Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

110% enig, enkelte burde vært beskyttet mot seg selv. Helsikes kvinnemenneske.

I går fikk hun også sikkert masse vonbrotne følelser fra Thorvald fordi jeg FLYTTA senga hans ut av soverommet for å støvsuge der inne. Han la seg oppå den med det tristeste blikket i manns minne og logret forsiktig :teehe: 

12181977_10156222437035341_1266118462_n.

Staaaakar Thorvald:no: Ække lett når mamsen plutselig skal være huslig og greier:lol:

Og ja, de skulle vært beskytta mot seg selv slike folk, og folk skulle vært beskyttet mot slike. Synes det er bare utidig og kvalmt når de skal blande seg inn i slike ting. Slik som dyretolken som hadde sagt at den dødssyke hunden ville leve, selv om veterinær anbefalte avliving. Møkkafolk.

 

Jeg visste at jeg har god inkalling på Lupin, men at jeg skulle klare å stoppe han i kattejakt med fremdeles synlig katt, DET hadde jeg virkelig ikke trodd. :o  Reservebåndet jeg tok frem etter at kasko slet ut sitt, viste seg å være like slitt som kasko sitt, og jeg hadde tilfeldigvis det på Lupin. Kodak lurte på om hun kunne komme inn, ombestemte seg og begynte å løpe. Gutta etter, og snap! der stod jeg igjen med resten av båndet hans. Brølte LU! Og han bråstoppet, tittet på meg "lu kom hit" - og da kom han pilende så jeg fikk på han bånd, katten kunne bare være katt. :aww: *stolt* :wub: 

 

Sånt kvalifiserer til både kjøttkake og biff til kvelds, altså! Flinke Lupin:wub:

Var ute en kveld på luftetur i stien bak huset, og plutselig braser en elg ut fra skogen og passerer oss på fem meters hold. Hundene var løse og ble jo "litt" ivrige, og jeg brølte SITT! på ren refleks. Og gjett hvilke flinke jenter som smalt i sitt og kikket på meg, eller?:wub: Jupp, det ble temmelig jackpotbelønning på dem, gitt:ahappy:

 

 

Sheltier kler høstfarger:aww:

12037982_914619328593218_544420227728287

Naken, men alikevel mors nydelige lille prinsessegull:wub:

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jobbe i morgen og skulle egentlig lagt meg for en time siden. Meeen så starta vi å se Game of thrones her om dagen og nå satte jeg plutselig på en ny episode. Får jo aldri lagt meg, er så spennende. 

 Kanskje bare døgne og se på det i hele natt? :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ganzie han fikk løpe på jordet etterpå,  hundre ganger bedre enn alt av gobiter. Du ha ille flinke jenter du da! 

 

Fytti, svigermor opererte ene øyet for grå stær på tirsdag.  Det har gått galt,  så hun må ned til Elverum igjen på mandag of gjøre det en gang til. Den dama har virkelig uflaks, aldri noe som er ukomplisert og uten komplikasjoner :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke turkart merker jeg..... Skal velge ut ny stallplass, hadde egentlig funnet et fint sted, men lurer på om det faktisk ikke finnes turstier rundt der, ser ingenting før Hasle som ligger en halvtimes gåtid unna?? Det hadde jo vært krise. Synes det er litt rart, Nesodden er jo ganske bebodd med mye turstier.. Hm. 

Kan det finnes turstier som ikke er merket på kartet om de er små? Blir glad for innspill, evt. om noen vil sjekke ut Jaer skole (Nesodden) på ut.no og så si hva de tror. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Harry Potter med poden. Straks skal vi dusje og ordne oss før han skal plasseres hos mormor,  Toddy skal plasseres hos svoger og jeg skal på jobb. 

Skal bare jobbe 5 timer da, som "pynt". Eller jeg skal sørge for pauseavviklingen  siden det er forventet et enormt kundetrykk.  

Nico og sambo skal jobbe med gangen. Kanskje den blir ferdig til denne julen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urutinert blomster-eier, jeg, gitt. Skulle potte om en orkidé for første gang - men gjett hvem som ikke hadde noen potte som var stor nok. :lol:  Jeg hadde én potte liksom, og jeg tenkte ikke på å sjekke... Så nå ligger planten og ser trist ut på bordet mens jeg venter på at Plantasjen skal åpne. Og hva gjør jeg mens jeg venter? Jo, jeg vasker gulv. :| Man skulle nesten tro det var en eksamen jeg prøvde å unngå å tenke på!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er og mid 2009 :D
Det står jeg burde bytte batteri, men den varer et par timer med å se netflix likevell, og jeg bruker kun min med lader!

Ellers er min hel, og ingen åpninger ellernoe. En liten bulk i siden etter x antall ganger i møte med en dørkarm. Men utover det fin og hel heldigvis! :)
Jeg har en iMac og, og neste blir nok Macbook Pro igjen når jeg skal ha laptop! Jeg liker apple jeg <3

Du taster ikke LIKE HARDT SOM MEG vettu :lol: Hahahaha. Noe må det jo være siden tastaturknappene (spesifikt E, R, T, A og O) har løsnet helt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånne morgener gir meg lyst til å reklamere for å ha valp.

received_10153545238916760.thumb.jpeg.12

Idag er ingen reklamedag :lol: 
Valpis har trynet/sklidd i bæsj/døde ting så vi startet med å dusje valpen, så trene valpen litt for energi, så fylte jeg sånn buster maze med frokosten og lot hun jobbe med den, og så har hun hoppet og danset rundt meg og kastet leken på meg :P Nå skal vi dra på jobb så de skal uansett sove i bilen men nå tror jeg den sover godt :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært en treg og stille morgen. Samboern dro på kurs på morningen en gang, jeg sov til 10 :| 

Nå sover hundene etter lufting og frokost. Skal komme oss ut på tur før det verste regnværet setter inn. I dag blir det grusvei! Jeg gidder ikke bli like gjennomvåt som i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inledde dagen med att vakna allt för tidigt av att hundarna ställde till med kaos och en sur sambo som nog är en smula trött hundar för tillfället.  In i köket för att göra en kopp kaffe, som jag givetvis lyckas välta ut i samma sekund som jag försöker lyfta den från bänken. Nu är jag sur, riktigt sur faktiskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå lurer jeg på hvorfor det plutselig lukter møkk her? Ja, møkk altså - som i bæsj fra ett eller annet dyr som ikke er hund... og jeg er sånn halvtett i nesa også, så jeg burde strengt tatt ikke kjenne særlig lukt av noe som helst? Kanskje det bare er innbilning... helt sikkert :aww:

Egentlig hadde jeg planer om fotoseanse nede ved Rokosjøen i dag, men siden sola forsvant omtrent like etter at jeg hadde luftet hundene, så utgår det. Vi får heller ta oss en lengre tur i skogen litt tidligere enn planlagt :). Bra plan :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken er 11 og jeg har vært på tur med valper og voksene i lysløypen i mens det var mørkt. Stått på kiwi og handlet 0730. Spist frokost og sett 2 epi av Homeland. Jogget 2,5 km (det var alt Blaze orket før hun begynte henge :( men hun insisterer på å være med. Neste gang får jeg sette henne i bilen så hun "tror" hun er med) og nå dusje. Får gjort endel da :lol: våknet av meg selv kl 6 og var bekymret for ingen av valpene hadde våknet. Varsellamper i hode mitt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken er 11 og jeg har vært på tur med valper og voksene i lysløypen i mens det var mørkt. Stått på kiwi og handlet 0730. Spist frokost og sett 2 epi av Homeland. Jogget 2,5 km (det var alt Blaze orket før hun begynte henge :( men hun insisterer på å være med. Neste gang får jeg sette henne i bilen så hun "tror" hun er med) og nå dusje. Får gjort endel da :lol: våknet av meg selv kl 6 og var bekymret for ingen av valpene hadde våknet. Varsellamper i hode mitt :lol: 

:| Du er virkelig ikke skrudd sammen som alle oss andre, du :|

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har valpen vi leverte tilbake fått nytt hjem. Fint for ham og fint for oppdretter, litt trist for oss. Innmari klar for neste kapittel!

Naboen over er hjemme igjen. Ingen problemer med å sitte i min egen stue og høre samtalen mellom far og unger der. På tide med noe svartmetall :punk:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...