Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

33 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Ja brukte den :D ble godt!! Hjemmelaget humus,  fries og brokkolisalat pluss juksenan. 

20160108_183115.jpg

Det så veldig godt ut! Og nå kom jeg på at jeg har glemt å kjøpe sånn krydder til hummus som jeg også har glemt hva heter.... Sovet 3 t etter nattevakt så hjernen er litt treg i dag :lol:  Men planen er å lage hummus.  En dag...:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Lola Pagola skrev:

Etter å ha lett etter nytt sted å bo i månedsvis uten napp har jeg plutselig (potensielt )et luksusproblem. .. Den ene ville helst ikke ha hund,  men vil møte meg likevel. Koselig sted, men lite. Det andre er og lite, og 2000 over budsjett.  Men huseier skulle tenke på å senke. Dette er en litt mer ordentlig leilighet. Men ikke eget soverom eller kjøkken, alt er liksom i ett. Men i gammel bygård som er min drøm. Ulempe med 4.etasje for casper. .. Ikke heis. Den andre er i  bolighus, men nesten like sentralt. Kjøkken i eget rom, stue og sov i ett. En gang nede og trapp opp til resten. Bedre for casper. Men er og litt lei av å bo tett på utleier... Men er mer som en tomannsbolig da. Ikke sikkert bygården blir billig nok, og ikke sikkert tomannsboligen vil ha hund. Så kan jo være like langt. Men svært å plutselig få to henvendelser på samme kveld. Merkelig nok helles jeg mot en rustikk tomannsbolig.  Leiligheten var liksom så steril, og like trang nesten som der jeg bodde Før. .. og jeg har fått nok av 20kvm nå. Den andre står som 25kvm,  men ser større ut og er mer avdelt. Og siden bygården er midt i sentrum vet jeg ikke hvordan det er med parkering. Høres ut som jeg har bestemt meg,  men får se på begge om det blir aktuelt. 

Jeg er ikke noe flink til å være voksen... :(

Hva er budsjettet ditt da? Og har du sjekket om du får bostøtte? Jeg flytter jo snart herfra, og hadde det ikke vært for at huseier her muligens har en annen leieboer på hånden, så er det helt perfekt å leie her :D Masse turmuligheter ( Hadeland <3 ), selvfølgelig lov med hund, hage man kan bruke så mye man vil, verdens beste huseier( hun er seriøst det altså), hyggelig område ++++++ :D Men du vil sikkert ikke til Hadeland, teit som du er.... :lol::P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Aslan skrev:

Ser på NRK-serien Skam. Målgruppen er riktignok for de som er 13 år yngre enn meg, men den er litt søt og litt vond :teehe: 

Den har jeg også blitt sittende og se på en gang :P 

Akkurat nå har jeg lyst på sjokolade, men nei, ikke før i mårra det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tonje skrev:

Den har jeg også blitt sittende og se på en gang :P 

Akkurat nå har jeg lyst på sjokolade, men nei, ikke før i mårra det..

Hihi, ja, den er litt fengende når man først starter :teehe: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min skriker etter noe salt å spise, men ingenting blir værende lenge nok. Hva er snilt mot en mage som ikke vil beholde noe særlig, smaker saltaktig og jeg kan finne på å ha i hus? Potetgull og salte kjeks har jeg ikke. 

(Nei, jeg er ikke gravid, bare syk). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Kroppen min skriker etter noe salt å spise, men ingenting blir værende lenge nok. Hva er snilt mot en mage som ikke vil beholde noe særlig, smaker saltaktig og jeg kan finne på å ha i hus? Potetgull og salte kjeks har jeg ikke. 

(Nei, jeg er ikke gravid, bare syk). 

Tynn buljong å drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tutle skrev:

Griser svetter ikke :P http://www.abcnyheter.no/nyheter/2006/08/21/32758/svett-som-en-gris

Jeg vet ikke om det bare var spøk eller om det er noe sannhet i det, men fikk høre at det er derfor griser er "urene" dyre for muslimer. Jeg lurer på å ha lært på skolen en definisjon (som feks. alle klovdyr), men husker ikke nå i farta. (Edit: Vet vagt også noe om uskilling av urin ved avlivning. Noen som med sikkerhet kan oppklare saken? :P )

De utskiller noe når de stresser/er redde som setter smak på kjøttet vist de blir slaktet mens de stresser eller rett etterpå. Ihvertfall det jeg har hørt fra de jeg kjenner som driver med slaktegris. Grisene blir guidet inn til et rom/binge hvor de får lov å roe seg helt ned i 1 - 12 timer ca, og så blir de gasset slik at de bare sovner, før de slaktes. (Usikker på om de blir boltet iom de allerede er "bedøvd") 

Det som de utskiller når de stresser er helt enormt kraftig, var med på sortering av grisunger (hunner og hanner i hver sine binger) en gang og jeg måtte seriøst skrubbe meg ren for å bli kvitt lukta. Helt annen lukt enn "vanlig" griselukt når de er rolige. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes samboern og jeg er freske som gikk 1,5 time i -18 grader. Belgern frøys forresten ikke, @Christine, det gikk helt fint med pelsen. Smurte på litt potefett før vi gikk bare :)

Sneik oss innom butikken og kjøpte potetgull på veien. Til mitt forsvar kjøpte jeg løk og brokkoli også, men det er til morgendagens middag.... Potetgullet skal vi spise nå etterpå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en halv krukke ubrukelig tahini i kjøleskapet jeg bare ikke kommer meg til å kaste, hvertfall ikke bruke :lol:

Ristet visst sesamfrøene litt for mye, selv om de hverken 'poppet' eller hadde en alarmerende farge. Tahinien smaker iallefall høgg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Turb skrev:

Tahini tror jeg det heter. Har kjøpt kikerter og sånn til å lage selv :) 

Det stemmer ja! :)

 

.....har vi spist "litt" sen middag. Har laget chili con carnefor første gang, var veldig godt :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for at leiligheta mi kun har låge ute for salg i lokalavisa og på div. kjøpe/selge grupper i området på fjaseboka, i knapt eit døgn, og eg har halvannan mnd. igjen før vi overtar nye huset, så er eg allerde litt småstressa. Tenk om eg ikkje får solgt leiligheta til dess :|:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Kroppen min skriker etter noe salt å spise, men ingenting blir værende lenge nok. Hva er snilt mot en mage som ikke vil beholde noe særlig, smaker saltaktig og jeg kan finne på å ha i hus? Potetgull og salte kjeks har jeg ikke. 

(Nei, jeg er ikke gravid, bare syk). 

Lurer på det samme. Og jeg finner ikke kortet mitt så fikk ikke handla noe idag heller. For en forferdelig dag. Jeg hater å være sjuk. MÅ på jobb i morgen, og i morgen generelt blir en ekstremt bra dag, så jeg håper jeg er fin igjen. God bedring :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg støl i ryggen etter å ha stått og stekt kjøttkaker i lengre tid. TJ leverte et rådyr til slakteriet her, og de fiksa blant annet farse av det. Aner ikke helt hva mer enn rådyr som er i den, TJ somla bort kvitteringslappen hvor det stod. De er gode da, så da er det ikke så farlig. :lol: 

Vi har alt for mye kjøtt i fryseren nå (etter elgjakta og rådyrjakta), så vi MÅ være flinke til å ta opp og ha det til middag. Trenger egentlig ikke kjøpe kjøtt på ei stund, har både farse, ferdigstekte kjøttkaker, biffer, steker, grytekjøtt og kverna kjøtt. Stappfullt i egen fryser, i tillegg til at vi låner plass hos svigers. :P Må kjøpe en fryser til i år gitt. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kaja skrev:

Lurer på det samme. Og jeg finner ikke kortet mitt så fikk ikke handla noe idag heller. For en forferdelig dag. Jeg hater å være sjuk. MÅ på jobb i morgen, og i morgen generelt blir en ekstremt bra dag, så jeg håper jeg er fin igjen. God bedring :hug:

Tror det har roet seg litt her. God bedring til deg og :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser i avisa nå at det skjedde en ulykke i dag på samme sted som jeg nesten skled ut av veien. Bare noen få timer etter at jeg kjørte der. En bil skled inn i en lastebil og fikk mosa fronten. Ingen ble skadet da, men den veien var skummel i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Bare 2-2,5 uker igjen til lillevalp hentes! Og jeg som har SÅ mye å gjøre før den tid, med å rydde leilighet, valpesikre ting som kan være skummelt, og installere barnegrinder! 

Jeg gleder meg :wub: 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lola Pagola skrev:

Vært på visning. .. Skal si bilder lyver,  var pittelite! Kan få 2 rom og balkong til samme pris som han originalt ville ha. Nei takk...  håper den i morgen er bedre.  Er nok ikke mye større, men rimelig pris og ser koseligere ut.

For et rot ting er altså, vet jo egentlig ikke om jeg vil bo i denne byen engang, og jeg vil ha en annen jobb. Studentlivet var mye bedre :/

Jeg skjønner hva du mener, det er skikkelig kjipt når ting ikke blir som man vil. Bare én av tingene du holder på med nå, er ubehagelig nok, liksom. 

MEN. Du kan trøste deg med dette: Hjernen til mennesket fungerer veldig interessant. Det er nemlig sånn at den situasjonen man havner i, ender opp med å bli den man tenker på som det beste alternativet i ettertid. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...