Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Bananen skrev:

Da jeg oppdaterte til Windows 10 så bildene utrolig snodig ut. Og jeg leste et sted at EF-S går til fullformat, og jeg trodde som deg at det gikk fint til crop. Men det ble virkelig croppet og bildene ser snodige ut. Men på EF-objektivene jeg har er det ikke sånn, kun det som er EF-S. Skjønner ikke ...

Det er ikke programvaren som kødder da? Siden det var ved oppgradering det skjedde? 

1 time siden, Tinkie skrev:

Jeg føler at jeg EIER hashtagen #nestenvoksen. Voksen nok til å måtte stå for egen julepynt - IKKE voksen nok til å kjøpe juletreet selv. :lol: 

Det startet med at jeg pyntet til jul nede hos mormor og morfar i går, og det er veldig koselig når omgivelsene reflekterer årstiden... Så jeg tok en tur på Nille i dag for å se om det var noe julepynt der som var enkelt og greit og som jeg kunne finne på. Jada, jeg kom hjem med tre av de dødssøte nesenissene - og juletrekuler og juletrelys. Så da måtte jeg jo skaffe meg juletre. Greit nok.Jeg møtte mamma på senteret, og hun foreslo at jeg kunne jo bare kappe en del av den ENORME tujahekken jeg har på gårdsplassen, så jeg trengte sikkert ikke KJØPE et juletre... Det var ikke så lurt sagt, for jeg er jo alene hjemme, og da blir jeg av og til voldsomt kreativ.

Så jeg fant sagen til Musikeren og begynte å titte rundt huset.

v80KcEnl.jpg

Tujaen er virkelig høy...

6ExpwXBl.jpg

Så jeg tenkte at skulle jeg få noe derfra, måtte jeg enten komme meg på toppen, eller nøye meg med bare noen greiner, og jeg har jo tross alt ingenting å putte disse greinene i ennå, hvordan i all verden skulle det gå? Nei, det fikk bli noe annet.

Så kom jeg på at det stikker et grantre opp ved siden av terrassen min, som faktisk går litt inn på terrassen også...

yWHXVQLl.jpg

TVRcfiSl.jpg

Den toppen her ser da virkelig ut som et lite juletre, synes dere ikke??

Å stå fremoverbøyd over rekkverket og sage var faktisk en overraskende vanskelig arbeidsstilling...

BHKojcPl.jpg

Men jeg fikk nå endelig saget av det forbanna juletreet, og nå ligger det på gulvet mens jeg lurer på hva jeg kan gjøre med det... Jeg har jo nemlig så klart ikke noen juletrefot. Musikeren kommer hjem en tur i morgen, så da fikk han beskjed om at enten blir jeg kreativ og ordner dette selv, eller så må han hjelpe meg. Jeg tror vi begge var enige i at det kanskje var lurest om han hjalp til... :lol:  

yc4sxAZl.jpg

SE, så fint. :lol::lol::lol: Det skal stå i et hjørne, så dette passer jo helt utmerket! Nå blir det jul i stua mi også!

 

:ustol: Så håper jeg bare mormor og morfar ikke oppdager at jeg har kuttet grantreet deres en meter...

:lol::lol: Sorry, men.... :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

41 minutter siden, Rocket skrev:

Jeg har fullformat (Canon 50D Mark II) og jeg kan ikke bruke EF-S, noe som er suuuuuper irriterende for alle objektivene mine utenom 1 var EF-S, så jeg måtte bytte ut hele parken min når jeg oppgraderte. :P 

Men! Det jeg egentlig skulle si, du kan få kjøpt en sånn mellomdel til mellom kamerahus og objektiv som gjør at du kan bruke objektiv som i utgangspunktet ikke helt funker sammen med crop kamera. Husker ikke hva de heter og hva som passer til hva, men vet det eksisterer. :) Så skal ikke bildene se snodige ut lenger. 

Hm! Noen som vet hva dette kan hete? Det kan ikke være mellomringer? Hmhm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laga og spist middag. Mister snopp gjeter damene ennå. Må bare le når frk Dachs parkerer han så det synger og han hopper 2 meter tilbake med halen mellom bena, for så å snike seg nysgjerrig frem igjen mens han piper..hele tiden klar for brå retrett...

Har sylta rødløk i rødvin. Laga sviske-chutney. Nå koker gulrot og appelsinmarmeladen på plata, samt boksene med kondensert melk som skal bli respotero dulce de leche. Fikk gjort litt fornuftig på jobb i dag også. :) Nå vies resten av kvelden til serier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bananen skrev:

Hm! Noen som vet hva dette kan hete? Det kan ikke være mellomringer? Hmhm.


Prøver å vri hjernen her nå. :lol: Begynner å bli noen år siden jeg leste om dette her. Var ett eller annet med crop faktoren mellom et fullformat og et crop hus og effekten det hadde på ulike objektiv (EF vs EF-S sikkert). Og noe med disse ringene man kunne putte imellom for å jevne ut dette eller noe i den dur. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Artemis skrev:

rudolf2_zpsmueqfzin.jpg

:lol::lol::lol:

:lol::lol:  Fineste julebildet ever!

Jeg har vært på julelunsj hos bror sammen en del andre familiemedlemmer. Bror og svigerinne blir bortreist i jula, derfor så tidlig juleparty. Etterpå dro jeg til byen og fikk kjøpt en god del julegaver. Mangler bare noen få nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden lider under å ha vært hjemme i 4 dager og tok ut energien i stua. Han smalt rett i bordkanten :blink:

Så nå er jeg bekymret for om han kan ha brukket det beinet under øyet. Fordi jeg er mamma og mammaer alltid skal ha minst 4 ting å bekymre seg for. 

Jeg hadde ikke ett grå hår før jeg fikk den ungen.  Ikke ETT! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bananen skrev:

Da jeg oppdaterte til Windows 10 så bildene utrolig snodig ut. Og jeg leste et sted at EF-S går til fullformat, og jeg trodde som deg at det gikk fint til crop. Men det ble virkelig croppet og bildene ser snodige ut. Men på EF-objektivene jeg har er det ikke sånn, kun det som er EF-S. Skjønner ikke ...

 

EF-S går til cropkamera, trur eg? Både EF og EF-S.

Kva program brukar du på PCen? Eg vil og tru at problemet ligg der etter oppdatering.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, plutte skrev:

 

EF-S går til cropkamera, trur eg? Både EF og EF-S.

Kva program brukar du på PCen? Eg vil og tru at problemet ligg der etter oppdatering.

Nå har jeg bare brukt det som fulgte med Windows. Har du noen tips til noen greie programmer? Som helst er gratis? Picasa har forandret seg en del, så det vil jeg ikke bruke ... jeg har ikke hatt helt fotointeressen min om dagen slik jeg hadde det for noen år siden, men det kan kanskje være at jeg ikke hadde helt riktige programmer som jeg kunne bruke. Jeg brukte tidligere Photoshop CS, men det koster litt. :hmm: Og jeg tror ikke fotointeressen min kommer til å bli SÅ stor med det første som den var. Noe skjedde visst på veien, og nå blir jeg bare frustrert fordi jeg har glemt så mange finesser jeg brukte tidligere, men verden har gått fremover. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Nå har jeg bare brukt det som fulgte med Windows. Har du noen tips til noen greie programmer? Som helst er gratis? Picasa har forandret seg en del, så det vil jeg ikke bruke ... jeg har ikke hatt helt fotointeressen min om dagen slik jeg hadde det for noen år siden, men det kan kanskje være at jeg ikke hadde helt riktige programmer som jeg kunne bruke. Jeg brukte tidligere Photoshop CS, men det koster litt. :hmm: Og jeg tror ikke fotointeressen min kommer til å bli SÅ stor med det første som den var. Noe skjedde visst på veien, og nå blir jeg bare frustrert fordi jeg har glemt så mange finesser jeg brukte tidligere, men verden har gått fremover. :lol:

Jeg ville ha kjøpt meg lightroom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Med spørsmålet om hvor stor en groentispe er i rundt halsen, så begynte jeg å lure på hvor man måler når man måler hvor store de er rundt nakken? Det er jo ganske stor forskjell øverst og nederst på halsen. 

Siden ene hunden ble knekt på av kiropraktor i går, så har han treningsfri i dag (det var heldig vis ikke noe skikkelig galt på han). Ikke tur på en lørdag er kjedelig. Så kjedelig at jeg har begynt å bake boller... :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bananen skrev:

Nå har jeg bare brukt det som fulgte med Windows. Har du noen tips til noen greie programmer? Som helst er gratis? Picasa har forandret seg en del, så det vil jeg ikke bruke ... jeg har ikke hatt helt fotointeressen min om dagen slik jeg hadde det for noen år siden, men det kan kanskje være at jeg ikke hadde helt riktige programmer som jeg kunne bruke. Jeg brukte tidligere Photoshop CS, men det koster litt. :hmm: Og jeg tror ikke fotointeressen min kommer til å bli SÅ stor med det første som den var. Noe skjedde visst på veien, og nå blir jeg bare frustrert fordi jeg har glemt så mange finesser jeg brukte tidligere, men verden har gått fremover. :lol:

Da tar du bilder i jpg? 

 

Eg aner ikkje eg, egentlig altså. :D Eg brukar Lightroom og Photoshop. Eit gratisalternativ med litt funksjoner er jo Gimp, eg har ellers høyrt skryt om pixlr og photoscape men har ikkje prøvd nokre av dei sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Bananen skrev:

Nå har jeg bare brukt det som fulgte med Windows. Har du noen tips til noen greie programmer? Som helst er gratis? Picasa har forandret seg en del, så det vil jeg ikke bruke ... jeg har ikke hatt helt fotointeressen min om dagen slik jeg hadde det for noen år siden, men det kan kanskje være at jeg ikke hadde helt riktige programmer som jeg kunne bruke. Jeg brukte tidligere Photoshop CS, men det koster litt. :hmm: Og jeg tror ikke fotointeressen min kommer til å bli SÅ stor med det første som den var. Noe skjedde visst på veien, og nå blir jeg bare frustrert fordi jeg har glemt så mange finesser jeg brukte tidligere, men verden har gått fremover. :lol:

Sånn er det her og, jeg vil gjerne . men interessen er litt borte... Hadde lightroom et år, men brukte det for lite (abonementsløsning) så tegnet ikke ny periode. Tenkte å prøve meg på gimp igjen eller pxlr - photoscape liker jeg ikke. 

 

 

Huff, så dokumentar om sandy hook skytingen, det var bare fælt. Måtte klemme litt ekstra på lillemor før jeg kunne gå ned. Noe så grusomt og meningsløst som å skyte rundt seg på en skole, og spesielt (!!) på en barneskole... :cry:  Tåler ikke sånt lenger altså. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg ville ha kjøpt meg lightroom :) 

Men jeg tror jeg må ta meg den prøveperioden Adobe tilbyr først når interessen er der! :) Jeg prøvde engang, men perioden gikk ut før jeg fikk brukt den. :hmm:

24 minutter siden, plutte skrev:

Da tar du bilder i jpg? 

 

Eg aner ikkje eg, egentlig altså. :D Eg brukar Lightroom og Photoshop. Eit gratisalternativ med litt funksjoner er jo Gimp, eg har ellers høyrt skryt om pixlr og photoscape men har ikkje prøvd nokre av dei sjølv.

Tar i jpg, ja. Jeg føler ikke at jeg er helt i RAW-format for tiden. :lol: Jeg liker ikke photoscape, trooor ikke jeg har prøvd pixlr, må se an eulaen først, tenker jeg.

2 minutter siden, Raksha skrev:

Sånn er det her og, jeg vil gjerne . men interessen er litt borte... Hadde lightroom et år, men brukte det for lite (abonementsløsning) så tegnet ikke ny periode. Tenkte å prøve meg på gimp igjen eller pxlr - photoscape liker jeg ikke.

Det er kjipt! Vi som tok bilder hele tiden før. Hva skjedde, ble vi for gamle og tiden løp fra oss, og vi oppdaterte oss ikke på de nyeste finessene, fordi det gikk for fort i svingene? :cry: Hm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Det er kjipt! Vi som tok bilder hele tiden før. Hva skjedde, ble vi for gamle og tiden løp fra oss, og vi oppdaterte oss ikke på de nyeste finessene, fordi det gikk for fort i svingene? :cry: Hm!

Jeg vet ikke :( Det er kjempekjipt! Jeg bor i fotoparadis, har masse dyr, verdens fineste datter - det burde jo gro fotolyst ut av fingra på meg... :cry:  Vi MÅ finne det igjen... 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Stine skrev:

Snopp? Den ser vi da aldri på Trym... :sleep:

FB_IMG_1481822413064.jpg

:lol: Han er så søt at jeg nesten ikke la merke til snoppen hans :P 

11 timer siden, Turb skrev:

Hos meg gjør jeg dessverre det, det er ekstremt lytt ut... de måtte være musestille for at jeg ikke skulle ha hørt hvem det er... :no:

Pleier folk som kommer til deg skråle og skravle før du åpner døra da? :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...