Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

13 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg får se den uten problemer. Og jo, den er morsom. :lol:

Jeg lo i hvert fall godt :D 

5 minutter siden, Line skrev:

Den vises ikke for alle fordi du har satt audiensen til venner, og ikke offentlig. 

Da har jeg satt den offentlig for nå, men jeg gjør nok det om etter hvert, så løp og glo nå om noen vil se.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

White Collar på DVD'en, og strikketøy i fanget.

Jeg har ikke lenger TV-kanaler, og skal teste hva jeg synes om det - sparer penger på både det og lisens (om jeg finner ut hvordan jeg unngår lisensen, har mailet NRK), samt at jeg blir mer selektiv på tiden jeg "sløser" bort foran TV'en. Nå må jeg ha lyst til å se på noe av det jeg har i DVD-hylla, framfor å slå på TV'en og se om det er noe å se på (og det er det alltid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

White Collar på DVD'en, og strikketøy i fanget.

Jeg har ikke lenger TV-kanaler, og skal teste hva jeg synes om det - sparer penger på både det og lisens (om jeg finner ut hvordan jeg unngår lisensen, har mailet NRK), samt at jeg blir mer selektiv på tiden jeg "sløser" bort foran TV'en. Nå må jeg ha lyst til å se på noe av det jeg har i DVD-hylla, framfor å slå på TV'en og se om det er noe å se på (og det er det alltid).

Om jeg husker rett må du få en plombering av inngang på tv, og få det dokumentert. Eeeeeller bare si at du ikke har tv lenger. :aww:  Men det er vel ikke helt stuerent om du har det. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nå har jeg prøvd på 17 forskjellige måter å kopiere inn et bilde av hunden til Stig Inge Bjørnebye her, og nå har jeg gitt opp. Utklippsverktøy my ass. La det på FB da, hvis noen av mine venner der kan fortelle meg hvilken rase det er. Det har jeg nemlig lurt på i hele dag. Kanskje det er en blanding? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Egentlig skulle man tro at man ikke behøvde å plombere tvn lengre ettersom man ikke får til å se tv lengre uten feks RiksTV eller canal digital.. 

så NRK kunne jo egentlig ha ordnet en avtale med de ang lisensen og fått den innbaka i abonnementene.. 

Men nå kan du jo se NRK programmer på PCn/mobilen/smart TVn/nettbrettet ditt. (De som har gått allerede og er lagt ut på nett i hvert fall?) Det har vel omtrent vært oppe til vurdering siden 2007 om også disse skal man måtte betale lisens for. For det har de vist grunnlagen i loven for å gjøre om de vil. 
Helt på tryne.... 

Synes de kan gjøre som alle andre, bake kanalene inn i en abonnement pakke og gjøre nettsiden til en betalt service slik som f.eks Netflix/HBO/Tv2 Sumo ++ osv. Så får de ingen gratispassasjerer som de så fint kaller folk, hverken via fjernsynet eller nett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå har jeg prøvd på 17 forskjellige måter å kopiere inn et bilde av hunden til Stig Inge Bjørnebye her, og nå har jeg gitt opp. Utklippsverktøy my ass. La det på FB da, hvis noen av mine venner der kan fortelle meg hvilken rase det er. Det har jeg nemlig lurt på i hele dag. Kanskje det er en blanding?

Om det er på PC-en - ta et "print screen" på tastaturet (knappen pleier å være øverst til høyre ved siden av F12-tasten), som regel, det står "print screen"), så åpner du paint og trykker CTRL+V samtidig, så klipper du ut bildet du vil ta, også trykker du CTRL+S samtidig. Så laster du det opp! Om jeg var forståelig nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Raksha skrev:

Om jeg husker rett må du få en plombering av inngang på tv, og få det dokumentert. Eeeeeller bare si at du ikke har tv lenger. :aww:  Men det er vel ikke helt stuerent om du har det. 

 

9 minutter siden, Krutsi skrev:

Egentlig skulle man tro at man ikke behøvde å plombere tvn lengre ettersom man ikke får til å se tv lengre uten feks RiksTV eller canal digital.. 

så NRK kunne jo egentlig ha ordnet en avtale med de ang lisensen og fått den innbaka i abonnementene.. 

Det var noe på nyhetene om torsdag, om at regjeringen ønsker å gjøre det til en kollektiv avgift alle betaler, eller i hvert fall finne alternative ordninger til dagens.

Men hvordan får jeg apparatet plombert, koster det like mye som jeg så for meg å spare på dette? Og hvordan har de tenkt til at jeg skal se på DVD, når scart-kabelen fra DVD-spilleren og scart-kabelen fra kanalboksen går i samme hølet? Altså står ikke begge to i samtidig.

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå har jeg prøvd på 17 forskjellige måter å kopiere inn et bilde av hunden til Stig Inge Bjørnebye her, og nå har jeg gitt opp. Utklippsverktøy my ass. La det på FB da, hvis noen av mine venner der kan fortelle meg hvilken rase det er. Det har jeg nemlig lurt på i hele dag. Kanskje det er en blanding? 

Det er en berner sennenhund.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bananen skrev:

Om det er på PC-en - ta et "print screen" på tastaturet (knappen pleier å være øverst til høyre ved siden av F12-tasten), som regel, det står "print screen"), så åpner du paint og trykker CTRL+V samtidig, så klipper du ut bildet du vil ta, også trykker du CTRL+S samtidig. Så laster du det opp! Om jeg var forståelig nå?

Takk for tips, men @SFX har løst gåten. Den så mindre ut enn en berner og har spissere snuteparti, men det var visst bare bildet som var dårlig, det var en berner. (Lagrer kopiforklaringen din til senere bruk, har slitt med det der før, takk!).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er det slutt på julefreden! Ihvertfall stillheten. Seks stykk pratsomme kyllinger i stua er bedre enn TV. :ahappy: Etter dagens ekspedisjon ble det også 200 kg vom til hyggelig pris, en haug med potesokker og en varmepære som faktisk funker. I morgen har jeg egentlig planlagt å ikke gjøre noe som helst, men tror jeg skal gå ut og klippe i stykker eller brenne opp L-en, for det har jeg glemt. Og forske på hvorfor usb-kabler ikke funker i sigarettenneren og hvorvidt det er en stikkontakt i bilen siden jeg var så korttenkt at jeg kjøpte kupevarmer til bikkjene og trodde den gikk på sigarettenneruttaket (hva nå enn det egentlig kalles).

Nå skal jeg sitte her og gumle pistasjenøtter og drikke saft til jeg får lyst å flytte meg opp i andre etasje. Kanskje pusse tenner først da, men.. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Takk for tips, men @SFX har løst gåten. Den så mindre ut enn en berner og har spissere snuteparti, men det var visst bare bildet som var dårlig, det var en berner. (Lagrer kopiforklaringen din til senere bruk, har slitt med det der før, takk!).

Berner er en veldig lite homogen rase.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Snoffe skrev:

Den har jeg lyst å se!

Selv blir "tvunget" med på star wars filmen i løpet av neste uke :P som straff for at han ble med meg å så et helt halvt år :lol:

 

Haha ingen får tvunget meg til å se Star wars :lol:

Men veldig bra film! Morsom, rørende og litt blod ogsånt :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Argyr skrev:

..er det slutt på julefreden! Ihvertfall stillheten. Seks stykk pratsomme kyllinger i stua er bedre enn TV. :ahappy: Etter dagens ekspedisjon ble det også 200 kg vom til hyggelig pris, en haug med potesokker og en varmepære som faktisk funker. I morgen har jeg egentlig planlagt å ikke gjøre noe som helst, men tror jeg skal gå ut og klippe i stykker eller brenne opp L-en, for det har jeg glemt. Og forske på hvorfor usb-kabler ikke funker i sigarettenneren og hvorvidt det er en stikkontakt i bilen siden jeg var så korttenkt at jeg kjøpte kupevarmer til bikkjene og trodde den gikk på sigarettenneruttaket (hva nå enn det egentlig kalles).

Nå skal jeg sitte her og gumle pistasjenøtter og drikke saft til jeg får lyst å flytte meg opp i andre etasje. Kanskje pusse tenner først da, men.. 

Det heter 12voltsuttak ;)

og man har stikkontakt i bilen (som regel under dashbordet) hvis det er innlagt motorvarmer.. det vil da bli strøm i den kontakten når du setter i motorvarmeren, for både motorvarmer og kupevarmer er som regel 22volts :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...