Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Guest Christine
5 timer siden, Belgerpia skrev:

 


Frallen får på seg klær når det er rett under null, hun fryser og HATER å fryse, elsker klærne.
Puddelen får på seg klær om det er rundt null og nedbør, eller det er mye VÅT snø og kulde osv. Nå i -15 er hun ikke påkledd selv på tusleturer.
Terven - ALDRI NOENSINNE - vel, han har hatt dekken på to ganger i bilen, da var det -15 og han skulle ligge noen timer, men ALDRI NOENSINNE ellers, han er også den FØRSTE av mine belgere som i det hele tatt har hatt dekken.
Vind, frost, regn - you name it - man kler ikke på belgere utendørs, de fryser ikke. Jeg har hatt belger siden 1992, jeg har enda ikke sett en belger bli kald, dvs. skjelve, gå krokbøyd osv. Det har aldri skjedd. Oppdretteren til min hund har sine hunder stående i hundegård hele dagen ned til -15 grader - UTEN dekken, og med et hundehus med halm til å gå inn i. Aldri sett noen der gi uttrykk for at det er kaldt heller.
Belgere har pels til å takle kulde, det er fullstendig unødvendig å kle på dem når de er i aktivitet - selv på tusleturer.
Ikke engang puddelen min har dekken på i -15 og tusleturer - hun får på dekken om det blir sånn at vi skal stå rolig en stund (vente på tog osv.), men aldri ellers, hun gir heller ikke inntrykk av å fryse der hun baser rundt i snøen og kjører seg rundt, ruller seg og styrer verre.

Takk for svar til deg og de andre :) Aldri sett tegn til at terven min har fryst heller, men siden vi ikke har hatt så mange vintre sammen i slik kulde så ble jeg litt usikker. Da fortsetter jeg nok å bruke dekken i bilen i treningspauser bare :) Fått med meg at de er hunder som tåler kulde godt, men med litt mindre pels og nå nedrøyta så blir man jo nysgjerrig. 

 

Så perfekt at bilen streiket nå da! Det betyr at jeg må gå til et møte, og med -14 grader ute blir ikke det en god fornøyelse. Til jul ønsker jeg meg bedre toleranse for kulde så jeg kan fungere på vinteren :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Wednesday skrev:

Akk... Utmelding.no har laget en app som gjør det enklere å melde seg ut av kirken, og kommentarene på facebook-sida deres er priceless. Folk mener at det sikkert er muslimer som står bak for å rydde vei for at islam skal bli gjeldende religion i Norge. Folk som melder seg ut av kirken er landsforrædere og det er ikke måte på.

Det skal ikke så mye til før man er landsforræder nå for tiden, egentlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 2ne skrev:

Det skal ikke så mye til før man er landsforræder nå for tiden, egentlig.. 

Nei, åpenbart ikke! Jeg ser så mye hinsides drøyt på internett for tida, det er skremmende.

Må si jeg sliter med å se hvordan det skal hjelpe islam å få skikkelig fotfeste i Norge av at de som ikke føler noen tilhørighet til kirken melder seg ut, men så er jo jeg dum og tenker ikke lenger enn til nesetippen også da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på visning. .. Skal si bilder lyver,  var pittelite! Kan få 2 rom og balkong til samme pris som han originalt ville ha. Nei takk...  håper den i morgen er bedre.  Er nok ikke mye større, men rimelig pris og ser koseligere ut.

For et rot ting er altså, vet jo egentlig ikke om jeg vil bo i denne byen engang, og jeg vil ha en annen jobb. Studentlivet var mye bedre :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Wednesday skrev:

Akk... Utmelding.no har laget en app som gjør det enklere å melde seg ut av kirken, og kommentarene på facebook-sida deres er priceless. Folk mener at det sikkert er muslimer som står bak for å rydde vei for at islam skal bli gjeldende religion i Norge. Folk som melder seg ut av kirken er landsforrædere og det er ikke måte på.

Viste ikke at det var kommet en app for det. 

Nå har jeg endelig fått meldt meg ut av kirken. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Wednesday skrev:

Nei, åpenbart ikke! Jeg ser så mye hinsides drøyt på internett for tida, det er skremmende.

Må si jeg sliter med å se hvordan det skal hjelpe islam å få skikkelig fotfeste i Norge av at de som ikke føler noen tilhørighet til kirken melder seg ut, men så er jo jeg dum og tenker ikke lenger enn til nesetippen også da. 

Ja, er det ikke merkelig hvor knytta folk plutselig har blitt til en religion de aldri har hatt et forhold til, plutselig? Syns sånt er passe hyklersk, jeg. 

Det er et søtt argument, det at man er dum og ikke tenker lenger enn nesetippen. Naiv er man, om man ikke ser faren med å ta i mot flyktninger, eller immigranter, for de som foretrekker det. Jeg lurer på hvem som er naiv jeg? Tror de virkelig at uroen i verden lar seg stoppe fordi at vi stenger grensene? Tror de virkelig at folk vil slå seg til ro i sine - mildt sagt - urolige deler av verden, fordi at vi i den vestlige verden sier at de ikke får lov til å komme? Tror de at det blir mer fred av at vi bomber land og områder der det er stor uro? At vi ikke gjør noe når innbyggere i innestengte byer ikke får mat og hjelp? 

Jepp, jeg tipper det jeg, at om vi bare leker Gandalf og sier "you shall not pass" ved grensene våre, så kommer ikke vi til å bli berørt av alt faenskapen som foregår i resten av verden. Det er i hvert fall ikke naivt å tro! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Her også, men da jeg kom hjem satte jeg igang med å hive ut juletreet, med påfølgende støvsuging av begge stuer, så nå svetter jeg som en gris. For å overdrive litt.

Jeg tenkte å kjøpe mat på veien hjem fra jobb, men det glemte jeg faktisk. Da blir det brødskive med egg til middag, det funker det også.

Og nå kom jeg på at jeg faktisk aldri har sett en gris svette- noen andre som har?

12 timer siden, Sbtlita skrev:

I morgen er det Gøteborg og MyDog weekend som står på planen :) Gleder meg til en helg på hotell ♡ Fin måte å fylle 30 år på. Utstillingshelg liksom ?

 

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

 

Blir noe av dette sendt via nett, sånn som Crufts o.l?

 

Skjønner jo at det er et under at mine bikkjer har overlevd. Jeg hadde en korhåret dalmasetter  ute i -30- gikk helt fint det.

Og den jeg har nå har jo pels, så jeg forventer at den klarer kulda, aldri sett ho har klaget. Men at hun ikke fryser i rompa, for det er klabber det seg jo til..... brrr. 

Prima har fått to timers tur i dag, i MASSE snø, og hun er en slik Lars Monsen sjel hun der. Skal finne nye stier sjæl.... matmor er litt pingle og velger opptråkka løyper:).. akillesen er skikkelig vond for tiden, å gå å base i dyp snø var ikke et sjakktrekk.

Ovnen er tent, Dr Who er klar, kakao og en Prima som endelig har innsett at vi er FERDIG med dagens tur, og vi skal ikke ut med det første. Den bikkja elsker å være ute. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, er det ikke merkelig hvor knytta folk plutselig har blitt til en religion de aldri har hatt et forhold til, plutselig? Syns sånt er passe hyklersk, jeg. 

Det er et søtt argument, det at man er dum og ikke tenker lenger enn nesetippen. Naiv er man, om man ikke ser faren med å ta i mot flyktninger, eller immigranter, for de som foretrekker det. Jeg lurer på hvem som er naiv jeg? Tror de virkelig at uroen i verden lar seg stoppe fordi at vi stenger grensene? Tror de virkelig at folk vil slå seg til ro i sine - mildt sagt - urolige deler av verden, fordi at vi i den vestlige verden sier at de ikke får lov til å komme? Tror de at det blir mer fred av at vi bomber land og områder der det er stor uro? At vi ikke gjør noe når innbyggere i innestengte byer ikke får mat og hjelp? 

Jepp, jeg tipper det jeg, at om vi bare leker Gandalf og sier "you shall not pass" ved grensene våre, så kommer ikke vi til å bli berørt av alt faenskapen som foregår i resten av verden. Det er i hvert fall ikke naivt å tro! 

Om vi stenger grensene, så trenger vi ikke tenke på sånt for da angår det ikke oss. Er jo ikke vårt problem at folk blir bomba og at barn sulter ihjel :( Skjønner ikke at det går an å være så usympatisk. Lurer forresten på hvor mange av kommentarfeltfolka som hjelper de fattige i Norge eller er besøksvenn på eldrehjem. Det er jo gjerne et av hovedargumentene deres at vi skal hjelpe norske først.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan det ikke være sommer ute og lenge lyst? Jeg trenger litt tid på å våkne etter å ha sovet etter nattevakt, men når jeg er klar for å gå på tur er det jo mørkt, og jeg er lei av å traske langs veien med hodelykt og refleks i hue og ræva! Det er bare 10- ute og, så er jo grei gåtemperatur, men jeg vil ikke ut akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger det en Zivapus foran jøtulen, en saluki opp ned med en fot i været i ene sofaen, og en basenji og en saluki godt sammenkrølla under ullteppe med meg, i den andre sofaen. Og en Kodakpus på hylla da. Mangler bare Milomann, han er sikkert under sofaen, så er hele dyrehagen komplett her.

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang kulde og klær... valpen har fått mer pels og trives nå veldig godt ute. Han baser i snøen, foretrekker å gå i dypsnøen fremfor brøyta vei og vil gjerne ut på tur. Han stapper gjerne hele trynet nedi og bare koser seg. Her er det - 15 så jeg har kledd på ham dekken selv om han ikke ser ut til å bry seg med kulda. Men han har nesten ikke pels på magen og han er liten nok ennå til at han setter seg ned for å tisse, det gjør jo at han stapper hele stasen nedi snøen. Siden han er ganske liten ennå tisser han der han er når han må når vi er ute i motsetning til å "tisse på anvist plass". Hva kan jeg gjøre for å unngå at han fryser for mye på magen/stellet når vi ikke kan ha på dekken som dekker helt bak? Det vil han jo bare tisse på...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Fillerya skrev:

Jeg er så fysen på noe godt! Brownies eller noe. Varm kakao med krem og nystekte kanelsnurrer.. Uff nei, gå å vaske badet i stedet for å dagdrømme om kaker :(

Duuuuuuh, dårlig gjort!!! Jeg har jo browniespakke OG kakao, hadde glemt det helt til nå :/ Skal, skal ikke??????... Ååååh kunne ønske "lei av sjokolade"-følelsen varte lengre, i romjulen var jeg helt stappet, men nå kjenner jeg suget snike innpå. Jeg har skapet FULLT!

35 minutter siden, Debbie skrev:

Og nå kom jeg på at jeg faktisk aldri har sett en gris svette- noen andre som har?

Haha, jeg tenkte akkurat på det samme. Så begynte jeg å tenke på hunder som svetter, og fant ut at det eneste "dyret" jeg har sett svette før må være hest, under salen.

---

Inne fra tur :). Liker frosten og finværet, men her i Bergen er det jo bare knappe -6 i dag. Fjellet mitt er fryst på, så kan sprette rundt i joggesko uten å bli våt på bena :wub:. Liker at det skal vare hele neste uke og, liker ikke at det skal snø på søndag når jeg skal på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Line skrev:

Skal hunden ligge i bil i dag så må den pakkes inn etter alle kunstens regler. Det er faktisk så kaldt at for meg hadde det vært utelukket å ha hunden liggende i bilen, annet enn om jeg er en snartur inne på butikken.

Endte opp med dekken i bil som sto med varme på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Debbie skrev:

Og nå kom jeg på at jeg faktisk aldri har sett en gris svette- noen andre som har?

Griser svetter ikke :P http://www.abcnyheter.no/nyheter/2006/08/21/32758/svett-som-en-gris

Jeg vet ikke om det bare var spøk eller om det er noe sannhet i det, men fikk høre at det er derfor griser er "urene" dyre for muslimer. Jeg lurer på å ha lært på skolen en definisjon (som feks. alle klovdyr), men husker ikke nå i farta. (Edit: Vet vagt også noe om uskilling av urin ved avlivning. Noen som med sikkerhet kan oppklare saken? :P )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griser svetter ikke slik som andre dyr nei. Det er derfor det er ekstremt nøye med temperatur i grisehus og hvorfor grisene graver i jord og bader søla for å kjøle seg ned når det er varmt :)

.....

Kom på at jeg har en hel boks med kvikk lunsj i skapet, altså en sånn med 12 store pakker med 6 mindre i. Men jeg har ikke lyst på :o Lurer på om det er noe galt, for jeg har alltid lyst på sjokolade [emoji14]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg vært på jakt etter ved, også gått en liten fjelltur i dagslys. Det var deilig! :ahappy: Nå er det fyr i peisen, hundene knasker tyggebein, og jeg koser meg med ost og kjeks og dagens tds i reprise. Fredagen sin det. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-16 sier bilen at det er. Hadde håpet på å få til noe som ligner tur i dag, men så fant jeg denne:

v33zvp.jpg

Her er det tydeligvis bare å investere i tredemølle før det går skikkelig galt [emoji14]

Iria signerer den der altså, nå prøver hun å late som hun ikke må tisse oftere enn maks en gang i døgnet. Klær og sokker hjelper ikke.

Selv har jeg på tre lag med ull og forbanner den totale mangelen på isolasjon i veggene i dette huset. På to av rommene er det ikke egen varme (kjøkken og soverom). Der er temperaturen nesten nede i et siffer. Trekker som bare pokker og kun oppvarming på strøm. Glad ikke jeg betaler strøm her altså.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
16 timer siden, Christine skrev:

Når bruker dere dekken på hundene? Det er meldt temperaturer mot -12 grader nå, og jeg kjenner jeg er litt usikker på hva som er nødvendig osv. Setteren vises det godt på om han fryser, så han vet jeg når behøver beskyttelse. Terven er jeg litt usikker på. Aldri vist tegn til å være kald, men nå er jo all underull borte, samt at hun har litt mindre pels.. Uvant med hund med slik pels, og jeg vil ikke kle på henne unødig, samtidlig som jeg ikke vil at hun skal bli kald :P Bruker dekken når hun ligger i bilen, og i pauser på trening, så tenker på båndturer.

Jeg bruker aldri dekken på tervene (eller huskyen for den saks skyld) annet enn når de ligger i ro i bilen eller bundet ute når det er kaldt :) Men når det bikker under -25 får de potesokker på da. Selv på vanlige gåturer.

4 timer siden, Wilhelmina skrev:

-16 sier bilen at det er. Hadde håpet på å få til noe som ligner tur i dag, men så fant jeg denne:

v33zvp.jpg

Her er det tydeligvis bare å investere i tredemølle før det går skikkelig galt :P

Neste tur på bikkkjene mine blir i mars. Kanskje ikke før i april :lol: Her sitter jeg og gleder meg over mildvær og bare - 13 grader, og så kommer jeg inn her og ser at det er livstruende kaldt :o Sorry gutter. Da blir det ikke skitur allikevel. Vi må holde oss inne to måneder til :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...