Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

9 timer siden, 2ne skrev:

:lol: Han er så søt at jeg nesten ikke la merke til snoppen hans :P 

 

:lol: Den snoppen har ødelagt mangt et bilde :teehe:

Herregud nå kom julestemningen! Stjerneklart ute, snø, fyr i peisen, stearinlys, kaffe og deilig er jorden på radio! Kun Trym og jeg som er våkne foreløpig :heart:

Og nå kommer julesalmene på rekke og rad, får jo søren meg lyst til å grine litt jo!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Toddy begynner endelig å bli rastløs. Den bikkja har god avknapp! Desverre blir det ikke skikkelig tur før i morgen. I dag skal vi bare gå en tur for å kjøpe juletre. Som vi pynter i dag faktisk. Ville og gale.

Litt spent på hvor mye jobb det blir å forhindre han i å pisse på juletrærne .

Sent fra min SM-G389F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du må forklare genetikken til en oppdretter i Australia bak tan fargen på kelpie, og den personen har holdt på i 20 år. Og samtidig påstår personen at noe er feil i stamtavlen min for det er ikke tan i rett linje på 6 generasjoner... og man må BE de se sidelengs også...
Man skjønner at avlen i Australia ikke helt fungerer en gang noe så grunnleggende som sykdom da..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å lese eller poste i denne tråden, men jeg må jo bare fortelle denne drømmen til folk som vet hvem den handler om!

Jeg drømte at @JeanetteH hadde en buhundvalp, som jeg passet. Jeg hadde den med i bilen til et sted i skogen, og begynte å bruke den til å gjete inn noen små, svarte sauer vi hadde der. Men så lå valpen i bilen og var så veldig rolig, og jeg mistenkte at den hadde fått en alvorlig sykdom som noen hunder fikk av for mange godbiter. Heldigvis oppdaget vi at den hadde ikke det likevel, for to jenter som var der hadde tatt ut valpen og luftet den flere ganger, så den var bare sliten.

Og så våknet jeg, klar for hundetrening i dag.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, simira skrev:

Jeg pleier ikke å lese eller poste i denne tråden, men jeg må jo bare fortelle denne drømmen til folk som vet hvem den handler om!

Jeg drømte at @JeanetteH hadde en buhundvalp, som jeg passet. Jeg hadde den med i bilen til et sted i skogen, og begynte å bruke den til å gjete inn noen små, svarte sauer vi hadde der. Men så lå valpen i bilen og var så veldig rolig, og jeg mistenkte at den hadde fått en alvorlig sykdom som noen hunder fikk av for mange godbiter. Heldigvis oppdaget vi at den hadde ikke det likevel, for to jenter som var der hadde tatt ut valpen og luftet den flere ganger, så den var bare sliten.

Og så våknet jeg, klar for hundetrening i dag.

:lol: Har forresten hatt litt å gjøre med buhunder i "gamle dager" jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

Hadde en knall trening i går,og i dag kjennes ikke kroppen helt god ut. Men hva den feiler vet jeg ikke. Er urven rett og slett.

Men jeg skal se Snøfall, ha julekalendersnop og kose meg under dyna. Så får jeg se om pillene jeg har døtta i meg, kan fikse en turlyst også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Toddy begynner endelig å bli rastløs. Den bikkja har god avknapp! Desverre blir det ikke skikkelig tur før i morgen. I dag skal vi bare gå en tur for å kjøpe juletre. Som vi pynter i dag faktisk. Ville og gale.

Litt spent på hvor mye jobb det blir å forhindre han i å pisse på juletrærne .

Sent fra min SM-G389F via Tapatalk
 

Jeg har aldri hatt problemer med at hannhundene tisser på juletreet. De vet at inne så tisser man rett og slett ikke på ting :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, JeanetteH skrev:
Når du må forklare genetikken til en oppdretter i Australia bak tan fargen på kelpie, og den personen har holdt på i 20 år. Og samtidig påstår personen at noe er feil i stamtavlen min for det er ikke tan i rett linje på 6 generasjoner... og man må BE de se sidelengs også...
Man skjønner at avlen i Australia ikke helt fungerer en gang noe så grunnleggende som sykdom da..

Det verste er at det nok finnes mange slike rundt omkring - som ikke skjønner det mest basale av genetikk altså... 

For en usedvanlig vakker morgenstund vi hadde på lufterunden nå i morges! Nå har jeg forberedt turdate med spark - tror vi valgte en fin dag for tur altså... -7 grader og lettskyet. Det lover godt enn så lenge i hvert fall. Får vel pakke med litt julegodt for prøvesmaking kanskje :) 

Siri Guldseth sitt bilde.

Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg har aldri hatt problemer med at hannhundene tisser på juletreet. De vet at inne så tisser man rett og slett ikke på ting :)

 

28 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg har aldri hatt problemer med at hannhundene tisser på juletreet. De vet at inne så tisser man rett og slett ikke på ting :)

Loke trodde juletre var innedo så jeg hadde plasttre i mange år. Var spent på Toddy i fjor, men til tross for at det bare var 6 mnd siden han satte sine ben i et hus for første gang  skjønte han greia. 

Det jeg er usikker på er om han skjønner at trærne hos juletreselgeren ikke er til å tisse på :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb i går var et mareritt. Jeg visste det kom til å bli mye folk. Men når du står midt i en folkemengde og totalt deler ut 850 sjokoladebiter i løpet av effektivt 5 timer.... Da vet du det har vært hektisk. Jeg tok mer knebøy for å få nytt opp på bordet enn å snakke om temaet :blink: Men tiden gikk fort da. 

Men når jeg kom hjem var jeg jo helt utslitt og holdt på å sovne. Og jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg vil ikke se folk eller butikker før neste år. Men så mye mat har jeg ikke, og Sjef har ikke så god avknapp, så det utgår tydeligvis da. :P 

Etter jobb kom jeg hjem til PC som ikke lot seg skru på. Tenkte at jeg ikke hadde satt den til lading, så prøvde på det. Da virket den. Dro ut kabelen, og der var det svart. Bye bye batteriet... Og ikke ser det ut som at det er et batteri som kan tas ut heller. Så da får den bare være sånn. 

I dag har jeg våknet med tett neste, sår hals, og vondt i ryggen. Håper det går fort over. 
Nå skal jeg begynne å lage godbiter til Sjef :) Kyllingkjøttdeig, egg, ris kokt i levervann, og en boks med leverpostei eksen kom med til ham. Det blir nok godt ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mud skrev:

Det jeg er usikker på er om han skjønner at trærne hos juletreselgeren ikke er til å tisse på :P

Det skjønner han neppe, så det er vel bare å passe på. Hannhunder er enkle sånn... det er særdeles forutsigbart hvor de har tenkt å løfte på beinet :D 

2 minutter siden, *Kat84* skrev:

og totalt deler ut 850 sjokoladebiter i løpet av effektivt 5 timer.... 

Og det jeg lurer på er jo hvilken sjokolade? :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det skjønner han neppe, så det er vel bare å passe på. Hannhunder er enkle sånn... det er særdeles forutsigbart hvor de har tenkt å løfte på beinet :D 

 

Sånn ca på alt som ikke er flatt i bakkehøyde :hmm:

Det blir et strev :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mud skrev:

Sånn ca på alt som ikke er flatt i bakkehøyde :hmm:

Det blir et strev :P

Nemlig :lol: Men det er jo bare å ha ham i kort bånd og følge litt med.... det er sikkert ikke så mange hunder som har markert der på forhånd, så det går sikkert fint skal du se :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Siri skrev:

Og det jeg lurer på er jo hvilken sjokolade? :drool:

:lol: 

Melkesjokolade og Firkløver ;) 
Det var meningen å få folk til å bygge sjokoladehus i stedet for pepperkakehus. 
Men med tilbudet 4 for 100 kroner var det ikke så mange som brydde seg om det, og tok bare med seg 4 sjokoladeplater. 
Men jeg skjønner dem godt jeg altså. Men det blir ikke noen pengebonus på meg på lønna denne gang for å si det slik :lol: 

9 minutter siden, Mud skrev:

Sånn ca på alt som ikke er flatt i bakkehøyde :hmm:

Det blir et strev :P

 

Høres kjent ut! 
Og labben må løftes HØYT opp slik at de får strekt seg så langt det går. De må helst strekke den ut i sin fulle lengde oppover :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Mud skrev:

 

Loke trodde juletre var innedo så jeg hadde plasttre i mange år. Var spent på Toddy i fjor, men til tross for at det bare var 6 mnd siden han satte sine ben i et hus for første gang  skjønte han greia. 

Det jeg er usikker på er om han skjønner at trærne hos juletreselgeren ikke er til å tisse på :P

 

Den er litt være:lol: 

Tipper de trærene ikke er tisset mye på, så da er det jo heldigvis litt mindre spennende :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom ned i stua nå, så lå en telysestake knust på gulvet.

Men jeg aner ikke om det er hundene som har klart å velte den når de dundret ned trappa, eller om det har skjedd i løpet av natta. Og nå klarer jeg ikke å lure på annet, selv om jeg aldri vil få svar.

Jeg burde bekymre meg mer for at jeg ikke finner nye støvsugerposer til den gamle støvsugeren på nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, LØJ skrev:

@Stine & @Artemis må passe på gutta sine ellers så kidnapper jeg de. Makan til søte (og ganske morsomme) skapninger :wub:

Første og eneste mulighet for julegaveshopping i dag. Stresser litt med det så mulig det blir romjulsgaver på mine :icon_redface: 

Han er egentlig ganske søt ja :wub: Han har vært flink gutt og passet peisen mens vi andre var på enda en nydelig skitur! Gikk samme runden som igår, litt mer fres i Tuva idag faktisk, hjalp på at det fløy en rype foran oss i sporet :lol:

Lykke til på julegaveshopping idag! :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, SFX skrev:

Da jeg kom ned i stua nå, så lå en telysestake knust på gulvet.

Men jeg aner ikke om det er hundene som har klart å velte den når de dundret ned trappa, eller om det har skjedd i løpet av natta. Og nå klarer jeg ikke å lure på annet, selv om jeg aldri vil få svar.

Jeg burde bekymre meg mer for at jeg ikke finner nye støvsugerposer til den gamle støvsugeren på nett...

Kan være du finner støvsugerposer her. Under mer på de ulike posene står det hvilke støvsugere de ulike passer til. Kjøpte på co nå, og er veldig fornøyd med posen.

http://www.clasohlson.com/no/b/Hjem/Vaske-og-rydde/Støvsugerposer-og-filter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnkiogBonita skrev:

Kan være du finner støvsugerposer her. Under mer på de ulike posene står det hvilke støvsugere de ulike passer til. Kjøpte på co nå, og er veldig fornøyd med posen.

http://www.clasohlson.com/no/b/Hjem/Vaske-og-rydde/Støvsugerposer-og-filter

Takk for tips, men jeg har allerede sett der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk helt fint å kjøpe juletre med Toddy :)

Damene som solgte var hundevante og skjønte greia når jeg sa "hannhund " . Det så nok litt rart ut at jeg tviholdt hardt på han :lol:

Han fikk masse  kos og vi kjøpte det vi trodde var et lite nett juletre.  Utrolig hvordan de vokser når de kommer inn i stua :o

Har måttet kappe litt i toppen. Juletrefoten er ødelagt og musene har spist på mye av juletrepynten så vi må på Europris når det åpner :(

 

Må slenge med bilde av den søte nissen min . Det var helt greit for han at vi ikke hogde i skogen i år bare vi bar det hjem :)42a27e6378450e02b0b75ef115c0731d.jpg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...