Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

Er nok lenge til mamma spør meg om å få være storbonde igjen :lol: hver gang mamma ringer, noe som bare blir oftere og oftere, er for å prøve og ha litt styring på hva vi gjør :lol:

 

særlig når hun oppdaget at vi har begynt på egne prosjekter.. Min lillesøster er dog godt opplært, for når mamma spør henne om hva vi gjør: "nei, ikke noe spesielt..." :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Guest lijenta

Sånt koster penger. Det er dessuten helt umulig å komme til der de holder til, musefeller på det eneste stedet der de kommer ut av veggen/taket, nemlig under vasken på kjøkkenet, er nok eneste mulighet.

Stålull uten såpe stappes i hull som dem kommer inn i huset.  I gamlehuset jeg leide så måtte jeg ty til giftblokker for å bli kvitt dem til og med ha ute der dem gikk inn men da i boks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stålull uten såpe stappes i hull som dem kommer inn i huset.  I gamlehuset jeg leide så måtte jeg ty til giftblokker for å bli kvitt dem til og med ha ute der dem gikk inn men da i boks

Stålull var et bra tips. Problemet er at jeg bor i et veldig gammelt trehus som sikkert har inngangshull både her og der. Men planen er å få noen til å gå over huset i sommer og sette på musebånd der det mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amice :hug:

Ligger an til å bli fin helg, dette! Hadde besøk av venninne fra fredag til lørdag, hun rømte fra leiligheten sin siden naboen hadde fest og det pleier å være høylytt. Lørdag trodde jeg at jeg skulle på halloweenfest, men det viste seg å være neste uke. Det passa meg egentlig veldig bra, for jeg hadde mer lyst til å slappe av med fargelegging og playstation. Samboern og jeg dro også spontant på kino og så the Martian. Den var kjempebra!!

I dag trodde jeg at jeg skulle få lunsjbesøk av studievenner som er i byen i helga, så jeg bakte rundstykker og tatt helgevasken. Det viste seg at det er neste helg, det også. Herregud, for et surrehue jeg er [emoji14] det ble gode rundstykker, da, og veldig koselig lunsj sammen med mannen!

Nå skal vi vel finne ut hvor vi skal gå ut hen i dag. Kanskje jeg skal finne på noe å trene med bikkjus også, han har stått og stirra på meg lenge i dag. Mistenker at det skyldes løpetid hos nabobikkja, men vi kan like gjerne bruke virketrangen til å trene...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg kommet inn fra en herlig tur med bikkjene, og skal kose meg med å strikke de siste 10 omgangene på Nancy-genseren svigermor skal få til jul. Tenk det, bare 10 omganger igjen! Vært et himla prosjekt det der. Ikke så vanskelig, men det er pinne 2,5 og 3 så det tar jo evig tid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt koster penger. Det er dessuten helt umulig å komme til der de holder til, musefeller på det eneste stedet der de kommer ut av veggen/taket, nemlig under vasken på kjøkkenet, er nok eneste mulighet.

Det koster penger ja, men det gjør det å fikse evt skader etter musa også.

Bodde på en hybel deler av studietida hvor jeg hørte de løp i taket mitt. Våkna ei natt av en som ramla i hodet mitt gjennom luftventilen [emoji16]

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Stålull var et bra tips. Problemet er at jeg bor i et veldig gammelt trehus som sikkert har inngangshull både her og der. Men planen er å få noen til å gå over huset i sommer og sette på musebånd der det mangler.

Jeg bodde i et hus fra 1790 og ja der var det mange inganger. Dem hadde for mye mat tilgjengelig til at musen gikk i feller, Jeg la da ut musegift i jordkjelleren. Men i store muse år måtte jeg ha en ute også. Da i boks så ingen andre enn musa fikk tak i giften. Uten hadde jeg i tilleg boksen gjømt under ei stormmatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kjøper tispe en gang skal hun hete Auri :)

Jeg har ikke lest så mye ennå, men da får jeg glede meg til Auri dukker opp i boka :) 

Jeg kjørte samboern til jobb etter frokost, han blir borte hele denne uka. Så dro jeg på tur med hundene i regn og hagl...De høyeste toppene er dekket av hvitt, håper egentlig det kommer hit snart, for jeg synes det er triveligere med snø enn regn altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne har akkurat valgt noen andre enn meg som forlover til bryllupet sitt. Jeg visste at jeg kom til å bli litt skuffet hvis det ikke ble meg, men jeg trodde ikke at jeg kom til å bli skikkelig lei meg. :ermm: 

Klem. Jeg forstår deg. Det er leit å føle seg tilsidesatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos sånn rotte/mus-greier som har bosatt seg i hus. Jeg har aldri egentlig lurt på hvor vondt det lukter når man ikke har skiftet på rotteburet på noen år, men jeg tror jeg begynner å ane hvor ****** det kan lukte. Musefeller er i hvertfall noen hakk lurere enn rottegift. Da dør de jo bare der de holder til liksom uten sjans til å plukke dem opp.

 

:barfy:

 

Akkurat når har jeg begynt å pakke ned og bort saker, flytting om en måned og jeg begynner å glede meg. Det er virkelig ikke fett å være klar over at du i grunn deler hjem med et uant antall rotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne har akkurat valgt noen andre enn meg som forlover til bryllupet sitt. Jeg visste at jeg kom til å bli litt skuffet hvis det ikke ble meg, men jeg trodde ikke at jeg kom til å bli skikkelig lei meg. :ermm: 

Det er lov til å ha følelser, og å være forlover er jo ikke noe som skjer så ofte, en kan ikke bare riste på skuldrene og tenke "jaja, neste gang". Selv om statistisk sett kan det jo være at hun trenger en forlover ved et senere tilfelle, men umm... Det var kanskje litt kynisk tenkt, ja...

    Samboern og jeg dro også spontant på kino og så the Martian. Den var kjempebra!!

Åh, så bra, jeg lurte på å se den. Jeg fikk gavekort på kinobillett i bursdagsgave, og vil få brukt opp den før jeg flytter herfra. Og akurat nå er det den eneste filmen som går her som jeg har litt lyst til å se.

Jeg får ikke kortleseren til å fungere :( Har tatt masse bilder på tur, men laptopen og kortleseren får ikke kontakt med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest så mye ennå, men da får jeg glede meg til Auri dukker opp i boka :) 

Usikker på om jeg har lest bøkene tre eller fire ganger, det er en av de beste fantasyforfatterne jeg har funnet på mange år. Den siste underfundige lille "The Slow Regard of Silent Things " kan trygt anbefales den også selv om den ikke er en del av triologien, iallefall om du faller like mye for Auri som jeg gjorde selv. "Slow Regard" er årets bok for meg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref klissete innlegg i går, her er en liten videosnutt av Isak som gjør det han tror han skal gjøre og mener bestemt at DER regner det godbiter, og det er jo gøy! :P Han var enda mer gira i går, da tok han piruetter og var enda mer intens, hehe :)

 

 

Og her leker han til og med (ser ut som jeg slår han, men bare erter han med å dytte litt i han), og en gang da jeg ikke filma han, så beit han litt i genseren min og hoppet på meg, juhu! Dette er hunden som ikke har vært lett å leke med! :) Fikk ikke snudd filmen, men det får gå :)

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov til å ha følelser, og å være forlover er jo ikke noe som skjer så ofte, en kan ikke bare riste på skuldrene og tenke "jaja, neste gang". Selv om statistisk sett kan det jo være at hun trenger en forlover ved et senere tilfelle, men umm... Det var kanskje litt kynisk tenkt, ja...

Nei, altså, det er ingen del av meg som håper det kommer en anledning senere. :lol:  

Det hjalp litt da jeg kom på at jeg var den første, etter mor og far, hun ringte til for å fortelle om forlovelsen, da. Det er ikke det at jeg har blitt mindre viktig i livet hennes. Det kan jo være mange grunner til at hun valgte denne andre damen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av mus som jogger og danser og stepper oppi taket mitt. De prøver å lage så mye lyd som mulig for å irritere meg. Har kjøpt inn musefeller men må tilstå at jeg gruer meg til å bruke det. Stakkar små. :icon_redface:

Du får bare mote deg opp. Jo lenger du venter, jo flere må du plukke ut av fella :D
Jeg hater jo for øvrig å plukke musene ut av fella, så den siste som gikk i fella sist vinter fikk bare ligge der... fascinerende nok tørket den bare ut og jeg fant bare beinrester og masse hår der den en gang hadde vært. Helt luktfritt :)

Har vi hatt aktivitetsdag på Grønsvebakken. Yasmine fikk jo et morgenspor, og litt senere ble det feltsøk på begge hundene. Yasmine har ikke forsøkt noe sånt siden tidlig i vår, tror jeg, men hun husket, hun, og var ute og søkte og fant og hentet tilbake flere forskjellige ting som lå der ute i feltet :). Willy hadde jo heller ikke glemt gamle kunster, selvsagt, så han jobbet finfint :). Etterpå ble det litt lp-trening på Yasmine - og hun er usedvanlig "på" og artig å trene med for tida :). Måtte det bare vare :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget tre nye hundeleker med fletteteknikk jeg ikke har brukt før. Resultatet ble vel så der, men de funker jo :P Til neste gang jeg skal lage vet jeg i alle fall hvor lange og tykke remsene bør være for å få til fornuftige leker, bomma litt der i dag, hehe :) Nå har jeg sliten hund etter trening så da kan jeg kanskje utsette skogsturen til i morgen? :whistle: Jepp, jeg er lat for tiden, og skrekkelig lei av å gå alene og alltid i de samme områdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...