Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober

Recommended Posts

• Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

så gøy! Jeg skal til Kvikne i romjula! En tur på hytta :) håper de har fine skiløyper der, har ikke vært der siden 2006 tror jeg...

er det snø her, er det garantert masse skiløyper her.. Vi har ingen annen stolthet i bygda :lol:

Underlig hvordan trøtte unger er de vanskeligste å få til å sove. Noen timer seinere ga vi opp, her sitter jeg da :yawn:

det har også jeg undret på.. Hvorfor kan de ikke bare gi etter, for de har da ingenting de MÅ være våken for?

Det ser ut til at det blir nydelig vær ute i dag :ahappy: jeg har tenkt å nyte det fra sofaen min :P kroppen er ikke spesielt samarbeidsvillig, så jeg håper jeg bare er fyllesjuk. En gang skal jo være den første for alt :lol: 

Ungene mine våkna også en time tidligere, men det er liksom ikke noe stress når de vanligvis står opp åtte-ni :whistle: 

synes det var ille at klokka var 06.30 jeg :lol: 

Pippin promper, jeg dør!

Men nå er det i alle fall Kriminalsjef Foyle på VOX, en av veldig få serier jeg følger.

Lever du? :lol:

Valpene sov hele natten, men våknet til "normal" tid og tullet rundt under sengen min. Ut å tisse så ble de stappet i bur på soverommet (slemme meg) så sov de ett par timer til. Flinke bebiser. 

Nå frokost også ta med kamera på en liten tur i solen med de. Så noen timer overtid på jobb. Mer spent på kommende uke med de, da skal jeg jobbe natt :lol: Tror jeg skal forberede meg på å gå en tur med en gang jeg kommer hjem og snuble meg igjennom ett par aktive timer før jeg kan sove. 

Hundene er luftet og jeg funderer på å finne senga og lese litt i "The name of the wind". Ikke noe spennende på TV og selv om jeg sov lenge i dag er jeg litt trøtt. 

Om jeg kjøper tispe en gang skal hun hete Auri :)

Deilig å våkne kl 8 og være klar for dagens dont :). Har dusjet, luftet hunder, vært ute og lagt et spor til Yasmine, hørt hundelosen i skogen, spist frokost - og nå vurderer jeg å sette meg ut på terrassen med en kopp kaffe... i slutten av oktober liksom... 

• Like 1

Kjenner jeg savner hundehverdagen såå mye når jeg er inne her å sniker! ? Ingen som har en slik super lydig, god av-knapp, kul, lærevillig, supertrygg, ikke såå sosial-men klikker ikke av alle som er litt skumle, skatere, sykler osv-, søt Border Collie som jeg kan låne? Ikke? ? 

Ellers nyter jeg at menneske-valpen tok seg en liten lur nå etter å ha våknet 05.00(tidlig, selv om klokka er stilt!). 

Edit: Hvordan bytter jeg navn tilbake til "Wigdis"? Har fått det gamle tilbake!

Edited by giggi

Snart 11 t på jobb. Den ekstra timen merkes altså... :yawn: 

samboeren har fått denne nattevakta her tre år på rad, og aldri fått jobba den motsatte vakta :lol: han er litt lei. Det er jo ikke slik at man får ekstra betalt for den timen heller, det syns sykehuset nemlig bare er teit :hmm: 

Har Yasmine og jeg vært ute og gått det sporet, og hun er så fin å gå med altså :D. Det er kanskje på tide å utfordre henne litt mer nå etter hvert. Typisk at når vi nå ER i gang med treningen, så er sesongen snart over... Vi burde vel ha brukshundkåring som et første mål neste år da, kanskje :). Selv prinsessen burde fikse det liksom. 

samboeren har fått denne nattevakta her tre år på rad, og aldri fått jobba den motsatte vakta :lol: han er litt lei. Det er jo ikke slik at man får ekstra betalt for den timen heller, det syns sykehuset nemlig bare er teit :hmm: 

Og nå forsto jeg hvorfor jeg føler meg så uthvilt - jeg har sovet en time lenger enn jeg tror. Jaja, hundene var rolige, så da er det neppe noe stress.

Jeg har bestemt meg for å lage pannekaker til middag i dag. Lurer på om det er noen firbeinte som vil ha det også :P Men først frokost, dusje, tur og pakke noen banankasser. Jeg henger så innmari etter i pakkingen fordi jeg har måttet prioritere andre ting denne uka. Og i natt drømte jeg at det ikke var så nøye om jeg ikke ble ferdig med pakkingen til jeg får flyttehjelp, for banankasser skal jeg klare å flytte selv senere. Det viktigste er å få hjelp til tunge og store møbler. Drømme-SFX tenkte ikke på at nevnte møbler må tømmes, derav banankassene...

Lade batteriet til kameraet for dagens tur, kanskje?

Jeg er så lei av mus som jogger og danser og stepper oppi taket mitt. De prøver å lage så mye lyd som mulig for å irritere meg. Har kjøpt inn musefeller men må tilstå at jeg gruer meg til å bruke det. Stakkar små. :icon_redface:

Ellers sitter jeg her og leser tester og ser på bilder av ulike løsninger med tastatur og deksel til Ipad. Fant en som hadde fått toppkarakter i en test og ser ut akkurat sånn som jeg vil ha, men den er det ingen butikker som har lenger. Sikkert utgått modell. Kan jo ikke fortsette å selge slikt som er best i test, det skjønner jo alle. Ikke første gang jeg opplever akkurat det heller. 

Jeg er så lei av mus som jogger og danser og stepper oppi taket mitt. De prøver å lage så mye lyd som mulig for å irritere meg. Har kjøpt inn musefeller men må tilstå at jeg gruer meg til å bruke det. Stakkar små. :icon_redface:

Bestille jobben hos noen proffe?

Som en god storbonde, har jeg nå sittet og bestemt dagens gjøremål sammen med gubbe og lillesøster.. Så tok jeg med emg barnet og gikk for å ta oss en dupp mens gubbe og søster gikk ut for å jobbe.. 

Gjør meg som bonde jeg :aww: 

• Like 6

Bestille jobben hos noen proffe?

Sånt koster penger. Det er dessuten helt umulig å komme til der de holder til, musefeller på det eneste stedet der de kommer ut av veggen/taket, nemlig under vasken på kjøkkenet, er nok eneste mulighet.

• Mirai locked this topic
  • Mirai unpinned this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Så må jeg skyte inn at som nybakt mor, kan det være overveldende på mange måter. Så det kan være at ting kan gå seg til. Første gang vi fikk barn valgte vi å redusere antall hunder, og da vi fikk barn igjen var det en periode hvor jeg seriøst vurdere omplassering (hadde til og med annonse på finn), og jeg er glad for at jeg tok tida til hjelp og ikke omplasserte. Vanskelig situasjon. Ønsker deg lykke til!
    • Uff, her er det vanskelig å gi gode råd. Det er en vanskelig situasjon når hunden har hatt slike opplevelser og blitt aggressiv i etterkant. Jeg har selv hatt det, og det er mye jobb. Det vil også være vanskelig å få omplassert en slik hund. Er det et argument mot henne at hunden da kanskje må avlives? En annen ting er jo at dere har tatt på dere denne hunden og levd med den i fire år. Selv om dere har opplevd vanskelige situasjoner så har dere tatt på dere et ansvar for et dyreliv. Jeg vet ikke hvor sterkt/viktig dette er for deg, om du kan bruke argumentet at om du finner ut om noen år at du ikke vil være far, så blir det slik? (en vesensforskjell altså, og ikke et argument jeg ville brukt selv) Er det et alternativ å finne et avlastningshjem? Kanskje ikke noe enklere enn omplassering, men om dere kan finne noen som kan ha hunden i perioder, så kan dere også kjenne litt på hvordan livet uten hund/den hunden er? Er hun redd hunden skal skade barnet? Det er lite sannsynlig, og jeg kan ikke tenke meg noe bedre for barn enn å vokse opp sammen med en hund. Ingen gode råd dessverre, bare masse sympati herfra.
    • Hei. For 2 måneder siden ble jeg far for første gang. Jeg har vert så lykkelig, men i dag ble jeg skikkelig satt ut. Min samboer / kone i 10 år sa at hun ikke ville ha hund lenger. Hunden vår er 4 år gammel og det var en avgjørelse vi tok sammen å få hund, men jeg var mer gira en henne da jeg har vokst opp med hund mens hun ikke har hatt noe særlig forhold til dyr. Hun sier at hun mer og mer det siste året har følt et ubehag ved å ha hund heller en glede og trives ikke med det lenger. Jeg tror også hun er ganske lei av å være ekstra påpasselig hele tiden da vi har en ganske kraftig liten plugg. Vi har en engelsk Staff som inntil for 2 år siden var snill mot alt og alle, selv aggressive hunder. Men etter to episoder med løse hunder hvor han ble angrepet er han blitt skeptisk til noen hunder, særlig hvis de viser litt tegn til agresjon, spesielt hann hunder. Skal sies at jeg har trent på deeskalering så jeg klarer stort sett å plukke opp og avvepne situasjoner som kunne ført til knurring og bjeffing selv når den andre hunden bjeffer i vei. Men nylig så var det en episode hvor kona ammet den 2 måneder gamle sønnen vår og hadde bundet hunden vår til et tre (kort bånd), men så kom en løs hund og det ble et basketak. Det var over ganske raskt, men hun ble ganske satt ut. Jeg er nå ganske fortvilet for uansett hvor mye jeg sier at jeg skal redusere lasten på henne å ha hund (stell, turer, rengjøring hjemme) så har hun sagt at hun bare ikke vil ha hund i hjemmet lenger.    Det gjør meg ganske fortvilet da jeg er villig til å snu livet mitt opp ned for å beholde hunden som jeg ser på som et familiemedlem, noe hun desverre ikke gjør lenger.    Kunne trengt noen gode råd...
    • Er det ellers ro rundt valpekassa?  Så lenge hun gjør det hun skal så tror jeg at jeg kanskje ville sørget for ro rundt kassa, minst mulig påvirkning fra dere som kan stresse eller påvirke på noe sett. Og se om det går seg til? Er det riktig temperatur der osv?  Jeg er ikke så godt på avel, bare "tenker høyt" 😊
    • Fra 2016-2018 ble om lag halvparten av alle registrerte corgis i Finland røntget, og kun ca 10% av cardigan og ca 20% av pembroke var fri, resten har HD. Jeg kjenner jeg er skeptisk til påstanden om at de ikke plages av sin diagnose og at dvergveksten gjør det vanskelig å lese bildene, all den tid man hører om hunder av rasen som har blitt avlivet pga. nettopp HD. Jeg ville nok sett til Sverige eller Finland om jeg var deg, og jeg ville nok ikke kjøpt dersom jeg ikke fant et kull med godt kartlagte linjer som har en relativt pen HD-statistikk.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...