Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Jo, du kan ha relativt mye rart i innsjekket-baggasjen på et fly, spørs litt hvor du skal da tror jeg, for om du skal utenlands er kan ting som er klassifisert som "våpen" være underlagt regler for import etc. Hvor står det at du ikke kan? :P

Island. Det sto på nettsiden til flyselskapet og mange har sagt det. Utrolig upraktisk I så fall :P

@JeanetteH : flott! Da slipper vi kjøpe nye fiskekniver på Island :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å hjelpe en svensk oppdretter med å finne hannhund, hun var nysgjerrig på norske hunder. Fanken så vanskelig det er :lol: Mye lettere å ha hannhunden og bare ta imot og sortere de forespørslene som kommer :aww:

Henvis henne til klubbens sider og oppdrettere som har hjemmesider - så kan hun sjekke selv :D. Jeg synes det er kjempeskummelt å drive med slik "formidling" selv - da føler jeg liksom at jeg blir ansvarlig om det ikke blir bra... også har man jo gjerne ulike preferanser, så noe du synes er bra, er kanskje ikke det DEN oppdretteren er ute etter liksom :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Skal begynne å pakke inn i bilen etterpå. Gruer meg, for skiboksen var ødelagt. Det vil si at bilen skal romme 4 hunder, to personer, tre telt, to soveposer, 3 hundebur i tilegg til de hundene ligger i, samt hundeutstyr for 4 hunder for en helg. All plass i bilen er tatt opp av hundeburene hundene skal ligge i mens vi kjører, så det er bare å begynne å stable i høyden :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man HD/AD rønke en hund som ikke er omregistrert fra utlandet til nkk?

Nei, hunder med stamtavle må omregistreres til NKK først, eventuelt samtidig som bildene taes - avlesning gjøres ikke før hunden ligger i NKKs database.

Woooops. Vaffelrøra er ferdig, men jeg kom plutselig på at vi har jo ikke vaffeljern! :P Jaja, stekepanna fungerer vel på et vis den også :P

Snort, har dere pleid å ha vaffeljern, eller er du bare veldig lettpåvirkelig??? :D

Det regner, så da strøk jeg gressklipping fra to do-lista mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hunder med stamtavle må omregistreres til NKK først, eventuelt samtidig som bildene taes - avlesning gjøres ikke før hunden ligger i NKKs database.

Snort, har dere pleid å ha vaffeljern, eller er du bare veldig lettpåvirkelig??? :D

Det regner, så da strøk jeg gressklipping fra to do-lista mi.

hehe, neida, vi har pleid å ha, men det ble ødelagt forrige gang det ble brukt :P

:lol:

Ble sveler i steden. Ikke helt riktig røre for det, men de blir ikke så aller verst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona til var helt fantastisk :lol:

I dag bærer det til Bææærgææn og @Eplefe ! det blir første gang jeg kjører min egen bil så lenge. Spennende.

For ja, det blir bil, tog kostet nemlig 2700,- for meg og Musikeren. :|

Ja, det er blitt skikkelig dyrt å ta tog.... :shocked: Lønner seg nesten å ta egen bil over :P Mye bedre er det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler så jeg griner :lol:

:lol: Må si jeg er imponert over førere, som fortsetter å prøve til tross for Boss' litt alternative måter å ta hindrene på :lol:

Vi hadde vell nettopp noen her på sonen som fikk avlest HD-bilder av en uregistrert hund uten NOX-register? Husker ikke brukernavnet da det er et par liknende, hun med terv og en brun uregga BC, kanskje? :)

Hvordan får man offisielle avlesninger av en hund som ikke finnes i noe offisielt system?

--

AN har jeg avlevert en bag med kjøtt som skulle ha vært med på ferie på mandag. Lurer på om jeg skal legge meg under et pledd i sofaen og se på film eller noe, men det er jo dumt å sløse bort de fine sommerdagene også, så jeg burde vel ta en tur ut med bikkjene i stedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri det er en jeg kjenner godt og vi har temmelig like preferanser på gemytt og eksteriør, pluss at hun trengte hjelp til noen hun kunne sjekke ut som ikke hadde hjemmesider eller bodde hos aktive oppdrettere, men som var litt mer "gjemt" :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vell nettopp noen her på sonen som fikk avlest HD-bilder av en uregistrert hund uten NOX-register? Husker ikke brukernavnet da det er et par liknende, hun med terv og en brun uregga BC, kanskje? :)

Hvis dette er en kommentar til spørsmålet om utenlandsk hund, så er det stor forskjell på å være uregistrert, og ikke å være omregistrert.

Hvis en likevel røntger hunden og sier den er blanding eller uregistrert, så vil ikke røntgenresultatet følge hunden. Altså, om jeg importerer en hannhund, later som om den er uregistrert og røntger den for å se om den er noe å bruke i avl eller om den skal omplasseres, får B-hofter, og SÅ omregistrerer den i NKK - da må jeg røntge hunden på nytt. Så en kaster bort penger, og kan like godt omregistrere hunden med en gang, så får en samlet statistikk på rasen også, framfor å sile ut det som er bra nok.

Hallo sonen :D

Nå har vi trent litt feltsøk, bare for gøy, og Grim synes det var ganske:

11836909_10153430632937527_2041570583162

:ahappy:

Åh, sånn har jeg nettopp kjøpt, de så fantastiske ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det lurte jeg også på når det ble dratt opp, lurer fortsatt...

Men det er jo ikke noe vanskelig - man har et valg som heter uregistrert, der dumper inn alt som er nox registrert eller ikke registrert i det hele tatt. Avlesningen er offisiell, man får et offisielt dokument på at hund med slikt og sånn ID-merking er avlest med slikt og sånt resultat.

Det er jo det enkleste i verden.

For å få de opp i dogweb fordres det at man går inn på gruppe 1 og velger BLANDINGSHUND

Endret av Belgerpia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler så jeg griner :lol:

Men kjære! Hva var det som var så galt med de pinnene da? :lol: :lol:

Ja, det er blitt skikkelig dyrt å ta tog.... :shocked: Lønner seg nesten å ta egen bil over :P Mye bedre er det også :)

Ja, det er helt utrolig! Regnet på det, og vi sparer over en tusenlapp på å ta egen bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens @Kangerlussuaq @anyone

Er det det virkelig ikke lov å ha med kniv I bagasjen på fly? Jeg tenker ikke på håndbagasje nå, men den i lasterommet.

Du kan ha med deg alt utenom eksplosive og/eller brannfarlige ting i innsjekket bagasje. Dvs egentlig er det ikke lov å ha med seg hårspray i innsjekket bagasje, men de gir unntak for produkter ment til personlig bruk.

Øst-europeere prøver alltid å ta med seg malingsspann, sprayer osv, så de har jeg stoppet mange av.

I håndbagasjen er det tillatt med kniv dersom bladlengden er under 6cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Apropo bagasje på fly.. Når jeg skulle hjem fra Tyrkia for noen år siden sto det skilt på flyplassen om at det var forbudt med håndgranat i bagasjen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...