Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Guest Klematis

I dag bestemte jeg meg for å finne ut hvordan det står til med Bizi når jeg ikke er hjemme. Kom hjem fra jobb, og var borte fra 7-16.

Så jeg parkerte bilen nede ved postkassa, og slo av tenningen. Vinduet til rommet hun er på er åpent. Ikke en lyd.

Listet meg oppover veien, over plenen og mot huset, opp trappa, og det kom ikke så mye som et pip fra rommet der hun er.

Da jeg sto øverst i trappa merket hun nok noe, for plutselig så jeg to ører i vinduskarmen. Fortsatt ingen lyd.

Så da listet jeg meg tilbake til bilen. Et bjeff på veien ned, ellers stille helt til hun hørte bilen starte, og jeg kjørte oppover veien mot huset.

Det er da hun begynner å bråke.

Låste meg inn, da bjeffer hun høyere og høyere mens hun venter på at jeg skal vise meg, og er litt hysterisk happy når hun ser meg, men tydelig ikke fordi hun har angst.

Så løper hun ut for å tisse, også er vi ferdige med det.

Snekkerarbeidet mitt på døra i går gjorde susen. Hun har såvidt vært borti planken jeg spikra nederst på døra, men ikke røt noe annet. Get off-sprayen er nå tom, og jeg har kjøpt eddik, og har vært i dyrebutikken og kjøpt diverse store bein hun skal ha å fordrive tiden med når jeg ikke er hjemme.

Så til alle som tippet at det ikke var separasjonsangst, men bare noe hun driver med fordi det er kjedelig alene hjemme, eller bare fordi hun kan og ingen kan si noe på det akkurat da, takk, dere hadde nok helt rett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag bestemte jeg meg for å finne ut hvordan det står til med Bizi når jeg ikke er hjemme. Kom hjem fra jobb, og var borte fra 7-16.

Så jeg parkerte bilen nede ved postkassa, og slo av tenningen. Vinduet til rommet hun er på er åpent. Ikke en lyd.

Listet meg oppover veien, over plenen og mot huset, opp trappa, og det kom ikke så mye som et pip fra rommet der hun er.

Da jeg sto øverst i trappa merket hun nok noe, for plutselig så jeg to ører i vinduskarmen. Fortsatt ingen lyd.

Så da listet jeg meg tilbake til bilen. Et bjeff på veien ned, ellers stille helt til hun hørte bilen starte, og jeg kjørte oppover veien mot huset.

Det er da hun begynner å bråke.

Låste meg inn, da bjeffer hun høyere og høyere mens hun venter på at jeg skal vise meg, og er litt hysterisk happy når hun ser meg, men tydelig ikke fordi hun har angst.

Så løper hun ut for å tisse, også er vi ferdige med det.

Snekkerarbeidet mitt på døra i går gjorde susen. Hun har såvidt vært borti planken jeg spikra nederst på døra, men ikke røt noe annet. Get off-sprayen er nå tom, og jeg har kjøpt eddik, og har vært i dyrebutikken og kjøpt diverse store bein hun skal ha å fordrive tiden med når jeg ikke er hjemme.

Så til alle som tippet at det ikke var separasjonsangst, men bare noe hun driver med fordi det er kjedelig alene hjemme, eller bare fordi hun kan og ingen kan si noe på det akkurat da, takk, dere hadde nok helt rett. :)

Første hunden min var sånn som bråket bare når han hørte meg. Jeg var så redd for at han bråket hele tiden, så begynte jeg å sykle til skolen - det øyeblikket jeg satte meg på sykkelsetet og han ikke hørte skrittene mine lengre, ble det stille.

En ukes tid etter at jeg begynte å sykle, sluttet han å bråke i det hele tatt.

Pigg og Turbo var alene en time idag. Pigg klagde en hel del, men det var sånn surmuling som han gjør når han ikke er helt fornøyd med tingenes tilstand, ikke noen redsel. Litt hardt å synes synd på en hund som tygger bein og klager samtidig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme. Alene tilmed.

Poden avlevert for pappahelg ( pappaen vil låne Toddy som akebretthjelp i vinter, huskyer er åpenbart populære hos folk med småbarn ), sambo og pulien ble igjen på gården.

Jeg har uttalige maskiner med klær jeg må vaske, krysser fingrene for tørkevær!

Når vi kommer hjem fra Island er båndtvangen nesten over, det skal bli godt; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med to av tre jobber idag. Mangler kun barnehagen, så tar jeg langhelg før skolen starter :)

Meg og mamma var rundt litt i byen tidligere idag. Fikk kjøpt meg floydbukse, og litt for mange topper. Var ikke helt med i beregninga. Menmen, det kommer jp godt med. Fikk ikke tak i den buksa jeg var sett meg ut. De hadde ikke den modellen og fargen jeg ville ha i min str. Så da ble det en grå annen modell. Men var veldig god den også, da!

Også fikk jeg ordnet meg ny skolesekk. Greit med en litt mindre, og ikke minst hel, enn den jeg har. Så nå er jeg egentlig veldig klar for å reise i morgen. Må bare pakke først :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med måke.

Typisk. De er så upålitelige og ubesluttsomme :(

11800052_10155802349935136_2819140095887

Se så typelike - gjørmete og våte og skitne i tre generasjoner!

Til venstre X'en (7 år og 356 dager), Gloria (9 måneder i går) og Foenix (4 år og litt til).

De ville ikke sitte i aldersrekkefølge. Jeg får forsøke meg på noe bedre neste uke, men kanskje med litt hjelp. Kanskje også noen bilder av Gloria hvor hun er nybadet og oppstilt. Fôrvert drar på ferie, så da får jeg kose meg med hjertebarnet mitt. Også skal hun få klippet ører... :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fôrvert drar på ferie, så da får jeg kose meg med hjertebarnet mitt. Også skal hun få klippet ører... :P

Det er forbudt å kupere i Norge :aww:

Inne fra dagens andre tur, ikke spesielt mye mer våken. Om dette ikke endrer seg med middag så blir det tidlig kveld i kveld gitt :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hjelpes. Naboen stoppet meg på tur i dag.

Det holdt på å skje en stygg ulykke med elghunden deres tidligere i dag.

Han fant jo ut at Bizi har løpetid i går. Det var ikke lett å få han unna henne.

I dag bestemte han seg for at dette måtte han undersøke nærmere, og stupte ut i 80-sona, for å krysse veien opp hit.

En bil måtte bråbremse for å unngå at han ble flat.

Så nå må han som alltid går løs ute, stå i bånd.

Jeg sa at jeg selvfølgelig ikke skal gå på jordet deres når hun har løpetid (Jeg får lov), men naboen insisterte på at jeg bare måtte fortsette å gå der hver dag selv om frøkna mi har løpetid. De skulle holde hunden sin i bånd til løpetiden er over, så de ikke risikerer at han blir påkjørt.

De lurte også på hvorfor hun ikke står ute i hundegården når jeg er på jobb, og jeg hintet da til at hun da vil stå å bjeffe.

Jeg har bare èn nabo, så da er det jo dem det vil gå utover.

Da gav naboen seg helt over, og sa at DET plager dem overhodet ikke, og at jeg bare må ha henne ute i hundegården alt jeg orker, selv om hun bjeffer. De har hatt hund i årevis, og slik er det, enten det gjelder bjeffing eller løpetid.

Så sa jeg at takk for det, men jeg er jo redd det kan komme noen bort til henne, men da sa naboen at DET skjer ikke, for vi er jo her, og passer på, og følger med.

Naboen min er jammen meg grei, må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Typisk. De er så upålitelige og ubesluttsomme :(

11800052_10155802349935136_2819140095887

Se så typelike - gjørmete og våte og skitne i tre generasjoner!

Til venstre X'en (7 år og 356 dager), Gloria (9 måneder i går) og Foenix (4 år og litt til).

De ville ikke sitte i aldersrekkefølge. Jeg får forsøke meg på noe bedre neste uke, men kanskje med litt hjelp. Kanskje også noen bilder av Gloria hvor hun er nybadet og oppstilt. Fôrvert drar på ferie, så da får jeg kose meg med hjertebarnet mitt. Også skal hun få klippet ører... :P

@SFX Jeg lurer sånn på hva X'en egentlig heter, og hvorfor hun kalles for det?

De første gangene du skrev det så skjønte jeg ikke helt at du skrev om hunden din, lurte veldig på hva du mente. X'en? Eksen? Hunden? Hæ? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg temperaturen kan synke litt så Trym og jeg kan gå en tur :) Etter det så står det klar en bitteliten smuldrepai med vaniljekrem og epler i kjøleskapet (som skal få seg en omgang i ovnen før jeg spiser den selvfølgelig) sånn går det når man har vaniljekremrester og 1 eple :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forbudt å kupere i Norge :aww:

Menneh - de hører så mye bedre da, og hun er sikkert på vei inn i trassalderen!

Ulydighet kommer med hengende ørelapper, de fleste bruksrasene har jo ståører.

@SFX Jeg lurer sånn på hva X'en egentlig heter, og hvorfor hun kalles for det?

De første gangene du skrev det så skjønte jeg ikke helt at du skrev om hunden din, lurte veldig på hva du mente. X'en? Eksen? Hunden? Hæ? :ahappy:

Hahahaha, du er ikke den første som blir forvirret :D

På stamtavla heter dyret Xkumle X-Faktorer av Hiselfoss, men det går bare ikke an å rope i skogen. Eller noe annet sted, med mindre det er over et høyttaleranlegg i store ringen :innocent:

Hun er altså fra X-kullet til oppdretteren, og hun var den første valpen jeg skulle ha helt på egenhånd etter å ha vokst opp med rasen i en oppdretterfamilie. Og det ligger jo mange drømmer og forhåpninger der når en kjøper en valp, men for at de skal innfris må en del X-faktorer klaffe - som røntgenfotografering, utvikling, osv. Og ting en ikke har kontroll over, som det, er jo litt skummelt, i hvert fall for en kontrollfreak som meg. Så da ble det en omskrivning av Skumle til Xkumle. Jeg tenkte på greske Xantippe, men det er ikke en sjel som klarer å si noe annet enn "Eksslumle" - på lydighetsstevner blir jo ofte navn på hund og fører lest opp ved utdeling, og alle dommere snubler over navnet hennes. Jeg var ikke klar over at jeg ga henne et så vanskelig navn :P

Daværende samboer (nåværende eks (og derfor er ikke navnet forvirrende for meg, for jeg skriver "eks" om forhenværende partnere, og aldri X)) og jeg lette etter et navn til henne. Jeg liker hverdagsnavn som minner om stamtavlenavnet, så da gikk vi rundt i flere uker og smakte på "X... X..." i håp om å finne noe på bokstaven. Den derre X'en måtte jo ha et navn. Og der hadde vi navnet. Så det bare blidde sånn :P Vi bestemte oss vel når hun var seks uker, og det har vært verdens mest åpenbare navn for meg etter det :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jøss. Jeg er imponert. Så voldsomt stas det plutselig har blitt å slappe av i hundegården alene, da.

Det er ikke lenge siden det var alldeles grusomt å måtte være der bare noen minutter.

Nå er det ikke et eneste pip. Hun har vel sovna, igjen, da.

T og B har hatt et par høylytte diskusjoner i dag. De blir nemlig ikke helt enige om hvem som skal ha Bizi sin godbitball.

Timmy synes nemlig at det er så morsomt med den, så han bærer ballen, som er dobbelt så stor som hodet hans, inn i huset sitt, sammen med sin egen godbitball, og sitter der og passer at ingen kommer og tar dem.

Bizi synes at huset hans er veldig spennende, og vil gjerne inn der for å enten hente godbitballen sin, eller stjele gulrøtter eller tyggebein som ligger i huset hans.

Spesielt når hun da prøver å trykke hele seg inn i huset hans mens han sitter inni der, stiger temperaturen i heimen til uante høyder.

:ahappy:

Så dette diskuterte de da meget høylytt i dag ved to anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskin nr 2 i gang. Burde ryddet litt egentlig.

Men jeg har sitti på vonde steiner i 3 dager og synes ørlite granne synd på meg selv, så det blir is og film i stedet.

Bekkenet mitt kjefter konstant.

Vi fikk 2 små fisk på 3 dager. Rett over minstemålet.

Fiskekort = 100 kr.

Ca 10 sluk og spinnere til ca 50 kr hver = 500.

600 kr for typ 300 gram fiskekjøtt..

Mat hadde vi trengt uansett, reiseutgifter gidder jeg ikke regne på.

Fisking er dyr hobby!

Kidden har Shimano juniorstang og Abu Garcia snelle , fiskestol, sammenleggbar håv,kniv, utallige sluker, dupper, kroker etc. Den interessen hans kan umulig være rimeligere enn fotball :aww: I morgen må jeg på norco å kjøpe diverse laksesluk og etui til stanga hans *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...