Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

8 timer siden, Raksha skrev:

Guess what? Man må faktisk trykke på knappen på oppvaskmaskinen for at den skal starte - holder  ikke å putte i såpe og lukke den igjen :aww:  Jeg driver med superenkel forskning, fikk samme resultat med vaskemaskina :lol:  Neinei, jeg er ikke distré - nekter. :aww: 

Vet du? Man må visst skru på platene på ovnen også, for at maten skal bli varm :aww: 

7 timer siden, TonjeM skrev:

Varmt deilig vær! (For oss som liker varmt deilig vær, så er det veldig deilig!) Men akk, jeg merker noen skyggesider også.. sånne som jeg glemmer hver vinter - MYGG (som @Siri og @Pippin&Symra

 allerede har vært inne på.. i tillegg så vil jeg nevne fuglelopper og knott.. så jeg KLØR! Ikke nok med det, nesten verst av alt - det flyr en flue rundt her som jeg ikke får knerta - det er bare om å gjøre at den ikke blir med inn på sovrommet altså - fluejaktende kelpier om natten er dødsslitsomt.. Men det er varmt og deilig og det er så vanvittig vakkert nå om dagen (og natten) og jeg har verdens beste bisker!

Jeg sitter med to ferske myggstikk i nakken nå... men ellers koser jeg meg hver dag - flere ganger om dagen - med å gå rundt og kikke på alle blomstene mine, se på alt som spirer og gror, fjerne litt døde blomster, vanne litt her og der, og bare nyte at alt er på stell i hagen... enn så lenge. Har vært lite insekter så langt faktisk, men de kommer vel nå med varmen er jeg redd. Har klæsja et par digre klegg som elsker å svirre rundt i det ene vinduet mitt - det nyvaska vinduet mitt har et par digre klyser med gørr nå... :aww: 

Ellers ser Peder Padde ut til å kose seg sammen med lobeliaen i blomsterbedet. Han drar på nattlige vandringer, men kommer tilbake i løpet av morgentimene og graver seg ned. 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Siri skrev:

Vet du? Man må visst skru på platene på ovnen også, for at maten skal bli varm :aww: 

Jeg sitter med to ferske myggstikk i nakken nå... men ellers koser jeg meg hver dag - flere ganger om dagen - med å gå rundt og kikke på alle blomstene mine, se på alt som spirer og gror, fjerne litt døde blomster, vanne litt her og der, og bare nyte at alt er på stell i hagen... enn så lenge. Har vært lite insekter så langt faktisk, men de kommer vel nå med varmen er jeg redd. Har klæsja et par digre klegg som elsker å svirre rundt i det ene vinduet mitt - det nyvaska vinduet mitt har et par digre klyser med gørr nå... :aww: 

Ellers ser Peder Padde ut til å kose seg sammen med lobeliaen i blomsterbedet. Han drar på nattlige vandringer, men kommer tilbake i løpet av morgentimene og graver seg ned. 

 

:lol: stemmer +! Har testet ut det og :aww:  

Heldig Peder Padde :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvor panisk jeg blir når jeg forsover meg, selv om jeg har tid til å spise og drikke kaffe..  Står normal opp 07.20 og nå våkna jeg 08.30.  Trenger ikke kjøre før kvart over ni/halv ti men fortsatt kjenner jeg panikken spre seg om å ikke rekke morgenkosen min :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tonje skrev:

Jeg har mine ennå etter 20 år snart. Spurte om å få ta den av, men ble anbefalt å beholde den resten av livet, hvis ikke vil tennene etterhvert kunne havne i feil posisjon igjen. 

det gjorde fortanna mi igjen... slo den ut av stilling da jeg var sju-åtte år, gikk med tannregulering (ikke bare pga den)- da vi tok av den strengen etter tja, mange år, har den falt tilbake til gammel plass. jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Wednesday skrev:

Takk :thumbs: Men problemet her er ikke at den lader sakte, men at den slutter å lade hele tiden, selv om laderen står i. Akkurat nå står ikke laderen i, men mobilen påstår at den gjør det! Lader ikke da :aww: Er noe som må være helt på styr her. 

Det slet jeg med og - har du prøvd ny lader? Ellers er det vel ganske billig å skifte batteri og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Jeg har kranglet med nettbanken, slått meg løs med litt shopping- og generelt vært våken ganske lenge. Prima er fornærmet fordi hennes høyhet har blitt forvist til verandan med åpen veranda dør..

Det er meldt varmerekord her idag, så jeg satser på en rolig dag inne kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: stemmer +! Har testet ut det og :aww:  

:lol: 

10 minutter siden, Raksha skrev:

Heldig Peder Padde :wub:

Jeg synes jo kanskje han har valgt seg et litt urolig bosted, da, for både jeg og de to firbeinte freser jo forbi der støtt og stadig (ja, jeg FRESER kanskje ikke forbi der da, men hundene gjør....), og forrige uke planta begge bikkjene beina sine godt opp i bedet rett ved der han lå, men flytta han? Neida... kanskje han er av den litt urbane typen, som lengter til byens larm og ståk, men tar til takke med det vi genererer av uro siden han tross alt bor på landet :aww:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Tinkie skrev:

Det slet jeg med og - har du prøvd ny lader? Ellers er det vel ganske billig å skifte batteri og :) 

Skal se om jeg finner en annen lader nå i første omgang, så får jeg eventuelt se om det hjelper å bytte batteri :)

5 minutter siden, Ozzy skrev:

Ah, så sinnsyk irriterende å ha sinnsykt lyst på saft også klarer jeg ikke åpne den fordi idiotrørleggeren tror at ting må moses igjen med mannekraft for å være tett!  :thumbsdown: 

Argh, kjenner godt igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Skal se om jeg finner en annen lader nå i første omgang, så får jeg eventuelt se om det hjelper å bytte batteri :)

Argh, kjenner godt igjen :P

Bruk tang sier han!  Ja hvorfor ikke. Bare ta med saften, ta på sko og jakke, ta med nøkler og gå ut i uteboden, låse meg inn og skru på lyset, leite igjennom en million verktøy for å finne rørtanga, åpne saften, slukke og låse og gå inn igjen.  :huh:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Skal se om jeg finner en annen lader nå i første omgang, så får jeg eventuelt se om det hjelper å

Prøv å pirk ut støv fra ladeåpningen på tlf, forsiktig med en nål eller noe. Overraskende hvor mye dritt som samler seg der inne, og gjør at tlf ikke lader :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke lure lengre på når hjemmehjelpen kommer. Hun sto på døre klokken 8 :o

Tror jeg må ta en telefon til de riktige folkene likevel. Vi hadde avtalt litt senere på dagen (er alltid grisedårlig på morgenen), og så må jeg få en liste over når de kommer så jeg kan ha klart vaskeremedier også.

Hjalp ikke at jeg brukte opp nesten alle fillene i går når jeg måtte vaske gulvet på kjøkkenet. Sånn går det når glass med sirup ikke vil holde seg tett :P

Ordnet seg nå, men jeg er dårligere enn nødvendig. Og det går litt (veldig) utover resten av dagen min. 

Jaja, er fryktelig takknemelig for hjelpen da! Og det er ei koselig dame som er her :ahappy:  

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Bruk tang sier han!  Ja hvorfor ikke. Bare ta med saften, ta på sko og jakke, ta med nøkler og gå ut i uteboden, låse meg inn og skru på lyset, leite igjennom en million verktøy for å finne rørtanga, åpne saften, slukke og låse og gå inn igjen.  :huh:

 

 

Tåpelige mannfolk :aww::P

Skal dele litt saft med deg jeg :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pringlen skrev:

Noen som ønsker seg en egen gjøk? Som sier ko-ko hele natta? Den er gratis, og kan hentes i skogen i Årnes. Helst i går...

Her var det et eller annet som hadde show på verandaen utenfor soverommet inatt.... Aner ikke hva det var, men den var fryktelig glad i sin egen stemme!

Tror jeg har svetta ut feberen inatt, var helt seigt og vått der jeg har liggi :lol: Av svette @Line! Føler meg bedre og, bare grugg i halsen og sinnsykt trøtt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Bruk tang sier han!  Ja hvorfor ikke. Bare ta med saften, ta på sko og jakke, ta med nøkler og gå ut i uteboden, låse meg inn og skru på lyset, leite igjennom en million verktøy for å finne rørtanga, åpne saften, slukke og låse og gå inn igjen.  :huh:

Ungdommen nå til dags altså... bruk en nøtteknekker, men ungdommen har vel ikke sånt heller i hus :aww:    :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ozzy skrev:

Bruk tang sier han!  Ja hvorfor ikke. Bare ta med saften, ta på sko og jakke, ta med nøkler og gå ut i uteboden, låse meg inn og skru på lyset, leite igjennom en million verktøy for å finne rørtanga, åpne saften, slukke og låse og gå inn igjen.  :huh:

 

 

Såklart :aww:

1 minutt siden, Alvira skrev:

Prøv å pirk ut støv fra ladeåpningen på tlf, forsiktig med en nål eller noe. Overraskende hvor mye dritt som samler seg der inne, og gjør at tlf ikke lader :) 

Godt tips! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ozzy skrev:

Bruk tang sier han!  Ja hvorfor ikke. Bare ta med saften, ta på sko og jakke, ta med nøkler og gå ut i uteboden, låse meg inn og skru på lyset, leite igjennom en million verktøy for å finne rørtanga, åpne saften, slukke og låse og gå inn igjen.  :huh:

 

 

Nå sa @Siri det jeg var tenkt til. Bruk nøtteknekker! 

 

Nå ser det ut som om solen kommer frem her, håper regnet er slutt nå! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmekontor i dag. Takk fine jobben min for at jeg har mulighet til det.:wub: Snart en tur på avslutning med minstemann, så hjem igjen til mer jobbing. Lurer på å flytte kontoret ut på verandaen. Mye hyggeligere å jobbe ute i sola:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ozzy skrev:

Ah, så sinnsyk irriterende å ha sinnsykt lyst på saft også klarer jeg ikke åpne den fordi idiotrørleggeren tror at ting må moses igjen med mannekraft for å være tett!  :thumbsdown: 

 

8 minutter siden, Ozzy skrev:

Bruk tang sier han!  Ja hvorfor ikke. Bare ta med saften, ta på sko og jakke, ta med nøkler og gå ut i uteboden, låse meg inn og skru på lyset, leite igjennom en million verktøy for å finne rørtanga, åpne saften, slukke og låse og gå inn igjen.  :huh:

:lol::lol::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, laikamor skrev:

Man fjerner hele reguleringen, men så limer de på ståltråd på baksiden av tennene for å holde på plass. Min tenner har flyttet seg etter jeg tok av reguleringen, selv med ståltråd på. Men ståltråden hang dårlig, så de siste årene hang kun i hver sin tann på siden, og var løsnet mellom. Syns det var på tide at den kom ut nå, har gått med den i sånn 8-9år nå..

Hæ,  er det vanlig? Fikk aldri det jeg, aldri hørt om det en gang. :P Fikk en gjennomsiktig plate/gom, som jeg mistet på vei fra reguleringstannlegen og hjem :lol: Så den ble altså ikke brukt. :P Jeg tror tennene mine flyttet noe på seg første tiden, men ikke så mye at det er synlig. 

------

Så fint vær i dag!! Må kjøpe solkrem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...