Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

Har lyst på dundersalt. Importøren gikk tydeligvis konkurs før sommeren. Får ikke tak i dundersalt :cry: 

Er det grunnen? :o Jeg har også hatt lyst på det lenge og sett etter det i butikken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Vært på kurs idag :D Pigg var flink og jobbet som en helt. Kampet så blod og en tann spratt :P Utrolig morsom å jobbe med den hunden altså... Han er så høy på livet at man kan ikke annet enn å le av ham :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel, klissklassinnlegg! ;)

 

Herregud, jeg blir rørt av min egen hund etter en liten treningsøkt i hagen. Isak er en tøff hund med egne meninger, han er sta og er veldig selvstendig, noe som har vært en utfordring med tanke på trening, for han vil helst løpe og løpe og ikke være hos meg og jobbe. Det er jo naturlig, med tanke på hva han er skapt for å gjøre. Jeg la treningen med han litt på hylla fordi jeg ble så lei av at han gikk kjempebra i bånd og uten bånd så bare stikker han sånn plutselig (null impulskontroll) og tar en solotur :lol: Samtidig ser jeg at han er en pleaser, han liker å gjøre meg glad, men samtidig er det veldig gøy å løpe :P I løpet av det siste året har jeg trent mer og mer uten bånd med han her i hagen (ikke inngjerdet) og jeg stoler mer og mer på han og han er mer og mer fokusert på meg, så han glemmer å løpe. Vi har nå turt å begynne å tenke på bronsemerket og da må man jo gå et helt program uten godbiter (det beste Isak vet, matvraket), og det er en stor utfordring for han :lol: I dag gikk vi tre øvelser etter hverandre, med super intensitet og en hund som er klistra på meg, og som blir helt spinnvill når jeg belønner i mellom øvelsene med bare meg (det har aldri skjedd før, det har vært en "kamp" å leke med han) og han spinner rundt og blir helt gal :lol: Og når jeg ber han om utgangsstilling så setter han seg smækk på plass i et halt sekund før han løper rett fram i full fart, jeg roper han inn, han kommer tilbake i en rasende fart, men rekker ikke å sette seg før han løper ut igjen og gjentar dette fem seks ganger, og jeg ler mer og mer for hver gang :lol: Noen har trent på ruta/fremadsending, og noen har skjønt at når man løper ut til ruta regner det godbiter (har kasta en godbit foran han når løper ut slik at han tror at godbiten kommer ramlende fra himmelen) :P Og enda sto det ingen rute der heller, hehe :) 

 

Det er såå gøy at han tilbyr atferd (selv om det ikke var den jeg ville ha) og viser så stor glede for å trene. Han var jo helt vill og veldig veldig "på", det var som å ha en border collie der, som bare ville masse.

 

Å, han er så fin når han er slik, da føler jeg at vi virkelig er på nett, og det betyr så mye når han har vært så vanskelig å få gira av bare meg (han har alltid vært veldig motivert av mat) :wub: 

 

20140813-IMG_1798

 

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Ikke snakk sånn om godis, da, jeg er på avvenning. Det er jeg forsåvidt hver dag.

"Bare" et stykke sjokoladekake i dag, og sånn ca fire liter is før i uka...:P

Burde vel egentlig skrive oppgave, men jeg har levering tett oppunder 1 desember, og er da godt over halvveis, jeg har vært på jobb, det er lørdag, og...og...Jeg er så lei at jeg tror det er bedre å utsette det til en dag hvor engasjementet er litt høyere enn lik null.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tur i dag røyk selen til Pluto mens han løp tulling, og jeg falt og slo hodet mitt i en stein. Er kvalm, svimmel og vondt i hodet, ringer man legevakta for sånt? Står så mye forskjellig på internett og alle sier forskjellig :lol: Tenker legevakta har litt bedre ting å gjøre en lørdag kveld... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempeartig!Mitt største problem er de hersens stoffene som på død og liv må hete noe annet på "farmasi" enn i kjemi :P
De som er utelukkende farmasøytiske har vi ikke hatt så mye om ennå, de sparer på godene tydeligvis.

Jeg har jo en høyere utdanning fra før av, så bortsett fra samfunnsfarmasien og litt galenisk farmasi så har jeg ikke lært så mye nytt ennå. Men repetering av kjemien er vel greit det også. Fremover skal jeg også repetere cellebiologi og mikrobiologi. Det er i alle fall mer moro enn generell kjemi.

Gleder meg til vi kommer til farmakologien, da er jo alt skinnende nytt og ukjent (sånn ca da, jeg har jo lest litt sånt gjennom åra bare fordi jeg synes sånne ting er artige og interessante men det blir jo ikke det samme som en utdanning på feltet selvsagt).

 

Har gjort galenisk farmasioppgaver til nå. Nå litt generell kjemi, så middag og TV. Så litt hundeluftig før desserten er planen ;)

Jeg sitter nå og pugger på Sulfonamides, Nitrofurans og Quinolones, blir helt tullete av alle navnene :P Alt det andre er kjempe intressant å lese på, men akkurat navnene hadde jeg klart meg uten :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

På tur i dag røyk selen til Pluto mens han løp tulling, og jeg falt og slo hodet mitt i en stein. Er kvalm, svimmel og vondt i hodet, ringer man legevakta for sånt? Står så mye forskjellig på internett og alle sier forskjellig :lol: Tenker legevakta har litt bedre ting å gjøre en lørdag kveld... 

Hjernerystelse kan det ha blitt så jep ring legevakten og snakk med dem. Hjernerystelse skal taes alvorlig så tv pc og sant er off limit. Jeg har hatt bivirkninger etter hjernerystelse i 6 måneder, men jeg hadde ikke klassiske symptomer som du ahr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det grunnen? :o Jeg har også hatt lyst på det lenge og sett etter det i butikken 

Ja, det virker sånn :( Avisartiklene jeg finner er fra april i år, så vil tro de fleste butikker begynner å bli tomme :no: Ikke sett det i noen av butikkene i nærheten av meg i hele høst :( 

På tur i dag røyk selen til Pluto mens han løp tulling, og jeg falt og slo hodet mitt i en stein. Er kvalm, svimmel og vondt i hodet, ringer man legevakta for sånt? Står så mye forskjellig på internett og alle sier forskjellig :lol: Tenker legevakta har litt bedre ting å gjøre en lørdag kveld... 

Du ringer inn, hører om du vil ha deg inn til sjekk. Legevakta eksisterer av akkurat slike grunner, så slutt og tull :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Paranomia Jeg ville ha ringt og forhørt meg. Jeg hadde like symptomer som deg da jeg fikk hjernerystelse, og det skal man ikke spøke med. 

Akkurat nå vil jeg se film, men jeg har enorm beslutningsvegring og greier ikke å finne en jeg virkelig vil se. Help??

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Paranomia Jeg ville ha ringt og forhørt meg. Jeg hadde like symptomer som deg da jeg fikk hjernerystelse, og det skal man ikke spøke med. 

Akkurat nå vil jeg se film, men jeg har enorm beslutningsvegring og greier ikke å finne en jeg virkelig vil se. Help??

Hvilket film-humør er du i? Komedie, romantiske filmer, action, drama...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Sara og jeg spist friterte scampi med avokadosalat. Det var ikke det dummeste jeg har spist i mitt liv. Snart ut på tur i høststormen, og så får vi se om det ikke blir litt peiskos etterpå. Og siden det ikke ble noe som helst pelsarbeid i dag så får jeg ikke fritidsproblemer i morgen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Sara og jeg spist friterte scampi med avokadosalat. Det var ikke det dummeste jeg har spist i mitt liv. Snart ut på tur i høststormen, og så får vi se om det ikke blir litt peiskos etterpå. Og siden det ikke ble noe som helst pelsarbeid i dag så får jeg ikke fritidsproblemer i morgen.

Har du lyst å dele oppskriften på avokadosalat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...