter for forandring?

Jobber med saken. Problemet er at jeg er overkvalifisert for de aller fleste jobber.... Og arbeidsgivere syns DET er et problem....(det er det som tas opp i alle intervjuer jeg er i).
Arbeidsmarkedet for min type "kvalifikasjoner" er ganske smalt, så det er vanskelig å finne ny jobb i tråd med min CV. Jeg er slik skapt at da "starter jeg fra scratch" uten at DET er et problem for MEG. Men det er tydelig et problem for de som ev skal være mine overordnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

@ Betty de syr opp, ned, ut og inn over en lav sko hvis en ute i litt god tid. Det er dessverre bedre utvalg under str 46 enn over. Men folk legger så ulikt i lita og rund

Jepp, derfor tror jeg det er lurt å være ute i god tid, Jeg er midt mellom 42 og 44 så jeg håper jeg klarer å klemme meg inn i noe. :P Og lita her = 162. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Ozzy skrev:

For noen uker siden kjøpte jeg en gul billigneglakk som tydeligvis var mer ubrukelig enn normalt. Til tross for at jeg har hatt ti forskjellige farger og brukt neglakkfjerner x antall ganger blir jeg ikke kvitt gulskjær i neglene..  Noen tips? Vil gjerne gå litt med blank lakk, men kan ikke det når det ser ut som om jeg har røyka rullings i tyve år..  

Derfor man alltid bruker underlakk. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Toril skrev:

Jeg prøvde å være uten jeg..... i nesten to år. Det var helt ille,det eneste jeg hadde var et reint hus:icon_cry:og så viktig blir aldri et hus!!

 

Sånn tenker jeg også. Alle de tingene som blir enklere uten hund er egentlig ikke så veldig viktige. Jeg tror jeg ville følt mye mer på det å være alene også hvis jeg ikke hadde hatt hund, huset ville blitt så tomt med bare meg her. Nå har jeg i alle fall noen som snorker og promper ved siden av meg i sofaen! :lol:

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Ozzy skrev:

For noen uker siden kjøpte jeg en gul billigneglakk som tydeligvis var mer ubrukelig enn normalt. Til tross for at jeg har hatt ti forskjellige farger og brukt neglakkfjerner x antall ganger blir jeg ikke kvitt gulskjær i neglene..  Noen tips? Vil gjerne gå litt med blank lakk, men kan ikke det når det ser ut som om jeg har røyka rullings i tyve år..  

Jeg hadde samme opplevelse med en gul lakk. Endte opp med å måtte pusse og polere neglen med sånn bufferfil. Alternativet er å la det vokse ut, og bruke farget lakk til det er overstått.

Luftet jentene, og Yumi fikk en runde rundt kvartalet. I dag kunne man faktisk tisse ute på tur i bånd også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Jeg hadde samme opplevelse med en gul lakk. Endte opp med å måtte pusse og polere neglen med sånn bufferfil. Alternativet er å la det vokse ut, og bruke farget lakk til det er overstått.

Luftet jentene, og Yumi fikk en runde rundt kvartalet. I dag kunne man faktisk tisse ute på tur i bånd også!

Bruker så og si alltid neglakk heldigvis, men hadde vært fint å bli kvitt det. Går fint med den andre gule, men denne var bare dum :P  får prøve å pusse litt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Jeg satt her og leste i tråden da det plutselig var bevegelse oppunder taket på kjøkkenet. En rimelig voksen flaggermus, faktisk. Rundtogrundtogrundt. Tror jeg satt i et minutt og bare glante på den i ren vantro. :lol: Aner ikke når eller hvordan den har kommet seg inn eller hvor den har oppholdt seg mens den har vært her. Jeg tviler på at den har gått gjennom to katteluker, så den må ha vært her i minst noen timer, Kan ikke skjønne at den skal ha flydd gjennom myggnettingen jeg har i døra når den er åpen heller. :icon_confused: Jeg fikk ihvertfall krabba ut i gangen (jeg har ingenting i mot flaggermus, men ingen av oss ville likt om den krasja i håret mitt), viklet opp netting og åpnet dørene, så tok det ikke mange minuttene før den omsider fant veien ut etter å ha sjekket ut stua noen runder. Stakkars lille vesen. Katla synes forøvrig det var grådig moro at jeg kom krabbende forbi og at det flakset lydløse ting rundt i taket. :lol: 

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Toril skrev: Jeg prøvde å være uten jeg..... i nesten to år. Det var helt ille,det eneste jeg hadde var et reint hus:icon_cry:og så viktig blir aldri et hus!!

 

Sånn tenker jeg også. Alle de tingene som blir enklere uten hund er egentlig ikke så veldig viktige. Jeg tror jeg ville følt mye mer på det å være alene også hvis jeg ikke hadde hatt hund, huset ville blitt så tomt med bare meg her. Nå har jeg i alle fall noen som snorker og promper ved siden av meg i sofaen! :lol:

 

Jeg tenker og at jeg har lyst til å prøve å være fri og hundeløs igjen en stund, når den tid kommer. Men så kommer jeg frem til at jeg hadde nok ikke gjort ting mye annerledes enn jeg gjør nå. Hadde ikke reist mer, festa mer, hatt det ryddigere osv. Såklart kan det være litt kjipt å måtte droppe enkelte ting pga man har en hund hjemme som venter, men på den andre siden hadde jeg da måtte finne på andre unnskyldninger for å ikke bli med på ting [emoji14] og det jeg har lyst til å gjøre kan jeg stort sett ta med hund på, så er egentlig ikke så veldig bundet føler jeg. Husker før jeg fikk Casper, da var hundesavnet intenst, jeg tror jeg bare er en slik person som må ha hund jeg. Det gir mye mer enn det tar :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri følt meg begrenset av å ha hund, snarere tvert i mot. Nå har jeg vært uten hund i snart 6 mnd og det er 6 mnd for lenge. Gleder meg så enormt til jeg har hund i hus igjen at det holder hardt å ikke bare ringe på den første og beste finn.no-annonsen :P

Nå skal jeg skrive handleliste. Har planer om å få til handling bare en gang i uka fremover. Kjenner jeg meg selv rett går det i en uke eller to før jeg er tilbake til småhandling nesten hver dag, men jeg gir meg selv cred for å prøve i alle fall :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Jeg har aldri følt meg begrenset av å ha hund, snarere tvert i mot. Nå har jeg vært uten hund i snart 6 mnd og det er 6 mnd for lenge. Gleder meg så enormt til jeg har hund i hus igjen at det holder hardt å ikke bare ringe på den første og beste finn.no-annonsen :P

Nå skal jeg skrive handleliste. Har planer om å få til handling bare en gang i uka fremover. Kjenner jeg meg selv rett går det i en uke eller to før jeg er tilbake til småhandling nesten hver dag, men jeg gir meg selv cred for å prøve i alle fall :lol:

Når kommer det hund igjen, etter planen? :D  

 

Kjenner ikke på begrensninger annet enn reising, og så "mye" som jeg reiser så ser jeg ikke helt at jeg skal ofre hundene på det. :aww: Men renere hus - det hadde jeg definitivt fått uten hunder. Og barn. Og katter. Og gubbe. Og meg. :aww::lol: 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Sønnen bruker mye sykkelvogn til hunden sin. De sykler ofte til sommerstedet sitt, det er en sykkeltur på ti mil. Hunden vil gjerne ut så hun må festes med sele, men ser ikke ut til å mislike å ligge der. (Og jeg er veldig glad for at sønnen sykler med vogn, folk tror jo at det er en unge inni der og kjører forsiktig forbi. Regner jeg med).

 

Oi, ti mil hver vei er imponerende! Jeg er fornøyd hvis jeg får økt aksjonsradiusen med et par mil:D Frøkna her kommer garantert til å ville hoppe ut, så hun må nok også festes med sele. Tror jeg forsøker :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, i motsetning til mange andre på sonen kunne godt tenkt meg å være hundeløs. Fra nå av egentlig, helst for et år siden. Det er fordi mitt liv endret seg drastisk, fra a4 liv med hus, hage, stasjonsvogn og jobb, til hurramegrundtliv hvor jeg jobber halve dagen, og er i elva resten av dagen. 

For meg passer det rett og slett ikke å ha hund. Det er enten "meg eller hundene" og det er ikke hyggelig for noen. 
Derfor bor den ene hunden min borte halve året (han bor hos meg på vinteren og hos en fantastisk fyr på sommeren). Der får han brukt seg til trekk, jakt og har mange hunder rundt seg, hos meg på vinteren går vi masse toppturer og skiturer. Vinn vinn. Ymse klarer jeg nok aldri å gi helt fra meg, men det er faktisk fantastisk deilig å ikke ha hunder. Jeg er alt for mye på farten. 

Kua bor hos meg akkurat nå, men hun er mest hos broren og moren min. Jeg kommer ikke til å skaffe meg hund igjen før jeg er gammel og ikke orker å holde på slik jeg gjør nå. Det er veldig koselig med hunder, men det er faktisk lov å ikke syns det. Jeg trodde for noen år siden at jeg alltid kom til å ha hus og hage og stabil jobb, men ting endrer seg. For meg personlig, til noe MYE bedre. 

Men man må gjøre det som er best for en selv, og for hunden. Og @Pixie, det virker som om du klager mer enn hva som er "greit". og jeg vil tro at hunden merker denne missnøyen, da er det kanskje greit å sette seg ned å tenke nøye igjennom om dette er noe man vil eller ikke. 
Det er lov å ombestemme seg. 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Når kommer det hund igjen, etter planen? :D  

 

Kjenner ikke på begrensninger annet enn reising, og så "mye" som jeg reiser så ser jeg ikke helt at jeg skal ofre hundene på det. :aww: Men renere hus - det hadde jeg definitivt fått uten hunder. Og barn. Og katter. Og gubbe. Og meg. :aww::lol: 

 

Aner ikke, og det er litt frustrerende! :lol: Det behøver ikke nødvendigvis å bli så lenge til, men siden jeg er litt kresen på hva jeg vil ha kan det hende jeg må belage meg på å vente litt også, og det er jeg dårlig på kjenner jeg! Skulle helst hatt hund typ i går :P Men det er koselig å planlegge også da :ahappy: 

Og ja - det holder seg rent mye lenger her også uten hund. Det er den eneste fordelen jeg har funnet ved å være hundeløs.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...