Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Akkurat nå, Turb skrev:

Elsker de små marsvinlydene :D Skulle ønske jeg hadde plass til en gjeng av dem. De har så utrolig interessante sosiale liv.

Sånn totalt OT kom jeg på idag at jeg faktisk har kommandoen Piggdekk... :D:D:D

Veldig søte dyr! Skulle gjerne hatt noen, men problemet med sånne dyr er at det enste man gjør med dem i en travel hverdag er å fylle matskåler og skifte sagflis og skure bur eller tisseplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Men så kjeeeedeeeeliiiiige sjokolader da :aww: 

 

Ja, og heldigvis for det, for etter i går vil jeg ikke se de i mitt skap noen gang igjen :lol: 

 

52 minutter siden, Pixie skrev:

You and me both. Jeg trenger ikke en mill engang, bare nok til å slette idiotgjeld. Så kanskje jeg slipper å begynne neste år med å flytte inn i bedriten nav-bolig uten mann eller hund...

Dette ligger an til å bli jula som dreper all julestemning for meg. 

Er det så dårlig mellom deg og samboer nå? Får ikke håpe at det blir slutt på grunn av noe slikt. Det er jo nå du trenger hans støtte for å holde det gående gjennom det hele :hug: 


Jeg fant regnbukse på Obs. I størrelse L. Da hadde jeg gått og holdt den oppe, samtidig som jeg hadde snublet i alt for lange ben.  Så da ble det ikke noe ny regnbukse på meg. 
I stedet tok jeg Sjef med meg til kursområdet jeg har pleid å trene på og lot ham løpe og leke med ball litt :) Og selvfølgelig tok vi et par LP øvelser også :) 

Nå er han sliten, jeg er også trøtt, og jeg har begynt å rydde opp kaoset her etter helga. Jeg har handlet inn litt snacks også. I tilfelle noe sykdomsdritt bryter ut. Greit å ha det klart i stedet for å synes enda mer synd på meg selv på grunn av at jeg ikke har noe å trøste meg med hjemme :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt syk etter snø :( Verre enn når jeg var liten! 

 

Nå har vi etter mye jobb, krangling,  latter og 2 turer på Europris fått opp juletreet.  Uten lys. Jeg kjøpte feil batteri. Stjerna lyser da, Det er jo viktigst. 

Og så lagde vi en "teppehule " foran peisen som skulle være en slags erstatning for bål og snøhule.  Der spiste vi. Nå sitter jeg og venter på at han blir ferdig med å utbedre hula så vi får sett på film.  

Hula må ha hems.  Og julepynt.  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

You and me both. Jeg trenger ikke en mill engang, bare nok til å slette idiotgjeld. Så kanskje jeg slipper å begynne neste år med å flytte inn i bedriten nav-bolig uten mann eller hund...

Dette ligger an til å bli jula som dreper all julestemning for meg. 

Jeg håper det løser seg for deg og at det nye året blir mye bedre enn du tror :console:.

Jeg hadde marsvin da jeg var lita, utrolig herlige skapninger. Ikke aktuelt nå, Felix hadde knerta den så fort han hadde fått sjansen.. 

Jeg tror onkel-besøk blir utsatt gitt, han står visst i grøfta med lastebilen på Kvikne. Det ryktes glatte veier der også visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg håper det løser seg for deg og at det nye året blir mye bedre enn du tror :console:.

Jeg hadde marsvin da jeg var lita, utrolig herlige skapninger. Ikke aktuelt nå, Felix hadde knerta den så fort han hadde fått sjansen.. 

Jeg tror onkel-besøk blir utsatt gitt, han står visst i grøfta med lastebilen på Kvikne. Det ryktes glatte veier der også visstnok.

Hvor på Kvikne da? Og ja, det er veldig glatt der for tiden.. mye underkjølt regn en lengre periode.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *Kat84* skrev:

Er det så dårlig mellom deg og samboer nå? Får ikke håpe at det blir slutt på grunn av noe slikt. Det er jo nå du trenger hans støtte for å holde det gående gjennom det hele :hug: 

På mange måter har det egentlig blitt bedre. Men jeg har vært komplett idiot og trøsteshoppa på meg gjeld han er redd vil gå utover ham, så nå vil han ikke mer... Har en bitteliten mulighet for at mamma kan stille opp som kausjonist med sikkerhet i bolig, skal spørre om det i jula. Men jeg regner egentlig ikke med at hun kan det, så jeg tror det er over... Med mindre jeg får en orden på gjelden nå vil vi gå hvert til vårt etter jul. Mitt budsjett tilsier rom på 8 kvm i studentfellesskap eller nav-bolig, uansett kan jeg ikke beholde Uno alene. Han kan heller ikke beholde Uno alene, det vil bli for mye alenetid og for lite aktivitet til at Uno vil være lykkelig. Selv om vi begge elsker hverandre ser det stygt ut, jeg ligger an til å miste mann, hund og hjem. Så jeg klarer ikke helt å glede meg over hverken snø, juleferie eller han som nå sitter ved siden av meg og dytter på meg med labben fordi han vil ligge i fanget med gevirbiten sin og pcen er i veien...

Jeg skjønner ham og er ikke bitter på ham for at han ikke vil mer, men føler meg veldig alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Sjekk marsvinjulefesten da!

Herregud så søte.... nå fikk jeg lyst på marsvin... også håper jeg de ikke får vondt i magene sine :aww: 

33 minutter siden, Ozzy skrev:

Idag sto jeg å dusja for første gang på over seks uker :D  Kom meg hverken inn eller ut for egen maskin, men veldig digg å slippe å sitte å dusje :lol:

Små gleder osv :lol: 

Prinsesse Yasmine syntes visst det var finfint å ha med seg noen flere enn Willy på tur i dag... endelig noen som likte HENNES tempo. 

Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-7 grader og så regner det.. herlig (dypt sarkastisk), jeg skal sååå jobbe hjemmefra imorgen. Så får heller gubben låne bilen min som har piggdekk, på underkjølt regn er ikke piggfritt så bra - men er det glatt nok så hjelper ikke noe. Og så flirer jeg litt av piggdekk og å snakke om piggfritt.. Pigg til @Turb gir de ordene et veldig annerledes innhold :P

Ellers eier jeg ingen julestemning, tvertimot.. har sånn stress-jobb oppgave som aldri blir ferdig virker det som, det ene uforutsette problemet dukker opp etter det andre og jeg jobber og jobber og tiden går og går (sånn er det å være en slags Trail-blazer med ny teknisk platform og ny måte å jobbe på og masse masse data-tekniske issues som jeg ikke forstår et spøtt av, og ikke alltid teknikerne heller..) Oppgaven skulle vært ferdig til 31. oktober, så skulle det vært ferdig til jul.. og her sitter jeg for ørtende helg på rad og banner over enda et teknisk data-problem.. skulle egentlig hatt juleferie nå :(  Håper jeg kan få tatt fri i romjulen om ikke annet.. Vet ikke hvordan jeg skal få fikset alle julepresanger, eller gjort rent en gang før juleaften.. og vi som får besøk både 1. og 3. dag. Jaja, bare jeg kunne blitt ferdig med den oppgaven. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Pixie skrev:

På mange måter har det egentlig blitt bedre. Men jeg har vært komplett idiot og trøsteshoppa på meg gjeld han er redd vil gå utover ham, så nå vil han ikke mer... Har en bitteliten mulighet for at mamma kan stille opp som kausjonist med sikkerhet i bolig, skal spørre om det i jula. Men jeg regner egentlig ikke med at hun kan det, så jeg tror det er over... Med mindre jeg får en orden på gjelden nå vil vi gå hvert til vårt etter jul. Mitt budsjett tilsier rom på 8 kvm i studentfellesskap eller nav-bolig, uansett kan jeg ikke beholde Uno alene. Han kan heller ikke beholde Uno alene, det vil bli for mye alenetid og for lite aktivitet til at Uno vil være lykkelig. Selv om vi begge elsker hverandre ser det stygt ut, jeg ligger an til å miste mann, hund og hjem. Så jeg klarer ikke helt å glede meg over hverken snø, juleferie eller han som nå sitter ved siden av meg og dytter på meg med labben fordi han vil ligge i fanget med gevirbiten sin og pcen er i veien...

Jeg skjønner ham og er ikke bitter på ham for at han ikke vil mer, men føler meg veldig alene.

Du bør ikke be om økonomisk rådgivning og hjelp, ala luksusfellen eller noe da? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff @Pixie ikke noe hyggelig lesning. Håper det går bedre fremover. 

Jeg har vært ganske så kraftig forkjølet i 1 uke nå, det sammen med jobb = ingen ork til å skrive eller lese på sonen (eller FB, eller de fleste andre steder).  Er bedre i dag, men bra er jeg absolutt ikke. Håper det gir seg om maksimalt 1 par dager. 

Etterpå skal jeg bake pepperkaker :D 
Så skal jeg pakke inn gaver til svigers som vi skal innover til den 20. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

På mange måter har det egentlig blitt bedre. Men jeg har vært komplett idiot og trøsteshoppa på meg gjeld han er redd vil gå utover ham, så nå vil han ikke mer... Har en bitteliten mulighet for at mamma kan stille opp som kausjonist med sikkerhet i bolig, skal spørre om det i jula. Men jeg regner egentlig ikke med at hun kan det, så jeg tror det er over... Med mindre jeg får en orden på gjelden nå vil vi gå hvert til vårt etter jul. Mitt budsjett tilsier rom på 8 kvm i studentfellesskap eller nav-bolig, uansett kan jeg ikke beholde Uno alene. Han kan heller ikke beholde Uno alene, det vil bli for mye alenetid og for lite aktivitet til at Uno vil være lykkelig. Selv om vi begge elsker hverandre ser det stygt ut, jeg ligger an til å miste mann, hund og hjem. Så jeg klarer ikke helt å glede meg over hverken snø, juleferie eller han som nå sitter ved siden av meg og dytter på meg med labben fordi han vil ligge i fanget med gevirbiten sin og pcen er i veien...

Jeg skjønner ham og er ikke bitter på ham for at han ikke vil mer, men føler meg veldig alene.

Hørtes ut som en lei situasjon :(

Håper det ordner seg på en ok måte for dere alle :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles litt urven, men sitter å venter på Snøfall med alle lysene tent.

Prima har fått julevask, og er helt utslitt- dakar.

Men et par ting min feberhete hjerne lurer på:

I snøfall  er det aldri sol???

Er julenissen alltid hvit? ER det fordi det er en vestlig tradisjon eller finnes det fargede julenisser?

Synes det er merkelig at Snøfall byen virker så liten, mens haven virker så enormt stor.

Og hvilken Kennel kommer Casper fra?

Noen som vet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pixie :hug: pengeproblemer er noe dritt, uansett om de er selvforskyldt eller ikke. Det tar nok krefter og tankevirksomhet bare det, så alt du får på toppen unner jeg deg virkelig ikke. Krysser fingrene for at du får en god løsning du kan leve med til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2016 at 11:56 PM, maysofie skrev:

Nå får jeg ikke lov å multisitere, visstnok.

Jeg er overbevisst om at hadde det ikke vært for den hendelsen tidligere på dagen og at det var samme hund så hadde ikke Keo reagert. Han gikk knallfine stevner (2x195/200p) og oppførte seg griselekkert de to foregående stevnedagene, bodde også på stevneområdet i telt og med hundegrind ute uten en eneste sur mine uansett hvem som oppsøkte han.

Men sånn ble det altså. OK, men føles ikke helt rettferdig på en annen måte. Så får man bare gå i tenkeboksen om vi skal drive noe hundesport i det store og hele i fremtiden, all motivasjon til å trene han målrettet og komme seg tilbake til rallymiljøet er iallefall lik null per tiden. Dog er ikke innstillingen å gi seg, bare om man orker den usikkerheten som alltid kommer til å flagre - for 101% kontroll kommer aldri noen til å få. Kjekt med obligatorisk pause i 7mnd til da, for å vri det om :P 

Håper virkelig du kommer deg inn i ringen igjen. Du fortjener ikke den straffen, men er dessverre ikke noe og gjøre med den :( Håper inndeling at jeg ser deg i ringen med verdens beste guling i ringen :) Jeg har troa på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

Noen tips til hvordan jeg kan vinne i Lotto? Trenger ikke så masse, det holder med en mill eller to :aww: 

jeg skulle hatt meg et hus jeg :whistle: 

Gi en lyd om du finner ut av det! :D

2 timer siden, Turb skrev:


Sånn totalt OT kom jeg på idag at jeg faktisk har kommandoen Piggdekk... :D:D:D

Brukes kun på vinterføre, regner jeg med? :P

2 timer siden, Mud skrev:

Jeg er helt syk etter snø :( Verre enn når jeg var liten! 

Samme her! 

 

Endelig en håndballkamp som går på et tidspunkt jeg ikke sitter på buss eller bybanen!  Nå kan jeg engasjere meg som jeg vil! :banana-santa:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...