Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Guest Snusmumrikk
38 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Haha, takk, nå føler jeg meg ikke så unormal :P Kanskje familyen kan dra ned hit, men fåkk så mye drittale spisesteder det er her. Urgh :lol:

Hehe jeg er også fra 80-tallet og var aldri på hverken Gran Canaria eller Tenerife da jeg var liten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Siri skrev:

 

Lurer jeg på også.... det er nok et prosjekt vi bør finne ut av :lol: 

 

jeg lurer på om vi IKKE må finne ut av det :P 

....er valpen min tom i hjernen, men ikke i kroppen. Så den løper rundt og piper med en leke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle dra hjem fra jobb måtte jeg skrape is av bilen nå som det er kaldt og fint. Starter bilen først så den kan varme seg litt mens jeg skraper. Jeg åpner både førerdøra og bakdøra på gløtt, for jeg vet at sentral-låsen kan gå i lås når det er kaldt. Hører etterhvert at den låser seg og tenker 'haha, jeg så den komme! '. Når jeg er ferdig å skrape smekker jeg igjen bakdøra før jeg tar i dørhåndtaket på førerdøra og innser at jeg ikke har åpnet den nok...

****! Veska med ekstranøkler, mobil og husnøkler ligger inni bilen. Går inn på jobb, ringer bil-berging og må vente i 20 min før de kommer og rekker å irritere meg grønn over at jeg må bruke penger på en så teit feil. Men dere; vet dere at hvis man har IF så trenger man ikke betale noen verdens ting så lenge bilen ikke må flyttes på for å hjelpes? Så hell i uhell der altså og jeg kunne kjøre hjem i god og varm bil :lol:

Veldig glade hunder som venta meg her hjemme. Vi tok en tur i parken og på jordene så de fikk løpe løse og leke litt. 1,5 time holdt i denne kulda. Bare -8 her, men det kjennes veldig mye kaldere ut. Nå skal jeg ta helgevasken!

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker huet opp av migrenekomaen, måtte opp og ha lillemor på fanget litt mens Bonden tok i mot vaskemiddel til lely, prøvde å  skifte bleie på henne men rakk ikke få henne på stellebordet før jeg kasta opp, så han måtte fikse, han kom heldigvis inn igjen. Nå skal jeg prøve meg på en kopp kakao og se om den vil samarbeide og så om jeg skal være skikkelig vill og gal og se om det går an å lage seg litt middag. Får jo vondt i hodet av å ikke spise og, så bør ikke drøye til i morra, selv om det frister mest. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag nøyde vi oss med en 45 minutters runde, men Tinka kunne visst gjerne vært ute 45 til. Er det for kaldt for hunden, når den storkoser seg ute? Riktignok tar jeg på henne et dekken eller to og pakker inn meg selv i samme slengen. I kveld ble jeg skikkelig svett :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekk han er @Bananen :wub:

Jeg og Mocca var på playdate med Mocca's bestevenn i dag vi. Skikkelig latmannslufting.

Tok på meg termodressen og masse ull, sånn at jeg kunne stå stille en stund.

Ellers må jeg begynne å skrive på notater til kurset vi skal på til helgen :ahappy:

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra leker at Timo er en saueflokk som hun skal gjete. Saueflokken får ikke lov til å løpe opp på fjellet (= trappa til andre etasje), men kjedelige Timo vil ikke leke saueflokk. Han legger seg bare på nederste trappetrinn og venter til Symra ser en annen vei så han kan pile opp.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Det er jo bare å bruke en kelpiehann på Yasmine det, så finner du det ut. @JeanetteH kan sikkert bidra med å finne en god kandidat :D 

Trenger ikke finne en god en heller, for blandingshunder blir jo så vanvittig mye friskere enn rasehunder vøtt. Blir sikkert født lydige og røytefrie og gud vet hva. 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Det er jo bare å bruke en kelpiehann på Yasmine det, så finner du det ut. @JeanetteH kan sikkert bidra med å finne en god kandidat :D 

DEn varianten tenkte jeg jo ikke på en gang, men da er jo problemet løst :D.

Akkurat nå, Caroline skrev:

Trenger ikke finne en god en heller, for blandingshunder blir jo så vanvittig mye friskere enn rasehunder vøtt. Blir sikkert født lydige og røytefrie og gud vet hva. 

Det har du jo også helt rett i - herregud dette kommer til å bli stor suksess altså :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Caroline skrev:

Trenger ikke finne en god en heller, for blandingshunder blir jo så vanvittig mye friskere enn rasehunder vøtt. Blir sikkert født lydige og røytefrie og gud vet hva. 

Når jeg nå husker det: Hva svarer jeg når folk sier at blandingshunder ikke er så syke som rasehunder fordi de har så mye større genpool? Kanskje genpool ikke blir rette ordet her forresten, det er vel en rase som har en genpool, ikke et individ. Men dere skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Når jeg nå husker det: Hva svarer jeg når folk sier at blandingshunder ikke er så syke som rasehunder fordi de har så mye større genpool? Kanskje genpool ikke blir rette ordet her forresten, det er vel en rase som har en genpool, ikke et individ. Men dere skjønner hva jeg mener?

Tja, man har jo alle de recessive sykdommene som finnes innad i rasene, som man kan ro seg unna ihvertfall i første generasjon, hvis man blander to raser som ikke er disponert for samme feil, men jevnt over er det vel fordi man ikke har noen norm for å faktisk helsesjekke blandingshunder, og det blir heller ikke registrert noe sted, eller lagt ut på hjemmesider/raseklubbsider osv. Det ble en altfor lang setning, men det får bare være. Jeg er trøtt :p

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mye av den myten stammer fra begrepet hybrid vigour, som sier at økt heterozygositet gir helseeffekter. Men det tilsier jo at man får økt variasjon og gjelder som nevnt over bare en eventuell første generasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Når bruker dere dekken på hundene? Det er meldt temperaturer mot -12 grader nå, og jeg kjenner jeg er litt usikker på hva som er nødvendig osv. Setteren vises det godt på om han fryser, så han vet jeg når behøver beskyttelse. Terven er jeg litt usikker på. Aldri vist tegn til å være kald, men nå er jo all underull borte, samt at hun har litt mindre pels.. Uvant med hund med slik pels, og jeg vil ikke kle på henne unødig, samtidlig som jeg ikke vil at hun skal bli kald :P Bruker dekken når hun ligger i bilen, og i pauser på trening, så tenker på båndturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...