Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

Det finnes turstier fra Jaer. Ikke fryktelig mange, men de var ihvertfall ganske godt oppgått før. Men om du tenker å ri, så vær oppmerksom på at ganske mange turstier på Nesodden er stengt for ridende av grunneier. Det er så mye hester der at de blir fullstendig herpa og ubrukelige for alle andre enn hester. Men jeg tror ikke de rundt Jaer er stengt. Jeg har gått fryktelig lite der nettopp for at de er gjørmehøl etter hest :) 

Så bra, takk! Rart jeg ikke ser noe som helst på kart bare, men det virker jo mer logisk at det er et par stier der i det minste... Hm, tror det bare er ved Røer. Det er jo omtrent i samme område og sånn sett kjipt, men heldigvis ikke så veldig stor del av skogen da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Jeg var så lei vasking og rengjøring etter runden med fotografering, visning og helgebesøk under Hamar, så det har fått flyte ut denne uka. Men nå har jeg snart sort veggtilvegg-teppe. Jeg klarer bare ikke å huske hvor jeg gjemte støvsugeren under visning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier man å måtte hjelpe til? Da jeg passet venninna mi sitt marsvin som ventet små (hun hadde hatt et relativt stor uhell og hadde ikke kapasitet til å følge opp alle kullene som kom) så sto jeg opp som om hver morgen var julaften. Og endelig, en morgen hadde mamma-marsvin fått to sååå søte marsvinkloner. Synes det er pittelitt kjedelig at de er ferdig pelset da:P

Nei vanligvis klarer de fødselen greit selv. Men jeg liker å få det med meg i tilfelle. Har opplevd en gang at det satt fast en unge og en gang at de kom så tett at mora ikke rakk å fjerne fosterhinna, og da kan de bli kvalt. Har kamera som streamer på TV'en inne da, så trenger ikke sitte hos de og følge med, kan bare sitte i stua og kikke på tven. Eller på nattestid sjekke på mobilen. Men blir dårlig med søvn allikevel, opp hvert 20. minutt - halvtime for å sjekke. :P 

Syntes det er gøy at de er ferdig pelset jeg, da får man se allerede ved fødselen hvordan de vil bli :D Også er de helt ferdige, allerede etter et par timer etter fødsel spiser de høy som det skulle vært den største selvfølge :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Akkurat nå" ja... Og akkurat nå som hele denne uka... Jeg henger med hodet. Mistet hunden min til en plutselig kreftsykdom som eskalerte raskt og voldsomt. Kunne heldigvis gi han en verdig slutt, men det var alt jeg kunne gjøre. Helt uvirkelig. Tristhet, sjokk og tomhet er en av flere vonde følelser som raser gjennom meg hele tiden. Logget inn på hundesonen bare for å få litt følelse av hundelivet igjen. Lese om andre som har hund. Det kjennes som en både må takle sorgen og helt klart må jeg lære seg å leve uten hund igjen.

:console: 

Vi slapp unna regnværet på turen vår, som ble nesten to timer på grus- og skogsvei. Etterpå fikk jeg handlet litt, vasket gulv, vasket klær og tatt en dusj. Nå skal jeg bare kose meg inne resten av dagen. Samboern er borte så da blir det nok en romantisk film eller to :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vanligvis klarer de fødselen greit selv. Men jeg liker å få det med meg i tilfelle. Har opplevd en gang at det satt fast en unge og en gang at de kom så tett at mora ikke rakk å fjerne fosterhinna, og da kan de bli kvalt. Har kamera som streamer på TV'en inne da, så trenger ikke sitte hos de og følge med, kan bare sitte i stua og kikke på tven. Eller på nattestid sjekke på mobilen. Men blir dårlig med søvn allikevel, opp hvert 20. minutt - halvtime for å sjekke. :P 

Syntes det er gøy at de er ferdig pelset jeg, da får man se allerede ved fødselen hvordan de vil bli :D Også er de helt ferdige, allerede etter et par timer etter fødsel spiser de høy som det skulle vært den største selvfølge :D 

Å, nå savnet jeg plutselig tiden med marsvin for mange år siden. De ungene var bare så nydelige, helt ferdige, bittesmå marsvin! :wub:

Ellers sitter jeg her og tenker på den Ipaden jeg får på mandag. Tenker å kjøpe tastatur til den, noen anbefalinger?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg og er kjempesur. Nevøen min har bursdag, jeg har kjøpt gave, men nå visste plutselig ikke mannen min om meldingen han fikk betydde at bare han eller om begge ble inviterte. Det sto du/dere. Det ble et veldig stort dillema for ham. Så for at han ikke skal få så altfor stort psykisk traume i tilfelle de ikke beregnet at jeg også kom, valgte jeg å bli hjemme. Ikke har han gave med heller, den har jeg kontroll på.  å nå sitter jeg her full av motsigende følelser, ville selvsagt gått, vet at de vil under seg veldig, ( jeg var gudmor til gutten) men så er jeg så lei av hans store tendens til misoppfatninger at jeg tenker fytti og. Han får bare bli megaflau når han kommer ned uten meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg og er kjempesur. Nevøen min har bursdag, jeg har kjøpt gave, men nå visste plutselig ikke mannen min om meldingen han fikk betydde at bare han eller om begge ble inviterte. Det sto du/dere. Det ble et veldig stort dillema for ham. Så for at han ikke skal få så altfor stort psykisk traume i tilfelle de ikke beregnet at jeg også kom, valgte jeg å bli hjemme. Ikke har han gave med heller, den har jeg kontroll på.  å nå sitter jeg her full av motsigende følelser, ville selvsagt gått, vet at de vil under seg veldig, ( jeg var gudmor til gutten) men så er jeg så lei av hans store tendens til misoppfatninger at jeg tenker fytti og. Han får bare bli megaflau når han kommer ned uten meg.

 

:| Jeg hadde blitt skikkelig skikkelig sur for å være ærlig, du/dere er da en invitasjon til deg og!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Altså kan ikke sitte stille hele dagen pga jeg våkner tidlig. Jeg legger meg kl.22 også da :P

:lol: Jeg glemte brått at du jo har en 80 år gammel sjel :lol: 

"Akkurat nå" ja... Og akkurat nå som hele denne uka... Jeg henger med hodet. Mistet hunden min til en plutselig kreftsykdom som eskalerte raskt og voldsomt. Kunne heldigvis gi han en verdig slutt, men det var alt jeg kunne gjøre. Helt uvirkelig. Tristhet, sjokk og tomhet er en av flere vonde følelser som raser gjennom meg hele tiden. Logget inn på hundesonen bare for å få litt følelse av hundelivet igjen. Lese om andre som har hund. Det kjennes som en både må takle sorgen og helt klart må jeg lære seg å leve uten hund igjen.

:hug:

Hjemme fra photo shoot, og tror det ble masse fine - gleder meg til å se resultatet :ahappy: Et par minutter i sofaen nå, så skal jeg sette meg med rettebunken igjen...

Dro på en liten fotoshoot med Yasmine, jeg også, selv om jeg hadde tenkt å la være fordi sola forsvant. Det var litt rart lys men med litt justeringer etterpå, så ble det da noen fine bilder av det :D

:| Jeg hadde blitt skikkelig skikkelig sur for å være ærlig, du/dere er da en invitasjon til deg og!

... og jeg hadde egentlig ikke lagt noe vekt på det i det hele tatt :). Jeg skjønner jo ikke alt dette styret med at alle skal i bursdag til gud og hvermann hele tida, jeg :lol:. Jeg skjønner jo at vi kanskje hadde en litt dysfunksjonell familie som sjelden feiret slike begivenheter, og hadde slekt som bodde for langt unna til at man dro og feiret dem, men... ja... Jeg er muligens litt sosialt dysfunksjonell i slike settinger :lol:

Nok en gang har Yasmine fått gå spor, og hun syntes det var sååå himla morsomt! Jeg tror jeg har funnet motivasjonsfaktoren, og det hjelper kanskje at hun har fått gått noen spor i det siste også - kontinuitet i treningen er vel ikke så himla dumt liksom :). Hun gikk med et behagelig drag i linja, plukket pinnene, forserte en grusveg uten trøbbel, tok seg gjennom et område med masse dyrespor (og enorme mengder hjortelusfluer *urk*) og ble i ekstase da hun fant slutten sin som bestod av kattemat med egg :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro på en liten fotoshoot med Yasmine, jeg også, selv om jeg hadde tenkt å la være fordi sola forsvant. Det var litt rart lys men med litt justeringer etterpå, så ble det da noen fine bilder av det :D

Tanken var egentlig utebilder her også, men været satte en stopper for det. Når de er så korte i beina så er det litt mer synlig at de nederste 5 cm er våte og klistrer seg til beinet liksom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fantastisk artig helg! Startet med oppgaveframlegging for potensielle delekvinter i Trøndernes Fagforening på torsdag (det ble en sen kveld som jeg ikke akkurat husker alle detaljer fra), og i går var jeg på konsert med fantastiske Daniel Kvammen. I dag er det admiralforsamling med TF, og i morgen er det revyskriving. Jeg trenger denne helga med masse gøyalt, selv om jeg har dårlig samvittighet overfor gruppearbeidet mitt som jeg egentlig burde sittet fordypet i nå. Har masterseminar og midtveisgjennomgang til uka, så det er ganske mye jeg burde ha gjort i stedet for å kjempe kampen mot Kong Alkohol. Men det får være lov med en ordentlig frihelg, så får jeg heller ta det igjen senere.

<3 <3 <3

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en sms og spurte om Sara kunne kjøpe med avokado og hjertesaker når hun kommer på besøk. Mente vel kanskje hjertesalat da. Risikerer jo at hun kjøper med både dyrevelferd og rettferdighet for alle mennesker!

Jeg skulle skrive (Frozen turkey neck) til en Facebookopplastning i stad (bilde av X'en som koser seg med lørdagsgodteriet), men mobilen mente det var Frozen turist neck.

Bor en ved Gardermoen får en jaggu ta med seg de frynsegodene det bringer med seg...

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var egentlig utebilder her også, men været satte en stopper for det. Når de er så korte i beina så er det litt mer synlig at de nederste 5 cm er våte og klistrer seg til beinet liksom :lol: 

Hahhahaa, det er vel ingen hit med søkkvåte beinhår nei. Jeg var jo først et sted der Yasmine var søkk våt på beina allerede etter å ha gått 10 m (det blir veldig vått når det har vært frost og den tiner), men fikk tørket opp litt og dro et annet sted :) 

Jeg skulle skrive (Frozen turkey neck) til en Facebookopplastning i stad (bilde av X'en som koser seg med lørdagsgodteriet), men mobilen mente det var Frozen turist neck.

Bor en ved Gardermoen får en jaggu ta med seg de frynsegodene det bringer med seg...

:lol: 

Jeg var litt uheldig med fokusen på bildeseansen i dag, brukte nok litt for stor blenderåpning og var ikke så himla flink til å stille skarpt - måtte liksom skynde meg når prinsessen stod i ro - men jeg likte "the natural standing" og fargene i  bildet (de er justert ganske kraftig siden originalen var veldig "rar" - bakgrunnen er spica opp litt mht farger, mens jeg har fjernet fargespillet i pelsen til Yasmine). 

12182615_1201154519911755_36111610088338

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare en liten tur innom "bondens marked" for å støtte lokalbøndene.... 4 timer slo jeg ihjel plutselig! Kom hjem med ny jakke og lokalprodusert saft, regnbueørret, sveler og eplechips :D . Traff en veninne med baby og fikk kosemose den også.

Kom akkurat inn døren og nå slo uværet til for fullt, så da blir det sofa resten av dagen! Har dårlig samvittighet for mangelfull lesing, men satser på å ta det igjen i morgen :) .

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det var ikke det helt store været på blefjell i dag.

Tett tåke, det blåste kraftig, og etterhvert kom regnet.

Bizi plumpa selvfølgelig i en gjørmedam.:P

P.g.a dårlig vær og lite folk fikk hun løpe løs på tilbakeveien, til meget stor entusiasme fra frøkna.

010.jpg

020.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle engelsktekstene er ferdig rettet, så da gjenstår bare kommentarskriving og legge det i It'l. Nå litt mat, og så skulle jeg egentlig skrive kommentarer i kveld men så foreslo bror at jeg skulle komme dit i kveld - og det hørtes mye koseligere ut, så da gjør jeg det :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Så bra, takk! Rart jeg ikke ser noe som helst på kart bare, men det virker jo mer logisk at det er et par stier der i det minste... Hm, tror det bare er ved Røer. Det er jo omtrent i samme område og sånn sett kjipt, men heldigvis ikke så veldig stor del av skogen da. :)

Er vel mest i Røerskogen det ja. Alle vi andre er ganske fornøyd med at det ble sperra for hest der. Det var ganske håpløst å gå på beina eller sykkel der før :hmm: Stier og gjørmehøl er ikke det samme :hmm:

Knurr, nå er det en idiotisk ego-tekst som går rundt på Facebook igjen. Noe med at det ikke er noe vits i å redusere utslipp eller hjelpe folk fordi vi er et så lite land likevel. 

Hehe den med kartet? Fordi vi er et lite land, så skal vi ikke bry oss om klimautslipp eller menneskerettigheter? Jeg klarer ikke å skjønne logikken. Annet enn at det er mye enklere å ikke bry seg og forsøple og ha så store utslipp man vil. Og det er mye mer behagelig på at det brukes penger på en selv enn at alle andre også skal få en mulighet til et godt liv :/ Facebook har gjort det mye tydligere enn før hvor mange dumme og egoistiske mennesker det er i dette landet. 

Nå har dyra fått både lydigetstrening og en liten tur med sparkesykkel, så da parkerer jeg meg selv i sofaen. Ble en kort tur med sparkesykkelen, for Ymsemann hadde fått harva potene sine på lydighetstreninga. Sokker hjelper lite når du sladder så mye rundt, at det blir 4x4 cm store hull i dem to steder på hver sokk i løpet av treninga. Og blødende sår på de øverste tredeputene hans. Han har ikke dårlige poter, han er bare ekstrem på sladding. Nå skal jeg prøve å lage sokker av sykkelslange, så får vi se om det holder litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Pharmacy er et av mine favorittfag dette året, sånn sett bort i fra alle navnene på alle virkestoffer og sånt. Det er virkelig et ******* å lære seg :P

Det er kjempeartig!
Mitt største problem er de hersens stoffene som på død og liv må hete noe annet på "farmasi" enn i kjemi :P
De som er utelukkende farmasøytiske har vi ikke hatt så mye om ennå, de sparer på godene tydeligvis.

Jeg har jo en høyere utdanning fra før av, så bortsett fra samfunnsfarmasien og litt galenisk farmasi så har jeg ikke lært så mye nytt ennå. Men repetering av kjemien er vel greit det også. Fremover skal jeg også repetere cellebiologi og mikrobiologi. Det er i alle fall mer moro enn generell kjemi.

Gleder meg til vi kommer til farmakologien, da er jo alt skinnende nytt og ukjent (sånn ca da, jeg har jo lest litt sånt gjennom åra bare fordi jeg synes sånne ting er artige og interessante men det blir jo ikke det samme som en utdanning på feltet selvsagt).

 

Har gjort galenisk farmasioppgaver til nå. Nå litt generell kjemi, så middag og TV. Så litt hundeluftig før desserten er planen ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hehe den med kartet? Fordi vi er et lite land, så skal vi ikke bry oss om klimautslipp eller menneskerettigheter? Jeg klarer ikke å skjønne logikken. Annet enn at det er mye enklere å ikke bry seg og forsøple og ha så store utslipp man vil. Og det er mye mer behagelig på at det brukes penger på en selv enn at alle andre også skal få en mulighet til et godt liv :/ Facebook har gjort det mye tydligere enn før hvor mange dumme og egoistiske mennesker det er i dette landet.

 

 Den ja! Har lyst til å skrive noe tilbake, men vet ikke hvor jeg skal begynne engang.

 

Så ufattelig drit denne oppdateringa var da! Vanskelig å skrive innlegg.

 

Endret av Wednesday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...