Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

Huff, @Pixie, det høres ut som en veldig vanskelig situasjon. Håper det løser seg for deg :hug:

I dag hater jeg kroppen min litt. Denne uka har jeg tydeligvis skeiet altfor mye ut, og nå kjenner jeg at spiserøret begynner å bli sykt igjen. De store utskeielsene? Et par avokado, en laksefilet til middag, litt edamerost, litt sjokolade og et par glass vin... Nå blir det mager kost i ei uke, for jeg vil virkelig kunne spise litt pinnekjøtt og ta et glass vin på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Det må være kjipt, @Pixie

 

Nå står juletreet mitt i hjørnet av stua! Det tok bare en time. :lol:  

Det endte med at vi sagde av mange greiner sånn at det var jevnt fordelte greiner, og så stappet vi først treet og så noen av greinene nedi en vase.

Så var det litt pjuskete... Så nå har jeg bundet fast en del smågreiner som var til overs, til de spinkleste greinene, for å få det hele til å se litt mer fyldig ut. I morgen skal Musikeren og jeg pynte det sammen.

Jeg burde skaffe meg en litt bedre hobby. :lol::lol::lol:  

Musikeren tok bilde mens jeg satt på gulvet og sagde greiner i verdens beste arbeidsstilling...

Y4rSyzHl.jpg

Vi var innom et par andre ideer først...

I8RiYf8l.jpg

Til slutt ble det sånn her:

7FL58osl.jpg

XijR5d3l.jpg

 

Og hvis noen VÅGER å mobbe juletreet mitt, så får de deng. I morgen skal jeg til og med pakke inn vasen i sølvfolie så den ser litt bedre ut. :aww:

 

:lol::lol::lol: 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pixie skrev:

På mange måter har det egentlig blitt bedre. Men jeg har vært komplett idiot og trøsteshoppa på meg gjeld han er redd vil gå utover ham, så nå vil han ikke mer... Har en bitteliten mulighet for at mamma kan stille opp som kausjonist med sikkerhet i bolig, skal spørre om det i jula. Men jeg regner egentlig ikke med at hun kan det, så jeg tror det er over... Med mindre jeg får en orden på gjelden nå vil vi gå hvert til vårt etter jul. Mitt budsjett tilsier rom på 8 kvm i studentfellesskap eller nav-bolig, uansett kan jeg ikke beholde Uno alene. Han kan heller ikke beholde Uno alene, det vil bli for mye alenetid og for lite aktivitet til at Uno vil være lykkelig. Selv om vi begge elsker hverandre ser det stygt ut, jeg ligger an til å miste mann, hund og hjem. Så jeg klarer ikke helt å glede meg over hverken snø, juleferie eller han som nå sitter ved siden av meg og dytter på meg med labben fordi han vil ligge i fanget med gevirbiten sin og pcen er i veien...

Jeg skjønner ham og er ikke bitter på ham for at han ikke vil mer, men føler meg veldig alene.

Huff, jeg skjønner hvor kjipt det må være :( 
Men ikke ta noen forhastede beslutninger om å gå fra hverandre nå. Vent til du har fått snakket med en rådgiver. Vent til dere har prøvd absolutt alt. 
Hvis det er noe som er ditt som kan selges, så gjør det for å få unna den verste belastningen. Hvis du kan ta på deg småjobber fra finn.no, så gjør det! 
Dette er en midlertidig situasjon som vil gå over. Ikke kast bort samlivet uten å ha snudd hver en stein! Jeg krysser fingrene for deg, og for dere. 
Og uansett; Det trenger vel ikke være slutt fordi om dere bor hver for dere en periode og holder økonomien helt separat? Som sagt; Det er en midlertidig situasjon. 
Gå til økonomisk rådgivning, snakk sammen, og få samtaleterapi som par. 

:hug: 
 

23 minutter siden, Tinkie skrev:

Nå står juletreet mitt i hjørnet av stua! Det tok bare en time. :lol:  

Det endte med at vi sagde av mange greiner sånn at det var jevnt fordelte greiner, og så stappet vi først treet og så noen av greinene nedi en vase.

Så var det litt pjuskete... Så nå har jeg bundet fast en del smågreiner som var til overs, til de spinkleste greinene, for å få det hele til å se litt mer fyldig ut. I morgen skal Musikeren og jeg pynte det sammen.

Jeg burde skaffe meg en litt bedre hobby. :lol::lol::lol:  

Musikeren tok bilde mens jeg satt på gulvet og sagde greiner i verdens beste arbeidsstilling...

Y4rSyzHl.jpg

Vi var innom et par andre ideer først...

I8RiYf8l.jpg

Til slutt ble det sånn her:

7FL58osl.jpg

XijR5d3l.jpg

 

Og hvis noen VÅGER å mobbe juletreet mitt, så får de deng. I morgen skal jeg til og med pakke inn vasen i sølvfolie så den ser litt bedre ut. :aww:

 

:lol::lol::lol: 

Jeg syntes det var kreativt jeg :D 
Tommel opp fra meg! 

 

Jeg fikk lyst på grøt. Så da ble det jammen meg sen middag på meg   :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på Kat84! @Pixie 
Jeg kjenner til et tidligere ektepar, som nå er skilt, men fremdeles bor sammen. Skilt pga mannen er spillavhengig og personlig konkurs. Mens dama eier hus, bil osv. For hennes økonomi er det ingenting i veien med. Så de har totalt seperat økonomi slik at han ikke kan spille hennes penger bort om han skulle ha et tilbakefall. 
Nå tror jeg ikke du har et slikt problem akkurat, men for å vise at selv i ekstreme økonomiske situasjoner så finner folk en vei gjennom det sammen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rocket skrev:

Henger meg på Kat84! @Pixie 
Jeg kjenner til et tidligere ektepar, som nå er skilt, men fremdeles bor sammen. Skilt pga mannen er spillavhengig og personlig konkurs. Mens dama eier hus, bil osv. For hennes økonomi er det ingenting i veien med. Så de har totalt seperat økonomi slik at han ikke kan spille hennes penger bort om han skulle ha et tilbakefall. 
Nå tror jeg ikke du har et slikt problem akkurat, men for å vise at selv i ekstreme økonomiske situasjoner så finner folk en vei gjennom det sammen. :) 

Vi har på mange måter separat økonomi alt, vi har en felles husholdningskonto bare. Ellers betaler jeg min del av strøm/huslån til ham. Leilighet, bil og bikkje står på ham, vi har ingen felles lån. Men han har visst fått nok, han har jo ventet på meg i fem år alt pga gjeldsordningen. Nå skulle vi jo kunne bygge opp noe sammen, istedenfor raserer jeg alt... 

Og takk for omtanken dere, jeg fortjener den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pixie skrev:

Vi har på mange måter separat økonomi alt, vi har en felles husholdningskonto bare. Ellers betaler jeg min del av strøm/huslån til ham. Leilighet, bil og bikkje står på ham, vi har ingen felles lån. Men han har visst fått nok, han har jo ventet på meg i fem år alt pga gjeldsordningen. Nå skulle vi jo kunne bygge opp noe sammen, istedenfor raserer jeg alt... 

Og takk for omtanken dere, jeg fortjener den ikke.

Men om du allerede har gjeldsordning så er det vel over snart? Det varer jo ikke livet ut. 
Om det er nytt som er kommet etter du fikk gjeldsordning så er det jo litt annerledes. Men da er det bedre at dere snakker sammen, og at du får terapi for det problemet du evt måtte ha som ligger under. 

Slik jeg ser det vil det ikke gjøre deg noe godt å få mer bekymringer på toppen av alt. 

Og jo, du fortjener all den omtanken du kan få. Alle kan trå feil :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 minutter siden, Perfect Image skrev:

:| De kunne ikke forstå problemet med å hogge i andres skog. Er da tross alt allemannsrett? Sendte dem denne linken ( https://allemannsretten.no/2012/12/21/ferdsel-i-skogplantefelt/ ) og skrev at det er ok i år, men at neste år forventer vi å bli spurt først av høflighet. Sånt irriterer meg noe vanvittig :aww:

Hogst i skog har jo ingenting med allemannsrettet å gjøre heller... Selv her i almenningen er det ikke lov til å hogge juletrær uten tillatelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Perfect Image skrev:

:| De kunne ikke forstå problemet med å hogge i andres skog. Er da tross alt allemannsrett? Sendte dem denne linken ( https://allemannsretten.no/2012/12/21/ferdsel-i-skogplantefelt/ ) og skrev at det er ok i år, men at neste år forventer vi å bli spurt først av høflighet. Sånt irriterer meg noe vanvittig :aww:

Allemannsrett, faktisk :D Jammen, da er det bare å hogge ved hvor man vil også, da. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

 

Hogst i skog har jo ingenting med allemannsrettet å gjøre heller... Selv her i almenningen er det ikke lov til å hogge juletrær uten tillatelse. 

 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Allemannsrett, faktisk :D Jammen, da er det bare å hogge ved hvor man vil også, da. 

Jeg ble også litt satt ut av det svaret, tror ikke de er klar over hva det faktisk innebærer :aww: Nå driver ikke vi med juletresalg, så det har ingen betydning direkte for oss om noen kapper ned et juletre, men det er ikke særlig høflig okkesom :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Perfect Image skrev:

 

Jeg ble også litt satt ut av det svaret, tror ikke de er klar over hva det faktisk innebærer :aww: Nå driver ikke vi med juletresalg, så det har ingen betydning direkte for oss om noen kapper ned et juletre, men det er ikke særlig høflig okkesom :P 

For ikke å snakke om at det er helt unødvendig å kjøpe juletrær, ja. Er jo bare å forsyne seg hos de som dyrker dem :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..har jeg konkludert med at jeg må kjøpe strømomformer for å kunne plugge i kupevarmeren, så det får vente litt. Og så skjønner jeg ikke hvorfor usb-ladekabler ikke virker i bilen, for uttaket med to usb-uttak lyser, så det får strøm og de virker når jeg plugger dem i PCen inne. Må jeg gå tilbake med usb-uttaket kanskje? Eller er dette noe mystiske greier relatert til at det er en bil? For sånt skjønner jeg lite av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...