Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Idag har jeg besøkt ei venninne på ullevål og sittet der noen timer, så har jeg og hundene gått tur så langt lungene mine hang med :P Får vist fortsatt ikke komme på Norwegian Open og pakke ned så da holdre vi sofaen igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om jeg har lest bøkene tre eller fire ganger, det er en av de beste fantasyforfatterne jeg har funnet på mange år. Den siste underfundige lille "The Slow Regard of Silent Things " kan trygt anbefales den også selv om den ikke er en del av triologien, iallefall om du faller like mye for Auri som jeg gjorde selv. "Slow Regard" er årets bok for meg.

jeg elsket king killer cronical. Men den der slow regard var virkelig slow regard og killing me softly i ett. Noe så kjedelig er lenge siden jeg har orket lese halvferdig. 

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg elsket king killer cronical. Men den der slow regard var virkelig slow regard og killing me softly i ett. Noe så kjedelig er lenge siden jeg har orket lese halvferdig. 

Den boka er veldig hat eller elsk:D Jeg elsker den på grunn av språket, og selvsagt på grunn av selve karakteren. Men så er jeg over snittet glad i "broken people" og psykologi! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ryddet et kjøkkenskap, og der inni lå det en ball. Jeg ga den til hundene som hadde det veldig gøy med den i fjorten sekunder, etter det lå den under en sofa. Da husket jeg hvorfor den ballen lå i et kjøkkenskap. Kjøpe en stor ball da kanskje. En som ikke kan bites i stykker.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg elsket king killer cronical. Men den der slow regard var virkelig slow regard og killing me softly i ett. Noe så kjedelig er lenge siden jeg har orket lese halvferdig. 

Syntes akkurat det samme.. man fikk veldig kjørt seg i "the thingness of things" i den der slow regard-boka.. Ja Auri er nok litt ødelagt, hun har ihvertfall Obsessive Compulsive Disorder - en tilværelse som er en evig kamp om at alt ligger riktig og en evinnelig vasking av hender og føtter. Jeg leste hele boka i håp om at det til slutt skjedde noe.. men akk nei.

Nå sitter jeg og ser ut på mørkret og gremmes over vintertid. Nesten tussmørkt ute jo - imorgen ved denne tiden er jeg ute og går tur med 2 bisker som har vært alene i 10 timer mens vi har vært på jobb og som virkelig fortjener en deilig tur med masse trening lek og oppmerksomhet. Her i skauen er det virkelig mørkt, og litt creepy og så er jeg redd for at bikkjene skal skade seg hvis de herjer rundt. Og så føler jeg litt ulveskrekk også, så sånn en fæl film på fb om jämthunden Klara som hadde på seg kamera på elgjakt og ble tatt av 2 ulver. Hun hadde på seg en ulvevest slik at de fikk jo ikke tatt livet av henne fort, og det varte 10 min før eier kom til.. forferdelig. Hun klarte seg da, men til hvilken pris. Er kanskje ikke så lurt med sånn ulvevest, så på bilder av Klara etterpå at ulvene hadde gått løs på bakparten hennes, tenk å bli drept langsomt med rompa først :(

Idag har vært fin da, deilig tur med bisker, trening i hagen og jobbet litt (ikke så moro det da).  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså, det er ingen del av meg som håper det kommer en anledning senere. :lol:  

Det hjalp litt da jeg kom på at jeg var den første, etter mor og far, hun ringte til for å fortelle om forlovelsen, da. Det er ikke det at jeg har blitt mindre viktig i livet hennes. Det kan jo være mange grunner til at hun valgte denne andre damen. 

Du kan jo fremdeles ha en rolle i bryllupsforberedelser og bryllupet - tilby deg å hjelpe til med å forberede utdrikningslag, for eksempel. Om du har kjent henne lenge, vet du sikkert mye om hva hun liker, hvem hun vil ha der, osv. Jeg opplevde et bryllup hvor forlover ikke skjønte at bruden ville hatt meg med på utdrikningslaget, mens andre i brudens nærmeste vennekrets visste godt at jeg burde vært der, for eksempel.

Da min beste venninne giftet seg, valgte hun en annen forlover, fordi vi det året bodde så langt fra hverandre at det var upraktisk å velge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos bryllup føler jeg at det er på tide å begynne å bli voksen når venninner plutselig planelgger bryllup. Det nærmeste jeg kommer et kjærlighetsliv er ufrivillig spooning med en pelsdott om natta :lol:

Forresten! Kenzie har plutselig blitt så tynn, det til tross for at vi fôrer på samme som tidligere og at mengden er økt. Hun er ellers helt normal og virker ikke slapp eller noenting. Bør jeg bli bekymra tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært flink og jobbet meg igjennom 6,5 time med matteoppgaver!

Men nå er jeg rastløs, og kunne tenke meg en tur i skogen med den kommende valpen. Gikk ut med bosset og det er skikkelig frisk og fin temperatur ute nå. Men jeg er tiltaksløs selv om jeg er rastløs, så nå er det rundstykker i ovnen og gravet ørret på bordet, så da spiser jeg litt foran tven istedenfor. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg savner hundehverdagen såå mye når jeg er inne her å sniker! ? Ingen som har en slik super lydig, god av-knapp, kul, lærevillig, supertrygg, ikke såå sosial-men klikker ikke av alle som er litt skumle, skatere, sykler osv-, søt Border Collie som jeg kan låne? Ikke? ? 

 

Ellers nyter jeg at menneske-valpen tok seg en liten lur nå etter å ha våknet 05.00(tidlig, selv om klokka er stilt!). 

 

Edit: Hvordan bytter jeg navn tilbake til "Wigdis"? Har fått det gamle tilbake!

Har en kul og relativt lydig, og en med god avknapp! :lol:  Men litt langt unna kanskje. 

send pm til moderatorteamet, evnt rapporter ditt eget innlegg så får du hjelp til å fikse nicket. :)

samboeren har fått denne nattevakta her tre år på rad, og aldri fått jobba den motsatte vakta :lol: han er litt lei. Det er jo ikke slik at man får ekstra betalt for den timen heller, det syns sykehuset nemlig bare er teit :hmm: 

Å nei, den er kjip! 

I fjor var det en annen hos oss som fikk den vakten, greit når det byttes på. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen i dag har vært litt laber, så da var det godt å få spørsmål om å låne Lady på tur i dag. Så hun fikk en flott fjelltur med fine folk, mens jeg pleide meg selv i sofaen. :D 

Oktoberfesten i går var veldig gøy, litt mindre vellykket korpskonkurranse for vår det først, men festen var helt topp :lol: Bare synd de gikk tom for øl i baren på slutten, godt de hadde god rødvin der i stedet :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å nei, den er kjip! 

I fjor var det en annen hos oss som fikk den vakten, greit når det byttes på. :)

Ja, første gang han hadde den vakta spurte han om det ble kompansert for med lønn eller plusstid, men neida, det pleide nemlig alltid å gå seg til at man like ofte endre med vår-vakta. Yeah right :lol: Så kanskje neste år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo fremdeles ha en rolle i bryllupsforberedelser og bryllupet - tilby deg å hjelpe til med å forberede utdrikningslag, for eksempel. Om du har kjent henne lenge, vet du sikkert mye om hva hun liker, hvem hun vil ha der, osv. Jeg opplevde et bryllup hvor forlover ikke skjønte at bruden ville hatt meg med på utdrikningslaget, mens andre i brudens nærmeste vennekrets visste godt at jeg burde vært der, for eksempel.

Da min beste venninne giftet seg, valgte hun en annen forlover, fordi vi det året bodde så langt fra hverandre at det var upraktisk å velge meg.

Ja, hun kommer til å gifte seg på Østlandet selv om hun for tiden bor i Bergen, så jeg har store planer om å involvere meg så mye som mulig. Det er mulig det blir et bittelite bryllup på grunn av økonomi, og da har jeg sagt at jeg betaler min egen plass altså, for jeg kan ikke gå glipp av bryllupet hennes når det betyr så mye for henne. 

Jeg hadde aldri turt å planlegge et utdrikningslag uten å spørre andre venner av bruden om hvem som burde inviteres! :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag fikk hundene rase fra seg i ei forlatt lysløype. Vi traff ikke en sjel, vi.

Uttrykket i øynene på Bizi når hun skjønner at hun er løs, og står fri til å suse rundt på egenhånd, er fantastisk. 

Meget energisk, men handling-treningen går veldig fremover. Hun er i en periode nå hvor det å gallopere når hun løper ved siden av meg, og det å bite og rive og slite i båndet er veldig artig igjen. Spesielt når jeg har sagt at det ikke er lov femten ganger.:ahappy:

Hundetreneren vår synes at det er mye fart i henne, og det er jo bra. Morsomt å trene med en hund som er så interessert. 

Pappaen min er grei, altså.

I dag ringte han, og sa at han kommer til meg på tirsdag (Jeg skulle egentlig dit), og han kommer med piggdekka mine som har stått i broderns verksted. Så skal han ta dem på, og samtidig tar han med et digert lass med ved helt gratis. Som om ikke det var nok, så ville han gjerne bruke den store skaphengeren sin og kjøre et lass eller to av alt skrotet i garasjen og kjelleren min på røysa.

Til helgen tar jeg turen dit, og da monterer han mine elskede ekstralys på bilen min også.:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...